Ik bedoelde antibiotica.. Maar dat klopt niet helemaal bedenk ik me nu haha. Op welke teennagels had jij het? En hoelang duurde het uitgroeien?
zap
Geplaatst: 17-02-14 22:33
Naamloos1 schreef:
Ik bedoelde antibiotica.. Maar dat klopt niet helemaal bedenk ik me nu haha. Op welke teennagels had jij het? En hoelang duurde het uitgroeien?
Ik heb precies dezelfde kuur gehad (het is idd geen antibiotica). Drie maanden slikken en daarna laten uitgroeien. Duurt ongeveer een half 5 maanden en dan is alles weg! Ik had het aan bijna alle nagels
Hmm.. Misschien moet ik er dan toch aan gaan beginnen.. Zoals al gezegd, 1 nagel die begon met schimmelen is helemaal weer goed, maar die andere 2 die ik al jaaaaaaren heb (Dus ook helemaal dik) daar zie ik nog steeds geen verandering in komen. Ben nu ruim een half jaar aan het smeren met spul elke dag.. Dus ik ben er bang voor haha. Dan na de operatie toch maar eens naar de HA ervoor
Nymphe
Geplaatst: 17-02-14 22:43
Ik had het aan alle teennagels behalve mijn 'wijsvingertenen '
Volgens mij was het inderdaad ook met een klein half jaartje uitgegroeid en mijn nagels weer aangegroeid (had ze bijna allemaal tot aan de nagelriemen afgeknipt steeds, om omklappen en uitvallen te voorkomen)
Heb bij mijn grote tenen nog last gehad van ingegroeide nagels, omdat ze al jaren niet meer volle lengte waren, maar dat is na verloop van tijd ook minder geworden en heb er nu helemaal geen last van.
Ik kan je in een pb wel de naam van die tabletten geven die ik geslikt heb
Die ingegroeide nagels heb ik inderdaad ook gehad. Maar als je dat goed bijhoudt, is dat ook zo opgelost. Is even vervelend, maar niks vergeleken die rot kalknagels!
Ik heb ook 1 grote teen nagel die wel eens de neiging heeft om in te groeien, dat zou dus door 'z'n verleden' kunnen komen? Hij is ook wel eens bijna volledig er af geweest, klote nagels waren het. Ik ben ontzettend blij dat ik die kuur toen heb gedaan en zou het bij wijze van spreken iedereen aanraden. Niks meer om je voor te schamen, niet meer constant nagels lakken, ze breken niet meer idioot kort af (alleen kleine teentjes blijven wat raar, maar wel schoon) . Ik heb echt lange tijd gehad dat ik heel blij was als ik naar m'n voeten keek, die normale nagels kende ik niet meer! Maar je moet voor jezelf kiezen, en goed met de huisarts bespreken als je twijfelt
Boras
Geplaatst: 18-02-14 21:30
Ik heb in het verleden ook die zware kuur van de huisarts gehad. De huisarts heeft na afloop de nagel beoordeeld: nagel is weer normaal. Helaas is het wel weer teruggekomen.
MissDD
Geplaatst: 21-02-14 18:45
Hier ook de kuur gehad nadat ik zomaar een kalknagel kreeg op mijn grote teen. Mijn 2 kleine teentjes hadden al langer wat rare nagels, maar ik ben er nu gelukkig al 3 jaar lang helemaal vanaf. Bij mij deed die nagel ook ontzettend zeer af en toe, vooral als ik ergens lichtjes tegen aan stootte, dan lag ik op de grond van de pijn alsof Funk (onze kwpner van ongeveer 1.80m) op mijn teen stond Als we uitgingen lette ik ook overdreven op of niemand te dicht bij me kwam, want stel je es voor dat er iemand per ongeluk op mijn voet zou stappen.
Geen enkel probleem gehad met de medicijnen an sich, dus ik ben een gelukkig mens en loop weer lekker op mooie open schoentjes of blote voetjes deze zomer.
Ik weet dat die medicijnen niet helemaal sjofel zijn voor je lijf, maar als ik nu naar mijn blije voeten kijk en niet meer die pijn hoef te voelen..... Ik zou het direct weer gebruiken, mocht het terugkomen.
bridgetF
Geplaatst: 21-02-14 18:54
even een stipje, zodat ik alle pagina's van de week eens goed kan nalezen, want ook ik heb er last van en zijn ze ook niet van plan te verdwijnen. Vreselijk! Ik mag graag zwemmen, maar ben dan ook zo snel mogelijk in het water en niet aan de kant, veel te bang dat mensen naar mijn tenen kijken. Het dragen van slippers vind ik zomers ook zo lekker, maar ook hier een (verborgen) schaamte.
Loetie84
Geplaatst: 17-06-14 12:01
Na een tijdje dit topic te hebben gevolgd en hopeloos vanalles te hebben geprobeerd, van smeerseltjes tot pillen, lijk ik nu de goede kant op te zijn gegaan. In pure wanhoop heb ik zo veel mogelijl besmette nagel weggeknipt en daarna de rest zo dun mogelijk gevijlt. Daarna geweekt in listerine... en nu na anderhalve maand lijkt het écht aan het uitgroeien te zijn! Ik ben blij!!!
Naamloos1
Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-14 12:32
Ik heb een tablettenkuur opgehaald! Ga ik binnenkort mee starten.. Hopeloze zaak bij mij
Mag ik weten hoe de tabletten heten? Ik heb ook al jaren last van die verschrikkelijke nagels, alles aangedaan maar niks werkt. Schaam me dood voor de nagels.
Er is een nieuw middel op de markt met de naam Curanail of Odenil (zelfde werkzame stof).
In NL (nog) niet te verkrijgen, je kunt het wel via internet in het buitenland bestellen. Ik persoonlijk heb het mijn moeder uit Spanje mee laten nemen, daar koop je het zonder voorschrift bij de apotheek voor 24 euro. Ik hoorde van mijn Pedicure dat het inmiddels ook in Duitsland te koop zou zijn, maar dat wist ze niet zeker.
Je gebruikt het middel één maal per 2 weken, schuurt met bijgeleverde vijltjes een laagje van je nagel af en lakt de nagel met het middel in. Het is een soort nagellak dat dus 2 weken werkt en dan moet je opnieuw vijlen en lakken. Helaas mag er geen gekleurde nagellak over heen dus dat word toch dichte schoenen dragen , daarom begin ik maar na de zomer met het middel.
Ik lees goede ervaringen met het middel op internet.
Ik heb ook twee schimmelnagels en ben nu bezig met laseren ervan. Was een actie en baadt het niet, dan schaadt het niet natuurlijk. Bij één is de nagel na 1x behandelen al zo goed als 'normaal', maar de ander nog niet. Nou moet ik zeggen dat deze nagel ook al wel lang een schimmelnagel is, dus is de verwachting ook dat deze 3x behandeld moet worden.
hhensens
Geplaatst: 19-06-14 16:24
ik meld me! ik ben nu 15 en heb sinds 2 jaar ook last van een kalknagel... ik gebruik Tee Trea Olie.. werkt goed maar alleen als je het volhoud elke dag 2x te druppelen het is echt een wonder middeltje je kan het overal opsmeren.. en als je olie vervelend vind er is ook zeep en zalf van. het is niet heel goedkoop maar je hebt er veel aan.
Zo, zoals al eerder aangegeven heb ik de tablettenkuur opgehaald, maar aangezien je erg moest oppassen met zon etc. heb ik er voor gekozen om het nog even uit te stellen.
Nu heb ik zojuist de eerste tablet ingenomen, dus als het goed is ben ik er halverwege november mee klaar. (Mocht het deze 2 weken goed gaan met bijwerkingen, anders krijg ik niet de rest van de kuur)
Dus hopen op het beste!!
eenitraM
Geplaatst: 17-06-16 14:46
Dit topic is heeeeel oud en ik doe even een update aangezien de zomer er aankomt.
Vorig jaar maar de HA geweest. Pillen gekregen en ik ben er nu vanaf. Die treetheeoilieding en nailner werkt echt voor geen meter.
Ik vraag me af of mensen ook niet vaak te weinig geduld hebben? Vaak gaat een schimmelnagel niet weg, maar groeit het uit. Een teennagel doet er zo'n 9 maanden over om helemaal uit te groeien, dus na een paar weken lakken zie je inderdaad nog niet echt resultaat.
Ik heb twee keer gehad. Twee keer drogistspul gebruikt (soort nagellak en vijlen) en het is twee keer uitgegroeid. Maar als je er voor de zomer aan begint heb je pas veeeeer na de zomer resultaat!
Oh helaas al een oud topic. Ik wilde mij gaan melden. Kamp al een aantal jaren met 10 nagels die schimmel hebben, het lijkt bij mij nu ik consequent ben met dacterin beter te gaan. Heb inmiddels 5 schone nagels.
Hm ik wil graag hier mn ervaring delen, ik ben 3 jaar geleden plantaardig gaan eten(daarvoor al 10 jaar vegetariër) omdat ik een schimmel had aan mn voeten waar de huisarts en dermatoloog niet wisten wat ze er mee moesten. Ik kreeg namelijk extreme blaren onder mn voeten waardoor ik niet kon lopen. Ook kreeg ik blaren op m'n handen. Kweektesten gaven de uitslag voetschimmel maar aangezien ik zulke extreme symptomen had wisten ze niets zeker. Ik heb zo'n 1,5 jaar gekwakkeld met deze huidschimmel. Periodes van niet eens de afwas kunnen doen omdat ik niet langer dan 2 minuten kon staan zonder helse pijn e.d. Ik heb meerdere medicijnen gekregen van de dermatoloog die allemaal een week of drie hielpen maar dan kwam het gewoon weer terug. Kan wel zeggen dat ik toen alles geprobeerd heb tot ik op internet las over de candida schimmel (en dan niet als soa) die in je lichaam kan zitten en zich verschillend kan uiten. Die schimmel gedijt behoorlijk goed op een aantal dingen en ook absoluut de combinatie van die dingen. Suiker, zuivel en varkensvlees. Dat laatste at ik dan niet, maar ik was altijd gek op een bord brinta met melk en hagelslag. Ook at ik vaak toetjes, en heel veel kaas. Ik ben per direct gestopt met zuivel en suiker en na zo'n drie weken was de schimmel weg. Dat is nu 3 jaar geleden en ik heb er niets voor hoeven doen behalve mn dieet aanpassen. Geen dure poedertjes, druppels, lakjes, of medicatie die echt heel slecht voor je is... Gewoon oplossen met voeding.
Je zou het een poos kunnen proberen tot je schimmelvrij bent en daarna voorzichtig opbouwen.