Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Hanmar schreef:xNavatu schreef:Wat een poedersuiker.. ik wil weten welke dat ik fout heb gedaanWat heb ik hier nou weer aan..
't Is percentiel, he, geen percentage. Je zou in principe 50 vragen fout gedaan kunnen hebben, zolang het overgrote deel van de bevolking 51-of-meer vragen fout gedaan zou hebben, heb jij een 'percentiel' van 98'!
xNavatu schreef:Hanmar schreef:'t Is percentiel, he, geen percentage. Je zou in principe 50 vragen fout gedaan kunnen hebben, zolang het overgrote deel van de bevolking 51-of-meer vragen fout gedaan zou hebben, heb jij een 'percentiel' van 98'!
Dat lees ik ja, maar ik wil gewoon weten welke vragen ik fout heb beantwoord
.
maar nog steeds ervaar ik er meer nadelen dan voordelen van. Vjestagirl schreef:Aan de andere kant: als je uitslagen van het internet gebruikt en daardoor denkt dat je slagen kunt voor het daadwerkelijke examen... ben je dan mensa materiaal?
Karlijnxxx schreef:In mijn uitslag hadden ze het zowel over percentiel als percentage. Mijn uitslag staat een paar pagina's terug.
Ik vraag me wel af in hoeverre de uitslagen (normaal) verdeeld zijn over de 'bevolking'.
MacavityL schreef:Karlijnxxx schreef:In mijn uitslag hadden ze het zowel over percentiel als percentage. Mijn uitslag staat een paar pagina's terug.
Ik vraag me wel af in hoeverre de uitslagen (normaal) verdeeld zijn over de 'bevolking'.
De echte test (dus afgenomen op locatie) zal op basis van genormaliseerde data zijn.
Voor de thuis test betwijfel ik dit, deze zal een stuk minder streng zijn zodat meer mensen geneigd zijn om de daadwerkelijke test te doen (deels als marketing zoals eerder geoppert, deels om type II fouten zo klein mogelijk te maken (mensen niet als HB aanmerken als ze dat wel zijn), maar daardoor wel meer type I fouten (mensen als (mogelijk) HB aanmerken terwijl ze dat niet zijn)).
Karlijnxxx schreef:Daar zat ik dus ook al aan te denken. Daarnaast in hoeverre Mensa non-profit is.
_lies_ schreef:Grappig lijstje, ik herken mezelf ook bijna in alle kenmerkenVolgens de mensa test hoor ik bij het 98ste percentiel.
Het trekt me gewoon niet, ik snap niet dat ze geen dagen hebben waarbij je kennis kan maken met mensa en de activiteiten (of ik lees eroverheen) want ik ben echt niet geneigd om te gaan betalen voor zo'n test en een lidmaatschap, terwijl ik geen idee heb of het me aantrekt.
Vjestagirl schreef:Tazzey schreef:Ik heb de test gedaan en ben toelaatbaar maar ik doe het niet. Ik wil niet in een hokje gestopt worden.
Hoezo zou lid worden in een hokje stoppen zijn?
Tazzey schreef:Vjestagirl schreef:Hoezo zou lid worden in een hokje stoppen zijn?
Ik heb mijn hele leven al het gevoel dat ik anders ben dan anderen en een lidmaatschap bij Mensa zou dat gevoel alleen maar versterken voor mijn gevoel.
Daar komt ook bij dat ik de griebels al krijg van het idee om als nieuweling in een groep met mensen binnen te moeten komen
. Een grote groep mensen waar ik wél bij pas! Die dezelfde problemen tegenkomen, die zich ook anders voelen en wiens hoofd net zo snel werkt als het mijne.
. Ook had ik er informatie over opgezocht en ik blijk alle kenmerken te bezitten. Maar goed, dat zegt natuurlijk nog niet dat ik het ook echt ben.
Ik weet dat die test op verschillende locaties in groepsverband wordt gemaakt, dus wellicht kunnen we ons collectief opgeven en vooraf elkaar moed inspreken
.