Mindim schreef:Elkaar dingen verbieden in een relatie, vind ik sowieso al vreemd.
Maar je handen van een ander afhouden is geen verbieden? Of je moet een zeer open relatie hebben waarin dan ook álles mag.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mindim schreef:Nee Geryon, dat ga ik ook niet verbieden, zou ook helemaal niet hoeven. Als je partner behoefte heeft om met zijn handen aan een ander te zitten, dan zit je relatie niet goed.

Mindim schreef:Oh maar meid dat hoef je mij niet te vertellen hoor, dat je met elkaar moet communiceren in een relatie.
Ik en mijn man zijn al 20 jaar samen, waarvan hij een beroep heeft waarbij heel veel van huis is. Dus communiceren weten we wel hoe dat moet
Kijk, met elkaar een afspraak maken vind ik dan nu juist weer heel iets anders dan elkaar dingen verbieden. Afspraken maken doe je samen, verbieden komt vaak van een kant en wordt opgelegd, vaak zonder vrijwillige deelname.
Als je samen afspreekt het rustig aan te doen met drank, prima, als je je vent verbied te drinken dan vind ik dat geen afspraak.
Mindim schreef:Oh maar meid dat hoef je mij niet te vertellen hoor, dat je met elkaar moet communiceren in een relatie.
Ik en mijn man zijn al 20 jaar samen, waarvan hij een beroep heeft waarbij heel veel van huis is. Dus communiceren weten we wel hoe dat moet
Kijk, met elkaar een afspraak maken vind ik dan nu juist weer heel iets anders dan elkaar dingen verbieden. Afspraken maken doe je samen, verbieden komt vaak van een kant en wordt opgelegd, vaak zonder vrijwillige deelname.
Als je samen afspreekt het rustig aan te doen met drank, prima, als je je vent verbied te drinken dan vind ik dat geen afspraak.
De meeste mensen die ik en van vroeger (ik werkte altijd in het cafe) zijn allemaal wel een bezopen geweest en wel vaker ook, de meesten zijn nu keurige burgers. Dus als een jongen van een jaar of 20 een paar keer doorhaalt, hoort er bij denk ik dan. Dat dat gelijk wordt vergeleken met verslaafd zijn aan alcohol, geen leuke tijd kunnen hebben zonder alcohol of zelfs vergeleken wordt met het gebruik van cocaine en heroine, dan vind ik dat schromelijk overdreven.
Mindim schreef:Nou Chevax, alcohol kan ook best gezelligheid brengen hoor. Lekker een glas wijn bij het eten of in de avond. Een Irish koffie bij de open haard![]()
Het stadium van lam wezen om het lam wezen ben ik al lang voorbij. Dronken al in geen jaren geweest. Maar als een wijntje anders valt, kan ik af en toe wel eens aangeschoten raken. Maar met een kater uit bed komen, nopeDe meeste mensen die ik en van vroeger (ik werkte altijd in het cafe) zijn allemaal wel een bezopen geweest en wel vaker ook, de meesten zijn nu keurige burgers. Dus als een jongen van een jaar of 20 een paar keer doorhaalt, hoort er bij denk ik dan. Dat dat gelijk wordt vergeleken met verslaafd zijn aan alcohol, geen leuke tijd kunnen hebben zonder alcohol of zelfs vergeleken wordt met het gebruik van cocaine en heroine, dan vind ik dat schromelijk overdreven.

Komt gewoon vaak voor noem ik het haha
chevax schreef:Ik drink zelf helemaal niets. Kan er niet tegen, wil meteen naar mijn bed en word er niet gezelliger op. Maar ik kan me er echt niet druk over maken of een ander wel of geen alcohol drinkt en wel of niet dronken is. Zolang het binnen de perken blijft en het geen wekelijkse dronkenschap is of een verslaving, maakt het mij echt niet uit of iemand drinkt.
's Zomers probeer ik wel eens een wit wijntje (vind het wel heel lekker), maar dan zit er meteen geen leven meer in
Geryon schreef:Schrik er eigenlijk van dat je veel maar moet laten gaan ipv dat je erover praat en het eventueel samen oplost, wat ook nog eens als verbieden beschreven wordt. Communicatie en iets voor elkaar over hebben ten top! Weet al waarom er zoveel relaties uit gaan en mannen zoveel vreemd gaan.
) hun partner zoveel beperkingen opleggen
.Geryon schreef:chevax schreef:Ik drink zelf helemaal niets. Kan er niet tegen, wil meteen naar mijn bed en word er niet gezelliger op. Maar ik kan me er echt niet druk over maken of een ander wel of geen alcohol drinkt en wel of niet dronken is. Zolang het binnen de perken blijft en het geen wekelijkse dronkenschap is of een verslaving, maakt het mij echt niet uit of iemand drinkt.
's Zomers probeer ik wel eens een wit wijntje (vind het wel heel lekker), maar dan zit er meteen geen leven meer in
Jij bent de eerste die ik tegen kom, die er, net als mij, ook zo slaperig van wordt.
Eulogy schreef:Poiuytrewq schreef:helemaal mee eens. alleen ik vind drugs niet erger dan alcohol. alcohol zie ik ook als drugs.
Heroïne, om maar even iets te noemen, is toch wel een stukje gevaarlijker hoorIn principe is alcohol inderdaad ook een drug, maar de ene drug is ook de andere niet. Wiet is al minder schadelijk dan alcohol, bijvoorbeeld.
Tegen narcose ook niet. Dus ik hou het alleen bij drank als zonde 
Mindim schreef:Ik kan niet tegen sigaretten. Vroeger wel gerookt, maar als ik nu een halve sigaret op zou roken, dan moet ik overgeven. Ik kan niet tegen opiaten zei mijn chirurgTegen narcose ook niet. Dus ik hou het alleen bij drank als zonde
Wat heeft een glaasje nuttigen eigenlijk met normen en waarden te maken? Ik versta onder normen en waarden toch andere dingen.
RoyceMack schreef:Mindim schreef:Ik kan niet tegen sigaretten. Vroeger wel gerookt, maar als ik nu een halve sigaret op zou roken, dan moet ik overgeven. Ik kan niet tegen opiaten zei mijn chirurgTegen narcose ook niet. Dus ik hou het alleen bij drank als zonde
Wat heeft een glaasje nuttigen eigenlijk met normen en waarden te maken? Ik versta onder normen en waarden toch andere dingen.
niks? waar wordt bevestigd dat een 'glaasje nuttigen' iets met normen en waarden te maken heeft? t ging hier toch om zat thuis komen? daar gaat de startpost toch over?

Tabaluga12 schreef:Ts vind je het een afknapper dat je vriend teveel op had?
Ik vind aangeschoten en dronken mensen ook echt niet grappig. Ze praten vaak onzin, zetten zichzelf soms flink voor aap, vallen zich een breuk, worden overmoedig, zoeken ruzie.. Nog niet te spreken over de gezondheidsrisico's.
Als ik om me heen zie hoeveel problemen alcohol al veroorzaakt heeft dan vind ik het eigenlijk jammer dat (veel) alcohol drinken over het algemeen geaccepteerd is.
Maar goed, ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Je kunt er allicht met je vriend over praten.