Mijn benen worden maar niet bruin!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sanned

Re: Mijn benen worden maar niet bruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 13:00

Zo herkenbaar dit! Ik ben net een week in Frankrijk geweest, elke dag in de zon gezeten, mijn armen, gezicht en schouders waren al super bruin. Nu zijn mijn buik en rug ook prachtig bruin.
Maar die benen, die blijven spierwit! Heb het idee dat er nu zowaar ietsje meer kleur op zit dan voordat ik op vakantie ging, maar het zou ook illusie kunnen zijn. Ook idioot dat mijn buik wel mooi bruin is, terwijl ik maar twee keer mijn bikini aan heb gehad.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 13:05

xMercury schreef:
Het lijkt mij een vreemde combinatie.. :?

Zonnebrand houdt de zonnestralen tegen en kokosolie werkt zoals water, dus dat vergroot juist het aantal zonnestralen.

Ik weet het niet.. :') Ik zou in ieder geval geen olie smeren, niet gezond voor je!

Haha ja ik ook niet hoor, vroeg het me af _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:18

Ik wil nog wel eens aan het einde van de zomer met notenolie smeren hoor. Bij de Kruidvat kan je van die notenmelk halen of whatever, daar zit dan olie in zodat je sneller bruin word, maar heeft toch nog een factor 8 ofzo zodat je niet zo snel verbrand. Vind het altijd wel fijn, je ziet gewoon dat je sneller bruin word.. Vooral aan het einde van de zomer ideaal, kan je nog net even heeeeeel bruin worden voor je kleurtje weer zo snel verdwijnt :=

Voor de rest bruinen mijn benen ook heeeel lastig bij. Behalve natuurlijk als ik een dag in een korte broek en met laarsjes aan op stal rondloop, dan word ik hartstikke bruin en zie je mijn laarsjes in mijn benen staan :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:23

Emmaa_ schreef:
Ik wil nog wel eens aan het einde van de zomer met notenolie smeren hoor. Bij de Kruidvat kan je van die notenmelk halen of whatever, daar zit dan olie in zodat je sneller bruin word, maar heeft toch nog een factor 8 ofzo zodat je niet zo snel verbrand. Vind het altijd wel fijn, je ziet gewoon dat je sneller bruin word.. Vooral aan het einde van de zomer ideaal, kan je nog net even heeeeeel bruin worden voor je kleurtje weer zo snel verdwijnt :=

Voor de rest bruinen mijn benen ook heeeel lastig bij. Behalve natuurlijk als ik een dag in een korte broek en met laarsjes aan op stal rondloop, dan word ik hartstikke bruin en zie je mijn laarsjes in mijn benen staan :D

Denk je factor 8 helpt tegen kanker/verbranden ? _O-

Ik ga vaak niet naar buiten zonder factor 30 / 50, of het moet me net te lastig zijn om in te smeren (verbrand toch niet).

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:25

Eline_S_S schreef:
Hee,
Ik heb al een hele tijd lichte benen. Nou weer niet melkwit, maar gewoon lichter als anderen. Het probleem is: Mijn benen worden maar niet bruin!
Mijn armen enz. zijn al prachtig bruin. Ik heb zelfs mijn hempje op mijn lichaam staan. Maar mijn benen niet.. Hoe lang ik ook lig te zonnen... Ik heb nu Dove zelfbruincréme. Dat helpt wel een beetje.
Wie heeft dit ook? Of wie heeft misschien de gouden tip om toch nog bruin te worden? :o

niet iedereen wordt bruin. maar enige tip om wat bruiner te worden wat ook wel beetje safe is is gewoon lekker x naar een andere zon te gaan. griekenland of zo.

daarnaast altijd blijven smeren!

al die olietjes enz is gewoon slecht voor je huid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:28

xSlvna schreef:
Emmaa_ schreef:

Denk je factor 8 helpt tegen kanker/verbranden ? _O-

Ik ga vaak niet naar buiten zonder factor 30 / 50, of het moet me net te lastig zijn om in te smeren (verbrand toch niet).

Nou nou, alsof je van 1 middag in de zon gelijk spontane huidkanker krijgt. Ik smeer me dus echt nooit in met factor 30 of 50, standaard 20. Ik verbrand niet als ik factor 20 draag en als ik me de hele zomer insmeer met factor 50 word ik dus echt totaal niet bruin.
Als ik al bruin ben verbrand ik niet meer als ik me insmeer met factor 8 hoor, ik (en ik weet dat ik niet de enige ben) kan dat geleidelijk afbouwen over de zomer. Begin bij 20, als ik bruiner word 15, ga zo maar door.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:29

Ik verbrand zelfs helemaal niet dit jaar :? Normaal gesproken ben ik binnen een dag al zo rood als een tomaat, maar dit jaar helemaal niet! Bruin trouwens ook niet helaas :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:30

Ik ben gister een streep op de achterkant van mijn been vergeten in te smeren en die is wel een beetje rood.. Voor één keertje kan ik me dat best veroorloven.

Ik zorg echt goed voor mijn lijf en ik ben absoluut tegen verbranden, niet alleen om het feit dat het pijn doet maar ook om de consequenties die het heeft op je lijf. Maar ik ga niet met factor 50 smeren als ik met factor 15 ook gewoon niet verbrand :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:32

Ook zonder insmeren verbrand ik niet, al is dat natuurlijk niet handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:32

Ik draag toch altijd nog wel íets van bescherming ja, maar aan het einde van de zomer vind ik het niet meer nodig om met factor 20 te smeren :n

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:55

Cayenne schreef:
Ik verbrand zelfs helemaal niet dit jaar :? Normaal gesproken ben ik binnen een dag al zo rood als een tomaat, maar dit jaar helemaal niet! Bruin trouwens ook niet helaas :+

Ik verband ook niet..? Benen blijven wit, maar verbranden helemaal niet nee.. Er gebeurt niks met ze :? :7

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:03

xMercury schreef:
Cayenne schreef:

Ik verband ook niet..? Benen blijven wit, maar verbranden helemaal niet nee.. Er gebeurt niks met ze :? :7

Jullie benen zijn zeker nog bevroren van de lange winter? :Y)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:04

Hahahaha! Ja misschien wel :))

Nee mag eigenlijk niet klagen, ze krijgen een kleurtje. Alleen duurt het veel langer dan mijn armen haha

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:24

Ik ben veel in de zon geweest en niks gesmeerd, en niet verbrand..
Maar ook geen last meer van mijn zonneallergie, en daar ben ik toch wel heel blij mee!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 18:09

Dit jaar gesmeerd met one day brown factor 25. Binnen een paar dagen poepiebruin en niet verbrand. Ideaal. Kost wat, maar dan heb je ook wat :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 18:41

ankem schreef:
Dit jaar gesmeerd met one day brown factor 25. Binnen een paar dagen poepiebruin en niet verbrand. Ideaal. Kost wat, maar dan heb je ook wat :)

Waar kun je dat kopen?

Mijn benen zijn verbazingwekkend bruin voor de paar keer dat ze zon gezien hebben. Oké, verschil met mijn armen en rest van mijn lichaam is super groot, maar het begin is er. :D

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 19:18

Ik heb het gekocht bij de Pepermolen, een soort van De Tuinen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 19:37

xSlvna schreef:
Je krijgt nog kanker van de lucht die je inademt, dus nahja ... :roll:

Edit: en het vergroot de kans op (net zoals heel veel dingen doen), maar het geeft je niet gelijk huidkanker.

Iets vriendelijker mag ook wel?

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 19:59

Ik zag vandaag een man.... ik moest direct aan dit topic denken! :=
Was met een vriendin naar een recreatieplas om lekker in het zonnetje te liggen en te zwemmen...
Toen kwam er een man voorbij in korte broek... wij dachten allebei, wie doet er nou witte kniekousen aan onder z'n korte broek, pas toen we beter keken zagen we dat dat gewoon zijn benen waren!
Serieus zoiets heb ik nog nooit gezien, ik moest er gewoon stiekem nog een paar keer naar kijken echt ze waren bijna doorschijnend!
Dus, het kan altijd erger ;)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 20:19

Hier nog een witje hoor, ik werk op kantoor dus overdag geen mogelijkheid om met de benen de zon in te gaan en die paar keer dat het in het weekend mooi weer is zet voor mij geen zoden aan de dijk. Ik smeer wel met Dove met een snufje zelfbruiner en dan vind ik het net aan acceptabel haha :') .... Ik heb vandaag wel iets nieuws binnen gekregen, Airbrush legs van Sally Hansen, heb de lichtste versie. Ik heb net 1 been gedaan en wow :wow: , das knap spul zeg! Enigszins laten drogen voor je uit gaat smeren want vlak na het opspuiten denk je 'shoot, dit komt niet meer goed := ', maar na minuutje drogen goed verdelen en is nu echt onwijs mooi opgedroogd, al is ie voor mij nog een tikje aan de bruine kant :j. Kun gewoon weer af wassen met water en zeep, perfect spul voor een feestje/bruiloft noem maar op!

Fotootje voor het idee, gooi m er zo wel weer af;

*knip*
Laatst bijgewerkt door Remember op 23-07-13 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 20:28

Ik had dat spul ook! Ik vond het er toch te makeupperig uit zien op mijn benen :j

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 20:34

Ja, kan wel snel make-uppig worden denk ik, kan nu ook niet met de zon erop kijken, dat ziet er misschien ook weer anders uit. En bij twijfel zéker niet te donker pakken of te dik erop spuiten. Maar voor een avondje prima spul :j!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 20:44

Ooit eens iemand ontmoed die poepiebruin was en diegene gebruikte dus altijd vloeibare croma om te bruinen!!! Lijkt me alles behalve gezond maar bruin?? Ja, dat zéker!! :j

Zelf nooit geprobeerd trouwens.. Wordt ook maar moeizaam bruin en mijn benen gaan ook veel langzamer dan de rest... Dit jaar lijkt het ietsiepietsie beter te gaan...

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 20:46

olijfolie? :) wel alleen doen als je al een beetje bruin bent. anders verbrand je! :j geen bescherming

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:30

Ik heb ook een keer olijfolie geprobeerd. :') dat had echt 0 effect.

Ik geloof niet dat ik heel erg mag klagen deze zomer, maar toch moeten mijn benen nog wat bruiner.