niet meer naar consultatie bureau gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:38

Brainless schreef:
MightyMike schreef:
Ik neem aan dat wanneer er gedreigd wordt met jeugdzorg, er toch wel meer aan de hand is? Ik heb veel negatieve dingen gehoord over cbs, maar zomaar met jeugdzorg dreigen is toch wel wat anders lijkt mij.

Ja hoor, hebben ze bij mij gedaan.

Ik kan aan jouw verhaal hier niet afleiden wat er is voor gevallen, maar het lijkt mij erg sterk om zomaar met jeugdzorg te dreigen, dan zit er toch een verhaal aan vast lijkt mij. Instanties hebben het niet altijd bij het juiste eind en in dat geval vervelend voor de benadeelde, maar aan de andere kant ook goed dat er instanties zijn die het welzijn van de kinderen in de gaten houd.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:39

Mijn eerste kindje deed ik alles meer volgens de regels.
Kind MOEST in eigen bed.
Kind kon je best laten huilen.
Je moet een kind niet verwennen.
Voedingen op tijd etc.

Bij de tweede mijn gevoel gevolgt.
Hij is nu 3 maand en het gaat zo onwijs fijn <3
Hij slaapt 9 v/d 10x in zijn wiegje naast mij maar als hij moeilijk slaapt ligt hij bij mama.
Ik laat hem nooit huilen nou huilt hij ook echt amper :+
Kind niet verwennen ik ben er 100% van overtuigd dat je een jong kereltje niet kan verwennen.
Voedingen doen we op verzoek soms om de 4 uur soms elke 2 uur... Geen ritme is ook een ritme :P

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:40

blokje schreef:
mijn zoontje had ook een hartruisje op een controle kwam ik maanden later weer.zegt ze: ''ik was de vorige keer vergeten te vertellen dat ik een hartruisje hoorde bij je zoontje''
zulke dingen moeten ze niet vergeten,
wel helemaal slecht als ze het niet horen 8)7

Bij mijn zoontje hadden ze het gewoon gemist, dus niet alleen vergeten te vermelden.
Nu was hij toevallig mee toen ik met zijn zusje moest en hebben toen geluisterd. Tja toen konden ze er niet omheen.
Kwamen toen met allemaal vage smoezen waarom ze het gehoord hadden.

Hier hadden ze bij de schoolarts dat hun het wel voor het ziekenhuis in de gaten wilde houden, want tja hij had volgens hun wel meer problemen die hun om moesten lossen....
Want ja, hij als net geen 5 jarige had een concentratie stoornis omdat hij geen strakke cirkel kon tekenen. Wel zeiden ze dat ze dat vaak zien bij kinderen die links zijn...
Nou op school wilde ze allemaal wel van zijn soort kinderen omdat hij altijd goed mee deed. Zit nu op havo/vwo _O-
Nee daar ben ik gewoon tijdens het gesprek gewoon weg gegaan, later hoorde ik dat er meer ouders dat gedaan hadden.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:44

Maar dat MOET toch allemaal niet blokje, dat zijn toch adviezen, maar wie verplicht je nu je kindje in zijn/haar eigen bedje te leggen etc?

Denk echt dat het is hoe je er zelf mee om gaat, ik bepaal zelf de regels rondom opvoeding, tips zijn altijd welkom, maar ik volg zeker niet een ander zijn maatstaaf, boekjes, richtlijnen etc. Dat doe ik niet met mijn paarden, niet met mijn honden en zeker ook niet met mijn kinderen. Iedereen is anders, ieders kind ook. Voor de een werkt dit, voor de ander dat. Denk ook echt niet dat het cbs zo bedoeld is. Pak gewoon op wat je zelf belangrijk vind en vind werken en geniet van je kleintje! Het cbs kan alleen adviseren, zij praten vaak over wat voor de meesten werkt, dat is vast niet altijd slecht advies, maar kan zijn dat het voor jouw kindje niets is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:47

@MightyMike
Tja waar te beginnen... even het grove verhaal;
Mijn zoon dronk slecht (en groeide daardoor ook slecht).
Hij wilde niet (goed) vastgehouden worden en daar maakte ik mij zorgen over.

Volgens CB niets aan de hand, maakte ik mij voor niets zorgen.
Als ik minder ging stressen dan werd het vanzelf beter.

Na een paar maanden bleek het niet beter te gaan (wel at hij beter en groeide hij goed, maar het contact bleef achter).
Ook begon hij met zijn hoofd te rollen.
Volgens hun een duidelijke aanwijzing dat ik als moeder hem te weinig aandacht gaf.
En ik was verplicht naar een babymassagecursus te gaan, zo niet dan zouden zij BJZ inschakelen.

Ondanks dat ik aangaf dat ik hiermee al vanaf dag 1 mee worstelde, lag het toch aan mij en moest ik de band versterken.
Ben 2x geweest (hij vond het vreselijk) en ik moest hem oa geforceerd vasthouden (ook al wilde hij dit niet) totdat hij zich over zou geven.
Later bleek hij dus autistisch te zijn, en heeft het mij veel pijn gedaan dat het volgens hun aan mij lag en de manier waarop ik (volgens hun) met hem om zou gaan.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:52

Nee niets hoeft maar je kan als mama wel heel onzeker er van worden.
En ik werd er ook echt op aangesproken. Dat het niet goed zou zijn.
Nu ook bij mijn zoontje ze vroegen dus hoe de jongste sliep en toen vertelde ik kort hoe wij dat deden.
Krijg je direct de antwoorden: ''pas maar op dat je hem niet verwent'' ''Je kunt hem best laten huilen hoor'' '' voedingen kun je rekken laat hem maar gewoon eens jammeren''
Terwijl je daarvoor nog aangeeft dat je zulke dingen niet wilt. Ze 'drammen' soms echt door op zulke dingen.
NU ben ik er niet meer gevoelig voor maar als beginnende mama is het soms echt wel pittig hoor ;)

Ik adviseer zwangere mama's ook gewoon hun gevoel te volgen.
Luister een advies aan voelt het goed dan doe je dat voelt het niet oke dan doe je het niet.
Soms hoor je zoveel adviezen of wordt jou manier zo afgekeurd (niet alleen door cb) ik vond dat echt pittig bij mijn oudste vooral de eerste 6 maand.
Nu heb ik er schijt aan en ben ook goed duidelijk :+
Ik ben vrij streng qua voeding een 9 maand oude baby hoeft van mij geen ijs, langevinger etc.
En daar heb ik enorm veel commentaar op gehad: zou zielig zijn voor me zoontje etc etc.
Prima wij zijn ouders wij bepalen die dingen. Wij hebben er voor gekozen om eerst 6 maand bv te doen (alleen bv) en dan pas bijvoeidng en dat op de rapley manier. En mijn zoontje heeft borstvoeding gehad tot 1 jaar. En we hebben nu besloten dat ik langer ga voeden ik denk tot een jaar of twee als het mee zit.
De bijvoeding etc vind het CB hier ook wel eens bijzonder. Ze vinden het tot apart dat ik niet pureer etc.
En dat zeggen ze keer op keer... Beetje vermoeiend.

blokje

Re: niet meer naar consultatie bureau gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:54

Brainless, pff wat een nare ervaring zeg bah....

Mijn buurvrouw vertelde laatst ook wat...
Zij twijfelde enorm over de stand van der dochtertjes beentjes. En met 3 maand bewoon ze der benen nog niet. Geen zorgen zei CB ze was laat.
Er zat totaal geen kracht in der beentjes ze kon er niets mee. Na lang zeuren een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Bleken der heupen niet in de kom te zitten :wow:
Zoiets moet toch eerder opvallen. Het is notebene een arts!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:56

Gioya en Viggo hebben tot omstreeks een jaar bij mij op de kamer geslapen in een ledikantje naast mijn bed (Gioya tot 11 maanden en Viggo tot 13 maanden), die zijn naar een eigen kamertje gegaan toen ze echt lieten zien dat ze door anderen op de kamer gestoord werden in hun slaap. Gelukkig heeft het CB er nooit een probleem van gemaakt, zolang ik goed kon slapen vonden ze het prima.

Ik heb er dan wel weer niet bij gezegd dat Gioya maandenlang IN mijn bed lag en dat Viggo altijd op zijn buik sliep. Ik heb gewoon de complimenten in ontvangst genomen dat hij zo vreselijk sterk in zijn nek en rug was al op jonge leeftijd want hij drukte zich al heel snel omhoog :+

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:57

Je hoeft je niet verplicht te voelen je verhaal te plaatsen hoor Brainless, dat was niet mijn intentie, ik bedoelde niet om je persoonlijk aan te vallen met mijn antwoord.

Vind het wel een ernstig verhaal. Heel slecht dat jij het blijkbaar eerst zelf heel duidelijk hebt aangegeven, en het cbs je er later op heeft geprobeerd aan te spreken?! Dat klinkt toch echt als een blunder idd van cbs. Heb je er ooit nog wat aan gedaan, een klacht ingediend? Zo zie je maar weer dat moederinstinct niet voor de poes is, je zat helemaal goed met je gevoel.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:00

MightyMike schreef:
Ik kan aan jouw verhaal hier niet afleiden wat er is voor gevallen, maar het lijkt mij erg sterk om zomaar met jeugdzorg te dreigen, dan zit er toch een verhaal aan vast lijkt mij. Instanties hebben het niet altijd bij het juiste eind en in dat geval vervelend voor de benadeelde, maar aan de andere kant ook goed dat er instanties zijn die het welzijn van de kinderen in de gaten houd.

Mijn verhaal staat al in het topic.

CB stuurde mij door naar de kinderarts omdat Enya niet groeide en afviel, ondanks dat ze naar believen aan de borst mocht. Enya is prematuur geboren en heeft oa een hart- en nierprobleem dus als er zoiets aan de hand is dan laat je uiteraard wel controleren!
Op basis daarvan heeft de KA dus maatschappelijk werk naar ons toegestuurd (en die hebben oa het CB gebeld die hebben verteld dat wij volgens hun gewoon een heel normaal gezin waren en dat ze niks van verwaarlozing of mishandeling gemerkt hadden).
En ja, dat doet heel, heel, heel erg zeer en ik heb ook woest naar dat mens geroepen dat ik 'GVD gewoon een hartstikke goede moeder ben en ALS ik een mafkees was die mijn kind GVD zou willen laten verhongeren zeker niet tijdig zou langsgaan bij een arts!'

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:02

MightyMike schreef:
Ik neem aan dat wanneer er gedreigd wordt met jeugdzorg, er toch wel meer aan de hand is?

Dat hoop je dan maar. Maar dreigementen zijn moeilijk te controleren - tenslotte is dat iets dat in een gesprek gezegd wordt, maar niet meteen officieel is. De ouders worden daarmee onder druk gezet, en het komt nergens in naar voren, er zijn geen cijfers van of dat terecht is ofzo.

Als advies slechts advies is en geen regel, dan is het de verantwoordelijkheid van het consultatiebureau om aan te geven dat ze slechts advies geven. Ze horen er dan ook bij te zeggen dat de dingen die ze aanbevelen vooral om gemiddelden gaan. Het is makkelijk om te zeggen dat ouders dat zelf maar moeten bedenken en relativeren, maar IK vind dat het hoort bij iemands professionele verantwoordelijkheid om dat goed uit te leggen.

Als je dat niet doet, dan kun je bovendien toch nooit verwachten dat je samen kunt werken in het belang van het kind? Het lijkt mij dat ouders en cb gelijkwaardig aan elkaar zijn en met elkaar in gesprek moeten kunnen. Ook als je als ouder dat gewoon relativeert en negeert wat je niet aanstaat is dat eigenlijk al niet zoals het hoort, want ook dan is er al geen goede communicatie. (Alleen schaadt het die ouders en kinderen minder, dus dat is minder erg, maar het klopt nog steeds niet.) Want hoe overleg je dan op een open manier met het cb als er wel problemen zijn?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:18

Nu ga ik toch even in de bres springen voor Blokje. Er is wetenschappelijk aangetoond dat 'laten huilen' erg schadelijk is voor een kind. Ik wil hier verder niet een discussie opstarten over wel/niet laten huilen maar dit zijn gewoon de feiten. Een CB mag dit dus helemaal niet adviseren.

Net zoals bijvoeding (inclusief pap) starten voordat het kindje 6 maanden is e.d. In hun folders zetten ze netjes dat je pas met 6 maanden mag beginnen omdat de darmpjes dan pas goed gerijpt zijn voor vast voedsel, maar als je daar komt met de 4 maanden afspraak beginnen ze over bijvoeding.

Dat je adviezen krijgt die je niet liggen, prima, dat kan. Maar adviezen geven die gewoonweg slecht zijn voor een kind, dat kan gewoon echt niet! Vreemde instantie!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:23

Vind wel dat veel mensen zich snel laten beïnvloeden door wat het cbs zegt, dat kan je niet allemaal op het cbs afschuiven. Als we alles in het leven ronduit moeten vertalen hoe een ander het op moet vatten, dingen zoals moet in zijn eigen bedje slapen, jongens, dat weten we toch allemaal zelf wel dat wanneer we dat niet doen, we door de politie echt niet gehaald worden. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er wellicht onzeker van wordt, dat is iets anders, iedereen wil het goed doen. Mijn eerste was een echte huilbaby en het cbs heeft zijn best gedaan met adviezen. Ik heb mezelf echter nooit onzeker gevoeld, ik ben op mijn gevoel afgegaan, tips mee genomen en sommige in de wind geslagen. Maar kan me voorstellen dat het een onzeker gevoel oproept. Maar goed, doen ze het niet, heb je wellicht informatie gemist. Voor alles is wat te zeggen. Maar om nou uit te moeten kauwen dat het advies is en je er niet aan hoeft te houden, dat weet je toch en bepaal je voor jezelf. Die verantwoordelijkheid kan ik echt niet zien om bij het cbs neer te leggen Shadow0.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:28

heb niet alle reacties gelezen
maar nadat er bij mijn eerste zoontje alleen maar gesproken werd tegen mijn moeder
(die het leuk vond om mee te gaan)
ipv tegen mij...zelfs nadat ik had gemeld dat het toch echt mijn zoon is...ben ik alleen nog heen geweest voor de prikken en verder niets
met alle vier. ik kreeg al niets dan klachten over het cb van mensen om me heen
en mij vonden ze maar te jong (22) dus helaas dan toch niet

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:28

Urielle, ik begrijp dat het voor jou als moeder hard aankomt! Maar aan de andere kant, voor 9 mensen die het wel met de beste bedoelingen doen, kan er een tiende zijn wiens kindje wel tekort komt. Ik vind wel taak dat er instanties en artsen zijn die het uitzoeken. Bij jou gelukkig helemaal ongegrond, maar een KA kan ook niet iedereen op zijn mooie blauwe ogen geloven. Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp je gevoel helemaal, je doet alles voor je kleintje en dan krijg je uiteindelijk zulk commentaar terug, ontzettend vervelend dat jullie daar mee geconfronteerd zijn! In jouw geval was er dan toch wat aan de hand, zomaar kan ik het niet noemen. Gelukkig onterecht, maar een niet groeiend kindje kan wel ernstig zijn en dat mag dan wel uitgezocht. Is jouw kindje uiteindelijk wel goed gaan groeien/drinken?

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:49

Urielle schreef:
Gioya en Viggo hebben tot omstreeks een jaar bij mij op de kamer geslapen in een ledikantje naast mijn bed (Gioya tot 11 maanden en Viggo tot 13 maanden), die zijn naar een eigen kamertje gegaan toen ze echt lieten zien dat ze door anderen op de kamer gestoord werden in hun slaap. Gelukkig heeft het CB er nooit een probleem van gemaakt, zolang ik goed kon slapen vonden ze het prima.

Ik heb er dan wel weer niet bij gezegd dat Gioya maandenlang IN mijn bed lag en dat Viggo altijd op zijn buik sliep. Ik heb gewoon de complimenten in ontvangst genomen dat hij zo vreselijk sterk in zijn nek en rug was al op jonge leeftijd want hij drukte zich al heel snel omhoog :+

Vergeet niet dat het cbs ook de andere kant van de medaille ziet, de kindjes die niet sterk genoeg waren om zich weer om te rollen of hun hoofdje niet omhoog konden krijgen.. Dat advies komt wel ergens uit voort.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:55

Heb hier vooral veel het ene oor in en het andere oor uit laten gaan. Dat was voor ons de beste methode. Ben wel heel blij met de kinderarts van ons CB, die heeft met 3 maanden gezien dat ons dochtertje waarschijnlijk heupdysplasie had en doordat we er zo vroeg bij waren heeft ze uiteindelijk maar 3 maanden een spreidbroekje nodig gehad. Maar verder doen we altijd braaf wat ons niet verteld wordt :D .

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:10

Nadir schreef:
Nu ga ik toch even in de bres springen voor Blokje. Er is wetenschappelijk aangetoond dat 'laten huilen' erg schadelijk is voor een kind. Ik wil hier verder niet een discussie opstarten over wel/niet laten huilen maar dit zijn gewoon de feiten. Een CB mag dit dus helemaal niet adviseren.

Net zoals bijvoeding (inclusief pap) starten voordat het kindje 6 maanden is e.d. In hun folders zetten ze netjes dat je pas met 6 maanden mag beginnen omdat de darmpjes dan pas goed gerijpt zijn voor vast voedsel, maar als je daar komt met de 4 maanden afspraak beginnen ze over bijvoeding.

Dat je adviezen krijgt die je niet liggen, prima, dat kan. Maar adviezen geven die gewoonweg slecht zijn voor een kind, dat kan gewoon echt niet! Vreemde instantie!

_/-\o_

Ik verwoord het nooit zo goed maar helemaal met je antwoord eens :P

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:10

Mijn schoonzus heeft het ook niet zo met het consultatie bureau.. . laatst nog hadden ze gewicht en lengte verkeerd om ingevuld.. Dan staart zo'n muts haar scherm met grafiekje waarin het kind natuurlijk totaal buiten de schaal valt een dan vraagt ze aan de moeder op aanvallende toon: "hoe kunt u dit verklaren!?"
reactie was dan ook, misschien moet je gewicht bij gewicht in vullen, in plaats van bij lengte...
Sjonge jonge je kan toch zien dat er een tevreden gezond ventje voor je zit en je kan bedenken dat de waarden die ingevuld zijn niet kunnen kloppen.

Het is ene oor in andere uit. laat ze maar mutsen. Erg vervelend, maar het is niet anders!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:16

jorretje schreef:
Mijn schoonzus heeft het ook niet zo met het consultatie bureau.. . laatst nog hadden ze gewicht en lengte verkeerd om ingevuld.. Dan staart zo'n muts haar scherm met grafiekje waarin het kind natuurlijk totaal buiten de schaal valt een dan vraagt ze aan de moeder op aanvallende toon: "hoe kunt u dit verklaren!?"
reactie was dan ook, misschien moet je gewicht bij gewicht in vullen, in plaats van bij lengte...
Sjonge jonge je kan toch zien dat er een tevreden gezond ventje voor je zit en je kan bedenken dat de waarden die ingevuld zijn niet kunnen kloppen.

Het is ene oor in andere uit. laat ze maar mutsen. Erg vervelend, maar het is niet anders!

hier is me zoontje ook altijd onder het schema, alleen wel goed ingevuld haha. maar zeuren ze ook over, ach kind is gezond gelukkig en actief en vrolijk genoeg.. al die richtlijntjes betekent niet dat er wat mis is met je kind als je er niet exact op gelijk loopt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:20

CB? Ja en amen knikken en fijn je eigen plan trekken. Ik had ook een goed etend manneke, maar volgens hem kreeg hij te veel. Nou, ik laat zo'n hummel niet krijsen om een flesje. Het was nooit goed, terwijl hij wat betreft grafiekjes altijd alles prima scoorde. Dus het ene oor in en het andere weer uit :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:28

Hier moet ik 9 december weer CB dag erna word me zoontje 2, ben ook benieuwd hoe ze dit keer op me zullen fitten hoe klein en licht hij is...hij eet goed, al gaat het avond eten even minder maar is vaak ook even een fase. Verder is hij vrolijk actief en gezond. Kwa kleding maat nu 86 dus ben benieuwd hoe ze daarover gaan zeuren haha

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:29

Vond het geen drama, want ik ben iemand, die haar eigen intuitie en gevoel volgt, dus ik trok me niet zoveel aan van dat gezwets over 'gemiddelden'. Ik kon daar niets mee en hun commentaar ging het ene oor in en het andere weer uit. Mijn dochter zat bv boven de groeicurve en was daarbij te licht, maar at prima. Ik moest haar meer te eten geven, maar dat wilde ze gewoon niet (ik ga haar niet volproppen om aan gewichtscurves te moeten voldoen). Verder kerngezond en ik had zoiets van 'haar vader en moeder zijn ook slanke mensen, dus...' Daarnaast moest ik na een half jaar per se het inbakeren afbouwen, maar dat ging totaal niet (ze sliep niet, drama!!), dus heb haar in totaal anderhalf jaar ingebakerd laten slapen. Toen gaf ze ZELF aan, dat ze niet meer ingebakerd wilde worden en toen waren we daar doorheen van de een op de andere dag (terwijl ze daarvoor niet kon slapen, hield zichzelf wakker door haar maaiende armpjes). Daar kreeg ik me een kritiek op, dat ik niet zou willen afbouwen (maar het werkte gewoon niet en hoeveel dagen en nachten, laat je je kind dan zo ongelukkig zijn). Tja.... jammer dan. Ik heb niet eens verteld dat ze bij mij sliep, omdat ik wist wat voor gedoe ik daarmee zou krijgen. Nee, een kind moet per se op haar eigen kamer. Wat een onzin. Inmiddels is ze 8,5 jaar, kerngezond, vegetarisch, vol energie, meerbegaafd, erg zelfstandig voor haar leeftijd, sociaal, lang en slank en babbelt ze de oren van je hoofd :D .

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:40

Hier ook een vervelende ervaring bij het CB, zelfs een officiele klacht ingediend en een tijd niet geweest en overgestapt naar een andere locatie.

Mijn zoontje had een voorkeurshouding. Bij elke afspraak bij het CB begon ik hier over. De eerste afspraak kregen we de standaard tips mee, geen verbetering. Bij alle afspraken kreegik te horen dat het wel mee viel en het vanzelf goed zou komen, ik moest me absoluut geen zorgen maken. Er werd niet gesproken over een ostheopaat of fysio.

Toen hij 5 maanden oud was kwamen we terecht bij de kinderarts vanwege heftige obstipatie. Dit ook niet op advies van het CB, maar na verzoek om doorverwijzing bij de huisarts. Maandenlang hebben we aangeklooid met extra water in de fles, thermometer met vaseline in z'n kont, olijfolie in z'n fles, lactulose, klysma's. Zelf met 3,5 maand al begonnen met fruit en groenten eten. Dit allemaal op advies van het CB.

Bij de kinderarts ook navraag gedaan over z'n inmiddels behoorlijk scheef afgeplat hoofdje. Wij werden gelijk doorverwezen naar de fysio. Daar bij binnenkomst zag deze met het blote oog dat de afplatting dusdanig groot was dat een helmpje noodzakelijk was, dit zou niet vanzelf goedkomen.... Diverse tips meegekregen van de fysio omtrent oppaken, neerleggen etc.. Binnen 2 weken was hij van z'n voorkeurhouding af! Echter heeft hij dus wel tot z'n 1e verjaardag een helmpje gehad.

Klacht ingedient bij de organisatie waar ons CB onder valt. Onze zaak is hoog opgepakt en de desbetreffende arts en verpleegkundige zijn hier op aangesproken. Of het CB inmiddels wel doorverwijst naar ostheopaat of fysio weet ik niet aangezien we er sinds dat mijn zoontje 5 maanden oud is niet meer zijn geweest.

Daarna overgestapt naar een andere locatie en alleen voor de inentingen afspraken gemaakt. Als ik er ben zijn het altijd hele korte bezoekjes, er wordt weinig gevraagd of verteld. Ik neem dus aan dat ze op de hoogte zijn van wat er is gebeurt bij ons "oude" CB.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:44

pff jeej saroanda dat is ook niet leuk...hier heb ik alleen meegemaakt dat ze ons doorstuurde naar een kinderarts en die bekeek verder de zaak en zou besluiten wat te doen...