Al een week niet lekker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:51

Maar gebruik je anticonceptie of ben je daar onlangs mee gestopt?
Ik denk met je mee hè ;)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 17:54

Agnes ik voel me buiten dit prima. Maar ik weet gewoon zeker dat er iets niet helemaal pluis is. Heb het steeds koud en warm en als ik dan temperatuur is het niks. Ergens denk ik; ik stel me aan. Ik kan het er maar beter bij laten zitten. Het gaat wel weer over. Maar andere kant dit is ook niet gezond. De pijn wordt nu steeds heviger in m'n zij.

maaike5581 Wegens een bepaalde reden (die ik hier liever niet neer zet) ben ik niet aan de anticonceptie.

Agnes

Re: Al een week niet lekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:59

Zal het geen blindedarm ofzo zijnals je zijsteken hebt?????? Ik ben geen dokter, maar zoiets heb ik ook wel eens gehoord als je steken hebt.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 18:02

Heb geen steken in mijn zij. :) Maar echt gewoon pijn aan mijn zij/bekken.

Agnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:05

Wanneer gaat er nu wat gebeuren? Ziekenhuis, dokter of eerst niets?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 18:07

Ik krijg nu dus Diclofanac.. Is de pijn morgen toch nog hevig of erger moet ik weer bellen zei ze. Hoop dat het vanavond niet ergerd wordt. Dan kan ik niks.

Agnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:11

Volgens mij heeft mijn man dat bij zijn hernia gehad, zware pijnstillers toch? Moet je daar geen maagbeschermers bij slikken? Zoiets staat me er nog van bij. Enerzijds beter morgen weer aan de bel trekken, anders zit je weer met weekendartsen en dat is ook niet handig!

pyelone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:20

Voor een paar dagen diclo hoef je echt geen maagbeschermers.

Wacht morgen even af TO. Zo te lezen neemt je huisarts je serieus. Voor niet alles is (direct) een antwoord of oplossing.
Hoe gaat het met eten/drinken?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 18:28

Agnes ik zal dat morgen even na vragen bij de appotheek over de maagbeschermers.

peylone ben het met je eens dat niet voor alles direct een oplossing is. Ik drink goed, maar eten smaakt niet echt.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:19

Ik lees ook al eventjes mee, was nogal nieuwschierig.

Kan je geen echo/vaginale echo aanvragen bij de HA? Kan je in ieder geval kijken waarom je niet ongesteld wordt. En even een hele brutale vraag misschien, hoe gaat het met de ontlasting?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:51

Maaike, van mij ook een excuus, jouw reactie kwam op mij totaal anders over en heb ik dan ook verkeerd geinterpreteerd.
Ik wist natuurlijk niet dat jij een bbz hebt meegemaakt.
Het lijkt mij vreselijk om mee te maken en ben ontzettend blij voor je dat je toch een kindje hebt mogen krijgen :)

Spastische/overgevoelige darm...daar doet het mij niet aan denken, heb ik zelf namelijk al jaren en dit klinkt er niet naar.
Goed in de gaten houden en als t echt niet gaat meteen weer richting zkh of iets, beter te veel laten checken dan te weinig.

pyelone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:19

Jikkeee schreef:

Kan je geen echo/vaginale echo aanvragen bij de HA? Kan je in ieder geval kijken waarom je niet ongesteld wordt. En even een hele brutale vraag misschien, hoe gaat het met de ontlasting?

Je kunt geen echo aanvragen, dat kan alleen een arts. Gelukkig maar, want dat houdt de zorg betaalbaar. Een keer later ongesteld lijkt me geen juiste indicatie voor een echo.
Aankijken en contact bij verergering van de klachten is een realistisch advies van de HA.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:28

pyelone schreef:
Jikkeee schreef:

Je kunt geen echo aanvragen, dat kan alleen een arts. Gelukkig maar, want dat houdt de zorg betaalbaar. Een keer later ongesteld lijkt me geen juiste indicatie voor een echo.
Aankijken en contact bij verergering van de klachten is een realistisch advies van de HA.

Ik bedoelde ook via de arts, sorry. Beetje onduidelijk gebracht ;).

TS geeft aan dat ze al een hele lange tijd een erg stabiele menstruatiecyclus heeft, dus het is weldegelijk een reden om toch te kijken naar een echo voor die zone. Bij mijzelf (onregelmatige cyclus) zou er absoluut geen reden voor paniek zijn.
Afwachten van klachten is erg vervelend, even toch uit eigen ervaring; ik loop nu al bijna een jaar rond met ondragelijke elleboogklachten, en heb volgende week eindelijk mijn MRI. Omdat mijn HA het maar wilde aankijken, heb het halve ziekenhuis doorgespit en uiteindelijk beland waar de fysio mij maanden geleden wilde hebben.
Goed ik dwaal af. TS heeft veel pijnlijke klachten, maar ik vraag me af waar het idee van een spastische/gevoelige darm vandaan komt. Heeft ze ook naar de ontlasting gevraagd? En daarom dus ook mijn vraag hoe de ontlasting is.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:28

Heb je bij jullie, ik weet niet waar je woont, geen nachtapotheek?
Je voelt zelf het beste of er iets niet klopt hoor!
Beterschap.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 20:52

Jikkeee zou ik dan inderdaad aan moeten vragen. Is geen brutale vraag hoor. :) Mijn ontlasting is gewoon normaal. Vandaar ook dat ik denk dat die spastische/overgevoelige darm het niet kan zijn. Bloed dus wel een klein beetje maar niet zoals het hoort. Hier is ook over doorgevraagd door mijn HA.

YamaSaki dit ga ik ook zeker doen als ik me morgen nog slechter voel.

Pyelone zoals Jikkeee al zegt heb ik al een hele lange tijd een erg stabiele menstruatiecyclus.

Chanicha we hebben een HAP. Dus stel dat het niet gaat vannacht is dat nog een optie, maar dat is het echt als het alleen niet gaat. Dankjewel!

Zou best is kunnen dat ik nog koorts ga krijgen. Heb het steeds warm, koud en wat spierpijn. Ben benieuwd hoe ik me morgen voel..

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:36

Ik volg...
Heb eigenlijk precies hetzelfde.
Normale cyclus (altijd gehad)... Daarna een week niet geweest en toen vijf dagen lang last gehad van 'vloeien'. oud bruin bloed. Last van mijn buik en rug.
Urine laten onderzoeken. Niets aan de hand.
Ze gooien het bij mij ook op de darmen. Moet nu eerst zakjes voor de ontlasting nemen. Twee weken. Is dat het niet, dan gaan ze verder kijken.

Verder hebben ze geen bloed afgenomen, maar wel buik gevoelt etc.

Sterkte! Ik weet een beetje wat je voelt en zit er dus ook midden in.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:45

Wat ik nou zo raar vind in meerdere verhalen hier: vrouwen die vloeien gelijk een menstruatie en dan wordt t op "darmen" gegooid. Nu dacht ik toch altijd goed opgelet te hebben bij biologie en dat de darmen en de baarmoeder toch echt eindigen met ieder een ander gaatje.... Maar kan aan mij liggen natuurlijk -O-

Vind t sowieso een modeverschijnsel tegenwoordig dat doktoren al snel "prikkelbare darm" roepen. Dat kan dacht ik alleen met een darmonderzoek vastgesteld worden.

Ts, kun je geen verwijzing naar een gynaecoloog krijgen?

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:48

Ik zou inderdaad toch eens gaan bellen voor een gynaecoloog. Zilfstar heeft het inderdaad goed dat darmen en baarmoeder toch echt wat anders zijn :=. Hebben het momenteel ook echt veel over de baarmoeder op de opleiding vandaar dat dit verhaal me extra interesseert.

Kan je verder ook soa's uitsluiten? Is hier al onderzoek naar gedaan? Bij ontlasting dus ook geen bloed. Nee ik zou toch echt even hameren bij de gynaecoloog. Je had geen koorts?

Sorry als je gek van me wordt, ik vind dit best interessant.. :o

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:50

ik zou ook een doorverwijzing naar gynaecoloog eisen.. Tis jou lijf en als je onderzoek willen moeten ze je dat geven

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:59

Jikkeee: daarom vind ik het dus zo raar dat een HA de diagnose "prikkelbare darm" of iets in die richting roept bij vloeiing uit de baarmoeder. Een HA krijgt nog verdergaandere biologie dan een havo studente lijkt mij... :+

Het klinkt mij niet goed in elk geval. Maar ja, dat komt ook door recente ervaringen waarbij bleek dat mijn zus iets heel anders had dan de doktoren eerst dachten. En dat ik al 15 maanden van de ene verbazing in de andere val mbt doktoren, hun diagnoses en behandelplannen en de werkwijze in ziekenhuizen. TS laat je niet met kluitje in riet sturen en je zoet houden met pijnstillers, maar vraag, zeur, smeek desnoods voor nader onderzoek, echo, scan, bij een gynaecoloog. Bloedbeeld geeft geen resultaten. Lijkt mij dat ze verder zouden moeten kijken middels bijv een echo. (Bij mijn zus kwam bloedbeeld ook schoon terug, scan wees toch darminfectie uit bijv, zij had heel andere klachten en omstandigheden hoor. Ik bedoel ermee te zeggen dat bloedonderzoek niet heilig is en er echt iets mis kan zijn wat niet aantoonbaar is in t bloed)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:06

Ik ben zelfs een MBO'er :=. Niveau 4, dat wel. En kan gok ik ook wel HBO aan, maar toch _O-.

Ik zou inderdaad ook echt op mijn kop gaan staan om een echo, en andere onderzoeken. Als ze het een prikkelbare darm vinden, onderzoek het maar zou ik zeggen :j. Laat je echt niet snel tevreden stellen, want het zijn moeilijke mensen. Absoluut... Je hebt er overigens wel hele leuke tussen zitten, maar ga door tot jij tevreden bent met het antwoord. Ook al snap ik heel goed dat je nu er weinig zin in hebt :(:).

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 22:34

Mloei hopelijk helpt het en anders hopen dat er een oorzaak te vinden is. Jij ook sterkte!

Zilfstar ja het is soms niet echt te volgen. Geen logica.. ik ga zeker doorzeuren hoor.

Jikkeee ook soa’s zijn uitgesloten. Geeft niet hoor, als het vervelend wordt geef ik het wel aan. Tot nu toe geen koorts, maar weet niet of ik het al heb gehad.. zou best kunnen of dat nog komt. Heb het steeds warm, koud en spierpijn..
Heb er inderdaad zo weinig zin in maar wil hier niet mee doorlopen. Heb 2 jaar door gelopen met hoofdpijn tot ze eindelijk vaststelde wat was en deels daardoor geopereerd ben. Dat wil ik nu niet weer; zolang bezig zijn voor er actie ondernomen word.

Even overlegd en ik kijk morgen in ieder geval even aan hoe het gaat. Voel ik me dan beter (pijnstilling morgen halen) dan bellen we niet. Mocht het erger worden en de praktijk is gesloten dan bellen we de HAP. Mocht het acceptabel blijven bellen we maandag direct de HA. Want het moet hoe dan ook uitgezocht worden. Maar even een dagje echt rust is nu wel fijn.

MAAR.. als het erger wordt hang ik morgen direct weer aan de telefoon. Ik hoop alleen even heel hard dat het even een dag niet hoeft.. dat heen en weer gezeul.

Voor nu ga ik slapen, even slaappilletje in genomen zodat ik misschien wat beter door slaap vannacht en mijn lijf in ieder geval zijn rust krijgt vannacht.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:22

Begrijpelijk, welterusten! Goede nachtrust kan ook veel schelen.
Het hoeft niet a la minute, maar het liefst voor jezelf wel op zo'n kort mogelijke termijn. Als je het tot maandag uit kan houden, zou ik het voor je eigen rust doen op pijnstilling, en maandag bellen!

Heel veel succes en ben benieuwd wat er gezegd wordt als je belt.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:00

Hoe gaat het nu met je?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:10

Je zegt dat je gestopt bent met de pil. Hoe lang is dat geleden? Want deze klachten heb ik ook gehad nadat ik gestopt was met de pil. Heeft ongeveer een jaar geduurd voordat mijn menstruatiecyclus weer een beetje normaal was. Heel onregelmatig en soms wel veel bloed en soms heel weinig zoals bij jou. Ook pijn en steken in mijn buik en bij mijn nieren. Ook laten controleren op infecties, ze dachten toen aan een baarmoederhalsinfectie, maar testen waren negatief.
Het stoppen met de pil, en dus hormonen, kan je hormonenhuishouden echt heel erg in de war gooien. Zou dat wel in het achterhoofd houden.

Voor nu in ieder geval veel sterkte.