Overdrijf ik? Wie herkent mijn gevoel? (Drankgebruik)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 13:57

Mindim schreef:
Elkaar dingen verbieden in een relatie, vind ik sowieso al vreemd.

Maar je handen van een ander afhouden is geen verbieden? Of je moet een zeer open relatie hebben waarin dan ook álles mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:02

Nee Geryon, dat ga ik ook niet verbieden, zou ook helemaal niet hoeven. Als je partner behoefte heeft om met zijn handen aan een ander te zitten, dan zit je relatie niet goed.

Keus is aan elk. Als mijn partner vreemd zou gaan en ik kom daar achter, dan heeft mijn vertrouwen in hem een deuk en dan staat mijn relatie op springen, niet om het vreemdgaan, maar wel door het gebrek aan vertrouwen. Maar verbieden, nee hoor, die keuze moet hij zelf maken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:08

Mindim schreef:
Nee Geryon, dat ga ik ook niet verbieden, zou ook helemaal niet hoeven. Als je partner behoefte heeft om met zijn handen aan een ander te zitten, dan zit je relatie niet goed.

Tada. Je verbiedt het niet, maar hebt wel bepaalde verwachtingen. Voor sommigen geldt het precies hetzelfde voor drugs. Verbieden werkt niet in een relatie,op welk gebied dat dan ook is. Werkt alleen als je vrijwillig iets niet zou willen doen, al dan niet voor je partner, zoals teveel zuipen.

Overigens totaal oneens met je laatste zin, maar dat hoort hier al helemaal niet thuis

Anoniem

Re: Overdrijf ik? Wie herkent mijn gevoel? (Drankgebruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:14

Dat hoort hier niet thuis nee, maar jij begint over vreemd gaan. Hoezo ben jij het ook met mijn laatste zin oneens?
Maar ik verbied vreemdgaan niet, moet ie fijn zelf weten. Dus helemaal niks tada.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:23

Omdat er hier steeds gesproken wordt over 'verbieden' terwijl je gewoon soort van afspraken kan maken omdat je je aanpast aan elkaar, en dan is er totaal geen sprake van verbieden want beide doen het vrijwillig, voor elkaar.

Jij hebt het over dat elkaar iets verbieden in een relatie vreemd is. Als je nou die afspraken/verwachtingen als verbieden ziet, zoals velen hier (zie stukje hierboven), dan zou het dus ook vreemd zijn om monogamie te verwachten. En allerlei andere dingen.

Ik had het over je laatste zin in het stukje dat ik van je quote.

Schrik er eigenlijk van dat je veel maar moet laten gaan ipv dat je erover praat en het eventueel samen oplost, wat ook nog eens als verbieden beschreven wordt. Communicatie en iets voor elkaar over hebben ten top! Weet al waarom er zoveel relaties uit gaan en mannen zoveel vreemd gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:37

Oh maar meid dat hoef je mij niet te vertellen hoor, dat je met elkaar moet communiceren in een relatie.
Ik en mijn man zijn al 20 jaar samen, waarvan hij een beroep heeft waarbij heel veel van huis is. Dus communiceren weten we wel hoe dat moet ;)

Kijk, met elkaar een afspraak maken vind ik dan nu juist weer heel iets anders dan elkaar dingen verbieden. Afspraken maken doe je samen, verbieden komt vaak van een kant en wordt opgelegd, vaak zonder vrijwillige deelname.
Als je samen afspreekt het rustig aan te doen met drank, prima, als je je vent verbied te drinken dan vind ik dat geen afspraak.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:40

Mindim schreef:
Oh maar meid dat hoef je mij niet te vertellen hoor, dat je met elkaar moet communiceren in een relatie.
Ik en mijn man zijn al 20 jaar samen, waarvan hij een beroep heeft waarbij heel veel van huis is. Dus communiceren weten we wel hoe dat moet ;)

Kijk, met elkaar een afspraak maken vind ik dan nu juist weer heel iets anders dan elkaar dingen verbieden. Afspraken maken doe je samen, verbieden komt vaak van een kant en wordt opgelegd, vaak zonder vrijwillige deelname.
Als je samen afspreekt het rustig aan te doen met drank, prima, als je je vent verbied te drinken dan vind ik dat geen afspraak.

+1, zal de onzekerheid van de jeugd wel zijn :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:41

Mindim schreef:

Ik had het ook niet over jou hoor, maar over het algemeen.

Ik snap niet waarom er dan zoveel mensen het hebben over verbieden. Terwijl er geloof ik niemand in dit topic is geweest die het zijn partner verbied iets te gaan drinken. Zou ook niet zo slim zijn, als het zover komt dat je moet gaan verbieden, liggen de normen en waarden gewoon te ver uit elkaar. Als je dat niet kan accepteren (anders zou je ook niet willen verbieden) dan is het gewoon beter om uit elkaar te gaan.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:42

Ik denk dat TS er het meest aan heeft als we hier ontopic blijven en ook niet op elkaar inhakken. Tsss, die alcohol zorgt ook altijd voor ellende! ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:51

Nou Chevax, alcohol kan ook best gezelligheid brengen hoor. Lekker een glas wijn bij het eten of in de avond. Een Irish koffie bij de open haard :D

Het stadium van lam wezen om het lam wezen ben ik al lang voorbij. Dronken al in geen jaren geweest. Maar als een wijntje anders valt, kan ik af en toe wel eens aangeschoten raken. Maar met een kater uit bed komen, nope :D De meeste mensen die ik en van vroeger (ik werkte altijd in het cafe) zijn allemaal wel een bezopen geweest en wel vaker ook, de meesten zijn nu keurige burgers. Dus als een jongen van een jaar of 20 een paar keer doorhaalt, hoort er bij denk ik dan. Dat dat gelijk wordt vergeleken met verslaafd zijn aan alcohol, geen leuke tijd kunnen hebben zonder alcohol of zelfs vergeleken wordt met het gebruik van cocaine en heroine, dan vind ik dat schromelijk overdreven.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:56

Ik drink zelf helemaal niets. Kan er niet tegen, wil meteen naar mijn bed en word er niet gezelliger op. Maar ik kan me er echt niet druk over maken of een ander wel of geen alcohol drinkt en wel of niet dronken is. Zolang het binnen de perken blijft en het geen wekelijkse dronkenschap is of een verslaving, maakt het mij echt niet uit of iemand drinkt.
's Zomers probeer ik wel eens een wit wijntje (vind het wel heel lekker), maar dan zit er meteen geen leven meer in :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:57

Mindim schreef:
Nou Chevax, alcohol kan ook best gezelligheid brengen hoor. Lekker een glas wijn bij het eten of in de avond. Een Irish koffie bij de open haard :D

Het stadium van lam wezen om het lam wezen ben ik al lang voorbij. Dronken al in geen jaren geweest. Maar als een wijntje anders valt, kan ik af en toe wel eens aangeschoten raken. Maar met een kater uit bed komen, nope :D De meeste mensen die ik en van vroeger (ik werkte altijd in het cafe) zijn allemaal wel een bezopen geweest en wel vaker ook, de meesten zijn nu keurige burgers. Dus als een jongen van een jaar of 20 een paar keer doorhaalt, hoort er bij denk ik dan. Dat dat gelijk wordt vergeleken met verslaafd zijn aan alcohol, geen leuke tijd kunnen hebben zonder alcohol of zelfs vergeleken wordt met het gebruik van cocaine en heroine, dan vind ik dat schromelijk overdreven.

Of een biertje op het terras op een warme zomerdag. Voor degene die naast me zitten dan :')

Ben het wel met je eens.

Behalve dat het er bij hoort dan :Y) Komt gewoon vaak voor noem ik het haha :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:57

chevax schreef:
Ik drink zelf helemaal niets. Kan er niet tegen, wil meteen naar mijn bed en word er niet gezelliger op. Maar ik kan me er echt niet druk over maken of een ander wel of geen alcohol drinkt en wel of niet dronken is. Zolang het binnen de perken blijft en het geen wekelijkse dronkenschap is of een verslaving, maakt het mij echt niet uit of iemand drinkt.
's Zomers probeer ik wel eens een wit wijntje (vind het wel heel lekker), maar dan zit er meteen geen leven meer in :+

Jij bent de eerste die ik tegen kom, die er, net als mij, ook zo slaperig van wordt. :=

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:59

Geryon schreef:
Schrik er eigenlijk van dat je veel maar moet laten gaan ipv dat je erover praat en het eventueel samen oplost, wat ook nog eens als verbieden beschreven wordt. Communicatie en iets voor elkaar over hebben ten top! Weet al waarom er zoveel relaties uit gaan en mannen zoveel vreemd gaan.

Ik ook, omdat zoveel mensen (m.n. vrouwen :o ) hun partner zoveel beperkingen opleggen :').

TS, waar ben je dan bang voor als je vriend een borreltje teveel op heeft? Dat hij niet veilig thuis komt? Je kunt hem toch vragen even te appen?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:02

Geryon schreef:
chevax schreef:

Jij bent de eerste die ik tegen kom, die er, net als mij, ook zo slaperig van wordt. :=

Ja joh, ik snap echt niet dat sommige mensen een hele nacht op tafel staan te dansen met hun mik vol drank. Dat kan ik alleen maar zonder :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:31

Eulogy schreef:
Poiuytrewq schreef:
helemaal mee eens. alleen ik vind drugs niet erger dan alcohol. alcohol zie ik ook als drugs.

Heroïne, om maar even iets te noemen, is toch wel een stukje gevaarlijker hoor :+ In principe is alcohol inderdaad ook een drug, maar de ene drug is ook de andere niet. Wiet is al minder schadelijk dan alcohol, bijvoorbeeld.

T gaat er toch niet om wat schadelijker of gevaarlijker is? Dat is een andere discussie. Iedereen heeft zn eigen normen en waarden over alcohol en drugsgebruik en dat is ieders goed recht. Een jongen die mij als zn vriendin wil, moet ook genoegen nemen met mijn normen en waarden en zo niet, dan heeft t geen zin om n relatie te hebben. Kun je me irreëel of aanstellerig vinden maar ik weiger mezelf op te vreten van irrotatie binnen n relatie, dat werkt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:40

Ik kan niet tegen sigaretten. Vroeger wel gerookt, maar als ik nu een halve sigaret op zou roken, dan moet ik overgeven. Ik kan niet tegen opiaten zei mijn chirurg :D Tegen narcose ook niet. Dus ik hou het alleen bij drank als zonde :D

Wat heeft een glaasje nuttigen eigenlijk met normen en waarden te maken? Ik versta onder normen en waarden toch andere dingen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:58

Mindim schreef:
Ik kan niet tegen sigaretten. Vroeger wel gerookt, maar als ik nu een halve sigaret op zou roken, dan moet ik overgeven. Ik kan niet tegen opiaten zei mijn chirurg :D Tegen narcose ook niet. Dus ik hou het alleen bij drank als zonde :D

Wat heeft een glaasje nuttigen eigenlijk met normen en waarden te maken? Ik versta onder normen en waarden toch andere dingen.

niks? waar wordt bevestigd dat een 'glaasje nuttigen' iets met normen en waarden te maken heeft? t ging hier toch om zat thuis komen? daar gaat de startpost toch over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 17:19

Joh, lees dan even verder dan de OP roycemack. Het staat maar een paar posts naar boven, waar dat wordt beweerd. Misschien eerst even lezen voor je zo hoog van je toren blaast :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 17:55

RoyceMack schreef:
Mindim schreef:

niks? waar wordt bevestigd dat een 'glaasje nuttigen' iets met normen en waarden te maken heeft? t ging hier toch om zat thuis komen? daar gaat de startpost toch over?

Zat thuiskomen heeft totaal niets te maken met de hoeveelheid drank die iemand nuttigt, als deze jongen bijna nooit drinkt kan hij maar zo na vijf glazen bier zat zijn en om daar trammelant over te maken, ik weet niet of jij kinderen hebt maar hoe ga jij dat doen als ze toch gaan drinken, schop je ze er uit want dat accepteer je niet?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:53

Moderatoropmerking:
Hou er even rekening mee dat het niet de bedoeling is om offtopic te gaan, dit is nl geen huiskamertopic ;)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:58

Als ik flink aangeschoten ben weet ik echt nog wel wat ik doe hoor. Dus als je vriend vreemd gaat met een borrel op dan ligt dat aan hem en niet aan de drank.

Loslaten dus! Als je echt last van hem hebt als hij dronken is kan je hem imk best dingen verbieden. Prima als hij lazarus wil worden, maar daar moet jij verder natuurlijk geen last van hebben.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 20:14

Ts vind je het een afknapper dat je vriend teveel op had?

Ik vind aangeschoten en dronken mensen ook echt niet grappig. Ze praten vaak onzin, zetten zichzelf soms flink voor aap, vallen zich een breuk, worden overmoedig, zoeken ruzie.. Nog niet te spreken over de gezondheidsrisico's.
Als ik om me heen zie hoeveel problemen alcohol al veroorzaakt heeft dan vind ik het eigenlijk jammer dat (veel) alcohol drinken over het algemeen geaccepteerd is.

Maar goed, ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Je kunt er allicht met je vriend over praten.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 20:19

Las net je update pas! Ik denk dat iemand met een paar (3,4,5) biertjes op best nog veilig thuis kan komen en dat ie zich door de alcohol niet tot gekke dingen laat verleiden. + 10 vind ik een ander verhaal. Fijn dat jullie er samen over gepraat hebben.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:34

Tabaluga12 schreef:
Ts vind je het een afknapper dat je vriend teveel op had?

Ik vind aangeschoten en dronken mensen ook echt niet grappig. Ze praten vaak onzin, zetten zichzelf soms flink voor aap, vallen zich een breuk, worden overmoedig, zoeken ruzie.. Nog niet te spreken over de gezondheidsrisico's.
Als ik om me heen zie hoeveel problemen alcohol al veroorzaakt heeft dan vind ik het eigenlijk jammer dat (veel) alcohol drinken over het algemeen geaccepteerd is.

Maar goed, ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Je kunt er allicht met je vriend over praten.

Really? Dat wat jij noemt komt mij helemaal niet bekend voor.

Je kunt ook alles over één kan scheren, he.