Praten over je angsten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:13

_Buddha schreef:
Ik ben soms wel eens bang voor een mislukt leven over tien jaar.. Ben nu 22
Slaat natuurlijk nergens op, een paar mislukte liefdes en een stemmetje in mijn hoofd dat fluistert: 'Ja, maar wat als je over tien jaar nog steeds geen leuke vriend/man hebt?' -O- :')

Kan iemand me van deze nare gedachte afhelpen? Ik ben een geboren pessimist :Y) Dat helpt ook niet bepaald.. -O-

Ps. ik ben helemaal niet afzichtelijk of een verschrikkelijk mens al zeg ik het zelf :o

ik ben dan wel 11, maar ik denk ook altijd dat iedereen me lelijk vind enzo...op school zeggen jongens dat altijd voor de grap (niet dat ik word gepest ofzo), maar ik vind mezelf niet echt lelijk...alleen mijn neus...(een puntneus ben ik niet blij mee :-( ) maar toch ben ik er wel zeker van dat ik ooit een man krijg... ik heb nog een tip: er zijn mensen die veel lelijker zijn dan jezelf, en die zijn toch ook getrouwd? Waarom jij dan niet? Misschien een beetje vaag maar bij mij werkt het wel!

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:15

appelsappie schreef:
Ik heb watervrees, dat komt doordat ik een keer als klein kind door de badjuf te water ben gegooit terwijl ik mijn lange broek nog niet uit had (moesten met kleding zwemmen), hierdoor kon ik mijn benen niet bewegen en ben ik bijna verzopen ;(

Het reuzenrad! Dood eng, heb er een keertje ingezeten en doe het nooit weer. Terwijl ik niet zo heel erg last heb van hoogtevrees, nou ik ging toch bijna van m'n stokkie :\

Ratten, bah! De tamme ratten vind ik dan nog wel leuk, maar die dikke en vooral grote wilde ratten daar krijg ik echt de kriebels van. :')

Onweer, ben echt als de dood dat het hier inslaat, vooral omdat ik in een heel open gebied woon.

ik ben ook bang voor onweer! Maar niet dat het inslaat, vind het vooral angstaanjagend klinken

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:16

Ik meld me hier ook maar even. Ik ben voor redelijk veel bang; spinnen, donker, faalangst etc.
Maar het ergst heb ik toch wel last van mijn angst om ziek te zijn... En het is er niet beter op geworden toen ik te horen kreeg dat mijn vader kanker heeft. Ik kan er echt zó erg om stressen... En dan durf ik het ook nog niet tegen mijn moeder te zeggen *zucht*... Ja, het is redelijk hopeloos.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:16

Waarschijnlijk de raarste angst ooit, jullie zullen me er allemaal voor uit lachen en zelf kan ik er ook heel hard om lachen maar....

Ik ben bang voor ballonnen :')

Als ik kinderen over straat zie rennen met een ballon of ze ermee in de buurt van iets puntigs zie staan wil ik altijd meteen weg. Verschrikkelijk.

Toch, blijf ik het grappig vinden... Want ze kunnen je helemaal niks aan doen :P

EmmaVZ

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:18

Oh, ik vind ballonnen nja, oke. Totdat mn zusje m probeert kapot te trappen, prikken of whatever, dan ben ik ook weg :')

babssaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:19

ik voor best veel...
voor de tandarts iell haat die zoo en ben er echt zooo bang voor...
voor ratten die ik smorgens aantrefte..
voor vuurwerk met harde knallen..
en voor onweer..
en dubbel sprongen haha ben een keer zo hard in een dubbel gevallen..

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:24

Ik heb die van mij nog niet gelezen:
Ik heb dus echt een doodsangst om te vallen, ik heb geen hoogtevrees, klim echt overal in, maar als we bij gym over kasten ofzo heen moeten springen dan probeer ik het 3 keer, maar dan begin ik zo te stressen dat ik soms zelfs huilend langs de kant ga zitten

drenterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:26

Ik ben bang voor de toekomst.. Wat er later met me zal gebeuren..
Om ziek te worden, een ongeluk te krijgen ect.
Of mijn moeder kwijt te raken (wat ooit toch wel zal gebeuren, maar dat zal een hel voor mij zijn..)

evie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:37

- Slangen: werkelijk afschuwelijk! Zelfs in een dierentuin als ze achter dubbeldik glas zitten mijd ik ze volledig. Het lijkt alsof mijn lichaam blokkeert!

- De dood: ik vind het vreselijk eng om overleden mensen te zien. Ik heb nadien nog lang last van beelden en nachtmerries.

- Dieptes: ik ben bang voor afgronden. Ik durf gerust met een kabelbaan een berg op te gaan, maar zet mij niet naast een afgrond!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:42

Dan al 1 tip voor de gene die zich zorgen maken over de toekomst :)

Je druk maken over de toekomst heeft totaal GEEN zin. Je hebt je toekomst tot bepaalde hoogte in de hand. Als je dus al niet wilt dat je ergens zonder geld in de goot beland (sterk voorbeeld) kun je er bijvoorbeeld al voor zorgen dat je je school afmaakt en ergens een vaste baan krijgt. Geen makkelijk opdracht maar wel mogelijk!

Voor de rest is je zorgen maken om de toekomst een enorme stressverwekker wat absoluut niet goed is voor jezelf. Stress kan weer lijden tot andere dingen waardoor je je alleen maar slechter gaat voelen. Het levert je dus alleen maar slechte dingen op en GEEN goede dingen!

Maak je druk om dingen die nu spelen en die er nu zijn, het beste is om ze dan ook op te lossen.

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:57

Ik ben echt bang voor hoogtes en water.

Die hoogtevrees eigenlijk een wel aparte angst, want skiliften vind ik niet eng, achtbanen vind ik super leuk, ik heb een appartementje in de bergen. Maar zodra ik over bruggen moet lopen of bergwandelingen moet maken naast dieptes, krijg ik knikkende knieën en gaat mijn pappa met mij eroverheen rennen en dan loopt hij weer terug om te kijken haha. Vooral als ik ergens loop wat in de lucht ligt word ik echt niet goed.

Verder vind ik met water ook veel dingen eng. Mij doe je echt geen plezier met een boottochtje, al is het eigenlijk wel veel meer verminderd door zeilvakanties, aan het water wonen etc. Als ik op een boot zit en hij gaat hard dan ga ik opgerold in een hoekje zitten. Is een gewoonte geworden :+

Waar ik nu meer last van heb met het water is vissen, ik ben echt als de dood voor vissen. Het klinkt belachelijk maar als ik een vis zie in het water en ik ben aan het zwemmen, begin ik echt te gillen en in paniek te raken en ga helemaal op de oppervlakte liggen en naar het land/boot zwemmen.

Kortom, vissen en hoogtes :D

Edit: Waar ik net ook aan denk zijn zwervers. Ik weet dat ze zwervers er niks aan kunnen doen maar ik vind ze gewoon heel eng. Ook agressieve mensen of mensen die veel drinken en drugs gebruiken. Meestal doen zwervers dat ook..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:00

Ik ben bang voor mensen die overgeven, én voor mensen die zo eng met ledematen knakken! Daar kan ik echt niet tegen en wil dan het liefst wegrennen! Ik ben ook bang voor steekbeesten! Brrr!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:26

Ik heb hoogtevrees. Gelukkig heb ik daar niet zo vaak mee te maken, maar ik zal nooit in een reuzenrad gaan bijvoorbeeld, want dan krijg ik het echt spaansbenauwd. :+ Het is vooral bij voorwerpen waarbij ik makkelijk op de grond neer kan kijken. Bijvoorbeeld zo'n ijzeren trap bij de glijbanen van een zwembad of op ladders.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:09

Als ik deze angsten lees herken ik zoveel, zoals onweer, vingers of rug knakken ik krijg daar gewoon kippenvel van vind dat zo verschrikkelijk, donker en ook dat van ballonnen door prkken vind dat zo eng haha en hoogtes en grote dingen zoals van die grote opblaaspoppen ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:16

_Buddha schreef:
Ik ben soms wel eens bang voor een mislukt leven over tien jaar.. Ben nu 22
Slaat natuurlijk nergens op, een paar mislukte liefdes en een stemmetje in mijn hoofd dat fluistert: 'Ja, maar wat als je over tien jaar nog steeds geen leuke vriend/man hebt?' -O- :')

Kan iemand me van deze nare gedachte afhelpen? Ik ben een geboren pessimist :Y) Dat helpt ook niet bepaald.. -O-

Ps. ik ben helemaal niet afzichtelijk of een verschrikkelijk mens al zeg ik het zelf :o

Ik ben al 4 jaar verder op weg naar vriendinloos bestaan. :Y) Gelukkig kan ik paardrijden.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:26

badass schreef:
Ik ben bang als ik in het donker ergens alleen ben. In mijn kamer of in mijn huis valt het mee. Maar als ik de trap op of af moet ben ik wel bang. Of op mijn stal, het is dan best donker stil en verlaten.
Ook ben ik bang dat ik een ziekte heb. Nja niet echt 'bang'. Het heeft wel een naam maar dat weet ik niet meer

Hoi hypogonder heet dat

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:36

nicoletjee schreef:
Ik ben als de dood voor poesen.

Ik weet waar het vandaan kom.
Toen ik 15 was en bij de ouders van mijn zwager was. Liep ik s'avonds laat door de tuin en toen beslopen hun vier poesen mij. Deze vielen mij allemaal aan en sinds dien ben ik als de dood.

Ik wil hier vanaf komen dus als iemand nog een lieve poes hebben die hun nagels niet uitzetten als ze op je schoot zitten. Poesen die lief spinnen en gewoon niet bewegen dan wil ik graag een keer daar heen om over mijn angst heen te komen.

Je mag bij mij wel langskomen dan kan ik je precies uitleggen wat ze doen en wat het betekend. Je hoeft helemaal geen poes op schoot begin eerst maar eens met kijken en aaien. Poezen weten nou eenmaal als je bang bent maar die van mij doen nikswel spelen maar dat doen ze met mij. en spelen met een touwtje is alleen maar leuk om te doen, ze kunnen ook zitten.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:37

Cayenne schreef:
Ik ben bang voor mensen die ongevraagd in m'n persoonlijke ruimte komen. Dat heeft een oorzaak waardoor dat goed voor te stellen is. Ook kan ik erg slecht tegen dronken mensen en ben daar ook onbewust bang voor. Dan kan ik ook erg onvoorspelbaar reageren.

Maar waar ik het meest bang voor ben zijn de epilepsieaanvallen van mijn vriend. Zijn hart staat dan namelijk ook stil. Sinds we dat weten heb ik veel last van nachtmerries en moet ik soms 's nachts even voelen of hij niet dood naast me ligt. Vreselijk :\

oh gatver wat eng, das niet fijn sterkte

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:55

M_hartje_M schreef:
Waarschijnlijk de raarste angst ooit, jullie zullen me er allemaal voor uit lachen en zelf kan ik er ook heel hard om lachen maar....

Ik ben bang voor ballonnen :')

Als ik kinderen over straat zie rennen met een ballon of ze ermee in de buurt van iets puntigs zie staan wil ik altijd meteen weg. Verschrikkelijk.

Toch, blijf ik het grappig vinden... Want ze kunnen je helemaal niks aan doen :P

Oh maar das niet raar ik vind het vreselijk als ze er mee gaan kraken, kapotstampen doe ik zelf met mn oren dicht opblazen ben ik altijd me er van bewust dat ze kunnen knallen. als kinderen dus aan het klieren er mee zijn vind ik dat heel irritant omdat ik dan zon irritante klap verwacht. en ik ben 38 haha, dus...

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:16

franka75 schreef:
nicoletjee schreef:
Ik ben als de dood voor poesen.

Ik weet waar het vandaan kom.
Toen ik 15 was en bij de ouders van mijn zwager was. Liep ik s'avonds laat door de tuin en toen beslopen hun vier poesen mij. Deze vielen mij allemaal aan en sinds dien ben ik als de dood.

Ik wil hier vanaf komen dus als iemand nog een lieve poes hebben die hun nagels niet uitzetten als ze op je schoot zitten. Poesen die lief spinnen en gewoon niet bewegen dan wil ik graag een keer daar heen om over mijn angst heen te komen.

Je mag bij mij wel langskomen dan kan ik je precies uitleggen wat ze doen en wat het betekend. Je hoeft helemaal geen poes op schoot begin eerst maar eens met kijken en aaien. Poezen weten nou eenmaal als je bang bent maar die van mij doen nikswel spelen maar dat doen ze met mij. en spelen met een touwtje is alleen maar leuk om te doen, ze kunnen ook zitten.

Ik zou graag van je aanbod gebruik willen maken. Alleen woon je best wel ver weg. Ik ga er even over na denken alvast heel erg bedankt:)

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:19

Ik ben bang voor plekken waar geen wc's zijn :o :')
Gaat gelukkig al iets beter, maar nog steeds heb ik er wel last van!

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:24

xdniesje schreef:
Ik ben bang voor plekken waar geen wc's zijn :o :')
Gaat gelukkig al iets beter, maar nog steeds heb ik er wel last van!

Deze kan ik quoten. Als ik moet plassen en er is geen wc. VerschrikkelijK!!

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 07:36

Onweer!!, vuurwerk, insecten, katten, hoogtes, kleine ruimtes, faalangst en personen die s'avonds over straat lopen.. Jaja the whole package :p

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:19

Ik heb ook wel eens last van rare angsten... Buiten de normale dingen als spinnen etc, ben ik heel vaak bang om van de trap te vallen. Ik zie dit dan in gedachte soms ook echt gebeuren, maar ik weiger er aan toe te geven. Hetzelfde met rond een tafel (of eender welk puntig iets) te wandelen. Dan voel ik het soms aan alsof ik onderuit ga vallen met mijn hoofd op die punt. In de metro sta ik ook altijd achteraan tegen de muur, omdat ik soms bang ben dat iemand me ervoor gaat duwen. En als er een vrachtwagen passeert wanneer ik niet in de auto zit, dan denk ik vaak dat 1 van de banden gaat springen, dan krijg ik echt zo'n nare tinteling in mijn rug, ook nu het typ eigenlijk... :+

Verder droom ik regelmatig over het einde van de wereld, altijd natuur-gerelateerd en heel angstaanjagend. Ik kan me die dromen dan ook nog steeds herinneren.

En om het rijtje af te sluiten kamp ik momenteel ook echt met een angststoornis die ik niet echt kan beschrijven of een naam geven, maar die er wel voor zorgt dat ik intussen al maanden niet meer lekker met mijn paard durf te rijden omdat ik constant bang ben dat er 'iets' gaat gebeuren.

Bah! Verder ben ik wel een normale, gelukkige meid hoor! :+ Ik kan overigens geen reden bedenken waardoor ik hier last van heb...

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:46

Ik kan me ook melden. Heb helaas wel enkele dingen..

Ik ben bang om te zwemmen waar ik niet kan staan. Als ik in een zwembad in een bad van 2 m moet springen, breekt het zweet me uit. Durf het gewoon niet, bang dat ik verzuip... Misschien ook omdat ik vroeger me zwemdiploma niet heb kunnen halen ivm heel veel oorontstekingen.

Ook ben ik als de dood voor.. ja niet lachen mensen.. geesten. Als ik savonds alleen ben en er alleen al aan denk... Nouuuuuu dan schiet de paniek al toe.. ik heb er zelfs nachtmerrie's over.. :(

En vuurwerk.. Echt een hekel aan.. Je hoeft ook echt niet een rotje naar me toe te gooien, want dan ben je je leven niet zeker. Haha }:)