Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esplendido

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:33

Mijn oudste is via het normale schema geënt. De jongste heeft ook gewoon de DKTP entingen gehad omdat ik het vanwege onze vakantie naar Mexico niet verstandig vond om hem niet te enten. BMR wil ik hem pas na zijn tweede verjaardag geven en waarschijnlijk niet in cocktail.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:39

Zahlina schreef:
die voldoende antistoffen via borstvoeding binnenkrijgt

Dat is ook maar tijdelijk. Maternale antilichamen is een tijdelijke opvanging voor de periode tussen geboorte en het opbouwen van eigen antilichamen.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 19:59

Shiloh, klopt wat je schrijft, ik had het even iets te zwart wit neergezet in de opening.

Het erge is dat hoe meer ik me inlees hoe moeilijker ik de keuze vind.
Mijn hoofd zegt dat ik me niet moet aanstellen en de kleine gewoon haar prikjes moet geven.
Mijn gevoel begint steeds harder nee te roepen.

Wat ik in elkgeval ga doen is morgen naar het CB en vragen of ik de bijsluiters mag hebben van de entstof, ik wil weten wat er allemaal in zit en wil ook weten of er risico's bestaan.
Ook hebben mijn vriend en ik besloten om te wachten met enten tot we voldoende informatie hebben om een goed onderbouwde mening te vormen.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:21

@ Sjapaz: Dat zijn interessante grafieken die je daar laat zien. Ik vraag me af of deze effecten voor een groot deel te verklaren zijn door de effecten van de industrialisatie en een enorme toename in hygiëne-maatregelen in de loop der jaren. De eerste 'grote afname' kan verklaard worden door de toenemende kwaliteit van riolering etc. en de verdere afname door een groei in onze kennis van overdracht van ziektekiemen - en het daarbijbehorende handen wassen voor het eten etc.

Wat betreft inenten; hoewel ik me kan voorstellen dat het als moeder tegenstrijdig moet voelen, om een perfect gezonde baby te laten inenten, vind ik het anderzijds wel enigszins bedroevend hoeveel reacties hier getuigen van een gebrek aan kennis over vaccins, gecompenseerd met een hoop 'van horen zeggen'-verhalen. De discussies over autisme bijvoorbeeld; het enige 'wetenschappelijke' onderzoek dat deze link daadwerkelijk beschreven heeft is allang teruggeroepen, omdat de resultaten werkelijk waar uit de lucht gegrepen waren door een arts, die onderliggende belangen had. Er zijn vervolgens wel degelijk veel onderzoeken geweest (door onafhankelijke onderzoekers en artsen!) die aantonen dat er geen enkele reden is om aan te nemen dat een vaccin autisme kan veroorzaken. Het tijdframe van inentingen en de eerste tekenen van autisme overlapt 'precies', maar dat wil niet zeggen dat er een causaal verband te leggen is!

Het is ten alle tijden belangrijk je te realiseren dat heel veel binnen de medische wetenschap simpelweg nog niet bekend is. Vaccins daarentegen zijn al lang in de omloop en hebben al een hoop cycli van trial & error doorgemaakt; meer dan veel andere medicatie die gewoon in populair gebruik zijn, en waar niemand zich ooit zorgen over maakt of lijkt te maken. En hetzelfde geldt overigens ook voor bijv. homeopathie of alternatieve geneeswijze - nog sterker zelfs, omdat daar überhaupt geen wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan.

Het is nooit met zekerheid te zeggen dat iets 100% veilig is. Then again; een aspirientje kan ook verkeerd uitpakken. De hoeveelheden hulpstoffen in vaccins zijn, mits je kindje er geen heftige allergische reacties op heeft (en ook dat gebeurt met andere medicatie!), niet je grootste probleem. Zoals al eerder gezegd; er zit vermoedelijk meer kwik in je wekelijkse stukje vis dan in dit vaccin.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:45

Inderdaad Hanmar. Volgens mij valt het afnemen van de ziektes, net als bijvoorbeeld ook de pest enzo voornamelijk toe te schrijven aan verbetering van riolering, hygiëne, leefomstandigheden en verbeterde gezondheidszorg. Ook kennis over ziektes, hoe ze zich verspreiden enz. De entingen hebben echt maar een klein zetje gegeven. Ik vond de grafieken een eye-opener in elk geval.

Ik merk dat heel veel mensen die wel voor enten zijn meteen roepen: ik snap nooit zo goed waarom je niet zou enten. Het is er toch en het is toch goed? Maar ik heb niet het gevoel dat deze mensen zich hebben verdiept in waarom je wel of niet zou enten maar gelijk hard roepen dat het onzin is om niet te enten, terwijl ze helemaal niet weten wat de redenen zijn van niet enten. Discutabele stoffen in entingen, discutabele werking, bijwerkingen, andere risico's. De voordelen van een ziekte gewoon doormaken. Veel ziektes zijn helemaal niet zo erg om door te maken, zoals bijvoorbeeld de bof. En wanneer doorgemaakt, ben je levenslang beschermd. Bij een enting ben je vaak maar tijdelijk beschermt, en daarnaast is het geen absolute zekerheid, je kan nog steeds de ziekte krijgen of bij je dragen en zo verspreiden zonder dat je het weet. Door de huidige goede gezondheidszorg zijn veel ziektes helemaal niet zo gevaarlijk meer als ze eerst waren en niet ongemakkelijker dan een gewone griep. Daarnaast valt er ook nog een discussie te voeren over de belangen van de farmaceutische industrie door zulke massale vaccinatieprogramma's in werking te houden en de maatschappij zo onwetend mogelijk er over. Ze verdienen bakken en bakken geld ermee.

Ze willen tegenwoordig zelfs al gaan enten tegen de waterpokken. Kom op zeg! Dat is nergens voor nodig. Het is niet gevaarlijk, hoogstens ongemakkelijk. Maar zo erg is het doormaken niet. Ik denk dat de bedrijven waarvan een ouder zich ziek meld om bij het kind te zijn het nog het vervelendst vinden van allemaal. Soms wil de mensen ook iets té veel alles controleren naar mijn mening.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:57

Enerzijds ben ik het met je eens, anderszijds ben ik zelf eigenlijk wel voor inenten. In elk geval tegen die ziektes, die schadelijke gevolgen in het 'grotere geheel der dingen' kunnen hebben. Dat niet overal tegen ge-ent hoeft te worden stem ik mee in; net zoals dat niet overal antibiotica tegen voorgeschreven zou moeten worden, maar gek genoeg hoor je daar toch minder mensen over!

De belangen van de farmaceutische industrie zijn uiteraard, zoals in elke economisch-gerelateerde kwestie, belangrijk om in de overweging mee te nemen. Anderszijds ben ik wel erg tegen de huidige tendens van de bevolking om overal (niet alleen vaccinatie!) tegenwoordig maar van te vinden dat 'de waarheid achtergehouden wordt' en 'de grote boze bazen ons dom willen houden' - daar geloof ik niet zo in. In veel kwestie weet ik er dan ook weer niet genoeg van, om er inhoudelijk commentaar op te geven - en dan blijf ik er dus maar bij, dat ik het geen prettige 'tendens' vind - maar in dit geval studeer/doe ik zelf onderzoek in de levenswetenschappen en weet ik dus iets meer van zowel immunologie als farmacologie. En ken ik ook de kant van farmaceutische bedrijven, die bakken en bakken geld investeren in het vinden van nieuwe medicatie, waarvoor anders simpelweg geen geld zou zijn. Dat het principe van de vrije markt voor- en nadelen heeft, weet ik heel goed, maar vlak daarbij dus ook de voordelen niet uit. Geef het een eerlijke overweging: zonder farmaceutische industrie was er wellicht minder belang bij het in stand houden van grote vaccinatieprogramma's, anderszijds was veel medicatie dan simpelweg gewoon nooit uitgevonden en geproduceerd (wat de discussie natuurlijk wel weer lekker makkelijk maakt :+ ).

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:01

Sjapaz schreef:
Ik heb geen tijd om uitgebreid te reageren, maar wil wel graag even ergens op reageren. De mensen die gelijk roepen wat een onzin om niet te enten, ze zijn er niet voor niets. De ziektes zijn er nu niet OMDAT er geent wordt.

Dit is niet geheel waar. De meeste ziektes waren al bijna geheel afgenomen voordat de entingen überhaupt gestart werden. Het heeft alleen het laatste zetje gegeven:
[ Afbeelding ]

Deze grafiek gaat over iets heel anders namelijk niet over hoeveel een ziekte voorkomt maar over hoeveel mensen eraan overlijden. Dit toont vooral de vooruitgang van de medische wetenschap in de zin dat meer mensen een ziekte overleven, dit betekend niet perce dat de ziekte ook minder voorkwam. Verbeterde medicatie, behandelmethodes, hygiene etc. zorgde al voor een afname in sterfte terwijl het aantal gevallen van de ziektes pas drastisch afnam na vaccinaties.

EDIT: Deze grafiek zegt bijvoorbeeld ook niets over mensen die na een ziekte complicaties hebben opgelopen.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 30-07-13 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:07

Dat is zeker waar hoor.

Ik ben ook niet pertinent tegen vaccineren of zeg dat het slecht is en allemaal niet werkt. Maar als ik me er een beetje in verdiep heb ik wel her en der wat vraagtekens. Niet alles lijkt nodig, of goed over nagedacht te zijn. Veel lijkt bepaald te zijn op basis wat voor de maatschappij handig is, en niet perse wat voor het kind het beste is. Daarnaast wordt het als zo'n vanzelfsprekendheid gebracht en bijna opgedrongen, dat je meteen aangevallen wordt door half nederland als je er wat kritischer naar kijkt.

Het heeft zo zijn goede en slechte kanten. Het is in elk geval een hoop stof tot nadenken, en ik denk dat iedere ouder voor zich de mogelijkheid moet hebben deze voor en nadelen af te wegen en een keuze te maken. En het is niet zwart wit wel of niet enten he. Je kan ook later starten, deels wel enten, niet in cocktails enz. Ik ben in elk geval érg voor ouders die kritisch nadenken over alles wat ze doen, ook als ze dan alsnog beslissen wel te enten. Het feit dat de TS er bij stil staat vind ik super.

Ik kan er zelf wel eens van balen. Ik was net bevallen, aan het wennen aan nieuw leven. Je komt bij Cb en voor je het weet zit die prik er ook al in. Ik denk dat het zo bij bijna iedere ouder gaat. Je weet amper wat er gebeurd, staat er ook niet bij stil. Pas veel later begon ik te leren dat het niet zo vanzelfsprekend is. En nu wilde ik dat ik er veel eerder eerlijke informatie over had gehad, dan had ik vermoedelijk andere keuzes gemaakt. Maar voor de meeste ouders geld, eehm. Ik kom niet helemaal op wat ik wil zeggen. Je staat er gewoon niet bij stil, je weet niet beter, het overkomt je gewoon. Terwijl er ook echt wel wat dingen te zeggen zijn tegen enten.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:29

liedje89 schreef:
Deze grafiek gaat over iets heel anders namelijk niet over hoeveel een ziekte voorkomt maar over hoeveel mensen eraan overlijden. Dit toont vooral de vooruitgang van de medische wetenschap in de zin dat meer mensen een ziekte overleven, dit betekend niet perce dat de ziekte ook minder voorkwam. Verbeterde medicatie, behandelmethodes, hygiene etc. zorgde al voor een afname in sterfte terwijl het aantal gevallen van de ziektes pas drastisch afnam na vaccinaties.

EDIT: Deze grafiek zegt bijvoorbeeld ook niets over mensen die na een ziekte complicaties hebben opgelopen.

Dit is een grafiek met Amerikaanse gegevens, start vaccinatie mazelen 1963-64. Zie het verschil voor en na ;)

http://www.census.gov/statab/hist/HS-18.pdf

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 23:42

Met amerikaanse cijfers doe ik niet zo veel, vooral niet afgegeven door overheidsinstanties, heb er geen vertrouwen in.
Het feit dat Centers for Disease Control and Prevention op hun website een stuk plaatsten over de SV40 die in polio entingen heeft gezetten en hierdoor nu veel mensen kanker hebben, maar dit nu alweer verwijderd heeft, doet mijn vertouwen in de amerikaanse berichtgeving nog meer slinken.
GMO kunnen ook gewoon volgens de amerikanen terwijl er met onafhankelijk onderzoek toch echt wel ernstige problemen zijn gevonden.

Een van de redenen van mijn gevoel tegen entingen is toch wel de invloed die grote firma's hebben, stel je voordat nu zou blijken dat enten geen nut heeft, of toch wel gevaarlijk dan verliezen een aantal grote bedrijven tig miljoenen/miljarden.
Wetende hoe deze bedrijven werken in andere sectoren, zou het mij niets verbazen dat dit ook gedaan wordt binnen het vaccinatie verhaal.
Maar dit kan ik natuurlijk niet onderbouwen en bewijzen maar dat er vieze spelletjes gespeelt worden binnen andere sectoren is bekent.

Dan de schadelijke stoffen die in de entingen zitten, je kan wel stellen dat dit in zeer lage dosis is maar dan nog is het natuurlijk te gek voor woorden om een gezonde baby ethylmercury en Formaldehyde in te spuiten.
Het is toch te gek voor woorden dat een baby die normaal gevaccineerd wordt bij 6 maanden oud al 187.5 mg (187500 ug) ethylmercury kan hebben gekregen door vaccineren, terwijl de dagelijkse veilige dosis nu door de FDA (ook geen goed voorbeeld deze organistatie) op 0.4 ug per kilo lichaamsgewicht/per dag is voorgeschreven.
Voor het gemak maar even uitgegaan dat een baby gemid over 6 maand 7 kilo is zou een 6 maanden oude baby max 511 ug binnen mogen krijgen.
Het verschillen van 18689 ug vind ik persoonlijk schrikbarend.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:54

Ik denk dat de enige cijfers die voorhanden zijn de cijfers van overheidsinstanties zijn, omdat deze de enige zijn die die verzamelen. Hier overigens de Nederlandse cijfers http://www.nationaalkompas.nl/gezondhei ... accinatie/
Uitgaande van die cijfers kan er niet gezegd worden dat het voorkomen van de aandoeningen niet gedaald is.

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 07:07

Zahlina schreef:
Met amerikaanse cijfers doe ik niet zo veel, vooral niet afgegeven door overheidsinstanties, heb er geen vertrouwen in.
Het feit dat Centers for Disease Control and Prevention op hun website een stuk plaatsten over de SV40 die in polio entingen heeft gezetten en hierdoor nu veel mensen kanker hebben, maar dit nu alweer verwijderd heeft, doet mijn vertouwen in de amerikaanse berichtgeving nog meer slinken.
GMO kunnen ook gewoon volgens de amerikanen terwijl er met onafhankelijk onderzoek toch echt wel ernstige problemen zijn gevonden.

Een van de redenen van mijn gevoel tegen entingen is toch wel de invloed die grote firma's hebben, stel je voordat nu zou blijken dat enten geen nut heeft, of toch wel gevaarlijk dan verliezen een aantal grote bedrijven tig miljoenen/miljarden.
Wetende hoe deze bedrijven werken in andere sectoren, zou het mij niets verbazen dat dit ook gedaan wordt binnen het vaccinatie verhaal.
Maar dit kan ik natuurlijk niet onderbouwen en bewijzen maar dat er vieze spelletjes gespeelt worden binnen andere sectoren is bekent.

Dan de schadelijke stoffen die in de entingen zitten, je kan wel stellen dat dit in zeer lage dosis is maar dan nog is het natuurlijk te gek voor woorden om een gezonde baby ethylmercury en Formaldehyde in te spuiten.
Het is toch te gek voor woorden dat een baby die normaal gevaccineerd wordt bij 6 maanden oud al 187.5 mg (187500 ug) ethylmercury kan hebben gekregen door vaccineren, terwijl de dagelijkse veilige dosis nu door de FDA (ook geen goed voorbeeld deze organistatie) op 0.4 ug per kilo lichaamsgewicht/per dag is voorgeschreven.
Voor het gemak maar even uitgegaan dat een baby gemid over 6 maand 7 kilo is zou een 6 maanden oude baby max 511 ug binnen mogen krijgen.
Het verschillen van 18689 ug vind ik persoonlijk schrikbarend.

Je beredeneert steeds 1 kant op. Stel je besluit om niet te vaccineren. En stel je kind wordt toch ziek, hoe ga je daar mee om.

Kun je leven met de gevolgen? (even heel zwart/wit gestelt) Mama heeft een wel overwogen keuze gemaakt om jou geen prikken te geven, dat je nu bijvoorbeeld kinkhoest hebt gekregen en door het vele hoesten een longbeschadiging hebt en door het vele hoesten hebben jouw hersenen te weinig zuurstof gekregen, dat hadden we niet verwacht.

Of je gaat op vakantie naar het buitenland, in Nederland is de dekkingsgraad 95% maar in andere landen kan dit vele malen lager zijn.

Tesni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 07:36

Dat meerdere mensen besluiten hun kind niet te enten heeft de gevolgen dat de mazelen nu weer is uitgebroken en dat is voor die kinderen nog te overleven maar voor de mensen die voor 1978 zijn geboren en niet zijn geënt en ook niet de mazelen hebben gehad ook heel gevaarlijk.
Ik werk in het ziekenhuis en er zijn nu vanwege die uitbraak allerlei protocollen bij en word het personeel opgeroepen die geen enting hebben gehad vroeger. Die kunnen het namelijk weer overgeven aan de zieke zwakke patiënten(die ook vroeger niet geënt zijn) en die moeten natuurlijk niet besmet worden want dat kan dan hun dood worden.
Dus je maakt niet alleen een beslissing voor je eigen kind, maar voor de hele volksgezondheid.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 07:38

Als jij er mee kan leven dat jouw kind mogelijk sterft omdat jij niet wilt enten dan prima, doe het niet.
Als jij er mee kan leven dat een ander kindje sterft omdat de jouwe niet geënt is en uiteindelijke ziektes overdraagt dan prima, doe je het niet.

Ziektes zijn er tegenwoordig niet meer omdat er massaal geënt, en ja natuurlijk zijn onze leefomstandigheden verbetert, maar dat betekent niet dat de bacteriën, virussen en micro organismen die deze ziektes veroorzaken verdwenen zijn. Ze zijn er wel maar krijgen de kans niet meer om zich te verspreiden en te muteren.

Ik vind dat mensen die hun kinderen niet laten enten een gevaar voor de maatschappij zijn.

En een laatste nooit, je krijgt GEEN autisme van entingen, dat is de grootste onzin die er bestaat. Autisme is namelijk niet een iets, autisme bestaat uit honderden verschillende 'afwijkingen.' Ik ben HSP valt onder autisme, en nee dat heb ik niet van een enting, zo ben ik gewoon. Straks gaan mensen nog beweren dat je homoseksueel wordt van entingen.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 07:48

Het is uiteindelijk een kwestie van 'kiezen tussen 2 kwaden', TS, al is het natuurlijk relatief een 'luxeprobleem'. De problemen die jij opwerpt bij vaccins kunnen waar zijn, maar anderszijds wil jij niet dat ze vaccins gebruiken zonder die hulpstoffen - de microben die ze dan per ongeluk zouden inspuiten zou je pas echt ongelukkig van worden :+

En de keerzijde van de medaille is inderdaad; wat als je kindje dan, niet gevaccineerd, wel een nare ziekte oploopt en daar nadelige gevolgen van ondervindt - en dus niet 'gewoon een weekje ziek' is, maar dus wel doof wordt door de bof, of longbeschadiging door de kinkhoest, of noem maar op? Of dat jouw kindje weliswaar slechts hinder ondervindt, maar tegelijkertijd andere kinderen heeft aangestoken (wel of niet gevaccineerd) die onder schadelijke gevolgen lijden? Met inderdaad de aansluitende vraag; ga je naar het buitenland, waar dekkingsgraden veel lager liggen. En wat als je kind dan andere medicatie moet slikken om de gevolgen in te perken - die medicatie zou ook wel eens niet 'zo'n lieverdje' kunnen zijn.

Ik bedoel maar. Je kunt beide kanten op redeneren, afhankelijk van hoe je pet staat. Uiteindelijk is het jouw beslissing en hoewel ik denk dat het heel goed is dat je er kritisch naar kijkt, moet je denk ik ook uitkijken met de informatie die je naar boven brengt. SV40 is kennelijk per ongeluk in polio vaccins terechtgekomen tussen 1955-1961 - en vergeet niet dat we nu wel wat meer weten en op wat meer dingen kunnen testen dan toen. Veel anti-vaccinatie websites vertonen met veel bombarie en populistisch gebrabbel (eigenlijk precies waarvan ze het RIVM beschuldigen) dat 'nergens bewijs voor is'. Er wordt gespeeld met statistieken, gespeculeerd liever, en voor deze stellingen is werkelijk 'geen enkel bewijs'.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:09

Mss heb je als aanvulling wat aan deze links?

http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/vac ... vertellen/

http://www.verontrustemoeders.nl/

http://www.vaccinvrij.nl/

Op de laatste link staat vooral ook wat je in plaats van enten kunt doen en wat als er toch een kinderziekte in je omgeving komt..homeopathie etc.

Goed dat je je er zo in verdiept en niet alles klakkeloos overneemt..de pharmaceutische wereld is als je het mij vraagt 1 grote maffia, geld, geld, geld..en het doet ook een hoop goeds hoor..maar als het niet persé nodig is, waarom dan wel doen als het ook anders kan ;)

Ikzelf heb geen kids, maar vriendinnen wel en die hebben hun kindje ook niet laten enten..dus ik groei er een beetje in mee..
Er is zelfs een site, van een reguliere arts, die kritisch is mbt vaccineren..ik ga die even voor je opzoeken/navragen..
(Betreffende vriendin heeft aangegeven niet te willen vaccineren en dat werd zonder meer aangenomen, zonder verdere discussie aan te gaan door de artsen. De omgeving had erg veel vraagtekens bij hun gevoel, maar na uitleg vanaf haar zijde begrijpen zij het nu wel)..zij is bij een homeopatisch arts (die ook regulier arts is) en haar kindje wordt goed ondersteund met druppeltjes als de weerstand laag is etcetc.
Nu vertel ik dit heel beknopt, maar als je meer info wilt, zou ik haar kunnen vragen haar mailadres aan je te pben, puur om haar ervaring te delen en het hoe en waarom dit haar keus was?

Ook wel een goede, is het boek van 'ziekte en vaccins nader bekeken', via de site nvkp.nl daarin staat goed omschreven hoe het ziekte verloop gaat en wat je kunt doen in plaats van vaccineren..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:12

Tesni schreef:
Dat meerdere mensen besluiten hun kind niet te enten heeft de gevolgen dat de mazelen nu weer is uitgebroken en dat is voor die kinderen nog te overleven maar voor de mensen die voor 1978 zijn geboren en niet zijn geënt en ook niet de mazelen hebben gehad ook heel gevaarlijk.

Dit lijkt me stug.

Mijn ouders vonde nadrukkelijk, dat ik alle kinderziektes moest krijgen, maar er was 1 ziekte (ik weet niet meer precies welke) "die wilde ik maar niet krijgen" en nadat ik 10x was wezen spelen bij kinderen die het hadden, zijn er er mee gestopt.
Mogelijk heb ik de ziekte subklinisch doorgemaakt (= zonder zichtbare verschijnselen) mogelijk is er nog weer iets anders aan de hand, maar generatiegenoten van mij die gewoon in contact zijn geweest met mazelen hoeven echt niet te vrezen. Ook niet als je "niet ziek bent geweest".

Tesni schreef:
Ik werk in het ziekenhuis en er zijn nu vanwege die uitbraak allerlei protocollen bij en word het personeel opgeroepen die geen enting hebben gehad vroeger.
Mensen die idd nooit in aanraking zijn geweest met mazelen, omdat er (vanaf 1978, als ik jou tekst goed begrijp) gevaccineerd werd - dat is idd een ander verhaal.
Tesni schreef:
Die kunnen het namelijk weer overgeven

Van de week een item op het 8 uur journaal: wie in de medische sector werkt, moet idd geen gevaar vormen voor patienten, dus bieden een x aantal ziekenhuizen extra entingen aan (en iedereen doet daar aan mee - en terecht). Wie dat echt niet zou willen, wordt tijdelijk op andere afdelingen oid. geplaatst (ook terecht, dat die ruimte er is).

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:26

Ik hoop dat al die kritische prikkers wel beseffen dat ze meeliften op de entingen van anderen! Kudde immuniteit heet dat. En als er steeds meer van die kritische mensen komen die hun kind niet laten inenten komen uitbraken van dergelijke ziekten gewoon weer terug.

Vooral met de 'onschuldige' mazelen. Ja de mazelen zelf misschien ga je niet zo snel dood gaan, maar meningitis bijvoorbeeld wel. Daar kun je blijvend invalide van raken en/of van sterven. Dan is de doodsoorzaak niet de mazelen maar meningitis al dan niet tgv van de mazelen.

Echt wees blij dat het er is! Net als dat hep. b toegevoegd wordt dat wordt echt niet gedaan om de portomonee van de farmaceutische industrie te spekken hoor. Het heeft te maken met dat hep. b sterk opkomt in dat land oa door immigranten en vakanties ed. Van hep. b kun je weer levercirrose krijgen, nou verdiep je daar maar eens in, zo wil je echt niet doodgaan!

En dan hebben we het niet eens over de kosten die dit meebrengt. Mensen die dan gaan roepen 'maar daar betalen we voor!' Moeten eens verder kijken dan hun neus lang is.. als we zo doorgaan met de stijgende kosten in de gezondheidszorg dan kunnen we het gewoon simpelweg niet meer opbrengen als land.. en dan. Het is dus ook de gezondheidszorg waar je toch van wil dat jouw kinderen later ook gebruik van kunnen maken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:31

Ik wilde ook niet enten, mijn vriend wel, daar brak toch bijna de pleuris door uit.

Er zijn voor beide voor- en nadelen, wij hebben uiteindelijk besloten wel te enten.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:38

Dit stukje stond laatst bij ons in de krant, vond ik heel mooi persoonlijk:

Afbeelding

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:40

dell_1 schreef:
Ik hoop dat al die kritische prikkers wel beseffen dat ze meeliften op de entingen van anderen! Kudde immuniteit heet dat. En als er steeds meer van die kritische mensen komen die hun kind niet laten inenten komen uitbraken van dergelijke ziekten gewoon weer terug.

Vooral met de 'onschuldige' mazelen. Ja de mazelen zelf misschien ga je niet zo snel dood gaan, maar meningitis bijvoorbeeld wel. Daar kun je blijvend invalide van raken en/of van sterven. Dan is de doodsoorzaak niet de mazelen maar meningitis al dan niet tgv van de mazelen.

Echt wees blij dat het er is! Net als dat hep. b toegevoegd wordt dat wordt echt niet gedaan om de portomonee van de farmaceutische industrie te spekken hoor. Het heeft te maken met dat hep. b sterk opkomt in dat land oa door immigranten en vakanties ed. Van hep. b kun je weer levercirrose krijgen, nou verdiep je daar maar eens in, zo wil je echt niet doodgaan!

En dan hebben we het niet eens over de kosten die dit meebrengt. Mensen die dan gaan roepen 'maar daar betalen we voor!' Moeten eens verder kijken dan hun neus lang is.. als we zo doorgaan met de stijgende kosten in de gezondheidszorg dan kunnen we het gewoon simpelweg niet meer opbrengen als land.. en dan. Het is dus ook de gezondheidszorg waar je toch van wil dat jouw kinderen later ook gebruik van kunnen maken.

Bedankt voor het delen van deze Wikipedia informatie. Let wel: Don't trust Wikipedia.

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:44

Nja, ik vind dat krantenknipsel een gevaarlijk stukje en bovendien plaatst het gelovigen voor velen in een slecht daglicht. Ik ben ook gelovig, maar ik vertrouw er op dat mijn Schepper mensen verstand heeft gegeven om degelijke vaccins te ontwikkelen. En als moeder het "immuunsysteem" spaart en er dan plots complicaties komen kijken bij een ziekte, dan heeft ze me niet behoed voor een nog ergere aanslag op dat immuunsysteem. En ik vind het gevaarlijk omdat het zonder degelijke bijkomende uitleg, van twee kanten, geplaatst werd. Er zijn naïeve mensen die dit lezen en dan zomaar beslissen dat alle vaccins dan wel slecht zullen zijn. Let op: mensen mogen dat voor mijn part beslissen voor zichzelf, maar dan graag wel bewust en op basis van degelijke info.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:44

Matheno schreef:
dell_1 schreef:

Bedankt voor het delen van deze Wikipedia informatie. Let wel: Don't trust Wikipedia.

Zo en wat weet jij ervan? Het is toch duidelijk dat die links echt matige wetenschap bevatten, dat is echt geen geheim. Kun je zelf toch ook wel opmaken? MIsschein hier eens kijken http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:46

dell_1 schreef:
Matheno schreef:

Zo en wat weet jij ervan? Het is toch duidelijk dat die links echt matige wetenschap bevatten, dat is echt geen geheim. Kun je zelf toch ook wel opmaken? MIsschein hier eens kijken http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/

Ik heb me een hele tijd lang verdiept in de voor en nadelen van vaccinaties. Uiteraard ben ik geen expert of wetenschapper maar een simpele programmeur, maar wel met gezond verstand. Ik ben zelf niet ingeënt en mijn kinderen worden ook niet ingeënt.

Uiteraard mag je bronnen geven maar dan graag wel van een neutraal onderzoek, en dus niet door de farmaceutische bedrijven of de overheid zelf die er enkel aan verdienen.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 31-07-13 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:47

Matheno schreef:
Dit stukje stond laatst bij ons in de krant, vond ik heel mooi persoonlijk:

*knip*

Hier ga ik dan bijna van over mijn nek. Net als het relaas van Cees van der Staaij.

Als niemand meer ent, dan zijn de ziektes dus nu amper nog voorkomen én goed te behandelen zó weer terug.
Dat was voor ons reden om toch wél te laten enten, want ik vind dat je wel je best mag doen om ook voor anderen zorg te dragen. Zou je willen dat jouw kind een ziekte krijgt, een ander kind met een zwakke weerstand hiermee aansteekt en dat kind gaat het hoekje om? Ik zou mezelf dan flink achter mijn oren krabben.