bot pijn/blauwe plekken/duizelig en ga zo maar door.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SM96TJarig

Re: bot pijn/blauwe plekken/duizelig en ga zo maar door.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 19:15

Ja dat ga ik zeker doen tijdens de opname zowieso naar vragen of dat ook kan ....
Oke en wat kunnen dan kenmerken zijn van lyme die niet als lyme herkend wordt? Ik ga alles bijlangs bloed word op moment nog een x bekeken en ik mag dingen opschrijven zodat ze daar ook naar kunnen kijken. Op moment doen mijn vinger(rechter wijsvinger) heel zeer er aan komen kan niet dus ik heb het weer ingetaped. Gister viel mijn linker been helemaal uit tijdens het fietsen.... ik stuurde net naar links waardoor mijn voet tussen de spaken kwam omdat ik mijn handen/vingers nog niet goed kan gebruiken heb ik dus voor nood nog een fiets erbij gekocjt met terug trap rem met minn ouders met nu als nadeel dat ik heel laat pas kon stoppen omdat ik ook wat naar beneden ging. Mijn voet is dus mooi blauw geworden..... ik moest daarna nog 5 km fietsen voor ik thuis was en nu dan ook mijn vinger. Ik heb uit pure angst de psycholoog nog een mail gestuurd helaas zonder reactie nog....

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:21

Google er eens op. O.a. uitvalsverschijnselen. Lyme is een sluipmoordenaar want het wordt zo vaak hiet herkend. Spier en gewrichtspijn komt ook voor net als heel veel andere dingen. Bij mij uitte het zich op mijn schouder die uit de kom is geweest. Later overal maar daar begon het mee. Ben nu nog steeds niet beter al heb ik dingen als jij hebt kunnen voorkomen. Veel pijn gehad en uiteindelijk het roer omgegooid en weet nu enkele maanden dat het lyme is en was.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:40

Mocht het zo zijn dat ze dus inderdaad niets vinden in het ziekenhuis, dus ook geen lyme, dat kan want soms ben je foutief negatief, sta er dan op dat je voor vier weken docycicline 2 keer 100 mlg per dag krijgt. waarschijnlijk zullen ze erg moeilijk doen maar vaak is dit de enigste manier om aan te tonen dat er toch lyme in je lichaam zit. Jij bent zo ziek dat je wel kunt stellen dat het gewoon een manier is om lyme uit te sluiten. Je moet wel stevig in je schoenen staan om dit voor elkaar te krijgen want als iets niet aangetoond is krijg je er ook niets voor. Laten je ouders ook hier op aandringen, als je begint met deze antibiotica te slikken zal je de eerste dagen zieker worden en daarna verbeteren. Is dit zo dan is er wel degelijk sprake van lyme, je hebt nooit een teek bemerkt maar dit kan al jaren spelen, soms kun je na 10 jaar alsnog ziek worden van de lymebacterie.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:43

En gewoon even een goede bloedtest, geen normale want die zijn niet maar ook echt niet betrouwbaar. Pb Anya anders even zij weet waar dat kan of het bloed heen kan. :-)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:48

moonfish13 schreef:
En gewoon even een goede bloedtest, geen normale want die zijn niet maar ook echt niet betrouwbaar. Pb Anya anders even zij weet waar dat kan of het bloed heen kan. :-)

In Nederland zijn twee testen, is de eerste negatief dan krijg je de tweede niet, je kunt bloed opsturen naar een lab, echter, deze word door de medische wereld weer niet geaccepteerd.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:51

Dan ga je naar duitsland. Je laat je dan toch niet op je kop zitten? Normale testen zijn bagger dus dan zal je moeten dokken voor een goede betrouwbare. Artsen zouden mijn rug op kunnen, positief is behandelen en zo nee zoek ik wel een andere kliniek ofzo.

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 14:18

Bedankt voor de reactie's ik ga zo meteen even opzoeken op uitval verschijnselen.

Ik heb nog even goed na gedacht en volgens mij heeft mijn moeder ooit wel aan de huisarts gevraagd kan het geen Lyme zijn ? Nee was het antwoord toen dat was niet mogelijk 'wacht nog maar even een paar maanden'Dus ik krijg sws daar geen bloed test voor elkaar (het koste ons enorm veel moeite om er een bloedtest uit te krijgen omdat mijn moeder en vader erop stonden nouja welkom te hoog hb gehalte) Dus als het moet dan staan wij met zijn drietjes heel sterk en is het ons nog altijd gelukt. Ik ga het iig nog een x navragen bij het ziekenhuis en zelf ook info opzoeken (altijd makkelijk)

Ik zou vandaag nu op dit moment eigenlijk stage hebben maar tot mijn grote verdriet moest ik thuis blijven van zowel de docent als mijn ouders. Mijn vinger doet enorm veel zeer en is ook dikker geworden dit zou wss ook de reden zijn dat die zo zeer doet. Niemand mag er aan komen en als dat al gebeurd dan lopen de tranen over mijn wangen. Je ziet er vanaf de buiten kant niks van maar ow wat doet die zeer. Ik heb ookal het gevoel dat mijn vinger er niet meer zit en er komen steeds vaker tintelingen. Ik heb er net weer een tape omgedaan zodat die in die stand moet blijven en dat mijn spieren even rust hebben.

Ik heb een mailtje van de psycholoog terug ze waren druk bezig met het bloed nog een x te onderzoeken (wij hadden de laatste keer een antwoord maar het beenmerg is goed en het bloed niet dus ergens is er een fout in het systeem ja maaar de organen zijn goed was het toen jaaa maar toch is er iets verkeerd als de aanmaak goed is oja nou we gaan het bekijken.... Maar ook alle artsen worden bij elkaar gehaald wss voor een gesprek van te voren met zijn alle wat en hoe onderzoek en behandeling. Ik heb ze bedankt voor het mailtje en zal de brief rustig afwachten. Vandaag mag ik dus thuis zitten morgen maar wel naar school en dan helaas 2 feestjes afgezegd voor het weekend nouja eigenlijk 3 het baal moment is nu echt enorm maar vooral verdriet accepteren kan ik het nog niet en er niet aan denken lukt ook niet.....De vooruit of achteruit gang zal ik natuurlijk hier blijven plaatsen want al die lieve woorden en toch tips helpen mij enorm echt heel erg bedankt!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:37

Sterke meis, op zo'n leeftijd hoor je alles te kunnen en te genieten van het leven, ik hoop voor je dat het weer goed gaat komen. :(:)

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 17:49

Hey dankje wel ja dat hoop ik ook....
Veel mensen vragen wel mis je dat niet of dat of..... ja uh nee want ik heb het nog nooit gedaan.... uitgaan tja dat doe ik niet omdat dat niet kan veel zeggen dat je dat vol houdt want this hartstikke leuk ja dat zal maar haha ik weet het niet want ik ken het niet dus ja dan is het mis je het ook niet want je kent het niet..... nu ben ik gwn emotioneel ik ben echt gwn moe en even overal klaar mee... morgen school ik zei net al tgen mama ik kan niet wahten op de opname net een vakantie alleen dan verheug jeje er niet op. Je vraagt wel dingej enzo maar ik schaam me nu al gaan ze bijhouden wat ik eet en hoeveel nou dan zullen ze daar ook wel over beginnen dat dat meer moet zijn ja je weet het wel maar je hoeft niet.... ik kan het gwn niet omshrijven hoe en wat maar 1 dig weet ik wel het zou heel goed voor mijn lichaam zijn als die even niks hoeft te doen

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 06:16

Oh ts wat heb je een enorme pech zeg! Heel veel sterkte de komende tijd! Wat betreft lyme ik zou een bloedtest eisen! Het is een kleine moeite en je kan zo weer iets uitsluiten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:14

MarjanB schreef:
Oh ts wat heb je een enorme pech zeg! Heel veel sterkte de komende tijd! Wat betreft lyme ik zou een bloedtest eisen! Het is een kleine moeite en je kan zo weer iets uitsluiten.

En dat is juist het gevaar bij Lyme, de testen zijn absoluut niet betrouwbaar(weet er helaas alles van). Bij veel mensen is de inname van antibiotica de enigste manier om er achter te komen. En dat verrekken ze te geven hier in Nederland. Wij hebben gelukkig een arts getroffen die zich niet aan de richtlijnen hield en het wel deed nadat hij echt niets kon vinden maar wel met een doodzieke patient zat.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:20

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 11:09

Hi, ik ga zeker vragen over hoe en wat en of het mogelijk is en anders blijf ik er gwn over door zeuren.... ik ben er toch dus bloedprikken kan makkelijk zoals ik van de algemene kinderarts hoorde gaat die de eerste woorden die der vingers aan mij durft te branden zoals ze dat zelf zei omdat ieder ander op de achter benen gaat stan en zegt wij weten van niks. Ik hoop dat ik haar ook spreek wat zeker gaat gebeuren da kan ik met haar in overleg omdat dat de makkelijkste weg is om volgens mij iets te laten slagen zeg maar. Maar idd ik heb het verhaal gelezen en zie wel dingen waarvan ik denk hey dat heb ik ook en hey dat en dat en dat...
Ik heb helaas nog geen brief alleen een mail met geduld. Ik heb school niet volg gehouden dus ben eerder naar huis gegaan mijn vinger wordt niks minder en ook mijn blauwe plekken niet. Ik ga weer minder eten en drink ook niet meer zo veel mijn ouders zijn nu heel goed aan het opletten hoeveel en wat ik eet+dribk want vooral dat drinken wl ik nu niet. Ik zou haastde ha weer opbellen maar dat heeft wss niet zoveel zin omdat het proces is gestart en ik domweg zal moeten wachten. Als dit nu met wat minder pijn zou gaan...... ik heb ook mijn allergische reactie op de medictie wt er volgens mij ook deels voor zorgt dst ik zo weinig weer eet ik heb overal rooie vlekken en bulten van de medicatie die ongelovelijk zeer doen. We hopen iedere dag op de brief maar helaas. Ik ga er vanuit dat ik heb volgende week wel ergens zal binnen krijgen omdat ze zeiden week voor en tijdens de herfstvakantie dat zl betekenen nog 2,5 week. Ergens kijk ik er ook wel naar uit tuurlijk ik vind het een rot bericht dat maar eindelijk een jaar lng moeten knokken en we krijgen het voor elkaar iedereen die je voor gek verklaarde dat doe je toch niet opname en ik bleef maar vohouden doe dat nu een jaar later en ze luisteren tuurlijk beter laat dan nooit maar denk wel eens wat nku als ze meteen mee gestemd hadden zou het dan nog zo zijn dat ze het konden verhelpen dat ik al veel eerder van de pijn ben afgekomen dat die blauwe plekken en afvallen nooit genodig was geweest als ze meteen zeiden is goed moesten ze nu zo eigenwijs zijn en mij voor gek verklaren met mijn ouders. Maar dat is allemaal verleden tijd en daar wil ik niet altijd naar terug kijken. Maar je denkt soms wel eens wat als. Miss had ik dan wel de opleiding kunnen doen en voorbgoede doelen gefietst en hardgelopen gezwommen..... maar we komen erwel ooit die opname komt dat is het belangrijkste en ik ga er alles aan doen om zo'n bloedtest voor elkaar te krijgen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:12

Bij mij heeft het 4.5 jaar geduurd voor een alternatief therapeut met deze diagnose kwam.
En hij klopt als een bus..
Ik heb ook ontzettend veel pijn gehad, en over de andere ellende nog maar te zwijgen.
Toen ik er zogenaamd maar mee moest leren leven ben ik op dieet gegaan en dat sloeg gelukkig heel goed aan.
Met mijn tens en wat extra dingen ben ik zo goed als pijnvrij grootste deel van de tijd. :)

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 14:07

Jeejtje 4,5 jaar wat lang wel mooi dat je nu grootste gedeelte van de tijd pijnvrij bent door de tens
Wat zo'n dingetje wel niet voor elkaar krijgt! Ik heb hem ook helaas te weinig resultaat. Alleen in mjn rug af en toe

Ik hoop dat ze toch ook zo'n bloedtest bij mij willen doen nog tips om het voor elkaar te krijgen gwn door zeuren of....

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 14:33

Datum opname 17 oktober om 10 uur zal ik 10 dagen in het ziekenhuis door brengen. Kreeg net de brief spannend beetje dubbel gevoel ene kant heel goed eindelijk de onderzoeken en andere kant lopen de tranen over mijn wangen omdat ik bang ben en liefst niet wil

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 16:56

Die test kan je gewoon laten doen zonder dat zij het weten ts. Ik heb mijn tens 3 maanden heel intensief gebruikt en nu.af en toe nog. Na die 3 maanden afgebouwd toen er rust in alles zat en af en toe noh maar meer niet. Meestal om erger te voorkomen. Werkt hier fantastisch, vooral als je er op tijd bij bent. Als ik te.laar ben duurt het eendag voor.het goed is.

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 19:12

Oke nou over 2,5 week is het zover ga zeker ff navraag doen.
Ja de tens neem ik wel mee maar helpt nauwlijks tot niet echt. Alleen mijn rug doet die af en toe wat. Oke mooi ja ik hoor idd veel goeie resultaten over de tens zwel mijn vader als tante gebruiken hem ook en daarbij werkt die uitstekend!

Ik heb net gezien dat ik overal blauwe streepjes wat het is geen idee. Ook hele kleine bloeduitstortingen net sproeten maar dan paars. Heel apart mijn rechter vingers verkrampen allemaal bij iets oppakken en ik heb geen goeie doorbloedig meer. Mijn hele lichaam is koud en ik ben nou niet echt aan het stil zitten vandaag hele dag druk bezig in de zon maar okk zwaar werk maar ze bleven koud net warme douche hielp ook niks en een wissel bad genomen onder de douche straal dus koud en weer warm enige nu is dat mijn hoofd heerlijk warm is haha voor de rest eigenlijk niet.
Kan niet wachten op de opname laat me maar hele onderzoeken net ook gehoord dat wss mijn lieve mooi vriendinnetje precies weg gaat als ik in het ziekenhuis lig gelukkig wil mijn beste vriend haar weg brengen. Wel een behooelijk baal moment maar goed beste voor haar dus dan vind ik het gied mijn kettingje is bijna af zal wel een foto maken dan. Ga der morgej eens achter aan ben benieuwd hoe die is geworden.....
Nouja genoeg dingen dus weer maar gelukkig is mijn lieve paardje nog elke dag blij mij te zien en komt al hinnektend samen met mijn vriendje max de shet en dieseltje Dorr aan hihi die heeft altijd wat opstart problemen die hinnekt en dat klinktt als een oud diesel motertje hihinouka dat maakt mijn dag weer helemaal goed! Wel weet ik nu zeker dat er iets in mijn licgaam qua organen volgens mij niet helemaal goed zit aan wat ik voel voelt dat als mis. Msar ja wie ben ik we gaan het zien

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:10

Heel veel sterkte met alles meid. Hoop dat je je snel wat beter voelt, ondanks het aanstaande verlies van je lieve koe. Heel veel sterkte!!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:11

Die test zijn op enkele plaatsen in nl te laten onderzoeken. Stuur je morgen een linkje ik zit nu mobiel.. Sterkte en ik denk aan je.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:27

Hee meis liet t laatst aan mn schoonzusje lezen die is verpleegkundige. Die dacht aan leukemie. .heel veel sterkte met je opname en ook hier wordt aan je gedacht!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:23

ikke129 schreef:
Hee meis liet t laatst aan mn schoonzusje lezen die is verpleegkundige. Die dacht aan leukemie. .heel veel sterkte met je opname en ook hier wordt aan je gedacht!

Zo hallo hey. Denk je dat ze daar niet meteen naar hebben gekeken? Ik vind het nogal wat om zomaar plompverloren zo'n ziekte te noemen op basis van wat berichten.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:28

Bedoel t niet zo hoor maar als iemand uit de zorg dat zegt die heeft er meer verstand van en ken je de serie house? Zal vast wel ergens op gebaseerd zijn.. wil alleen maar helpen en meedenken

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:30

Ze heeft al een beenmergpunctie gehad, daar is niets uitgekomen, dus ook geen leukemie.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:33

Volgens mij zijn dat soort dingen al wel uitgesloten wat ik begreep uit de berichten van ts (correct me if I'm wrong) Als je gaat zoeken op google vind je ook allerlei enge ziektes die met spontane blauwe plekken te maken hebben. Denk dat op de meest voorkomende ziektes al wel getest is en dat de doktoren iets zoals lyme misschien wel over het hoofd zien. 1 ding is wel zeker TS zit enorm in onzekerheid en heeft erg vreemde symptomen. TS succes komende tijd en laat je niet afschepen! :(:)