Waar slaap jij in en/of onder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 19:30

Nu in de winter in een joggingbroek en hempje. Met een tweepersoons winterdekbed voor mezelf. Mijn elektrische dekentje komt er binnenkort ook weer in <3 Het is sowieso al warm in mijn kamer.

Ik snap echt niet hoe je fijn in je kamer kunt zijn als het 10 graden is, of je geen verwarming hebt? Brr.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 19:30

Flanellen dekbedovertrek en flanellen matrasbeschermer (doet VEEL!!)
Ik heb een eenvoudig deken die je langs 2 kanten kan gebruiken, 1 zomerzijde en 1 winterzijde.
En ik slaap eenvoudigweg in een t-shirtje :)

Ondanks de vrieskoude onlangs had ik het té warm in mijn bed :)

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 19:31

Zomerdekbed :o

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 19:31

Enkel dekbed met katoenen hoes, zonder kleding maar wel een tweepersoons helemaal alleen voor mij EN een warme kruik.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 19:33

Geryon schreef:
Ik snap echt niet hoe je fijn in je kamer kunt zijn als het 10 graden is, of je geen verwarming hebt? Brr.

Niet :+ Buiten het slapen om ben ik niet in m'n kamer te vinden. Idd juist omdat het koud is. Maar, als ik de verwarming aan zou zetten zou ik elke ochtend wakker worden met barstende hoofdpijn.
Keuzes maken dus..
Laatst bijgewerkt door Froukje op 27-12-13 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 19:34

Froukje1993 schreef:
Geryon schreef:

Niet :+ Buiten het slapen om ben ik niet in m'n kamer te vinden. Idd juist omdat het koud is. Maar, als ik de verwarming aan zou zetten zou ik elke ochtend worden met barstende hoofdpijn.
Keuzes maken dus..

Dat is lastig ja..

Ik had een vriendin die geen verwarming had. Gek genoeg wilde ik nooit naar haar huis gaan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 19:36

Dekbed dons, geen dikke maar zo'n tussengeval 40/60.
Als het echt koud gaat worden wordt ie door een 80/20 vervangen. Raam open, oostkant.
In mijn nixie.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 19:38

Geryon schreef:
Froukje1993 schreef:
Niet :+ Buiten het slapen om ben ik niet in m'n kamer te vinden. Idd juist omdat het koud is. Maar, als ik de verwarming aan zou zetten zou ik elke ochtend wakker worden met barstende hoofdpijn.
Keuzes maken dus..

Dat is lastig ja..

Ik had een vriendin die geen verwarming had. Gek genoeg wilde ik nooit naar haar huis gaan :')

_O-

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:54

Hier slaapt iedereen in zijn of haar Adam- of Eva-kostuum en het raam wagenwijd open (zomer hele dag en in de winter alleen als we gaan slapen. Bij storm op de stormhaak). Simpel zomerdekbedje en over het voeteneind een dekentje. En dan nog zweet ik me het rambam 's nachts. Als ik een keer echt niet lekker in mijn vel zit en het zowaar koud heb, dan trek ik een paar uurtjes een paar ski-sokken aan. Meestal belanden die halverwege de nacht alsnog naast het bed. Van het idee hemdjes, pyjama's of shirts krijg ik het al spaans benauwd. Ik doe dan geen oog dicht. Heb zoiets een keer aan moeten trekken, omdat ik ergens bleef slapen, maar ik draaide me er helemaal in vast en lag vervolgens de hele nacht daarvan wakker. 8)7

Zeeuwsemeid

Re: Waar slaap jij in en/of onder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:57

Zo'n extra warm dekbed van de Ikea, een fleecedeken en een nachtjapon met lange mouwen..

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:58

ondergoed en dan een normale deken. wel raam dicht, maar pff zweet me altijd zo kapot.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:00

ik lig direct aan de kachel :D welke door stoomt tot een 12 uur s nachts en om 5 uur in de ochtend weer op stand 5 gloeiend heet wordt :D
daar ligt eerst 1 fleecedekentje op te warmen, die ligt dan onder mij, ik ingewikkeld in een fleecedekentje, daarop een dikke fleecedeken en daarboven 2 winterdekbedden <3 en dan tegen de kachel geplakt natuurlijk :D

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:01

Wanneer het koud wordt krijg ik heel snel kramp in mijn tenen/kuiten.
Daar heb ik nu een oplossing voor gevonden, zo'n electrisch dekentje, die heb ik onder mijn hoeslaken en op de plek van mijn benen. Een half uur voordat ik naar bed ga zet ik hem aan, zodat hij warm genoeg is als ik te bed ga.

Voor de rest slaap ik onder een 4 seizoenen dekbed en heb ik een molton hoeslaken. :)
en heb ik alleen een tshirtje aan. :)

Het is in mijn kamer zo ontzettend koud dat er in de winter regelmatig ijsbloemen op de ramen staan. -O-

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:02

unihorses schreef:
ik lig direct aan de kachel :D welke door stoomt tot een 12 uur s nachts en om 5 uur in de ochtend weer op stand 5 gloeiend heet wordt :D
daar ligt eerst 1 fleecedekentje op te warmen, die ligt dan onder mij, ik ingewikkeld in een fleecedekentje, daarop een dikke fleecedeken en daarboven 2 winterdekbedden <3 en dan tegen de kachel geplakt natuurlijk :D

Heerlijk! Maar wat afschuwelijk om dan in de ochtend je bed uit te moeten :brr:

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:05

Urielle schreef:
unihorses schreef:

Heerlijk! Maar wat afschuwelijk om dan in de ochtend je bed uit te moeten :brr:

indd :+ dan blijf ik gewoon nog even ingerold in mijn fleecedekentjes, daar kun je in wandelen hoor :+

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:05

2 dekbedden van 150 gram, fleece deken, zooi kussens en een oude leggings en een groot paddington bear shirt :') En nog heb ik het soms koud! Soms doe ik ook wel van die huissokken aan HEERLIJK. Als ik het echt koud krijg gooi ik vaak nog een dekbed boven op.

Ik verwarm ook mijn zolderkamertje (zonder verwarming) nog voor met een klein elektrisch kacheltje voor ik ga slapen (als ik aan het douchen ben bv.)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:13

Ik lees dat mensen heel veel dekens bovenop hun deken of dekbed doen, maar dat werkt niet optimaal. Het beste kun je - als je een koukleum bent - een wollen of fleecedeken onder je onderhoeslaken doen (dus op je matras en dan de hoes eroverheen). Vervolgens gewoon een dekbed en eventueel een extra dekentje op het voeteneind. Vooral een warme deken ONDER je werkt beter dan een hele stapel bovenop je. ;)

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:12

Ik leg er vaak allemaal extra dekens op omdat ik dat zware gevoel zo fijn vind, het voelt dan echt als een soort nestje. Want echt koud heb ik het eigenlijk helemaal niet :')

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:18

Ik op waterbed onder dubbel dekbed, strak shirt en ondergoed aan.

Maar wat is een onesie

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:20

Een boxpakje, maar dan voor volwassenen :')

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:21

Met de verwarming laag.
Dunne pyama en een zomerdekbed met eventueel een fleecedekentje er op.

Als ik het te warm krijg slaap ik slecht of ga iets te fanatiek dromen ;-)

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:21

:D :j zwaar=warm. Ik herken het, ik vraag me weleens af of er geen beweegelijke dun betonnen dekbedjes bestaan, dan lijkt me dat warmer aanvoelen dan hele dikke luchtige dekens.

Ik ben de afgelopen week ziek geweest, iets subtropisch mee terug genomen helaas, en ik had het dus extra koud.
Nou ligt er al automatisch vanaf half September vaag flannellenhaar onder/op me, maar nu kwam daar ook nog een omslagdoek, fleecedeken en extra dik dekbed bij. Toen ging het..net. Oh ja en een muts op..en de verwarming niet op laag...Ohhhh die eerste nacht gewoon 14 uur geslapen, heerlijk, ik wilde mijn bed niet meer uit. Het is dat het kerst was, anders lag ik er nog in.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:22

Pfoe hebben jullie het niet onwijs warm?

Ik slaap in een jogging broek met korte mouw. En heb 2 zomerdekens, maar heb het echt veel te warm. Ik heb nu een plate (geen idee hoe je het schrijft) op mijn bed liggen, en daar ga ik dan onder liggen (die dingen zijn dus dun...
Edit ook koude kamer...
Laatst bijgewerkt door ApplePapple op 27-12-13 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:25

Dit is een onesie.

Hier ook een koude slaapkamer, verwarming uit, raam open en dan een goed enkel dekbed zodat het daar wel warm is. Meestal slaap ik wel in pyjama soms trek ik die in mijn slaap uit als ik het te warm krijg.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:27

Depende schreef:
Dit is een onesie.

Hier ook een koude slaapkamer, verwarming uit, raam open en dan een goed enkel dekbed zodat het daar wel warm is. Meestal slaap ik wel in pyjama soms trek ik die in mijn slaap uit als ik het te warm krijg.

Die hebben ze bij de Primark :+