Ik ben het zo beu......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:40

Paardjes45 schreef:
Bedankt voor jullie reacties allemaal :)

Ik ga meer proberen te eten, maar sorry, ik ga geen snoep meer eten ;)

Minderen met snoep kan.

Tip: Als je 's ochtends niet gemakkelijk eten door je keel krijgt, maar iets later wel: Bak dan thuis een pannekoekje van 1 banaan, 1 ei en 1 theelepel kaneel. Meng de banaan, ei en kaneel door elkaar, bak het in de pan en laat het afkoelen. Doe het in een bakje en neem het mee naar school. Heb je in de pauze wat lekkers om op te eten én je krijgt je vitaminen binnen.
http://www.lindsayvallen.nl/eten-pannen ... je-kaneel/

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:42

Gelukkig heb je aangegeven meer te gaan eten en minder te snoepen. Wijs besluit. *\o/*

Een eetstoornis ligt makkelijk op de loer en kan de beste overkomen

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:47

Snoep is ook niet gezond, maar het is wel belangrijk dat je voldoende voedingsstoffen binnen krijgt, dus óók vetten en suikers (koolhydraten). Op de website van het voedingscentrum staat veel nuttige informatie over gezonde producten en naar de schijf van vijf kijken helpt ook aardig.
Eet gewoon wat je lekker vindt, maar eet voldoende. Je lichaam is in de groei en heeft die voedingsstoffen hard nodig (vetten, eiwitten, koolhydraten etc etc).

Een snoepje tussendoor kan echt geen kwaad als je een gebalanceerd en gevarieerd eetpatroon hebt.

@Winged: Veel vitamines gaan verloren tijdens het bereidingsproces. In een 'rauwe' banaan zit niet dezelfde hoeveelheid vitamines als in een gebakken banaan. Als je vitamines uit fruit wilt halen kan je deze altijd nog het beste 'rauw' eten mét schil (van het fruit waarvan je de schil kan eten).

Hetzelfde geldt voor smoothies, daar krijg je niet dezelfde hoeveelheid vitamines mee binnen als je het fruit rauw zo eten. Het voedingscentrum stelt dat je maximaal 1 keer per week bewerkt fruit kan eten (dus sinaasappelsap, smoothie, shake etc etc) maar de rest van de week gewoon fruit moet eten, 2 stuks per dag.

Winged

Re: Ik ben het zo beu......

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:50

Klopt, maar eieren bevatten wel B2 en B12. Ook belangrijke voedingstoffen. Vooral omdat TS weinig vlees eet is een ei op zijn tijd wel verstandig, eieren bevatten namelijk ook ijzer.

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:23

Kan je je moeder niet eens vragen om samen een keer naar een dietist te gaan en dan daar kijken wat een goed 'voedingsschema' voor jou kan zijn? Dan zoek je de gulden middenweg en laat je een expert meekijken.

Forgive

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:25

Paardjes45 schreef:
Jolandaa_ schreef:
Hoe oud ben je als ik vragen mag?

13 :)

En ik zou het erg fijn vinden als jullie nou geen reacties gaan plaatsen van : 'je moeder weet het altijd beter dus daar naar luisteren' enz, want dit keer heeft ze geen gelijk. Ik eet 3 maaltijden per dag, waarvan 1 uit fruit bestaat en drink water, thee en melk :)

Ik vind dat ze wél gelijk heeft. Af en toe eens iets tussendoor is echt niet erg, dat heb je volgens mij zelfs nodig.
Alleen maar gezond eten is ook niet gezond, heb ik gehoord.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:47

Er wordt wel lekker doorgedraafd in dit topic zeg!

Eerlijk gezegd vind ik het top dat TS haar gewicht in de gaten houdt, de meeste meiden houden toch op met de grootste groei rond deze leeftijd.
Verder is ze prima op gewicht dus van overdreven mager zijn is totaal geen sprake.

Hier ook een dochter die met moeite iets door haar keel krijgt in de morgen.
Gelukkig eet ze s'avonds heel goed warm.

TS het belangrijkste om je figuur mooi te houden(buikje enzo) is veel lichaamsbeweging, daar krijg je ook weer gezonde honger van.
Het beste is steeds kleine beetjes te eten en als jij dat graag met gezonde dingen wil doen , hoeft dat helemaal geen probleem te zijn.
Loop eens door de winkel en kijk wat je lekker vindt.
Vlees kun je vervangen voor vis, kaas , noten of een eitje.
Je hebt wel eiwitten nodig namelijk.
Als tussendoortje kun je wat druiven nemen, stukje kaas of komkommer.

Je zegt dat je s'morgens fruit eet, kijk eens of je het lekker vind om daar wat yogurt bij te eten, dat is erg goed voor maag en darmen.
s'Middags uit school eet je goed zo te lezen dus alleen bij het avondeten ontbreekt nog de eiwitten.

Dadels zijn ook erg gezond :j

Belangrijkste is dus lichaamsbeweging en hou je gewicht gewoon 1 x per week in de gaten.