Waar ik ook bang voor ben is dat we over een aantal jaar door de antibiotica heen zijn, omdat de mensen immuun zijn geworden en er nog geen nieuwe stof gevonden is...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Matheno schreef:Dit in tegenstelling tot een vaccinatie, die beschermen hooguit 7-10 jaar!!
Sem_ schreef:Maar waarom zeggen ze dan bijvoorbeeld dat een Tetanus vaccin ongeveer 10 jaar geldig is?
Puur voor extra veiligheid? Niet dat ik het niet "geloof" hoor, maar ik vind het een interessant onderwerp!
janderegelaa schreef:Het meest storende vind ik ouders die niet enten op basis van verkeerde informatie. Als zo'n kindje ziek wordt slaat hun mening radicaal om en denken ze "had ik maar toch". Maar dan is het leed voor zo'n kindje al geleden.
.
janderegelaa schreef:Ironische van dit verhaal is wel dat het kindje van de gelovige en het kindje van de ouders met het geloof in de verkeerde info wiel aan wiel rondrijden. Geloof, waarin dus ook, is feitelijk de oorzaak van de ellende. Net zoals dat ook met oorlogen zo gaat.
janderegelaa schreef:Kijk voor het gemak eens naar Afrika waar dit niet gebeurd, simpelweg omdat er geen financiële middelen zijn. Daar grijpen ziekten die wij allang niet meer hebben, of heel zelden krijgen , nog steeds om zich heen. Met alle ellende van dien.
wendyenbram schreef:janderegelaa schreef:Het meest storende vind ik ouders die niet enten op basis van verkeerde informatie. Als zo'n kindje ziek wordt slaat hun mening radicaal om en denken ze "had ik maar toch". Maar dan is het leed voor zo'n kindje al geleden.
.
Tja en andersom is dat net zo! wanneer ouders wel ge-ent hebben en hun kindje gaat dood of wordt ernstig ziek NA een enting... Dan is het had ik maar niet (nu) ge-ent.
Dus dat kun je storend vinden, Maar zo zit de mens nu eenmaal in elkaar.
Chubby schreef:Yvank_ schreef:Feit is alleen wel dat de kinderen die naar inenten over vele malen minder is dan de kinderen die overlijden aam een ziekte waar tegen te enten is...
Is dat zo in Nederland? Heb je cijfers of achtergrondinformatie daarover?
Matheno schreef:janderegelaa schreef:Kijk voor het gemak eens naar Afrika waar dit niet gebeurd, simpelweg omdat er geen financiële middelen zijn. Daar grijpen ziekten die wij allang niet meer hebben, of heel zelden krijgen , nog steeds om zich heen. Met alle ellende van dien.
We hebben het in deze discussie ook over de landen waar de hygiene goed is, en waar men goede voeding heeft.
Geen ontwikkelingslanden.
Chubby schreef:Goede hygiene is ook: handen wassen na toiletbezoek en schoon werken bij de bereiding van voedsel! Dit wordt bijvoorbeeld ook genoemd om risico op besmetting met polio te verminderen.