Ongewenst zwanger? Gefeliciteerd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:51

makkie79 schreef:
jij ben zwanger zeker!!!!

Ja gelukkig wel!!
Na een doodgeboorte, diverse miskramen en vorig jaar een buitenbaarmoederlijke zwangerschap waarbij het bijna mijn eigen leven heeft gekost om vervolgens IVF traject te hebben doorstaan.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:52

Gefeliciteerd Maaike :) wat een pech zeg voorafgaand aan dit wondertje...

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:53

Zo zeg wat ik hier lees geschreven door mensen die geen kinderen kunnen krijgen :o

Ik ben kindervrij, bewust.
Maar denk je dat die keuze er is gekomen zonder redenen?

1 van de redenen is dat ik chronisch ziek ben.
Ik kan daardoor niet werken in wat ik graag zou doen, moet ik nu boos worden op al die mensen die dat wel kunnen?

Door dat ik ziek ben durf ik niet aan kinderen te beginnen, ik ben al blij dat ik zelf de week weer rond ben, dan kan ik geen kindje de zorg en aandacht geven wat het verdient.
Mocht ik er ooit alleen voor komen te staan zijn financien ook nog een probleem.
En ik vraag me zelfs af hoe ik de hele zwangerschap zou moeten "overleven"

Ik heb besloten dat als ik zwanger zou worden (gelukkig niet gebeurt) dat ik het weg laat halen.
Wat heeft een kindje bij mij voor een toekomst?
Dan kan het er veel beter niet zijn.

2 Daarnaast zitten er nog al wat ernstig erfelijke ziektes in mijn familie, die ik niet heb, maar misschien wel doorgeef.
En ook in die van mijn man, ook die hij niet heeft maar vaak generatie overslaat.
Daar zit een kindje op te wachten, ook ziek te worden.
Ik weet hoe dat is en dat gun ik niemand.

Maar nu zouden hier mensen even willen beweren dat ondanks goed doordachte keuze ik een kind zou moeten houden?
Hebben jullie enig idee wat je zegt?
En jullie denken daarmee niet kwetsend te zijn maar jullie worden wel gekwetst??
Ik vind het erg rot voor jullie, want ik wens ieder het beste, maar aub bemoei je met je eigen zaken en bekritiseer een ander niet omdat je nooit weet waarom die mensen die bewuste keuze maken.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:53

Trouwens, wat ik me afvraag: de mensen die tegen abortus zijn, wat vinden jullie dan van mensen die geen kinderen willen? Die bewust de keuze maken om géén kinderen te nemen/krijgen/verwekken/hoe je het ook wilt noemen (hoe wíl je het noemen trouwens? nemen is niet goed las ik, wat dan wel?)..

En inderdaad Maaike, van harte gefeliciteerd!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:54

Tussen ongewenst zwanger zijn en abortus plegen zit nog wel een (grote) stap.
De meeste vrouwen kiezen ervoor om alsnog het kindje te laten komen.

Dus om er vanuit te gaan dat ongewenst ook betekend dat er abortus wordt gepleegd, is niet juist.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:54

__PSM__ schreef:

Dank je wel en het is absoluut een wonder.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:57

kani_ejj schreef:
maar je kan toch echt zelf bepalen of je voor de kerk de dier uit gaat etc ?

Je gelooft serieus dat dit een optie is als je niet zwanger wilt worden? :\

kani_ejj schreef:
Als je het kind niet wilt opvoeden, dan doe je het ter adoptie.

En de vrouw moet de risico's, geestelijk en lichamelijk maar voor lief nemen? En het kind moet de rest van zijn leven door met het idee dat zijn moeder hem niet wilde en leven met de geestelijke gevolgen daarvan?

Ik vind het hard om te zeggen, maar jouw opvattingen zijn echt behoorlijk ouderwets.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:59

maaike5581 schreef:
makkie79 schreef:
jij ben zwanger zeker!!!!

Ja gelukkig wel!!
Na een doodgeboorte, diverse miskramen en vorig jaar een buitenbaarmoederlijke zwangerschap waarbij het bijna mijn eigen leven heeft gekost om vervolgens IVF traject te hebben doorstaan.

Jou wil ik dan echt van harte feliciteren! :)

Maar als iemand ongewenst zwanger is vind ik het altijd lastig in te schatten. Zeker op een jonge leeftijd.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:00

maaike5581 schreef:
__PSM__ schreef:

Dank je wel en het is absoluut een wonder.

Gefeliciteerd, een heel mooi wonder.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:01

Ik vind het een beetje overdreven, "wees er maar blij mee want niet alle vrouwen lunnen kinderen krijgen" als of een kind krijgen nu iets heel "raars" word. Het is gewoon menselijk..
Maar ik kan de vrouwen die geen kindje kunnen krijgen ook wel begrijpen, als iemand even roept "ik laat me kindje weghalen want ik hoef hem niet" dat kan best kwetsend overkomen..

Ik ken ook een vrouw die al 10 jaar een kindje proberen te krijgen, ik dacht dat ik zwanger was, dus deelde mijn twijfels met haar. Maar voelde me ook best schuldig als het wel zo was.. " ik wel en jij niet.."

Maar goed, ieder mens heeft iets niet wat de ander wel heeft.. dus dan kan heel de wereld wel boos zijn op elkaar :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:03

Ik kan me heel goed voorstellen dat het heeeel moeilijk is om dat te delen met iemand die onvruchtbaar is... zeker als dat ongewenst/ongepland is...

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:07

__PSM__ schreef:
Ik kan me heel goed voorstellen dat het heeeel moeilijk is om dat te delen met iemand die onvruchtbaar is... zeker als dat ongewenst/ongepland is...

Maar druk dan op de rode knop in plaats van je ongezoute mening zo neer te kwakken. Ik vraag me altijd af of iemand ook zo zou reageren in zijn omgeving.

Prima dat je frustraties hebt en je het waarom ik niet en zij wel "misgunnend" gevoel krijgt maar laat de ongewenste kinderloze dames zich ook eens in een ander verplaatsen. Zei weten immers als de beste hoe "ongewenst" voelt.

__PSM__

Re: Ongewenst zwanger? Gefeliciteerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:09

Tiffany, volgens mij heb ik hier alleen nog maar geschreven dat ik beide kanten snap maar dat het voor mij een ieder zijn eigen keus is....

Dus ik weet niet zo goed waarop je mij nu "aanvalt" :)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:10

__PSM__ schreef:
Tiffany, volgens mij heb ik hier alleen nog maar geschreven dat ik beide kanten snap maar dat het voor mij een ieder zijn eigen keus is....

Dus ik weet niet zo goed waarop je mij nu "aanvalt" :)

Was meer in het algemeen sorry als het persoonlijk overkwam :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:11

Ah dat dacht ik ja :) omdat je mijn berichtje gequote had...

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:12

Om de vraag in het begin van het topic te beantwoorden: Je moet je eigen wensen niet aan een ander opdringen. Als iemand zwanger raakt, en het kind niet wilt, en het weg wil laten halen dan is dat hun keus. Niet de jouwe. En als je zelf niet zwanger kan raken, dan is dat vervelend maar dat kan je een ander niet verwijten. Zo werd ik egoïstisch genoemd omdat ik echt geen kinderen wil later, ik moest maar kinderen nemen want er zijn veel mensen die graag kinderen willen en die ze niet kunnen krijgen >;)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:14

Ik snap dat het lastig is voor vrouwen die moeilijk of niet zwanger kunnen worden om geconfronteerd te worden met iemand die het gratis in de schoot geworpen krijgt (letterlijk), en het niet wil. Maar dit is geen reden om die ander deze moeilijke keuze, die hoe dan ook de rest van haar leven zal beïnvloeden, te ontzeggen. Zij hoeven niet op te draaien voor het feit dat er bij deze vrouwen spijtig genoeg iets niet helemaal lukt zoals het hoort.
Een kind zou niet geboren moeten worden als het echt niet gewenst is, of als de ouders er echt niet voor kunnen zorgen. Ik ben heel erg blij dat deze keuzevrijheid er is.

Ik vind bij twijfel over of het gewenst is een felicitatie niet op zijn plek, diegene heeft (nog) niets te vieren. Pas als de keuze om het te houden gemaakt is is het hier tijd voor.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:16

__PSM__ schreef:

Dat heb ik gehad met mijn vriendin.
Het heeft ons juist dichter bij elkaar gebracht.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:23

Maaike: Van harte gefeliciteerd met dit mooie wonder voor jullie! En ik neem mijn petje heel diep af voor je hoe je in deze discussie reageerd. Er zullen ongetwijfeld heel veel emoties bij jullie zijn geweest omtrent alles betreft een zwangerschap en dan sta je er nog steeds met beide benen op de grond in. Top!

Aan sommige andere hier: Man ik wordt er soms bijna bang van hoe andere ongewenst-kinderloze mensen reageren. Ik ben nu 10 weken zwanger van de tweede en wij hebben ontzettend veel geluk met zwanger raken. Deze zwangerschap kwam ook een aantal maanden vroeger dan gepland maar super gewenst. Als ik dan bijna de hatelijke reacties lees naar mensen die snel zwanger raken/ongewenst zwanger raken voel ik me daar echt niet prettig bij. Ik krijg daar een heel naar gevoel bij.

Kan er alleen nog bij zeggen: Zoek in godsnaam hulp als je dat nog niet hebt.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:29

Wat een heftig topic.
En dan met name de reacties.
Ik sta er echt van te kijken hoe makkelijk mensen over bepaalde zaken denken en hun mening hier klakkeloos neergooien.
Ik realiseer mij anderzijds dat veel meiden hier de andere kant van de medaille niet kennen.
En misschien gelukkig maar....
Even een zijspoor: ik heb een gezonde en lieve dochter van vier jaar en vorig jaar is met 22 weken zwangerschap mijn tweede dochter overleden.
Ik kan dus wel degelijk zeggen dat in mijn ogen abortus moord is.
Waarom? omdat het een kindje is.
Ik heb het met eigen ogen gezien, ieder haartje, ieder nageltje zit er op en aan.

Wat betreft de topic starter: als mensen je feliciteren bedoelen ze het wellicht goed.
Ik kan mij ook inleven in mensen die ongewenst zwanger zijn.
Anderzijds vind ik het vreselijk hoe makkelijk mensen soms denken over het'afbreken' van een leven.
Ik werk zelf in de zorg en mijn familie ook, en als je dan om je heen het gemak ziet 'dat mensen even bellen voor een afspraakje....'.
Soms meerdere keren achter elkaar, vreselijk
Ik word soms echt verdrietig van deze maatschappij -O-

Aan alle mensen in dit topic bij wie het onderwerp gevoelig ligt wil ik zeggen: veel sterkte

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:33

Ravellie, ik vind moord nogal een érg hard woord. Gelukkig is dit het niet volgens de wet. Jij zegt er iig wel bij dat het jouw mening is, sommigen hier presenteren dit als de waarheid.

Sterkte met de verwerking van jouw niet goed verlopen zwangerschap, dat lijkt me vreselijk.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:35

Ravellie, maar omdat jij helaas (gecondoleerd met het verlies) een gewenst kindje verliest, zou iemand anders dus volgens jou de keus voor abortus dus niet mogen kiezen? Want dat is moord?
Laatst bijgewerkt door __PSM__ op 26-07-13 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:37

Ik vind het heel erg dat er met woorden als 'moord' hier wordt gesproken. Niet alleen omdat het wettelijk gezien onjuist is, maar omdat er ook een ongeloofelijk hard oordeel aan vast hangt naar vrouwen die een bewuste en volkomen legale keuze maken. Ik ben niet vóór abortus, ik ben voor het feit dat we in dit land keuzemogelijkheden hebben. En niemand heeft het recht dit een ander te ontzeggen door op deze wijze te oordelen.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:38

Juridisch gezien is het geen moord omdat abortus tot een bepaalde periode legaal is. Maar er wordt wel degelijk een levend iets gedood, misschien niet levensvatbaar buiten de baarmoeder maar wel levend tot de zwangerschapsafbreking.

Maar feit blijft dat de keuze om een kindje te houden of niet geboren te laten worden nu eenmaal mogelijk is in ons land. En die keuzevrijheid moeten we koesteren. Of je er nu gebruik van maakt of niet.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:39

Maar jiehaaa dan spreek je niet van moord.