Hoe vaak en hoe verzorgen jullie je tanden/gebit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 08:23

verootjoo schreef:
Ik heb een heel tandenpoets ritueel :D
's Ochtends als ik wakker word ga ik mijn tanden poetsen met mijn elektrische tandenborstel en Oral-B tandpasta (is volgens mijn tandarts de beste, en ik doe alles wat mijn tandarts zegt :') Ik poets ook mijn tandvlees, moet ook van de tandarts.
Daarna ga ik eten en na het eten flos ik en spoel ik met mondwater (voor de smaak)

's Avonds voor ik naar bed ga poets ik weer, en flos ik en spoel ik weer.

Ik heb geleerd dat je nooit gelijk na het eten mag poetsen, en dat 2x p/d genoeg is. Het is niet goed om vaker je tanden te poetsen voor je glazuur ofzo. Voor de lekkere smaak neem ik een slokje mondwater, dat is wel goed na het eten volgens mijn tandarts.

Je neemt een slokje mondwater? :oo Ik neem aan dat je dat niet inslikt?

2x pd is inderdaad genoeg en 2 minuten ook prima. Vaker en langer werkt vaak alleen maar averechts idd :j

Je tandvlees poetsen is juist hoe 't hoort eigenlijk :P Zo op de overgang van je tanden naar je tandvlees, daar is 't vooral belangrijk om te poetsen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 08:29

_Tara_ schreef:
verootjoo schreef:
Ik heb een heel tandenpoets ritueel :D
's Ochtends als ik wakker word ga ik mijn tanden poetsen met mijn elektrische tandenborstel en Oral-B tandpasta (is volgens mijn tandarts de beste, en ik doe alles wat mijn tandarts zegt :') Ik poets ook mijn tandvlees, moet ook van de tandarts.
Daarna ga ik eten en na het eten flos ik en spoel ik met mondwater (voor de smaak)

's Avonds voor ik naar bed ga poets ik weer, en flos ik en spoel ik weer.

Ik heb geleerd dat je nooit gelijk na het eten mag poetsen, en dat 2x p/d genoeg is. Het is niet goed om vaker je tanden te poetsen voor je glazuur ofzo. Voor de lekkere smaak neem ik een slokje mondwater, dat is wel goed na het eten volgens mijn tandarts.

Je neemt een slokje mondwater? :oo Ik neem aan dat je dat niet inslikt?

2x pd is inderdaad genoeg en 2 minuten ook prima. Vaker en langer werkt vaak alleen maar averechts idd :j

Je tandvlees poetsen is juist hoe 't hoort eigenlijk :P Zo op de overgang van je tanden naar je tandvlees, daar is 't vooral belangrijk om te poetsen.

nee, ik rol het een beetje door mijn mond en tuf het dan weer uit :P

en ja, ik heb goed opgelet bij de tandarts :D Ben als de dood dat ik wat krijg, dus doe goed mijn best.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 19-07-13 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 08:29

Op werkdagen poets ik mijn tanden 3x daags. 2x thuis en 1x onder de douche op het werk.
Op vrije dagen poets ik slechts 2x, een keertje s'ochtends en een keer s'avonds. Maar dan spoel ik wel een keer met mondwater in de ochtend.
Thuis poets in met een electische borstel op het werk met de ouderwetse tanden borstel.
Gebruik wel altijd tandpasta van Aquafresh. Van prodent en sensodyne krijg ik exceem rond mijn mond... :(
Sla zelden tot nooit het poetsen over, maar flossen doe ik daar in tegen nooit. Simpelweg ik krijg het draadje niet tussen mijn tanden.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 08:36

Nou, ik doe 1x sochtend poetsen... En soms tussen door als ik ergens heen ga. Maar volgens mijn tandarts heb ik een super goed gebit! :D en heb nog nooit iemand gehoord van je adem stinkt. :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 08:37

Ik poets normaal alleen in de avond mijn tanden, soms ook tussendoor.
Ik heb verder een prima gebit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 08:38

Ik poets s ochtends mijn tanden en dan spoel ik met mondwater. Wij poetsen met tandpasta van de Lidl daar krijg ik de minste braakneigingen van :')

S avonds doe ik met tandenstoker, daarna poetsen en dan weer mondwater. Nu poets ik weer met de hand omdat mijn tandvlees erg gevoelig was. Ik ga volgende week weer elektrisch proberen.

AnnemiekvM

Re: Hoe vaak en hoe verzorgen jullie je tanden/gebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:51

Ik poets twee keer per dag. 's Avonds flos ik ook. Soms spoel ik na metmondwater.
Krijg snel gaatjes dus poets goed. Ik heb ook kauwgom voor na het middageten. Dan is het weer een beetje fris voordat ik weer aan het werk moet.

_Alarm_wlkp

Re: Hoe vaak en hoe verzorgen jullie je tanden/gebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:46

Ik poets 1x per dag en dat 's morgens.
Als ik meer doe krijg ik pijnlijk tandvlees, gevoelig tanden en worden ze er niet properder op.
Heb ook mondspoeling maar doe ik niet altijd.
Flossen lukt niet omdat mij tanden heel dicht opeen staan vanboven :)
Enkel als ik weg moet of iets met sterke smaak heb gegeten doe ik het wel een keertje meer.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 17:03

Ik deed altijd 1 maal 's ochtends poetsen en verder niks speciaals. Maar sinds de laatste keer bij de tandarts moet ik nu ook de ruimte tussen mijn tanden poetsen (met een miniborsteltje, geen flos) en dan mondwater omdat mijn tandvlees terugtrekt. Maar ik geef toe dat ik het soms al dan niet bewust oversla.