Stoppen met roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:00

ja hier ook niet echt goed bezig (2 per dag) Cold turkey lukt me niet maar zo af en toe eentje is toch al een heel stuk beter dan de 5 tot 10 per dag.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:00

Nou, hier gisteren de eerste dag erop zitten dus vandaag de 2e. Ik moet zeggen tot nu toe valt het mee. Maar mijn huisgenoot had dan ook ineens besloten om te stoppen!

So far so good dus. Hoe gaat het met jou lovesamantha?

@Swah: zie het ook als een leermoment. Waar ging het fout? Hoe kan je dit de volgende keer voorkomen? Fijn dat je wel even zo'n hulpmiddel gepland had.
@Espiga: nog wel de intentie om te stoppen?

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 16:14

Heb het nog steeds heel zwaar voor al in me omgeving waar mensen roken.
Hoe gaat het met de gene die gestopt zijn met roken ?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:27

Maar je doet het nog wel steeds chantaliiejj? Heb je nog steeds dingetjes op zak die de zin iets verminderen? (Voor mij zijn dat anta-flu's, kan ik heel lang op sabbelen, maar ook lollies of dropjes kunnen helpen)

teun

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:34

Over 4 dagen is het 11 maanden geleden dat ik gestopt ben. Soms heb ik wel een moment (zeker nu ik vakantie heb) dat ik wel een sigaret zou willen hebben. Aangezien mijn vrouw gewoon rookt zou dat geen probleem zijn, maar ik de verleiding weerstaan. Dus ieder die stoppen wil, HET KAN, als je kop maar meewerkt!

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:46

Helaas heb ik het verder niet volgehouden. Ik wil het nog steeds zo graag maar blijkbaar kan ik die knop maar niet omdraaien. -O-
Ik maar de hele tijd mensen motiveren maar het lukt me zelf niet eens..

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:53

Ik ben over een maand 3 jaar gestopt en ik kan het evht iedereen aanraden. Het is zo fijn om niet meer te hoeven roken! Niet meer te stinken, niet meer stil hoef te staan of ik wel genoeg sigaretten heb, de deur uit moet om te halen terwijl i, geen zin heb!

Ik was zwanger toen ik stopte dus dat was een supergoede stok achter de deur. Iedereen hou vol!! Voor je gezondheid en je portemonee :)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 21:13

Wat goed dat je al zo lang gestopt bent :) Hoe was het in het begin ? had je ook problemen met de mensen die op je heen rookte ?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:24

lovesamantha schreef:
Helaas heb ik het verder niet volgehouden. Ik wil het nog steeds zo graag maar blijkbaar kan ik die knop maar niet omdraaien. -O-
Ik maar de hele tijd mensen motiveren maar het lukt me zelf niet eens..

Waar ging het mis lovesamantha? Het wil ook nog wel eens helpen om eerst bepaalde plekken niet te roken voor je stopt. Dus als jij nu thuis in de woonkamer de mist in ging (waar je moeder ook rookt), spreek je met jezelf af dat je wel mag roken, maar niet binnenshuis bijvoorbeeld.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:28

Het was wel lastig maar door de goede stok die ik achter de deur had vond ik weer beginnen geen optie.

Kan alleen maar zeggen hou vol, het is allemaal zoveel fijner als je niet meer hoeft te roken.
Was ook zo bang dat een borrel lang niet zo lekker meer zou zijn kid, nou dat is allemaal niet waar.

Hou vol!

teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:58

Ik weet dat het niet het veiligste middel is, maar ik heb 2 keer gestopt met Champix. Moet wel toegeven dat ik me niet aan de dosis hield, ik slikte minder pillen, maar 't heeft mij positief geholpen. (slikte niet langer dan 1 maand) Ook diverse keren cold turkey gestopt, maar dat werkte niet bij.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 12:35

Ik heb het af en toe nog wel lastig met de mensen die in me omgeving roken, zoals thuis me moeder rookt als ik er ben probeert ze wel zo veel mogelijk buiten te gaan roken daar ben ik wel blij mee :)
Ik heb nu ongeveer een week niet gerookt maar het gaat wel steeds makkelijker
Hoe gaat het bij de rest ?

marletjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:03

Neiging tot sigaretten wordt wel steeds weer groter..

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 13:36

Ja dat heb ik dus ook af en toe .. Lastig

marletjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:45

Inderdaad..

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:11

Hier nog zo 1...

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:22

Ik zit nu op m'n 4e dag en moet zeggen het gaat eigenlijk best goed. Wel vermijd ik een avondje relaxen bij vrienden nog even, eerst iets sterker in m'n schoenen staan.

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:23

Goed bezig hoor iedereen!
Ik heb geen idee waar het mis is gegaan eigenlijk.. :(
Ben heel jaloers op jullie ga zo door! *\o/*

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:00

lovesamantha schreef:

Wanneer heb je de eerste peuk opgestoken? En met welke gedachte? Dat is waar het mis ging.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 18:02

lovesamantha schreef:

jammer dat je het niet heb vol gehouden, Waar is het mis gegaan ?

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:26

Hmm Ik had rond 16:00 's middags mijn eerste sigaret weer opgestoken omdat ik er gewoon heel veel zin in had. Dus blijkbaar kan ik mezelf er niet toe zetten om te blijven stoppen..

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 23:48

Hoi!
Ik zou ook heeel graag willen stoppen met roken.. ik heb totaal geen conditie meer..
Ik rook al 5 jaar en om de dag moet ik een pakje sigaretten halen.
Heb weleens eerder gedacht van en nu ga ik geen sigaretten meer halen!
Maar ik kon het niet.. ik word al chagrijnig als ik niet kan roken, mijn mond wordt dan droog en snakt naar een sigaret.
Ik heb het topic helemaal doorgelezen, en super om te lezen dat het de meeste is gelukt en het vol kunnen houden (sommigen met moeite)!
Dit motiveerd mij, zo van als jullie het kunnen dan kan ik het ook!
Mijn laatste sigaret is rond half 9 opgerookt, ik mis nu al een sigaret voor het slapen gaan en morgen ochtend zal het helemaal een hel worden om niet wakker te kunnen worden met een sigaret.
Ik wil echt fitter en gezonder worden dus ik hoop dat het nu echt gaat lukken, morgen maar een zak lolly's halen en m'n vriend moet extra lief voor me zijn want ik ga heeeel chagrijnig worden pff.
Ennnn het moet me wel lukken om helemaal gestopt te zijn in September want mijn vriend en schoonvader zeiden dat ik €400 krijg als ik dan gestopt bent..
Ik ga mijn best doen!!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 23:56

nou wees blij dat je met een pakje bijna 2 dagen deed ik rookte een pakje per dan zo ongezond merk het voor al in de ochtend als ik wakker word dat ik geen sigaret kan roken
Ik hoop dat het je lukt met stoppen en krijg je ook nog is 400 euro := veel hoor
Succes!!

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 00:02

Ik wil ook eigenlijk stoppen met roken maar het lukt me gewoon maar niet, ik kan prima een week zonder een sigaret zo'n vaste roker ben ik niet aangezien ik niet thuis mag roken. Maar als ik een week ergens anders ben jaag ik er zo een paar pakjes door heen. Het nadeel is ook dat mijn vriend rookt en als ik bij mijn vriend ben zitten de ouder ook te roken dus doe je snel mee. En met het uitgaan wil ik al snel een sigaret op steken.

Wat is dus nou eigenlijk de beste manier om te stoppen? Zonder die nicotine pleisters of kauwgum, mijn vader is dus vorig jaar ook gestopt met roken na ruim 50 jaar dus dat vind ik al erg knap. Hij was wel een echte roker dus hij is gaan afbouwen in zijn sigaretten. Maar dat is bij mij niet echt een oplossing aangezien ik niet thuis rook dus ik rook dan ook niet veel.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 00:03

lovesamantha schreef:
Hmm Ik had rond 16:00 's middags mijn eerste sigaret weer opgestoken omdat ik er gewoon heel veel zin in had. Dus blijkbaar kan ik mezelf er niet toe zetten om te blijven stoppen..

Dan is de vraag hoe groot je motivatie is. Maar ook wat je als plan opgesteld hebt. Want wat zijn je andere opties als je zin hebt in een peuk maar het niet mag? Heb je daar een plan voor of heb je geprobeerd 'het zin hebben in' maar gewoon uit te zitten?

Ik deed ook ongeveer 2 dagen met een pakje peuken van 28. Ben nu dus 4 dagen gestopt en al 15 euro gespaard :D Het spaarpotje wordt in eerste instantie een dieren-ongevallen potje. Die heb ik niet vaak nodig, dus kan hij even lekker groeien. Dan heb ik volgend jaar januari al 500 euro gespaard! Van die rekensommen groeit mijn motivatie wel :D