Tandartsangst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tandartsangst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:58

Ik leef nog *\%/* .
Ook hier viel het echt 100% mee. Drie beginnende gaatjes die we komende weken gaan vullen en verder niks. :D

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:51

Knap!

Ik ben vanmiddag aan de beurt voor het herstellen van m'n afgebroken vulling en een klein beginnend gaatje. Half 5 staat de afspraak en ik moet zeggen.. ik ben nog niet eens zenuwachtig :D

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:19

Net klaar. Mennn wat een top vent! Werd alleen even zenuwachtig en gespannen toen hij met de verdoving aankwam maar door het zalfje voelde ik die niet eens! Voor de rest eigenlijk helemaal niet zenuwachtig. Loop nu met 2 verdoofde wangen, voel me net een hamster haha.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:34

Wat goed dat jullie allemaal een afspraak hebben gemaakt! Super!

Ik kom me hier ook even melden.. Ik ben ook een ex bange patiënt. Vroeger een vervelende tandarts gehad ruw en alles en wou eigenlijk nooit heen ik ging wel maar liever niet.. Heb altijd onwijs last van m'n tanden en kiezen na het vullen, krimp spanning en kou erop kan ik niet verdragen.
Verstandskies gevuld, daarna zoveel last. Uiteindelijk gekozen om te trekken, eindelijk van die pijn af. Dat is voor mij de ommekeer geweest. Niet meer met pijn willen rondlopen, tandpijn is het ergste wat er is volgens mij. Daarna ook geen last gehad.

Uiteindelijk anderhalf jaar met een barst in kies gelopen, wat mn oude tandarts niet heeft gezien. Toen kwam ik bij een andere die kwam er wel gelijk achter en daar ook gelijk gebleven. Eindelijk van die pijn af.

Nu vorige week 2e verstandkies getrokken, die klapte na opnieuw vullen, gaatje onder vulling, aan de binnenkant in elkaar en kon dus niet meer gerepareerd. Moest toen toch getrokken. Ook nu daarna veel minder last als er voor..

Bij mij komt de gevoeligheid op m'n tanden vanuit een B12 tekort, misschien ook iets om aan te denken.

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:22

Ik heb nog steeds last van m'n bovenkaak na dinsdag. Korsten van brood kan ik nog steeds niet eten. Vandaag geen tijd gehad om te bellen. Kijk het weekend nog aan maar hoop dat het beter word.

Is dat waar van die B12 en gevoeligheid van tanden? Ik heb/had een behoorlijk te kort. Merk dat ik sinds een paar weken wat meer reageer op warm/koud drinken. Maar met dat te kort loop ik al bijna een jaar.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 07:27

Ik ga straks op de laptop daar even op reageren, optel niet zo makkelijk. Ik heb dat namelijk ook met B12

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:05

je hebt een pb santos

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:30

Als het goed is hoor ik maandag weer meer van mijn tandarts.
Ik heb altijd geroepen dat ik het hele zooitje er uit wilde hebben.
Maar nu die tijd dus aan breekt schijt ik toch mooi in mijn broek hoor :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:34

Mijn tandarts heeft vast alle afspraken ingepland voor het hele behandelplan, aangezien ze de ervaring hebben dat mensen anders geen vervolgafspraak meer maken O:) .
De 23e gaan we beginnen met tandsteen verwijderen, de week erna 1e gaatje vullen en weer een week later gaatje 2 en 3 vullen. Het tandsteen verwijderen zie ik nu iig niet meer tegenop. Een hele overwinning!!
Dan kan ik er weer een paar jaar tegenaan daarna :D .

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 12:32

Ik kom uit de Meelees status. Ik heb zelfs geen angst voor tandarts.

Ik wil even zeggen aan bokkers die angst hebben voor tandarts. Ik ben heel trots op jullie dat jullie bij tandarts is geweest! Een dikke pluim voor jullie! +:)+

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:34

Ik meld me hier ook even, ik vind de tandarts niet eng, tot dat er wat moet gebeuren!
Ben als de dood voor naalden, meestal moet je een verdoving dus daar begint het probleem al.
Ik zit ook altijddurend de wachtkamer al met klamme handen en hartkloppingen, dus misschien ben ik banger dan dat ik me bewijst ben.

Controlle vind ik absoluut niet eng, maar zelfs dan zit ik met dezelfde klamme handjes te wachten :')

Moet al 4 jaar mijn verstandskiezen eruit laten halen, durf gewoon niet.
Ik weet dat het vrij simpel is, mijn kiezen zijn bijna helemaal door namelijk.
Dus het is een kwestie van verdoven, eruit wippen, hechten en klaar.
Zo nuchter kan ik erover denken, en ik weet voor het behoud van de rest van mijn gebit dat ze eruit moeten, helaas op het moment dat ik een afspraak wil maken of heb gemaakt, haak ik af.
De angst neemt het over.

Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met verstandskiezen verwijderen? Zo ja: waar en bij wie? Mag via pb. ( ik kom zelf uit Rotterdam dus als iemand een goede angst tandarts weet in die omgeving)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:38

Ik mag zometeen op controle :=

Nann, ik heb goede ervaringen met verstandskiezen verwijderen bij mijn eigen tandartsenkliniek. Ik lag in de stoel voor het trekken van een gewone kies. Niets aan de hand.. Half jaar later ga ik voor controle en vraag ook meteen even wanneer mijn verstandskiezen in m'n bovenkaak eruit moeten. De tandarts opeens met een grote grijns op z'n gezicht: 'Die heb ik er de vorige keer al voor je uitgehaald. Je was toch verdoofd en dan is het maar gedaan. Op deze manier heb je er niets van gemerkt en dus ook geen stress erom gehad :D '

En dat klopt :D Heb er nooit wat van gemerkt en ook helemaal geen napijn gehad! Ideaal!

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:41

Ik kom net terug van de controle!
En geen gaatjes! *\o/* moest alleen wel meer flossen, haha! Dat is echt iets wat ik vreselijk vind! Maar goed ik kan er weer een half jaar tegenaan :)

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:28

En hoe is het gegaan Cayenne?

JCDJK jeeeeej! Haha dat flossen zeggen ze ook altijd tegen mij.

Ik heb inmiddels de rekening binnen van de tandarts en moet zeggen het valt me mee, had meer verwacht haha. Heb nog wel steeds wat last van me kaken maar durf niet te bellen..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:32

Ik moet om 5 uur pas, dus ik heb nog even te gaan.
Ik verwacht weinig bijzonders hoor, heb nergens last van in ieder geval. Ik laat het altijd wel uit voorzorg op de foto zetten.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:54

Ik meld me hier ook maar eens. Wat zijn jullie allemaal dapper.

Heb een aantal zeer vervelende ervaringen gehad maar toen en fijne tandarts gevonden. Toen naar Duitsland verhuisd waar ik een tandarts kreeg wat echt een breker was. Toen een tijd niet gegaan omdat ik niet durfde. Toen gewisseld naar een vrouw. Eerste keer alles goed. tweede keer ging er wat mis met de verdoving en kwam het in mijn ogen trecht via de injectie in mijn mond. Hoe het kon is me nog steeds een raadsel maar wat een pijn deed dat. Gelijk allemaal lappen op mijn gezicht enz. Is nu 6 jaar geleden en ik durf dus niet meer en moet nodig heen daar ik een vulling kwijt ben.... en ook wel wat gaatjes zal hebben. Wie weet vind ik hier de denkbeeldige schop om toch te gaan...

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:03

_SantOs_ schreef:
JCDJK jeeeeej! Haha dat flossen zeggen ze ook altijd tegen mij.

Ik heb inmiddels de rekening binnen van de tandarts en moet zeggen het valt me mee, had meer verwacht haha. Heb nog wel steeds wat last van me kaken maar durf niet te bellen..

Haha, ben er blij mee :) ja dat flossen, ik haat dat echt zo! kost me teveel tijd haha!
Oh lekker, een meevallertje! Gewoon bellen joh, beter dat je er geen last meer van hebt dan er wel last van blijft houden, anders zit je er straks nog weer mee..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:16

Gewoon verstand op nul zetten en doen, Wilawander!

Ik ben net weer terug, geen gaatjes! *\%/*
Wel weer twee foto's laten maken omdat zowel ik als de tandarts er vroeg bij willen zijn als het wel mis gaat, maar ook op de foto's zag alles er goed uit. Had zelfs geen tandsteen! :D

Maar dat mag ook wel na alle ellende pfff :')

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:48

Tessya hoe is het gisteren gegaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:07

Het ging super goed! Gister alleen tandsteen verwijderd en eindelijk mijn spalkje verwijderd. Heb nu wel het gevoel dat mijn tanden los staan :+ .
Was ook niet echt zenuwachtig voor gisteren *\o/* . Super aardige assistente/mondhygieniste. Heel rustig alles uitgelegd en echt de tijd genomen.

Helaas ben ik al wel behoorlijk zenuwachtig voor volgende week. Dan gaan ze het eerste gaatje vullen := . Gisteren ook nog even over volgende week gesproken, ik had gehoopt dat ze me vast gerust kon stellen dat t geen pijn zou doen, maar dat kon ze helaas niet :\ . Dat is heel persoonlijk of het (veel) pijn doet of niet. En ik wil echt geen verdoving.

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:23

Fijn dat het goed ging Tessya! Volgende week komt ook goed!

Hoezo wil je geen verdoving? Ik ben als de dood voor naalden dus bij mij hebben ze eerst met iets voorverdoofd met een soort zalfje op een watje, voelde toen al bijna helemaal niks meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:44

Jaaaaaren geleden heeft mijn vorige tandarts 6 kiezen bij mij gestrokken en heb ik hiervoor 12 verdovingsspuiten (tegelijk!) gehad (tandvlees, wangen, onder de tong en gehemelte). Hierdoor ben ik volledig genezen van het principe verdovingsspuit :+ .

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:47

Het verdoven an sich vind ik niet vervelend, behalve de gehemelteprik. Die was echt verschrikkelijk gemeen zeg, pfff.
Ik heb hem twee keer gehad: de eerste keer alleen een gehemelteprik en die deed echt heel gemeen zeer. De tweede keer kreeg ik ook op andere plaatsen in m'n mond verdovingen en daardoor voelde ik nog weinig van de gehemelteprik, maar ben er wel bang van geworden.

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:57

Aha ik snap.. ja die heb ik 1x gehad die is echt hell idd.

Ik heb wisselend nog last van m'n rechterkant. Kan er nou nog steeds niet achter komen of het nu onder of boven is :? :=

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:26

Mag ik mij ook hier melden ?

Hier nog zo'n held namelijk.
Nadat ik slechte ervaringen heb gehad bij mijn vorige tandarts , ze was echt vreselijk hardhandig..wou ik niet meer.

Uiteindelijk toen er een kies afbrak heb ik me eroverheen moeten zetten en een andere tandarts uitgekozen , hun vertelt van mijn angsten en ben er een paar keer tevreden behandelt.

Tot vorige week.. ik ineens een andere assistente en tandarts kreeg.
De assistente was heel aardig , maar de tandarts daarin tegen..
Overigens ook nog kauwgom kauwend met open mond mij behandelen vind ik daarintegen ook niet zo fris.
Had ook ineens weer 2 gaatjes in mijn voortanden en daarvoor moest ik vandaag terug.

Vervolgens kom ik daar vandaag en heb ik mijn afspraak maar verzet.
Ik zat al bijna 3 kwartier te wachten en ik kan al helemaal niet tegen die steriele lucht die daar hangt.
Zat me inmiddels al zo op te vreten en voelde me niet lekker worden.
Degene die na mij moest kwam zelfs al binnen.