ongesteld op vakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 18:11

ik ook aan de pil vanwegen menstruatiepijnen! en super handig als je later een vriendje krijgt,, ;) mijn zus heeft t probleem dat ze tegen heel veel pillen niet kan.. vanaf dat ze +/- jaar of 16 was is ze al aan het veranderen van pil.. is nu 22 8-) ik wordt eens in de 3 maanden ongesteld.. slik altijd doosje door ,, naja het doosje zelf dus niet,, Volgens HA was hier niks mis mee.. dus waarom dat bloederige zooitje als het ook anders kan ,,:P

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 18:14

@geryon; als je opgesteld bent zakt idd je baarmoeder wat in. Maar voornamelijk de vagnia wanden zetten op.
Dus wordt de ruimte dubbel op krapper, wss bij de 1 erger dan bij de ander.

Ik snap het hele probleem van ts eigenlijk niet. Dit is echt zoiets wat iedereen heeft moeten doen; voor het eerst een tampon gebruiken.
Ik was denk 10/11 toen ik dat voor het eerst deed, vond maandverband altijd al smerig en heb ook wel een mensen 'geroken' die dit gebruikte. Bah!
Het enige waar je echt aan moet denken is dat je de tampon zo ver als het kan doorduuwt, anders voel je hem constant zitten.
Te ver is onmogelijk, een tampon past nooooit door je baarmoedermond.
Ook is het touwtje kwijtraken niet erg, als een tampon vol zit, zakt deze vanzelf.
Om te zien hoe ver die moet (veel verder dan de meeste de 1e keer denken).
http://m.youtube.com/#/watch?v=7rJfHX5j ... rJfHX5j1vs

Gewoon keer op je gemakkie proberen, doe er wat vaseline op als je niet opgesteld bent, anders kan het wat pijnlijk zijn omdat het niet glijdt. Daarom gebruik ik altijd van OB met slik touch omhulsel, glijdt 10x beter.

XAnoukdb

Re: ongesteld op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 19:30

denk dat ik gwn tegen me moeder vraag: maaaam kan je ff tampons voor me kopen, ik wordt het wss de laatste week van de vakantie en als ik dan wil zwemmen kan ik het altijd nog zien.
En dan volgt het vanzelf wel, zou wel aan de pil willen beginnen, maar heeft dat nog zin als je het nog noooit hebt genomen en ik het over 2,5 week ben ?? helpp :s

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 19:32

Nee, zo snel werkt het niet. Je moet namelijk eerst een keer ongesteld worden voor je kunt beginnen.. Dacht ik tenminste me te herinneren. Dan een dag die jou uitkomt vlak erna kiezen en vanaf dan 3 weken slikken, 1 week stoppen en zo door.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 19:41

Nee dat hoeft niet. Je kan elk moment beginnen. Maar dan ben je niet veilig. En TS heeft volgens mij nog geen seks :D

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 19:53

Ben er al zo lang mee bezig dat ik niet meer wist hóe ik nou ook alweer begonnen was, haha! :o?

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 20:06

Ik moet bekennen dat ik net alle bladzijden gelezen heb...maar als ik jou was zou ik gewoon dat pilletje halen om wat uit te stellen. Ik heb dat vroeger ook gedaan en ik vond dat echt heel fijn. Was tijdens werkweek enzo. Je moet het wel 3x per dag innemen, maar dan krijg je er wel wat voor terug :)

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 20:09

Geryon schreef:
Nee dat hoeft niet. Je kan elk moment beginnen. Maar dan ben je niet veilig. En TS heeft volgens mij nog geen seks :D

hahah neee en moet er nog niet aan denken ook :0

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 20:09

Elpharo schreef:
Ik moet bekennen dat ik net alle bladzijden gelezen heb...maar als ik jou was zou ik gewoon dat pilletje halen om wat uit te stellen. Ik heb dat vroeger ook gedaan en ik vond dat echt heel fijn. Was tijdens werkweek enzo. Je moet het wel 3x per dag innemen, maar dan krijg je er wel wat voor terug :)

als mijn moeder die morgen haalt, ben ik dan verzekerd dat ik het op vakantie niet ben??

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 20:16

Nee je hebt geen garanties helaas. De uitstelpilletjes zijn maar voor een week.
En als jouw lichaam besluit om de eerste week al ongesteld te worden, dan heb je dus gewoon pech. Maar als jij de pilletjes bijvoorbeeld na anderhalve week pakt, en dan voor 7 dagen, dan stop je bijvoorbeeld 2 dagen voordat je naar huis gaat, en dan wordt je ongesteld als je net thuis bent.

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 20:25

Iris82 schreef:
Nee je hebt geen garanties helaas. De uitstelpilletjes zijn maar voor een week.
En als jouw lichaam besluit om de eerste week al ongesteld te worden, dan heb je dus gewoon pech. Maar als jij de pilletjes bijvoorbeeld na anderhalve week pakt, en dan voor 7 dagen, dan stop je bijvoorbeeld 2 dagen voordat je naar huis gaat, en dan wordt je ongesteld als je net thuis bent.

okay, maar het is dus mogelijk??

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 20:29

Hmm ik herken je probleem TS..

Zelf gebruikte ik ook nooit tampons, ik kreeg ze er met geen mogelijkheid in. Pas na de eerste keer seks (wat voor mij ook niet prettig was, gelukkig heb ik een hele lieve vriend getroffen) kon ik ze normaal inkrijgen. Ik gebruikte, totdat ik aan de pil ging, voor de vakantie altijd de uitstelpil. Ideaal. Gewoon even de HA bellen en een receptje ophalen bij de apotheek. Het was wel een beetje gokken wanneer ik dan ongesteld werd en dus moest beginnen, maar meestal kwam dat wel goed.
Overigens wil ik nu echt niet meer zonder tampons! En dat maandverband.. ik gebruik ze nooit meer.

Succes met je beslissing en een leuke vakantie gewenst! :)

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 20:41

lees overal dat je moet beginnen met de pil op de 1e dag van je menstruatie, maar dan ben je et al en heeft het voor mij toch geen zin ?

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 20:43

Ik zal gewoon tampons gebruiken, het is echt veel makkelijker en fijner als het lijkt. Ik heb het de tweede keer dat ik ongesteld was al gedaan en ik vond het toen ook mee vallen. Je voelt er niks van!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 20:46

Ongetwijfeld als mosterd na de maaltijd, maar zal ik mijn ervaringen dan ook maar even delen?
Als hypochonder was ik altijd bang dat net bij mij het touwtje zou knappen als ik tampons zou gebruiken, zodat ik het ding er door de huisarts uit zou moeten laten halen. Of dat ik tamponziekte zou krijgen. Werkelijk, ik haalde me de meest vreselijke doemscenario's in mijn hoofd en heb dus jaaaren lang alleen maandverband durven te gebruiken. Ondertussen een jaar of twee à drie geleden ben ik tampons gaan gebruiken. Vooral omdat ik het gebruik van maandverband tijdens de hete zomermaanden erg onprettig vond. En hoewel ik het de eerste keren doodeng vond, zou ik nu voor geen goud meer terug willen naar het gebruik van maandverband. Alleen 's nachts gebruik ik het nog. Voor de zekerheid draag ik overdag wel altijd een inlegkruisje, maar ik heb nog nooit een groot doorlek incident gehad. En het inbrengen valt uiteindelijk ook best mee. Gewoon beginnen met een mini en als je daaraan gewend bent en je hebt ze groter nodig, kun je altijd een maatje groter nemen. ;)

Succes ermee en een fijne vakantie!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 20:53

XAnoukdb schreef:
lees overal dat je moet beginnen met de pil op de 1e dag van je menstruatie, maar dan ben je et al en heeft het voor mij toch geen zin ?

Dat hoeft dus niet. Alleen als je meteen veilig wilt zijn (dus niet zwanger kunnen worden).

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 21:02

Probeer gewoon eens Ob Mini, ze zijn echt heel klein! Ik heb er echt veel verspild omdat het steeds niet wou lukken, maar uiteindelijk is het toch gelukt! Gewoon onstpannen en blijven proberen. Als het niet lukt een tijdje later nog eens proberen. Je kan het ook doen als je niet ongesteld bent hoor. Succes :D

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:34

Die Duphaston waar ik het eerder over had, die begin je te slikken op de dag dat je ongesteld wordt..het stopt een paar uur later meteen..maar idd, ik geloof dat ik een doosje van 7 dagen meekreeg destijds..ideaal hoor.
Ik moest het innemen idd op dag van doorbraakbloeding (had m nl nog eens naast het gebruik van de pil) en was er dan lekker van af tijdens de vakantie :)

en dan ook een doosje tampons mee..want alle eerste keren zijn wat eng, maar er gebeurd je niks meid en dan is het toch erg fijn als je wat bij je hebt en toch kunt zwemmen :)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 00:26

Goh, raad serieus iedereen die 'uitstelpilletjes' aan? Kom op zeg! Ik weet hoe het is als je hormonen totaal van slag zijn en geloof mij, dat WIL je niet. Dus moet je dat ook niet stimuleren door die troep te nemen. Je hebt gewoon pech, dus tampons erin en hopen maar.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 07:55

Die pilletjes zijn ideaal..maar zoals ik al eerder zei, ikzelf ben niet zo van de hormonen en voor een meisje van 15 al helemaal niet..maar gezien ze toch aan de pil wilt, is dit een lichter alternatief voor de vakantie..(want ik begreep dat TS daarom aan de pil wilt. voor haar vakantie?).

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 10:57

StillAngel schreef:
Goh, raad serieus iedereen die 'uitstelpilletjes' aan? Kom op zeg! Ik weet hoe het is als je hormonen totaal van slag zijn en geloof mij, dat WIL je niet. Dus moet je dat ook niet stimuleren door die troep te nemen. Je hebt gewoon pech, dus tampons erin en hopen maar.

helaas, me moeder gaat morgen de dokter bellen, en hoop dat ik dan wat krijg ;) voor de zekerheid nog maar tampons mee, you never knoww

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 10:58

Amy77 schreef:
Die pilletjes zijn ideaal..maar zoals ik al eerder zei, ikzelf ben niet zo van de hormonen en voor een meisje van 15 al helemaal niet..maar gezien ze toch aan de pil wilt, is dit een lichter alternatief voor de vakantie..(want ik begreep dat TS daarom aan de pil wilt. voor haar vakantie?).

ja, zodat ik kan zwemmen

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 14:17

StillAngel schreef:

Iedereen reageert er anders op. De een kan al van slag zijn om zoiets, de ander voelt niet eens iets van de MAP :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 14:34

Als je trouwens echt gaat zwemmen en niet vooral aan het strand gaat liggen en af en toe het water in is een tampon vaak niet eens nodig. Je sluit dan namelijk vanzelf een beetje af zeg maar omdat het ook niet handig is als er water naar binnen komt, dus dan bloed het toch niet. Nu verschilt het misschien wel per persoon hoe snel je dan weer gaat bloeden, als ik in bad ga of ga zwemmen duurt het echt lang voordat het weer op gang is. Als ik ga zwemmen kom ik er dus meestal best mee weg om mijn bikini aan te trekken er meteen in te duiken en me er verder niet meer druk om te maken :)

Misschien niet iets om zomaar uit te proberen hoor, ik gebruikte eerder ook gewoon tampons tijdens het zwemmen maar als ik ze er dan weer uithaalde waren ze eigenlijk nog helemaal schoon dus dat had weinig zin.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 14:48

liedje89 schreef:
Als je trouwens echt gaat zwemmen en niet vooral aan het strand gaat liggen en af en toe het water in is een tampon vaak niet eens nodig. Je sluit dan namelijk vanzelf een beetje af zeg maar omdat het ook niet handig is als er water naar binnen komt, dus dan bloed het toch niet. Nu verschilt het misschien wel per persoon hoe snel je dan weer gaat bloeden, als ik in bad ga of ga zwemmen duurt het echt lang voordat het weer op gang is. Als ik ga zwemmen kom ik er dus meestal best mee weg om mijn bikini aan te trekken er meteen in te duiken en me er verder niet meer druk om te maken :)

Misschien niet iets om zomaar uit te proberen hoor, ik gebruikte eerder ook gewoon tampons tijdens het zwemmen maar als ik ze er dan weer uithaalde waren ze eigenlijk nog helemaal schoon dus dat had weinig zin.

Nou bij mij niet hoor :+
Ik zou dat risico niet durven nemen, als je uit het water stapt zal je zien dat alles straks in 1x komt. Ik zou ook gewoon een tampon proberen, de eerste keer vond ik het ook eng en deed het een beetje pijn. Maar als hij eenmaal zit voel je er echt niks van, je moet er gewoon even aan wennen maar het is ideaal. Dat met die uitstel pillen zou ik maar eng vinden, straks voel je je kotsmisselijk op vakantie, risico zou ik niet durven nemen. Maar ik las dat TS al een besluit gemaakt heeft, hoop dat je goed reageert op die pillen :)