Roken is zooooooo niet meer van deze tijd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:33

Maar: ik stap al jaren niet meer ;), in uitgaans gelegenheden wordt gewoon gerookt dan?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:34

LadyMadonna schreef:
Maar: ik stap al jaren niet meer ;), in uitgaans gelegenheden wordt gewoon gerookt dan?

of het mag weet ik niet, maar het gebeurd wel degelijk

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:34

xSlvna schreef:
Waarom, ik zelf ken toch echt geen rokers doe nog 'goed' uitzien en 'goed' ruiken. De meeste rokers hebben een geur waar het je niet goed van wordt (en já, ook als ze net 5 minuten een tandenborstel met tandpasta in hun mond gehad hebben), gelige tanden, een acne huid en ruiken volop naar rook, lekker. Die maak ik niet belachelijk, dat doen ze dan toch echt zelf, nietwaar?

Liedje89, ohja, heb ik in het OV last van dikke mensen, laat me denken, nee? Vertel.

Waarom ben jij toch altijd zo opvallend negatief aanwezig op Bokt? Ik zie nooit eens een leuk of aardig bericht van jou. Heb je aandacht nodig? :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:35

xSlvna schreef:
Oh respectloos doen tegen rokers mag niet, maar tegen dikke mensen wel.

'Dikzak'... :r

Dat heb je niet van mij, als je een roker een schoorsteen noemt interesseert dat me ook niet, imo is het beide gewoon een keuze moet je niet gek opkijken als men je er op aankijkt :Y)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:35

xSlvna: daar doel ik niet op. Ik doel op je posts dat wij stinken, geen egale huid hebben en acne etc.
Wat ik bedoel te zeggen, is dat iedereen elkaar in eigen waarde moet laten.
Stel dat er nu geroepen wordt dat alle 16 jarigen (even gespiekt in je profiel net :+ ) stinken en onnozel gedrag vertonen etc. zou je dit ook niet waarderen toch? :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:36

Hier wel, ik kom iedere keer weer thuis helemaal met brandende ogen, vreselijk stinkende kleren etc. van het gerook, top, stink ik omdat zij lekker moeten roken, of moet ik me thuis zetten voor hun (vreselijk ongezonde) verslaving...?

Electra, jou zie ik overigens ook nooit echt vriendelijk, heb behoorlijk wat zeikberichten van jou gezien waarvoor mijn mond open viel, "Moet dat nu zo bot Electra". Ben opzicht erg positief, maar om nu in ieder foto topic te vertellen hoe leuk een pony/paard uitziet etc. zie ik niet zitten, dan blijf ik aan de gang. :j

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:36

Mensen die een reactie op mij hadden;
ik heb iets tegen rokers die op DRUKKE (ik benadruk het even) openbare plekken roken, zoals in een braderie, of bij de optocht van sinterklaas waar iedereen stil staat om naar de sint te gaan kijken, etc.
Dan kan je het toch niet maken (ik zie het het als sociale verplichting/norm) om juist dan een (vieze) peuk op te steken, waar veel medemensen er last van hebben?

Dat je op een random straat, of in het centrum eventjes een peuk opsteekt geen probleem ... maar doe het dan alsjeblieft niet op de braderie, intocht sinterklaas, bij carnavalwagens kijken, weet ik veel welke drukke evenementen nog meer. Desnoods ga je eventjes aan de kant staan om je behoeften te bevredigen ...

Ik snap de vergelijking met het eten ook niet helemaal. Ja 50% van de Nederlanders heeft last van overgewicht, 20 of 30% met obesitas (weet het niet meer precies), maar wat heeft dat met dit onderwerp te maken? Ik kan de link niet zo snel leggen.
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 22-10-13 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:37

xSlvna schreef:
Ik eet er niet van mee als zij zich ongezond is vol 't proppen, ik rook wel mee (en ga stinken) als iemand voor mij is 't roken.
Hoe kun jij er last van hebben als iemand veel eet...? :+

Respectloos belachelijk maken, dat doen jullie toch zelf? Ik stink niet uit mijn mond, ik heb een egale mooie huid en ik ruik fris, kan ik van rokers niet zeggen. ;)

:') come on, hoe oud ben je? 14? Wat ben jij ontzettend kortzichtig zeg.

Ik rook 7 jaar, heb in mijn hele leven misschien 20 puistjes gehad. Nog nooit last van acne gehad. :')

Mensen zeggen vaak dat ze juist vinden dat ik zo'n mooie huid heb, zo ken ik nog wel veel meer andere rokers.

Ik ben nu wel aan het stoppen, maar ik heb meer last van die kortzichtige mensen zoals jij. Overal een woordje klaar over hebben, maar t niet bij t rechte eind hebben. Vooroordelen noemen ze dat :)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:37

Nu ben ik een behoorlijke controlefreak een aangezien ik totaal niet de behoefte heb aan roken, zou ik ook bang kunnen zijn voor het idee dat ik er niet meer vanaf zou komen als ik er eenmaal mee zou beginnen.

Dus ik snap ook dat het verslavend is, maar ik snap als niet roker dan niet zo goed waarom je niet alles op alles zou zetten om er mee te stoppen. Je zegt dat je er niet helemaal achter staat, maar wat gaat er dan wel voor zorgen dat je er achter gaat staan? Dat kan alleen jij doen, ik kan helaas niet voor jou stoppen. Nu vind ik het al knap dat jij zegt dat je wel wilt stoppen, ik heb het moeilijker met de mensen die zeggen dat het een 'luxe' is en dat ze dan maar wat korter leven. Roken is geen luxe, een luxe is als je mooi en gezond oud kan worden, daar heb je sigaretten helemaal niet voor nodig.

Mijn ouders hebben allebei kanker gehad, mijn moeder is erg kritiek geweest en haar toekomst is erg onzeker. Bij elk ziekenhuis bezoek werd weer gevraagd, drinkt u, rookt u? Mijn ouders doen beide niet, maar bij allebei heeft hun leven op het spel gestaan zonder dat je daar zelf 'aan hebben meegewerkt/het hebben gestimuleerd'. Dit betekend niet dat rokers nu ook maar moeten stoppen, maar ik zie het soms wel een beetje als iets oneerlijks. Helemaal wanneer mensen dan zeggen dat ze maar een paar jaar korter te leven hebben dan. En dat op je 17e/18e.

Nu heb ik ook niks met drank hoor, maar met mate is dat in mijn ogen toch iets minder schadelijk dan roken.

Misschien helpt het voor de mensen die inzien dat ze moeten stoppen misschien elke keer bij het opsteken van een sigaret even stilstaan bij de niet rokers die vechten voor hun leven, voor iets waar rokers een grotere kans op hebben.

Verder bedoel ik dit zeker niet aanvallend, maar ik wil graag laten zien hoe ik aan mijn 'oordeel' over rokers kom.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:38

Brandende ogen omdat iemand in de buitenlucht een sigaret opsteekt? :+
Ik probeerde je gewoon ergens op te wijzen, maar het zal wel de leeftijd zijn dat je er totaal niet op reageert als het over normen en waarden gaat. Klinkt goed toch? :Y)
Laatst bijgewerkt door Cinderella op 22-10-13 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Xslvna: overdrijven is ook een vak...
Ik wil niet net dat mensen last van me hebben (nouja, hadden ;) ) maar sommige mensen hebben er al last van als een ander met z'n ogen knippert

Poess91

Hoezo iedereen over één kam scheren :').
Ken geen roker die er zo slecht uit ziet als die persoon uit het voorbeeld

Doubtless

Xslvna: Beide een ongezonde verslaving :) ?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:39

_lies_ schreef:
Brandende ogen omdat iemand in de buitenlucht een sigaret opsteekt? :+
Ik probeerde je gewoon ergens op te wijzen, maar het zal wel de leeftijd zijn dat je er totaal niet op reageert als het over normen en waarden gaat. Klinkt goed toch? :Y)

als ze nou eens buiten opgestoken werden...
Laatst bijgewerkt door Gianti op 22-10-13 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinderella

Re: Roken is zooooooo niet meer van deze tijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:39

Ik steek altijd mijn sigaretten buiten op.
Ik erger me echt dood aan de kortzichtige reacties hier.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:40

Dewi, het is misschien ook wel een beetje waar je mee op groeit. Ik heb in mijn jeugd (en nog) te maken gehad met alcoholisme, daarom zal je mij nooit, maar dan ook echt nooit dronken zien

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:41

Lies
Nah nee, maar dat is ook niet direct waar, als, door de pubertijd (acne, zweten...) en niet door een verslaving. Mijn post was algemener, ben niet bij aan het houden wie wat zegt.

Er zijn ook mensen die roken en gezond uit zien, en mensen die niet roken en niet gezond uit zien, maar het gros... nah je snapt wat ik bedoel te zeggen toch? :)

Doubtless, wat bedoel je?

Hier word overigens gewoon binnen gerookt, je ontkomt gewoon niet aan de rook, ja als je thuis blijft, maar anders ook niet.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:42

xSlvna schreef:
Doubtless, wat bedoel je?

Jij kan de link niet leggen tussen roken en ongezond eten/overgewicht - Een verslaving

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:43

Hier 2 jaar geleden gestopt en redelijk anti geworden, vooral tegenover vrienden etc.. vreemden kan me niet schelen, vooral doen wat je niet laten kan :D

Waar ik wel enorm vsn kan balen is als ik op een terras zit te eten en er wordt gerookt aan de tafel naast me. Dan is echt m'n eetlust verpest en mn humeur ook enigzins.

ik ben voor rookvrije zones op het terras!!! :D

Verder mijd ik nu ook verjaardagen waar binnen wordt gerookt, ZEKER nu ik zwanger ben. Mijn kind komt straks ook niet over de vloer waar er gerookt wordt. Niks zo vies als een baby die naar rook stinkt. Om nog maar niet te spreken over de kwetsbare longetjes.

Op mijn mans werk wordt overal ook binnen gerookt, hij rookt zelf overigens ook niet meer en ik zou het meer dan erg vinden als hij weer begint, veel collega's lopen regelmatig ff binnen met de kids, dat gaat bij ons dus niet gebeuren geen sprake van!

dus iedereen moet lekker doen wat ie zelf wil, maar ik vind het erg vies!! Dus mijd ik het zoveel mogelijk... maar die terrassen zijn wel een issue mi...
Laatst bijgewerkt door Kamide op 22-10-13 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:43

Mensen die dronken zijn en anderen gaan lastig vallen, vind ik vervelend en vervolgens buiten de boel onderkotsen.
Dus iedereen die een drankje neemt, noem ik bij deze vervelend en vies :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:44

Maar goed, dat is gewoon fout. Vanaf het rookverbod heb ik nooit meer in een horeca gelegenheid gerookt.
Maar ik vind het ook fout van die gelegenheid trouwens. Nee is nee.
Aan de andere kant is uitgaan net zo goed een keuze, en als je er zo'n hekel aan hebt, kan je ook thuis blijven. Die keuze heb je.
Ik heb een schurft hekel aan dronken mensen, daarom ga ik zelden tot nooit uit.
Is gewoon een keuze...

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:45

Nee ik snap je niet echt. Er zijn ook zat mensen die niet roken, maar wat anders hebben en er daardoor niet gezond uit zien.

En wat is 'er gezond uitzien' ? Sommige mensen hebben nou eenmaal geen mooie huid, hebben een bleke huidskleur, hebben wat vel over. So what?

En als ik ergens buiten wil(de) roken, dan doe ik dat. Er is weet ik veel hoeveel vierkante km's buiten. Als je er zoveel last van hebt, ga je maar ergens anders staan. Rokers worden overal geweerd, houden ze zich netjes aan de regels, wordt er nog gezeurd

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:46

LadyMadonna schreef:
Dewi, het is misschien ook wel een beetje waar je mee op groeit. Ik heb in mijn jeugd (en nog) te maken gehad met alcoholisme, daarom zal je mij nooit, maar dan ook echt nooit dronken zien

Dat is het voor een groot deel ook wel, en daarnaast is het ook mijn karakter.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:46

LadyMadonna schreef:
Maar goed, dat is gewoon fout. Vanaf het rookverbod heb ik nooit meer in een horeca gelegenheid gerookt.

Vooral de kleinere kroegen hebben hier moeite mee omdat hun omzet er door daalt. Bij mijn ouders in het dorp kiezen ze er ook voor om na 22.00 het verbod in de wind te slaan. Zij hebben dus liever de rokers & de mensen die tegen de rook kunnen dan de mensen die daar ontzettend veel moeite mee hebben...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:47

LadyMadonna schreef:
Aan de andere kant is uitgaan net zo goed een keuze, en als je er zo'n hekel aan hebt, kan je ook thuis blijven. Die keuze heb je.
Ik heb een schurft hekel aan dronken mensen, daarom ga ik zelden tot nooit uit.
Is gewoon een keuze...

dus even heel kort door de bocht, omdat andere mensen schijt hebben aan regels, moet ik me, die regels accepteert, mijden van gelegenheden waar ik plezier heb?