Het rijtje in mijn hoofd is niet meer te vinden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BenteMaxime

Re: Het rijtje in mijn hoofd is niet meer te vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 22:25

Dit is ook echt een heerlijk avondje kan ik je vertellen, kan er erg van genieten ja!
Ik wacht op je pb morgen :j

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 17:04

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 17:47

Ik heb niet allle bladzijdes gelezen, alleen je begin post. Dus sorry als ik dingen herhaal die misschien al wel 100x gezegd zijn.

Maar meid ik herken mezelf in je verhaal...
VMBO gedaan met 2 vingers in me neus (bij wijze van spreke dan hé haha ;) ). Vervolgens een mbo opleiding gekozen die ik eigenlijk niet leuk vond, stages gingen matig en thuis was het een hell. Ik zat inderdaad ook altijd op m'n kamer en kon niks goed doen bij m'n ouders. Ik heb uiteindelijk wel m'n opleiding afgemaakt onder het mom van 'beter iets dan niets', heb er wel bijna anderhalf jaar langer over gedaan door de ontbrekende motivatie. Het laatste drie kwart jaar had ik een top mentor die heeft ervoor gezorgd dat ik doorzetten als ik echt wilde stoppen.

Inmiddels ben ik het huis uit en is de 'rust' in mijn hoofd langzaamaan aanwezig. Het is weer gezellig als ik bij m'n ouders ben. Ik loop sinds kort bij een psychosociale therapeut en merk dat dit werkt voor mij (heb een vrij heftige jeugd gehad met veel ziekenhuisbezoeken ect.). Er zijn vele verschillende mensen waarmee je kunt kletsen (zo noemen we het, we hebben het ook nooit over sessies).
Misschien daarvoor eens naar de huisarts? Het is maar een idee, ik probeer mee te denken...

Probeer het op school te zeggen. Wees eerlijk en open dan kunnen ze je helpen. Misschien als praten geen optie is een mail schrijven? Dat heb ik destijds ook gedaan (en met alles erin, thuissituatie en ook de geen motivatie voor school) en daarna het gesprek aangegaan, vond het op die manier makkelijker.
Probeer er achter te komen welke opleiding je zou willen doen of waar je interesses liggen en vanuit daar een opleiding kiezen.
En over thuis, tja das lastig.. Misschien ook voor je ouders een brief schrijven? Alles uit de 'ik-vorm' en aangeven wat je dwars zit, waar je tegenaan loopt. Misschien eventueel al met oplossingen als je die al hebt.

Hmm verder schiet me nu even niks meer te binnen.. in ieder geval succes meid!

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 20:29

Bedankt voor je tips en het meedenken.. Ik ga het allemaal nog is goed door lezen en kijken wat ik ermee kan :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:12

Hoe gaat het?

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 16:17

Nog precies hetzelfde eigenlijk.
Vandaag kwam ik toevallig mijn docent op de gang tegen die het opviel dat ik in de lessen niet altijd de indruk geef dat ik dit graag wil doen. Best toevallig dus dat hij er zelf mee kwam. Heb heel duidelijk gezegt dat hij het allemaal voor zichzelf moet houden en ab-so-luut niet mijn ouders mag bellen. Hou zou het voor zich houden en kijken wat die ermee kon doen.. Fijn. Morgen les van hem en zal wel weer als het zielige kindje behandeld worden net als vorig jaar.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:31

We l fijn dat iig iemand het weet,toch?
Toch een stapje in de goede richting. Je bent eerlijk geweest!

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 16:32

Kon niet anders bijna haha. Ik zal het niet eens kunnen, geloofwaardig vertellen dat ik deze opleiding af ga maken. Omdat ik het ook eigenlijk echt niet wil dusja. Helaas is het niet echt een docent waar ik veel mee heb en hij is wel de laatste aan wie ik het zou gaan/willen vertellen. Maarja, ik zie wel waar die mee komt en al zijn het dingen die ik niet wil, dan doe ik die ook gewoon niet.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:35

Hmm, je gaat nu al uit van het ergste (dingen niet doen als je dat niet wilt)
..... :)*

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 16:36

Heb je gelijk in, ik ga inderdaad meteen van het ergste uit..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:46

ik vind het iig een goed begin en misschien kun je het ook nog vertellen aan een leraar waar je je beter bij voelt. (gewoon ff heen gaan dus)
Je hebt het nu 1x gedaan,dus is de 2e x makkelijker.

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 16:52

Nou, bij geen enkele docent is dat. Alleen bij mijn mentor van vorig jaar maar die gaf me laatst de indruk dat ze er allemaal geen zin in had. Mijn mentor van dit jaar heb ik helemaal niks mee, vind d'r zelfs een tikkeltje arrogant.
Uiteindelijk gaat het allemaal toch wel uitkomen en dat is verder geen probleem, zolang ik er maar mee heb in mogen stemmen. En dan gaat het me vooral naar de kant van mijn ouders, en niet zozeer dat alle docenten het weten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:56

Maar je bent dus bang voor ruzie thuis,of niet?

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 16:58

Zeker te weten.
Dat gaat er sowieso komen. En het gaat ook écht niet geaccepteerd worden.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:59

Ik heb eigenlijk over het meeste heengescrolled.

Je zit nu niet meer op de middelbare school, hier houden ze je niet meer zo aan het handje als op de middelbare. Is er geen school psycholoog? Misschien is die drempel iets minder hoog?

Een ding wil ik je wel op het hart drukken, niet doorgaan met een studie die je niet past, je ouders betalen het wellicht wel, maar jíj bent degene die er straks werk ik moet zoeken en in meot gaan werken.

Zou je geen interesse hebben om alsnog je havo diploma te halen? Eventueel op een vavo? Of een jaar au-pair oid?

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 17:02

Eigenlijk is iedere stap nog te hoog.
Kan je zeggen dat ik ooit de stap moet gaan nemen; Ja, dat weet ik.
Ik moet alleen eerst gaan accepteren dat ik dit nooit in mijn eentje op ga kunnen lossen. Dat is stap 1. Het accepteren dat ik het niet alleen kan doen en toch echt hulp moet gaan zoeken. En die stap is al moeilijker dan ik dacht..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:15

Hoezo is die zo moeilijk?

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 17:40

Vind ik moeilijk uit te leggen. Vind het gewoon onwijs moeilijk om te praten en wil het liefst alles allemaal alleen doen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:42

ook dat je iets hebt dat je 'gek/gestoord' bent als je naar een psycholoog zou gaan?

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 17:43

Nee, ik weet namelijk wel dat je niet gek of gestoord bent, als je daarheen gaat. Maar als het allemaal zo makkelijk was om te praten en maar gewoon te vertellen waar ik mee zit of dat het niet zo goed gaat, had het niet zover gekomen natuurljk

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:45

Heb je dat dan ooit echt gedaan met de júiste persoon?

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 17:46

Nee. Juiste persoon ook nooit gevonden. Ook eerlijk gezegt nooit naar gezocht omdat ik toch wel weet dat ik compleet dichtklap. Dat heb ik al al praat ik er met een vriendin over ofzo.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:41

vriendin kan juist moeilijker zijn, omdat je niet wil dat ze 'anders' over je gaan denken en je vriendschap in gevaar brengen.

En waarom zo bang voor de ruzie met je ouders? Is dat puur vanwege school, of ben je bang dat ze ook van je eetprobleem op de hoogte komen ? En wat is het ergste wat je verwacht wat er uit de ruzie komt?
Denk je dat je straf gaat krijgen en zo ja, welke?

Maar hoe zou jij geholpen willen worden? Wat denk jij dat je zo zou helpen dat je weer positief in het leven kan staan ?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:58

Citaat:
Maar hoe zou jij geholpen willen worden? Wat denk jij dat je zo zou helpen dat je weer positief in het leven kan staan ?

Dit is wel echt een sterke vraag! :j
Je zou als stelling kunnen nemen: als ik hulp vraag/erbij ben, worden m'n problemen alleen maar groter.

Maar is dat zo?? Klopt die gedachte? Ga dat eens voor jezelf na.. ;) is er iets realistisch wat je er tegen over kan zetten?

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 19:05

Grootste gedeelte is inderdaad school. Kijk, ik weet toch dat ik dit af moet gaan maken. Dat hebben ze aan het begin van het jaar vaak genoeg gezegd, dat ookal vind ik dit ook minder ik het toch echt af moet maken. Wat willen ze dat ik doe? Ze hebben het vaak genoeg gezegd, ik moet dit afmaken. Wat heeft het dan voor doel? In ieder geval, dat is hoe ik denk. Ik zie verder ook geen mogelijkheden dan dit jaar afmaken en dan pas eventueel een nieuwe opleiding starten als dat mag, als dat niet mag moet ik dus alsnog afmaken. Ik kan natuurlijk niet stoppen nu, ben nog 17.

Die vraag vind ik echt heeeeel erg lastig. Tuurlijk wil ik hulp, ergens achterin mijn hoofd ja. Ik vind het gewoon zo ontzettend lastig het te accepteren en zodra iemand mij wil helpen staat er een enorme muur voor me en word ik opstandig. En dat is niet omdat ik dat gewoon leuk vind om te doen ofzo, pubergedrag zoals al ergens hierboven is vermeld. Dat is gewoon die muur die omhoog komt..

Ook tijdens dit typen. Ik kan het gevoel eigenlijk niet uitleggen.