Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kan op dit moment niet bij me vriendinnen terecht (reden zet ik liever niet openbaar) en kan dus me ei niet kwijt waar ik nu vast mee zit :'(
Die hulp moet je wél opzoeken, hoe lastig dat ook is. Als je problemen hebt die je zelf niet kan oplossen, moet je daar ook niet mee naar je vrienden toegaan, zij kunnen je evenmin helpen. Zelf proberen op te lossen werkt alleen averechts, uiteindelijk zak je alleen dieper weg in een neerwaartse spiraal.
heb nog steeds niet helemaal me mond open getrokken naar me beste vriendinnen toe.. Pff..
Cayenne schreef:Zeker die verwijskaart halen! Je wordt dan op een wachtlijst geplaatst en dat kan eventjes duren, maar dan sta je er maar alvast op! Hopelijk gaat het jou net zo goed helpen als mij
Probeer je verder op andere dingen te concentreren zodat het niet teveel je leven gaat beheersen en je nog verder die negatieve spiraal word ingezogen. Fijn dat je een tweede baantje erbij hebt!
En vertel het pas aan je vriendinnen wanneer je er zelf aan toe bent. Het is geen verplichting he!
Janneke2 schreef:...is die verwijskaart dan verlopen...? Volgens mij blijven ze 5 jaar oid. geldig.
En als het papier nog op die andere praktijk ligt, kan de assistente van HA het ding zo voor je uitprinten.
Schaduw92 schreef:Cayenne schreef:Zeker die verwijskaart halen! Je wordt dan op een wachtlijst geplaatst en dat kan eventjes duren, maar dan sta je er maar alvast op! Hopelijk gaat het jou net zo goed helpen als mij
Probeer je verder op andere dingen te concentreren zodat het niet teveel je leven gaat beheersen en je nog verder die negatieve spiraal word ingezogen. Fijn dat je een tweede baantje erbij hebt!
En vertel het pas aan je vriendinnen wanneer je er zelf aan toe bent. Het is geen verplichting he!
bij me vorige psycholoog kon ik de volgende dag meteen terecht.. dus ben wel benieuwd.
Cayenne schreef:Schaduw92 schreef:
bij me vorige psycholoog kon ik de volgende dag meteen terecht.. dus ben wel benieuwd.
Ik bedoelde de EMDR behandeling. Daar zijn vaak wachtlijsten voor. Eerst kijken ze of je er sowieso in aanmerking voor komt, want niet iedereen kan het aan.
haflover3 schreef:Ik herken je verhaal heel erg! Wat ik je kan adviseren is maak therapie af en ook als je het gevoel hebt ik ben nog niet op de goede weg, waar ik zijn moet gewoon door blijven gaan. schaam je er niet voor! Geef ook aan bij psycholoog of er bepaalde cursussen of trainingen zijn dat kan ook heel erg effectief zijn of praat groepen met lotgenoten. Ook is het belangrijk om goed helder te hebben wat er nu precies gaande is. Ik zou als ik jou was er ook op staan dat je goed getest wordt. Bij mij zeiden ze eerst ook depressie maar daar is heel wat anders achter weg gekomen. En vooral niet opgeven, echt waar het zal nog wel even duren maar na het donkere dal zal ook jij weer zonnestralen aan de top mogen zien!
Schaduw92 schreef:Kan wel janken en weet ik wel niet allemaal.. Erger me overal bloedeloos aan waardoor ik mezelf kan opvreten van woede want het slaat nergens op.. Probeer hier niks van te laten merken door vaak niet terug te appen omdat ik voor mijn gevoel en idee eerst moet afkoelen.. Gewoon zo bang voor alles en elke stap die ik zet. Durf niemand meer te appe over hoe en wat als ik me niet goed voel..