Eet gezond, Beweeg en val niet af.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:02

Ik las op de NTi app dat je van bewegen niet afvalt. Je krijgt namelijk meer spieren en die wegen net zoveel als het 'overtollige' vet, en worden alleen maar meer.
Het schijnt dat je beter alleen gezonder kunt eten en minder kunt gaan eten. dus niet 2x opscheppen savonds maar kleine porties over de hele dag.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:03

Overigens zijn de tussendoortjes juist de boosdoeners.... :o

En hagelslag elke dag, koekjes, vla..... in combinatie met 's avonds nog een oliebol aan koolhydraten is natuurlijk geen combinatie om af te vallen. :+ (maar ik denk dat je dat zelf ook wel had bedacht)

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:21

Rebel_Jits schreef:
antje_vip schreef:
Ik vind dat nog steeds niet echt als afvallen klinken. Waarom pak je geen fruit i.p.v. muesli en kipfilet?

Is je AMR dan de calorieen die je verbuikt in totale rust?
Omdat fruit te weinig calorieën en macro's bevat om een volwaardige maaltijd te zijn. Daarom.
Een smoothie is ook geen maaltijd, maar een tussendoortje.

Zoals eerder gezegd: bereken je BMR. Van daar uit je AMR. Neem daar 20% van af en dat is het aantal kcal wat je moet eten om af te vallen, zonder te crashen. Het zal je verbazen hoe veel je dan mag (moet) eten. Veel mensen eten veel te weinig, waardoor ze in spaarstand komen met hun lijf. Alles wat je dan eet, komt er enkel aan. Als je dan dus meer gaat eten, val je af.
http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php kan je je BMR en AMR berekenen.

Je kan trouwens ook uitgaan van de 80/20-regel. 80% gezond en verantwoord eten, 20% 'cheaten'. Dus als jij 1x per week patatjes eet, is dat 1 maaltijd van de 35 (uitgaande van 5 eetmomenten per dag). Dat is bij lange na geen 20% ;) In die regel mag je zelfs 1x per dag 'cheaten' (mits je 5 of 6 eetmomenten hebt). Hierbij gaat het er niet om dat je meteen 1000 kcal naar binnen werkt, maar dat je iets neemt wat je echt lekker vindt, met mate! Dus 1 kop chocomelk bij je ontbijt kan prima.

Is je amr dan wat je lichaam verbuikt in rust?

Winxz_Bas

Re: Eet gezond, Beweeg en val niet af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:31

Oke, ik heb verder niet gelezen wat de andere hebben gepost.
Nu heb ik vaak een dietist om me heen en af en toe wat lekkers moet kunnen hoor! probeer inderdaad die chocomelk af te wisselen.
ik las ook dat je magere yoghurt wat zuur vind, probeer eens de halfvolle variant of de yoghurt-vanille.

en dat je van zoetstoffen aankomt is klinklare onzin volgens mijn dietist ;)

en uiteindelijk, doe waar jij je goed bij voelt, en zoek desnoods eens een andere dietist op, die kan je wellicht ook helpen.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:32

Owja, WEL tussendoortjes eten!!! gezond en verantwoord, maar elke 2 a 3 uur wat eten hoor ;)

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 10:35

mensen ik stop NIET met mijn dagelijks kopje chocomel!! hou maar op met die discussie.

welk broodsoort kan ik naast speltbrood nog meer eten.

net speltbrood gehad met kipfilet, nu begint mijn buik te rammelen. heb ook hoofdpijn, wellicht afkick verschijnselen?

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:37

Zuurdesem brood, maar dat is wel een specifieke smaak,

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:40

TS magere yoghurt is ook niet om te (vr)eten. Zo zuur en dun dat spul, gatver!

Hier komt de tip van de dag:
haal biogarde stand (groene pot) bij de jan linders
óf, nog beter, haal turkse yoghurt met 3% vet (= halfvol) bij de c1000.

Beiden zó lekker en zacht dat er helemaal geen zoetstof of suiker in hoeft en maar 57 cal. per 100 gram.

Het is beiden halfvol en niet mager, maar in een gezond dieet boeit dat niet.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:52

RoyceMack schreef:
Ik las op de NTi app dat je van bewegen niet afvalt. Je krijgt namelijk meer spieren en die wegen net zoveel als het 'overtollige' vet, en worden alleen maar meer.
Het schijnt dat je beter alleen gezonder kunt eten en minder kunt gaan eten. dus niet 2x opscheppen savonds maar kleine porties over de hele dag.

Dat is dus echt bullshit. Vet verdwijnt, spieren komen terug, dat is wel zo. Maar dat ziet er een stuk beter uit en je beweegt je een stuk makkelijker dan met al dat vet.

TS je zegt dat je beweegt, ik ben benieuwd naar je sportpatroon.

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:56

antje_vip schreef:
RoyceMack schreef:

Dat is dus echt bullshit. Vet verdwijnt, spieren komen terug, dat is wel zo. Maar dat ziet er een stuk beter uit en je beweegt je een stuk makkelijker dan met al dat vet.

Nou inderdaad daarbij verbranden spieren ook meer, dus verlies je als je meer spieren hebt ook meer vet en/of je kan iets meer eten .
Bewegen is voor elk mens belangrijk (niet alleen voor het wegwerken van wat vetjes).

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:20

Wat is er mis met volkorenbrood? Voedzaam en je zit er langer van vol.

Ben pas begonnen met Body support, ben er echt achter gekomen dat ik veel te weinig at

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:40

Niet iedereen kan volkoren producten goed verdragen, er is jaren geroepen dat volkoren het beste was maar dat is achter haalt.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 12:49

Ik doe op dit moment 3 keer Jillian Michaels en daarnaast nog 3 keer minimaal een uur stevig doorlopen.
Daarnaast ben ik druk met de verzorging van 2 paarden, huishouding en mijn werk(taxichauffeur)

Ik las op pagina 2 of 3 geloof ik iemand die het er over had dat het speltbrood van de jumbo vol rotzooi zit? Ik doe mijn wekelijkse boodschappen of bij Jumbo, verkoop Jumbo een goed brood?

Als ik veel berichten lees, eet ik ongezond, zelfs met mijn nieuwe schema welke ik geplaatst heb. Ik ga meer puurdere dingen eten, zodat mijn lichaam zo min mogelijk gifstoffen binnen zal krijgen.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:54

TS, zolang je niet weet hoeveel calorieen jij per dag verbruikt kom je er niet.

Ga eerst uitrekenen hoeveel calorieen jouw lichaam dagelijks nodig heeft.
Tel daar 300 - 500 calorieen vanaf en dat is het aantal calorieen dat je per dag mag eten.

Simpel gezegt is afvallen niets meer dan simpele wiskunde. Mits je gezond bent.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 12:55

hoe en waar tel ik dat?

Ik heb gisteren mijn gegevens ingevuld op de website van het voedingcentrum en
voor gisteren zat ik op 2166 kcal.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:01

Laatst bijgewerkt door Amaris op 26-09-13 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 13:01

dejong_wever schreef:
hoe en waar tel ik dat?

Heb even mijn eten van vandaag ingevuld en ik zit nu op 638 kcal

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:04

dejong_wever schreef:
hoe en waar tel ik dat?

PB mij maar even je lengte - leeftijd - gewicht en wat je per dag aan beweging doet dan rekenen ik het even voor je uit.

2166 is vrij veel.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:04

Ik ben sinds maart begonnen met een ander eetpatroon, en ben nu ongeveer 6 kilo kwijt.

Ik weet niet hoe lang je al bezig bent, dat scheelt natuurlijk ook. De eerste maand van mijn nieuwe plan had ik namelijk helemaal geen resultaat, daarna ging het goed en snel en nu zakt het weer af en gaat het langzamer.

Hoe sneller je afvalt, hoe meer je kan verwachten dat het er ook snel weer aan zit. Ik weet dat die 6 kilo in 6 maanden netjes verdeeld zijn geweest en er ook niet 1-2-3 aan zullen komen.

Dit is voor het eerst in mijn 18 jaar dat ik een neerwaarste lijn in mijn gewicht heb, ik ben altijd alleen maar langzaam omhoog gekropen.

Wat ik veranderd heb:
- Meer bewegen. En ik sport niet eens, ik fiets vaker naar mijn paard en rijd lekker actief.
- Bijna al het sap dat ik dronk vervangen door water en aanlenglimonade met 3 cal per glas
- Geen roomboter meer
- Geen witbrood meer
- Vet beleg als hagelslag, pasta, pindakaas, salami en kaas vervangen door jam, kipfilet, vruchtenhagel, filet americain en vegetarische smeerworst.
- Geen chips doordeweeks

Daarentegen houd ik mijzelf voor; ik ben NIET aan het lijnen. Ik hap dus zonder schuldig te voelen ook een lekkere bak patat met veel mayo en een frikandel speciaal naar binnen, een zak chips met mijn vriend leegeten op een zaterdagavond met 2 rosebiertjes en met uit eten gaan ga ik echt niet voor het magerste, maar voor het lekkerste.

Tussendoortjes doe ik tegenwoordig zo min mogelijk, en ik weerhoud mezelf ervan om áls ik een tussendoortje neem, een nutteloos tussendoortje te nemen waar ik gelijk meer van wil (chips, chocola). Ik neem dan expres een banaan én een cracker met filet americain, zodat ik niet na de banaan nog steeds honger heb en een hand chips naar binnen schuif.

Dat heeft mij geholpen. Ik heb namelijk eerder een afvalpoging gedaan, toen viel ik 2 kilo af en daarna had ik geen puf meer om het vol te houden omdat ik er zo intensief mee bezig was.

Veel varieren, lekker doen en vooral opletten wat je op brood doet en wat voor stiekemerds er in je tussendoortjes zitten (erachter komen dat in een heerlijke mueslireep die erg gezond is toch 400 calorieen zitten helpt enorm!)

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 13:17

Heb even berekend met het avondeten erbij zit ik voor vandaag op 1870 kcal

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:18

Ik heb je een PB gestuurd met het maximale aantal calorieen dat je per dag mag eten TS.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:21

Als je die shape up bijvoorbeeld gebruikt, dan moet je daar je leeftijd, lengte en huidig gewicht ingeven. Dan geef je aan wat je wilt (snel afvallen, afvallen gelijk blijven, aankomen) en dan wordt daar het aantal calorieen bepaald. Je gebruikte cal. worden dan altijd naast het aantal cal. gezet dat je 'mag'.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:22

antje_vip schreef:
RoyceMack schreef:

Jammer genoeg is het wel waar :-).
Waar je wel van afvalt is de hele dag door bewegen. Meer fietsen en wandelen 3x in de week sporten helpt geen drol (oeps).
Je moet eens zien wat er met je gebeurd tijdens een wandelvakantie in de bergen. De kilo's vliegen eraf, en ze zitten er nog niet op :-). Ik at per dag 10 boterhammen met pindakaas!!! Met ons bieden (vriend en ikke) aten we een heel brood per dag!! Ik eet altijd als ik trek krijg en eet veel te veel chocolade en eigen gemaakt koekjes en cakes (gemaakt van roomboter, suiker, bloem vaak veel chocolade en noten), wel alleen in het weekend.

Ik begrijp de ophef echt niet als iemand een glas optimel drinkt. Van 1 per dag wordt je echt niet dik. Lekker blijven drinken dus.

Nog een leuke tip om af te vallen en let wel dit is bewezen door een universiteit in Engeland ik dacht Edinbrugh.
3x in de week 3x 20 seconden (nee, geen tikfout) knoetterhard fietsen of spinnen zo hard dat je behoolijk verzuurd bent, als je adem bent gekomen nog een keer en dan nog eentje. Hierdoor veranderd je metabolische en ga je eten anders verbranden.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:26

Edinburgh ligt in Schotland.

Je metabolisme verandert door beweging. Hoe meer je beweegt hoe sneller je verbranding gaat werken. Plus je verbrand natuurlijk ook calorieën.
Elke dag een uur extra wandelen versnelt je metabolisme. :j
Maar dan spreken we uiteraard niet van enorme verandering.

Het is niet zo dat je voor elke kilo vet die je verliest een kilo spier terug krijgt.
Van kracht training gaat wel je spierpercentage omhoog waardoor je uiteindelijk meer calorieen in rust verbruikt en je dus ook veel minder kans hebt om daarna weer aan te komen.

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:30

Volkorenbrood is verzadigend, en zorgt er dus voor dat je minder "trek" in andere dingen hebt.
Verder kan je ipv Yoghurt franse kwark eten 150 gr is maar 60 kcal.
Roggebrood is ook een goede vervanger en verzadigend.
En de fatsecret app is ideaal voor het berekenen van je dagelijkse calorie inname.
Ik ben zelf met Cambridge 23 kg afgevallen, en heb nu een compleet andere etenstijl aangenomen, en blijf heel netjes stabiel... met 1900 kcal per dag.
Wat een hele goede is "koolhydraten + vet blijven hangen"
Dus neem je brood met roomboter, aardappelen met vette jus of een bakje patat wat in frituurvet is gebakken.
Gegardeerd dat het blijft "hangen". De koolhydraten hebben dan juist iets om "vast" te pakken.
Dus geen stokbroodjes met kruidenboter voor mij :D

En natuurlijk min. 30 min bewegen per dag.
evt. heb ik wel een schema voor je (pb maar), zodat je een idee hebt wat je allemaal kan eten met gemiddeld 1900 kcal per dag. Hier staat ook wel eens een koekje bij hoor, maar dan pas je over de rest van de dag je calorie inname aan.