Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
NoName126 schreef:TS, lees de blog van 'poldervroedvrouw' eens, allemaal fijne en realistische verhalen over bevallen. Dat zal je misschien goed doen.
Edit: het stoort me wel dat mensen hier doen alsof een keizersnee maar gewoon moet kunnen. Buiten de gezondheidsrisico's moet er ook gedacht worden aan de hechtingsproblematiek tijdens een ks! In onderzoeken wordt zelfs vermoed dat de helft van alle adhd'ers en autisten te wijten valt aan een slechte hechting, bijvoorbeeld vanwege een ks.
Verman je en ga die bevalling aan. Wat zul jij trots op jezelf zijn als je het klusje geklaard hebt. Schakel je mam en vriend in om alles zo te regelen als jij het wilt, en geniet er van!
Rapperijder schreef:NoName126 schreef:TS, lees de blog van 'poldervroedvrouw' eens, allemaal fijne en realistische verhalen over bevallen. Dat zal je misschien goed doen.
Edit: het stoort me wel dat mensen hier doen alsof een keizersnee maar gewoon moet kunnen. Buiten de gezondheidsrisico's moet er ook gedacht worden aan de hechtingsproblematiek tijdens een ks! In onderzoeken wordt zelfs vermoed dat de helft van alle adhd'ers en autisten te wijten valt aan een slechte hechting, bijvoorbeeld vanwege een ks.
Verman je en ga die bevalling aan. Wat zul jij trots op jezelf zijn als je het klusje geklaard hebt. Schakel je mam en vriend in om alles zo te regelen als jij het wilt, en geniet er van!
Wat een onzin! Hier is geen enkele wetenschappelijke argmentatie voor, het is een verzinsel. Mensen met een extremistische kijk op `natuurlik bevallen` verzinnen echt de kwalijkste dingen om hun visie op te dringen.
TS: je krijgt op het einde echt geen prijs omdat je de baby uit een bepaalde opening geperst hebt hoor, KS of vaginaal, je krijgt .gewoon die baby mee naar huis en dan begint het pas!
Rapperijder schreef:Mindim, wat is daar jammer aan? TS is een volwassenen vrouw die zich goed geïnformeerd heeft en weet waar ze aan begint. Haar buik, haar baby, haar beslissing. Wat is dan het probleem?
Raponsje schreef:Voor de ADHD verhalen: Ik ben vaginaal geboren en heb ADHD. Mijn zus is via de KS geboren en heeft nergens last van. Dus je hebt nooit garantie.
Kwanyin schreef:Raponsje schreef:Voor de ADHD verhalen: Ik ben vaginaal geboren en heb ADHD. Mijn zus is via de KS geboren en heeft nergens last van. Dus je hebt nooit garantie.
Nooit garantie maar dat is een beetje de categorie van "mijn opa rookt twee pakjes en leeft nog steeds". Zelfde geld trouwens ook voor "ik ben via ks bevallen en heb autisme dus kinderen met ks hebben meer kans op autisme."
Nu heb ik totaal geen idee wat daar de werkelijkheid achter is maar het zou kunnen dat er bv onderzocht is dat de kans op allerlei afwijkingen veel groter is bij een KS. Iig over autisme en adhd ken ik zelf wel geen bronnen.
Citaat:Wat ik mij wel afvroeg: stel je kiest voor KS en net op het moment dat het zo ver is, krijg je zo'n oermoederinstinct over je heen dat je echt wel zoals iedere vrouw zelf kan persen en zie je de nadelen van KS plots heel somber..kan je dan nog zeggen dat je alsnog kiest om het zelf te doen? Of ben je verplicht door te gaan omdat er een heel team ervoor klaarstaat?