ADD/ADHD en ritalin, wat zijn nu de feiten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 08:49

Amaryllis schreef:
Alysia schreef:
Ik heb een hele goede app van VGZ (op android) en die geeft je een herinnering op het ingestelde tijdsstip :j

Even om op te startvraag van TS terug te komen: ADHD is écht iets namelijk een neuro-biologische afwijking in de hersenen. Het is op dit moment inderdaad schering en inslag lijkt, maar dat is meer omdat mensen het er veel over hebben en graag in hokjes denken.
Ik denk een half jaar geleden gediagnosticeerd na uitvoering onderzoek door 2 psychiaters en nu zijn er heel wat puzzelstukjes op zijn plek gevallen. Ik heb Concerta 36 mg omdat ik op Ritalin/methylfenidaat kortwerkend erg slecht reageerde qua bijwerkingen (rebound met hevige hoofdpijn). Ik heb ook therapie gehad met een cognitief therapeut om mijn handelen onder de loep te nemen. Daar heb ik veel aan gehad, waaronder plannen en organiseren.

Ik kan heel verdrietig worden van iedereen die alles maar afwimpelt op verkeerd eten, aanpassen, oefenen, enzovoort. Vooral de mensen die niet direct hyperactief zijn (dat is wat het meeste opvalt) maar juist last hebben van concentratie/aandacht vasthouden worden hier vaak in vergeten. Het is niet mogelijk om iedereen uit te leggen hoe het écht zit, maar soms zou het wel fijn zijn als er wordt gevraagd hoe ík nu dingen ervaar in plaats van er over te oordelen.

Mensen die vragen waar ik mij wel op kan concentreren? Paarden. En daarnaast willekeurige zaken die ik graag wil leren of uitdiepen. Dan komt die verrekte hyperfocus soms heel goed van pas, dan heb ik een taak waar een collega 2 dagen over zou doen binnen 2 uur af :)

hoe heet die app O:)

Ik vermoed dat ze het over een pomodoro-app heeft. Ik heb er zo een op mijn pc, voor als ik werk (werk achter de pc), mijn dochter heeft m op haar smartphone.

KarmaWitch

Re: ADD/ADHD en ritalin, wat zijn nu de feiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 08:55

Nee die is van de reclame... gwn vgz

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:48

Klopt, in de play store heet de app geloof ik vgz medicijn :-)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:56

Anoniem schreef:
@Amaraylis: Ik werd ook gek van alle misinformatie in de eerste paar posts hier. :S Voor de rest kan ik ook heel goed op paarden concentreren maar ik durf haast niet zonder medicijnen rond te lopen, ik raak er geheid door in de problemen vanwege impulsief gedrag. :P

De eerste paar posts waren van mij, hoezo misinformatie? Heb zelf add en weet hoe en wat ik ervaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:15

post van bizzybijtje