Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Rebel_Jits schreef:antje_vip schreef:Ik vind dat nog steeds niet echt als afvallen klinken. Waarom pak je geen fruit i.p.v. muesli en kipfilet?
Is je AMR dan de calorieen die je verbuikt in totale rust?
Omdat fruit te weinig calorieën en macro's bevat om een volwaardige maaltijd te zijn. Daarom.
Een smoothie is ook geen maaltijd, maar een tussendoortje.
Zoals eerder gezegd: bereken je BMR. Van daar uit je AMR. Neem daar 20% van af en dat is het aantal kcal wat je moet eten om af te vallen, zonder te crashen. Het zal je verbazen hoe veel je dan mag (moet) eten. Veel mensen eten veel te weinig, waardoor ze in spaarstand komen met hun lijf. Alles wat je dan eet, komt er enkel aan. Als je dan dus meer gaat eten, val je af.
http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php kan je je BMR en AMR berekenen.
Je kan trouwens ook uitgaan van de 80/20-regel. 80% gezond en verantwoord eten, 20% 'cheaten'. Dus als jij 1x per week patatjes eet, is dat 1 maaltijd van de 35 (uitgaande van 5 eetmomenten per dag). Dat is bij lange na geen 20%In die regel mag je zelfs 1x per dag 'cheaten' (mits je 5 of 6 eetmomenten hebt). Hierbij gaat het er niet om dat je meteen 1000 kcal naar binnen werkt, maar dat je iets neemt wat je echt lekker vindt, met mate! Dus 1 kop chocomelk bij je ontbijt kan prima.

RoyceMack schreef:Ik las op de NTi app dat je van bewegen niet afvalt. Je krijgt namelijk meer spieren en die wegen net zoveel als het 'overtollige' vet, en worden alleen maar meer.
Het schijnt dat je beter alleen gezonder kunt eten en minder kunt gaan eten. dus niet 2x opscheppen savonds maar kleine porties over de hele dag.
antje_vip schreef:RoyceMack schreef:Ik las op de NTi app dat je van bewegen niet afvalt. Je krijgt namelijk meer spieren en die wegen net zoveel als het 'overtollige' vet, en worden alleen maar meer.
Het schijnt dat je beter alleen gezonder kunt eten en minder kunt gaan eten. dus niet 2x opscheppen savonds maar kleine porties over de hele dag.
Dat is dus echt bullshit. Vet verdwijnt, spieren komen terug, dat is wel zo. Maar dat ziet er een stuk beter uit en je beweegt je een stuk makkelijker dan met al dat vet.
TS je zegt dat je beweegt, ik ben benieuwd naar je sportpatroon.

antje_vip schreef:RoyceMack schreef:Ik las op de NTi app dat je van bewegen niet afvalt. Je krijgt namelijk meer spieren en die wegen net zoveel als het 'overtollige' vet, en worden alleen maar meer.
Dat is dus echt bullshit. Vet verdwijnt, spieren komen terug, dat is wel zo. Maar dat ziet er een stuk beter uit en je beweegt je een stuk makkelijker dan met al dat vet.
TS je zegt dat je beweegt, ik ben benieuwd naar je sportpatroon.
.
. Ik at per dag 10 boterhammen met pindakaas!!! Met ons bieden (vriend en ikke) aten we een heel brood per dag!! Ik eet altijd als ik trek krijg en eet veel te veel chocolade en eigen gemaakt koekjes en cakes (gemaakt van roomboter, suiker, bloem vaak veel chocolade en noten), wel alleen in het weekend.