ik ben zo bang!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 09:11

KarinvdM schreef:
Hoe gaat het nu met je, inmiddels bij je HA geweest?

Hoi,

Helaas voel ik me alleen maar slechter. Paniekaanvallen, intelingen, raar gevoel in de huid. Pijnlijke spieren.
Net toevallig nog een bloeduitslag gehad.Schildklier gaat weer beter, is nog maar 4.6. Maar b12 is weer iets gedaald. begon met 283, toen 253 en nu 243. maar niet genoeg gezakt volgens huisarts.

psycho vind ik erg lastig. ik voel me daar niet op mijn gemak. ik ben niet gek, maar wil weten wat ik mankeer.

LovingTweety

Re: ik ben zo bang!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:21

Heb je je huisarts ook verteld hoe jij je voelt? Dat je in paniek raakt? Hoe je daar mee om moet gaan? Ook ik zit sterk aan een hypochonder te denken. Als ik mij ga concentreren op mijn voeten, benen en knieen voel ik ze ook tintelen, maar ik heb geen MS of andere ziekte.

Het werkt hetzelfde als je hoort over vlooien, dan krijg je ook ineens jeuk terwijl je niet in de buurt bent niets.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 09:25

LovingTweety schreef:
Heb je je huisarts ook verteld hoe jij je voelt? Dat je in paniek raakt? Hoe je daar mee om moet gaan? Ook ik zit sterk aan een hypochonder te denken. Als ik mij ga concentreren op mijn voeten, benen en knieen voel ik ze ook tintelen, maar ik heb geen MS of andere ziekte.

Het werkt hetzelfde als je hoort over vlooien, dan krijg je ook ineens jeuk terwijl je niet in de buurt bent niets.

ja, maar kies liefst zelf een hulpverlener uit.
Ik ben al een jaar bezig en wol graagg weten wat ik heb.heb een drukke baan en kan die ellende er niet bij hebben.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:34

gekvanfleur schreef:
KarinvdM schreef:

Hoi,

Helaas voel ik me alleen maar slechter. Paniekaanvallen, intelingen, raar gevoel in de huid. Pijnlijke spieren.
Net toevallig nog een bloeduitslag gehad.Schildklier gaat weer beter, is nog maar 4.6. Maar b12 is weer iets gedaald. begon met 283, toen 253 en nu 243. maar niet genoeg gezakt volgens huisarts.

psycho vind ik erg lastig. ik voel me daar niet op mijn gemak. ik ben niet gek, maar wil weten wat ik mankeer.

Ik ben geen arts, maar ik denk te weten wat je hebt.
En daar heb je geen arts voor nodig, wel deskundige psychiatrische hulp.
Kan je je ook voorstellen dat ik een beetje jeuk (let op: denkbeeldige jeuk hoor! ;) ) van je berichten en instelling?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:38

gekvanfleur schreef:
LovingTweety schreef:

ja, maar kies liefst zelf een hulpverlener uit.
Ik ben al een jaar bezig en wol graagg weten wat ik heb.heb een drukke baan en kan die ellende er niet bij hebben.

Als iedereen zelf een hulpverlener zou kiezen zitten we in notime met nog langere wachtlijsten en nog sneller stijgende zorgkosten....

Tintelende armen is niet erg en je gaat er niet dood van. De enige hulpverlener waar je wel zo naartoe kan is de fysiotherapeut, die kan vaak ook wat met tintelende armen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 09:39

gekvanfleur schreef:
KarinvdM schreef:

Hoi,

Ik ben geen arts, maar ik denk te weten wat je hebt.
En daar heb je geen arts voor nodig, wel deskundige psychiatrische hulp.
Kan je je ook voorstellen dat ik een beetje jeuk (let op: denkbeeldige jeuk hoor! ;) ) van je berichten en instelling?[/quote]

Ja, dat kan ik me voorstellen, maar denk je dat ik niet graag zou willen lachen om mijn angst?
Ik wilde dat ik het uit kon zetten, maar dat kan ik gewoon niet.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:41

En voor die angst heb je dus een psycholoog nodig. Daar hoef je echt niet 'gek' voor te zijn...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:41

verootjoo schreef:
Als iedereen zelf een hulpverlener zou kiezen zitten we in notime met nog langere wachtlijsten en nog sneller stijgende zorgkosten....

Tintelende armen is niet erg en je gaat er niet dood van. De enige hulpverlener waar je wel zo naartoe kan is de fysiotherapeut, die kan vaak ook wat met tintelende armen.

Persoonlijk zou ik in dit geval eerder aan een haptonoom denken, maar ik vermoed dat dit te licht voor betrokkene is.
@ TS heb je echt wel eens over al je angsten met je huisarts gesproken. Loop je bij een psycholoog of psychotherapeut?

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:44

gekvanfleur schreef:
Psycho vind ik erg lastig. ik voel me daar niet op mijn gemak. ik ben niet gek, maar wil weten wat ik mankeer.

gekvanfleur schreef:
Paniekaanvallen

gekvanfleur schreef:
ik weet dat het gewoon debiel is

gekvanfleur schreef:
Ben half depressief en moet eind van de week op vakantie, maar dat wil ik eigenlijk helemaal niet.

gekvanfleur schreef:
ik ben zo bang om het te krijgen voor mijn gevoel stopt je leven dan gewoon.

gekvanfleur schreef:
Ben compleet panisch..
Ik ben zo bang, ik weet het niet meer.

Gewoon een paar van je quotes.
Heel eerlijk, ik denk wel dat je je gezond verstand aan het verliezen bent. En dat je ook wel degelijk meer gebaat bent bij een Psychiater dan wat voor andere hulp dan ook.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 09:46

Nikka schreef:
verootjoo schreef:

Persoonlijk zou ik in dit geval eerder aan een haptonoom denken, maar ik vermoed dat dit te licht voor betrokkene is.
@ TS heb je echt wel eens over al je angsten met je huisarts gesproken. Loop je bij een psycholoog of psychotherapeut?

ik heb tegen hem gezegd dat ik erg bang ben en dat ik daar erg van in paniek raak.ook heb ik gezegd dat ik al iemand gevonden had bij wie ik terecht kon. inmiddels overgestapt naar een ander rn dat is geen psychiater of psychooog, maar kan zo even niet op de naam komen, maar voel me daar erg op mijn gemak en kan verhal vertellen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:48

Als je al een jaar bezig bent zal ik eens doorvragen dan. Je moet sowieso een verwijsbrief hebben als je naar een hulpverlener wilt in de psychiatrie (tenzij je een vrijgevestigde neemt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:49

die tintelingen en dergelijk : hyperventilatie .
Ik ben geen arts, maar in combinatie met al het andere is dat het meest waarschijnlijke.
en hyperventilatie is dus niet heel erg hijgen, hyperventilatie is vaak de hele tijd net iets te snel, net iets te diep ademen,waardoor je constant teveel zuurstof in je bloed hebt. En daar krijg je lichamelijke klachten van.

tintelingen, duizelingen tot en met flauwvallen aan toe.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:49

Ik denk ook dat het belangrijk is dat je zo snel mogelijk hulp gaat zoeken. Je schrijft zelf dat je steeds paniekaanvallen hebt en panisch bent, maar verder onderneem je weinig. Ik snap dat niet helemaal. Je wilt er dan toch vanaf? Een psycholoog of beter nog, een psychiater, kan je verder helpen. Gewoon naar je dokter gaan en een verwijsbrief halen. Wat voor zin heeft het om het uit te blijven stellen? Help je jezelf en je omgeving hiermee?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:57

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:01

Hoi, de klachten die jij omschrijft kunnen wel degelijk te maken hebben met een slecht werkende schildkier, zoals je in je eerste bericht aangeeft. Sommigen krijgen namelijk al heel veel klachten als je net onder of boven de grens zit, terwijl anderen helemaal geen klachten ervaren. Dit zou je dus kunnen uittesten door medicatie voor de schildklier in te nemen, maar dan moet je er wel een half jaar voor uittrekken. Bespreek dit eens met je huisarts.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 10:02

Cayenne schreef:
Ik denk ook dat het belangrijk is dat je zo snel mogelijk hulp gaat zoeken. Je schrijft zelf dat je steeds paniekaanvallen hebt en panisch bent, maar verder onderneem je weinig. Ik snap dat niet helemaal. Je wilt er dan toch vanaf? Een psycholoog of beter nog, een psychiater, kan je verder helpen. Gewoon naar je dokter gaan en een verwijsbrief halen. Wat voor zin heeft het om het uit te blijven stellen? Help je jezelf en je omgeving hiermee?

ik zit bij een goede'weetikveelwat' en dat gaat goed en er is veel om aan te werken. maar hij zei ook, je moet eerst heel diep voor je weer omhoog kan en dat vind ik erg moelijk. ik wil zo graag weer de oude zijn.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:04

ik vind het maar raar, dat je niet weet waar je bij loopt eerlijk gezegd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:04

gekvanfleur schreef:
Cayenne schreef:

ik zit bij een goede'weetikveelwat' en dat gaat goed en er is veel om aan te werken. maar hij zei ook, je moet eerst heel diep voor je weer omhoog kan en dat vind ik erg moelijk. ik wil zo graag weer de oude zijn.

Je weet niet wat voor functie deze man uberhaupt heeft? En uit je topic blijkt gewoon dat het niet goed gaat. Lees je eigen woorden nog eens terug zou ik zeggen :)

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:06

Eet je vlees? bij het niet of te weinig eten van vlees krijg je geen B12 vitamine meer binnen en dit kan ook een oorzaak zijn van schildklier klachten.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 10:09

Nikka schreef:
ik vind het maar raar, dat je niet weet waar je bij loopt eerlijk gezegd.

het is een psychotherapeut, heb zijn kaartje even opgezocht.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 10:11

gekvanfleur schreef:
Cayenne schreef:

Je weet niet wat voor functie deze man uberhaupt heeft? En uit je topic blijkt gewoon dat het niet goed gaat. Lees je eigen woorden nog eens terug zou ik zeggen :)[/quote]
ik noem hem psycholoog voor het gemak en wist sdl dat hij officieel iets anders is, dus vandaar dat ik zei dat ik het niet wist.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:12

Hoe weet je dat hij zo goed is in zijn werk? Kan je hem niet bellen hiervoor?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 10:14

LovingTweety schreef:
Hoe weet je dat hij zo goed is in zijn werk? Kan je hem niet bellen hiervoor?

Hij is niet een onbekende zeg maar en ik heb baat bij de gesprekken, wat me al erg positief lijkt.
Ik heb volgende week weer een gesprek. Wist trouwens niet dat die mensen zo duur zijn..priveles i goedkoper :D

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:15

Ik ben al een tijdje een meelezer. Ken meerdere mensen met een lichte, of hele zware, vorm van hypochondrie en herkende 't vrijwel direct, maar vond dat er al genoeg reacties waren van mensen die je proberen te helpen.

TS; je zegt dat je deze hulpverlener voor 't gemak psycholoog noemt, maar dat hij wat anders is. Het is toch echt wel handig om even op te zoeken wat hij dan is, en wat voor diploma/bevoegdheid daarbij hoort. Je wilt met dit soort klachten niet iemand die enkel 'beweert' dat hij je wel even kan helpen, je wil ook echt iemand die hiermee ervaring heeft en je kan helpen om hiermee om te kunnen gaan.

Je hoeft het hier allemaal helemaal niet te vertellen, maar zoek alsjeblieft het even voor jezelf na. Het kan gewoon echt heel veel tijd schelen als je bij de juiste persoon zit, en het kan je heel veel verder van huis brengen als je bij de verkeerde zit. 'Diep moeten gaan voor het beter wordt' kan best, maar is een beetje een open deur/zelfhulp-boek zinnetje, vandaar dat ik toch even wilde aandringen dat je wel zeker weet dat je niet dieper gaat, waarna je er met deze hulpverlener niet beter van wordt.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:16

Psychotherapeut is prima in dit geval. Als er sprake is van een somatoforme stoornis, zou je gebaat zijn met cognitieve gedragstherapie. En een psychotherapeut kan dit geven.