Nog meer mensen die geopereerd (moeten) worden in 2014?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:44

Vajramani schreef:
Narcose en infuus stelt weinig voor. Infuus is even een prikje en van de narcose merk je helemaal niets. Ik heb het beide niet als vervelend ervaren.

Ik helaas wel 2 jaar terug toen mijn wijsheidstanden eruit moesten. Ik ben geen kleinzerig persoon, maar het infuus steken vond ik allesbehalve tof. Ik denk dat de verpleegster die het infuus moest steken nog niet erg veel ervaring had, ze vond m'n aderen niet (terwijl je deze zo ziet lopen...), en het gevoel van het infuus nadien was zo vervelend. Ook het onder narcose gaan zelf was allesbehalve een prettige ervaring, bijna pijnlijk te noemen... (Ik wil zeker geen mensen bang maken overigens :o ). Nuja, hopen dat dit morgen niet nodig blijkt te zijn...

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:53

Lynn_Noname schreef:
Vajramani schreef:
Narcose en infuus stelt weinig voor. Infuus is even een prikje en van de narcose merk je helemaal niets. Ik heb het beide niet als vervelend ervaren.

Ik helaas wel 2 jaar terug toen mijn wijsheidstanden eruit moesten. Ik ben geen kleinzerig persoon, maar het infuus steken vond ik allesbehalve tof. Ik denk dat de verpleegster die het infuus moest steken nog niet erg veel ervaring had, ze vond m'n aderen niet (terwijl je deze zo ziet lopen...), en het gevoel van het infuus nadien was zo vervelend. Ook het onder narcose gaan zelf was allesbehalve een prettige ervaring, bijna pijnlijk te noemen... (Ik wil zeker geen mensen bang maken overigens :o ). Nuja, hopen dat dit morgen niet nodig blijkt te zijn...

Kreeg je een narcose voor je verstandskiezen eruit te laten halen o-o.. hebben ze bij mij gewoon met plaatselijke verdoving gedaan >< lol viel erg mee alleen dat geluid.. krggghhtt lol

sandorra

Re: Nog meer mensen die geopereerd (moeten) worden in 2014?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:00

mij operatie vrijdag gaat niet door... vader chirurg overleden.... begrijpelijk..... maar baal als stekker.....moet minimaal 2 weken tussen knie 17 feb gepland en verstandkiezen zitten..... Fijn....

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:45

Sandorra: balen zeg... Wie weet wordt je er wel tussen gedrukt en ben je vlg week alweer aan de beurt.

Ik zeg ook niet dat een infuus prettig is of zit. Vond het voelen zitten minder prettig als het prikken maar niet pijnlijk ervaren. Verdoving van verstandskiezen vind ik pijnlijker.
Narcose heb ik ook geen last van, hooguit de eerste dag wat slapjes en wat koud maar meer ook niet. Ik kan nu ook niet zeggen dat ik nog iets van de narcose kan merken. En volgens mij moet onder narcose gaan ook niet pijnlijk zijn. Laatste keer was ik vlg binnen een seconde al weg. Heerlijk geslapen en als je wakker wordt is alles achter de rug.

Shariell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:53

Lynn_Noname schreef:
Vajramani schreef:

Eerlijk gezegd vond ik het niet prettig... mn emla was nog niet goed ingewerkt en hij drukte heel hard op die plek en mn arm krampte een beetje :( Mn 1e operatie verkrampte mn hele arm
gelukkig ben je snel in slaap

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:26

narcose vind ik wel rot hoor :+ ik voel helemaal die vloeistoffen gaan... :+ en dan heel raar in mijn keel en zo :+ vind dat verschrikkelijk voelen... (dat is de verdoving ) vorige keer moest ik nog wacht op de arts maar was verdoving al ingespoten verschrikkleijk :+ liever dan in 1 x weggespoten. maar warmtedeken alles heb ik teon wel meegemaakt :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 07:46

Een warmtedeken is dan wel weer fijn.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:51

Zo ik ben weer thuis alles goed gegaan nog wel aardig wat pijn maar daar er was ik in voor gewaarschuwd. Nu gaan revalideren.

Gr kyrs

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:52

Ikke mag ik me melden mijn operatie staat in sept gepland tot ergenis van mijn artsen die al vorig jaar wilde beginnen

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:56

Ik zie dit topic nu pas, maar ik ben gisteren geopereerd. 27-01-2014 dus.
Mijn chronisch ontstoken amandelen werden eruit gehaald en ik zag er erg tegenop.
Het infuusprikken was niet zo erg, ik had veel verdovingszalf op mijn handen gehad. De narcose daarentegen was de vreselijkste ervaring ooit. Ik voelde alles helemaal in me gaan en flipte hem helemaal. Lag daar verschrikkelijk hard te huilen :') De narcose zelf was ook niet fijn, ik had daarna flinke koorts en zweette me helemaal kapot. Ook vannacht constant over gegeven. Bij mij sloeg ie flink aan, maar ik ben ook geen groot meisje :+
Ik ben 1 nachtje in het ziekenhuis geweest en ben nu weer thuis. Voel me heel slapjes door het gebrek aan eten, maar over een weekje moet dat wel weer redelijk kunnen.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:00

Infuus is afhankelijk van waar ze hem zetten. Bepaalde plekken zijn pijnlijker. Bij mij is een keer vreselijk mis geprikt op mijn hand en was niet fijn. Laatste 4 keer is het goed gegaan en viel pijn mee.

Narcose geen problemen mee laatste keer. 2 keer ervoor ben ik ontzettend onrustig wakker geworden.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:22

DaisyDarling hoop da thet snel beter gaat!

Me zusje is vandaag thuis gekomen nu is het heel spannend over 3 a 4 weken weer de nieuwe operatie.
heel spannend welke operatie het gaat worden.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:28

Naamloos ik had je vorige topic gevolgd hoe gaat het ondertussen met je?
Heb je nog veel pijn?

Waarom moet je zolang wachten tita ?

Veel sterkte/succes genja!

Abeltje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:28

Nou ik heb de delegatie aan 2 oogartsen en 2 orthoptisen ook weer gehad.
Rond 13 maart gaan ze voor de 2de keer mn ogen rechzetten.
Vorige keer hebben ze alleen de buitenste gedaan, nu doen ze ook de binnenste

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 10:10

linnie050 schreef:
Naamloos ik had je vorige topic gevolgd hoe gaat het ondertussen met je?
Heb je nog veel pijn?

Waarom moet je zolang wachten tita ?

Veel sterkte/succes genja!

Ik moet morgen voor de laatste controle naar het ZH.
Daarna volgt over ongeveer 6 weken de operatie.
Ik moet het dus nog ondergaan -O-

Beterschap voor je zusje!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:32

Allereerst veel succes, sterkte en beterschap voor de mensen die geopereerd zijn of nog gaan worden.

Ik ben eergisteren geopereerd. Voor de 2e keer aan mijn neus en de 3e operatie in mijn leven.
Ik kan totaal niet tegen de narcose en ik vind het wel een vreselijke ervaring.
Vooral het wakker worden en het ziek zijn naderhand.
Maar ook heb ik nare ervaringen met infuusprikken en eergisteren vond ik het overigens ook heel naar om onder narcose te raken.
Ze spoten de narcose in, wat ik zelf een vreselijk gevoel vind en zette het mond/neuskapje op mijn gezicht, wat volgens hun alleen voor zuurstof was.. Nou sorry hoor, maar dat was niet alleen zuurstof.. Bah wat kreeg ik een vieze smaak in mijn mond, keel stond inde fik en toen was ik gelukkig weg.

Maar naderhand vreselijk last van mijn keel gehad en nu ook nog, ik voel echt dat er een buis voor zuurstof in gezeten heeft.

robbedoes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:36

Ik moet ook geopereerd worden, over 2 weken (14 februari) aan mijn knie. Mijn meniscus is gescheurd dus die gaan ze weer heel maken d.m.v. een kijkoperatie. Ik krijg een algehele verdoving (narcose). Kijk niet heel erg op tegen de operatie omdat het een kleine ingreep is, maar ben wel blij als het achter de rug is. :)

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:43

Vandaag onder de scan geweest .. na de vloeistof toch ff van me stokje afgegaan , misselijk, sterretjes.

Hebben ze me op een bedje moeten leggen.

De 11 krijg ik de resultaten en gaan ze zienwat ze gaan doen :(

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 13:13

Femke_L: Hoe gaat het nu met je?

Robbedoes_: Spannend zeg! Hoelang gaat de operatie duren ongeveer?

Kimz_angel: Oh bah die vloeistof moet idd heel naar zijn... Hopelijk gaat het nu weer helemaal goed met je?

Ik ben gister voor de 'laatste' controle geweest. En ik ben nu op de wachtlijst gezet.
Alleen die is ongeveer 3 maand.. -O- Beetje balen dat het nog zolang gaat duren.. Maargoed, het is niet anders.
In de tussentijd moet ik 1x per maand terugkomen voor controle's. Kijken of alles stabiel blijft.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:04

Ik zie dit topic nu pas!
Bij mij hebben ze gister een lipoom in mijn onderrug verwijderd. Dit zou eigelijk gewoon op de poli plastische chirurgie gebeuren maar toen ze gingen bekijken hoe diep t zat ect. hebben ze besloten dat het op het OK verwijderd moet worden.

Ik was doodsbang voor de ruggeprik, dit was ook goed te zien aan mijn hartslag :o ze hebben me echter goed gerustgesteld en kalmerend middel gegeven. Het infuus was uiteindelijk pijnlijker dan de ruggeprik.

Ik werd om half 1 opgenomen en zou om 4uur aan de beurt zijn. Uieindelijk kon ik meteen door naar de voorbereidingsruimte en om half 2 kon ik naar het OK. tijdens de operatie werd ik ontzettend misselijk hebben ze weer spul in mn infuus gespoten. daarna naar de uitslaapkamer had ik erg veel pijn dus hebben ze me platgespoten met pijnstillers. Rond half 4 mocht ik weer naar de afdeling en rond 5uur mocht ik weer naar huis. Over 2weken moet ik op nacontrole.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:20

Gister ging het wel goed alleen dat m'n schouder uit de kom stond :D en daarmee werken niet zo makkelijk ging :p

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:45

Ik ben woensdag aan de beurt.
Ik ben wel zenuwachtig terwijl ik dezelfde operatie 2 jaar geleden al heb gehad :') ik zie alleen op tegen het inspuiten van de narcose op?
Deed echt wel pijn door mn hele arm heen

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:50

Ik meld me ook! Heb eindelijk alles weer op de rit nadat ik in 2012 op drie plekken mijn rug brak, en nu blijkt dat ik een afstervende nier heb. Helaas veel pijnklachten/moe/misselijk dus een operatie. Heb vorige week een renogram gehad om de nierfunctie te bekijken en moet de 14e nog door de CT. Baal er zo van, ben ik er weer een tijd uit.. Ben helaas m'n hele leven al ziekenhuis in en uit dus hoop dat dit voor de komende 50 jaar het laatste is :D.

Voor de rest veel sterkte met herstel/komende operaties!!!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:34

ai klinkt heftig Nynke. Je hebt het nodige al gehad dus. Sterkte alvast met de operatie.

ook voor de anderen succes en sterkte met herstel.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:18

Iedereen sterkte met het revalideren.
Keelpijn door de beademing is niet fijn.