Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
secricible schreef:Blijft toch een bijzonder verschijnsel. Ik werk zelf als dietist met dementerende ouderen en sommige van hen lopen echt blauw aan na het eten van pap of drinken van melk. Bij water of koffie hebben ze dat niet. Echt heel gek, je zou zeggen dat bij dementerenden er weinig sprake meer zal zijn van zelfoproepende klachten...
secricible schreef:)Als ik die link lees op de vorige pagina staat daar duidelijk dat mensen die de klachten als naar ervaren dezelfde klachten hebben als mensen die de klachten als normaal ervaren. Hun waarneming ervan is alleen anders. Verder krijgen deze mensen met een placebo-effect dezelfde klachten. Daaruit zou je op mogen maken dat het klachten zijn die je zelf oproept dmv een placebo-effect en geen echte fysieke klachten. En dus onafhankelijk van de melk en onafhankelijk van het feit of je wel of geen longklachten hebt. De longklachten zijn immers niet gerelateerd aan de "slijmvorming".
vuurneon schreef:phormicola schreef:melk bevorderd de productie van slijm
Nee dat doet het niet
Zie de link die ik eerder heb gegeven, de melkafzetting voelt als slijm.
Tiggs schreef:Interessant topic, ook ik ben van mening dat het drinken van melk onnatuurlijk is.
Ik ontbijt echter iedere ochtend met brinta (iets anders krijg ik niet weg, of ik heb na een uur weer honger..) en daar moet dus melk in... Weet iemand daar een alternatief voor? Kan dat met amandelmelk bijvoorbeeld?
Maar als ik dit zo lees is het helemaal niet verkeerd om het te blijven vergeten dus. Ik mis het ook niet, ontbijt nu altijd met een grote kop thee. Hitime schreef:Ik drink veel melk, veel sapjes zit zo veel zuur in dat gelijk mijn hele gebit er aan gaat.. Dan maar melk.
Vanessa24 schreef:Ik vind het vreselijk irritant dat ik niet meer weet wat nu wel gezond is en wat niet!
Shadow0 schreef:Vanessa24 schreef:Ik vind het vreselijk irritant dat ik niet meer weet wat nu wel gezond is en wat niet!
Ik zou me er niet te druk om maken. Je kunt niet alles weten of voorkomen, en mensen kunnen heel wat hebben - tenslotte worden de meeste mensen ook met melk gewoon oud![]()
Kijk hoe het gaat met jullie. Als er problemen zijn (veel buikpijn bv of vage klachten) dan kun je natuurlijk wat gaan proberen, maar anders zou ik er eigenlijk geen punt van maken. En bij jonge kinderen is melk nog logischer dan voor volwassenen.
een glas melk per dag is echt niet slecht voor je, en alles is slecht voor je als je er grote hoeveelheden van neemt. Lasca_1987 schreef:Wendy1978 schreef:Volgens http://www.voedselzandloper.com/index.html is melk niet goed voor je
Dit heeft te maken met het proces wat wij in NL doen voor de melk in de schappen staan meen ik...
Ze hebben ook een hele logische uitleg over dat er veel allergieen en exceem ontstaan tov bv afrika, waar geen of minder of weinig "bewerkte" melk wordt gedronken...
Begrijp ik het goed dat je van melk exceem kan krijgen?