Beste 16 jarige ik

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Beste 16 jarige ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 18:36

Ik gebruikte ook p20, helaas, allergisch ervoor maar wel geweldig spul, ik ben in Nederland al binnen een kwartier verbrand dus enige oplossing, uit de zon, zoveel mogelijk.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 18:37

Wauw.. hij is wel heftig ja..

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 18:45

Vandaag direct maar flink ingesmeerd en in de schaduw gaan liggen. Kon nog niemand overtuigen, maar gelukkig zijn vele anderen met mij wél overtuigd!

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 18:46

Hmm, ik ga voortaan ook altijd smeren dan. Meestal doe ik het al, maar als het geen volle zon is durf ik ook wel een keertje zonder. Nu niet meer dus. :)

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 20:03

Ik ben blij, vandaag me gewoon ingesmeerd met factor 50 van de kruidvat gezwommen en gezond en niet eens verkleurd!! :D

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:07

Ik heb het filmpje al gezien, maar hoefde eigenlijk niet meer wakker geschud te worden. Wou alleen dat ik het een aantal jaar vroeger gezien had. Ik heb een lichte huid met blond haar en heb dus ook een voorgeschiedenis van verbranden, helaas. Sinds een aantal jaren smeer ik echt als een malle en ga niet meer zo veel de zon in maar ik wou dat mijn ouders vroeger hieromtrent wat strenger waren geweest.. Nu kan je wel zeggen dat je dat zelf moet beseffen, maar als veertienjarige puber hield ik weinig rekening met de mogelijke gevolgen. En ik ben bijna helemaal zeker dat als ik de risico's had gekend, wel beter opgelet had. Maar goed. Het kwaad is geschied, ik probeer gewoon zo goed mogelijk op te letten en ga deze zomer nog een afspraak maken bij de dermatoloog om al m'n moedervlekjes te laten nakijken :) Ik gebruik overigens ook P20! (factor 30)

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:13

ga donderdag naar egypte en dit heeft wel indruk gegeven ik ga dus echt goed oppassen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:20

Wacht... maar moedervlekken heeft toch iedereen vanaf de geboorte? :oo Dacht ik dan, ik heb er namelijk ongever 8 op me armen zitten, 3 op me rug en nog wel wat.
Meisje uit me klas haar rug en buik en borst zit helemaal vol met moedervlekken :oo

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:29

Gewone moedervlekken kunnen geen kwaad. ;) Maar door teveel zon kan je wel kwaadaardige melanomen krijgen. Die lijken in eerste instantie op moedervlekken maar zijn niet zo onschuldig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:34

Katyatje schreef:
Gewone moedervlekken kunnen geen kwaad. ;) Maar door teveel zon kan je wel kwaadaardige melanomen krijgen. Die lijken in eerste instantie op moedervlekken maar zijn niet zo onschuldig.

Oh, oke. Ik schrok al :o

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:50

Ik heb me vandaag voor het eerst ingesmeerd, ben net gaan hardlopen (1,5u) en het zonnetje scheen nog volop.
Met F20 ingesmeerd.

Als ik dit topic niet gezien zou hebben, zou ik wederom niet hebben gesmeerd.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 21:12

Katyatje schreef:

Zijn sorbet dan meestal een of een stuk of 8 tegelijk?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:42

Hvelreki schreef:
Ik heb het filmpje al gezien, maar hoefde eigenlijk niet meer wakker geschud te worden. Wou alleen dat ik het een aantal jaar vroeger gezien had. Ik heb een lichte huid met blond haar en heb dus ook een voorgeschiedenis van verbranden, helaas. Sinds een aantal jaren smeer ik echt als een malle en ga niet meer zo veel de zon in maar ik wou dat mijn ouders vroeger hieromtrent wat strenger waren geweest.. Nu kan je wel zeggen dat je dat zelf moet beseffen, maar als veertienjarige puber hield ik weinig rekening met de mogelijke gevolgen. En ik ben bijna helemaal zeker dat als ik de risico's had gekend, wel beter opgelet had. Maar goed. Het kwaad is geschied, ik probeer gewoon zo goed mogelijk op te letten en ga deze zomer nog een afspraak maken bij de dermatoloog om al m'n moedervlekjes te laten nakijken :) Ik gebruik overigens ook P20! (factor 30)

Je haalt me de woorden uit de mond! Alhoewel het me ook nu af en toe nog ontglipt. Even in april genieten van het lentezonnetje staat bij mij blijkbaar toch al gelijk aan verbranden. En ook in de schaduw verbrand ik nog wel eens.
Dus ik heb nu standaard een fles zonnebrand in mijn tas zodat ik nooit meer onbeschermd in de zon beland.

Waarschijnlijk lees ik erover heen, maar wat is het verschil tussen P20 en andere zonnebrandcrèmes?

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 09:25

Skyliner schreef:
Katyatje schreef:

Zijn sorbet dan meestal een of een stuk of 8 tegelijk?

Oke wat mijn mobiel nu weer heeft gedaan geen idee maar het moet zijn

Zijn het er dan meestal een of een stuk of 8 tegelijk?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 10:21

Hvelreki schreef:

Hier net zo. Nu moet ik toegeven dat ik gemakkelijk 'even' naar buiten loop en mij niet insmeer, maar dat 'even' naar buiten duurt vaak wel al langer dan even en ik zie dan vrij snel verschil op mijn schouders. Misschien toch maar mijn zonnebrandflesje standaard op de plank zetten om te blijven smeren...

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:13

Skyliner schreef:
Oke wat mijn mobiel nu weer heeft gedaan geen idee maar het moet zijn

Zijn het er dan meestal een of een stuk of 8 tegelijk?

Ik weer maar weinig van melanomen. Waarschijnlijk kan het zich op verschillende manieren uiten. Een grote vlek, een paar kleintjes, een moedervlek die begint te groeien/vervormen. Als je je zorgen maakt ga je best een keer langs bij de dokter of dermatoloog.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:40

Plien91 schreef:
Hvelreki schreef:

Je haalt me de woorden uit de mond! Alhoewel het me ook nu af en toe nog ontglipt. Even in april genieten van het lentezonnetje staat bij mij blijkbaar toch al gelijk aan verbranden. En ook in de schaduw verbrand ik nog wel eens.
Dus ik heb nu standaard een fles zonnebrand in mijn tas zodat ik nooit meer onbeschermd in de zon beland.

Waarschijnlijk lees ik erover heen, maar wat is het verschil tussen P20 en andere zonnebrandcrèmes?

P20 is een zonnebrandcrème die 10u zou meegaan. Nou smeer ik 'm wel vaker dan 1x per dag hoor, maar wel minder vaak dan een andere zonnebrandcrème. Voordeel is ook dat hij zeer waterbestendig is. Zoiets als Vision Sun, maar die vind ik niet meer bij de drogist.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:45

Volgens mij is Vision bij de DA drgist nog volop verkrijgbaar.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:52

Ik heb het filmpje ook maar gedeeld!
Goed van je, TS, dat je ons dit filmpje hebt laten zien!
Ik denk dat er een hoop mensen nu wel 2x nadenken voor ze in de zon gaan zitten.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:58

ik heb geen geluid hier op het werk, maar ik geloof dat ik blij ben dat ik zondag op de workshop op stal een lichte, lange broek en een dun wit hemdje met lange mouwen aan had... :\ En een (idioot :D ) hoedje op mijn hoofd, niet te vergeten !

P20 is idd straf spul. :j

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:56

bigone schreef:
Volgens mij is Vision bij de DA drgist nog volop verkrijgbaar.

Die hebben we hier niet, ik woon in België :) Maar P20 is even goed voor mij hoor, alleen was Vision iets minder plakkerig.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:59

Jeetje heel heftig filmpje!
Maakt mij ook wel weer bang hoor ben van de week weer goed verbrand
ondanks dat ik mij heb ingesmeerd

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:59

P20 gebruik ik ook graag idd.
Ik heb nog een bijna vol flesje van vorig jaar, en omdat het reteduur spul is vind ik het eigenlijk zonde om weg te gooien.
Is de bescherming er van nu zodanig verminderd dat ik net zo goed niet kan smeren of beschermt het nog wel zoals het normaal doet?
Ik smeer nu nl met factor 30, redelijk fanatiek, maar toch had ik gisteravond alweer behoorlijke jeuk :x (lichte zonneallergie)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:05

Brr wat eng.
Ik heb een werkend moedervlekje op mijn rug die ik geregeld laat controleren bij de Huisarts.
Tot nu toe is het gewoon een onschuldig moedervlekje.

Mijn man heeft een moedervlek die wel eens gebloed heeft ga hem toch maar eens een schop onder zjn kont geven en naar de Huisarts sturen!

Ik smeer mijn zoontje ook goed in. Nu ben ik nog degene die moet zorgen dat zijn huidje gezond blijft!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:05

Waar haal je die P20 en is dat ook voor kids?