Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jolliegirl schreef:Ik ken d'r ook een... van mn vrienden.. Elke keer ''is het de ware''
En elke keer heeft ze weer een ander... Dit gebeurt wekelijks...Ook bezette mannen duikt ze rustig bovenop..
Is al eens zwanger geweest, slikt net zo makkelijk een MAP-je...
En dan aan mij vragen idd of ze een slet is?
Ik reageer dan heel eerlijk: Met dit gedrag van je wel ja...
Ik heb dezelfde situatie als jou, vriend leren kennen, relatie, en toch nog wachten met de daad tot we zeker wisten dat het goed zat.
Moet ze zelf weten, maar het is voor mij minder leuk.
Maar goed ik wil eerst weten als ze soa vrij zijn
Fiffill schreef:Ik zie niet in wat nu het probleem is Jolliegirl, ik reageer op Ragdollcats bericht, dat jij op jonge meiden doelde had ik niet goed begrepen en dat heb ik dan ook al eerder gezegd. Verder is er hier volgens mij niemand die jouw manier niet respecteert? Overal staat ieder z'n ding toch?
Overigens zie ik nooit jonge kinderen zoals jij ze beschrijft, ligt misschien aan je omgeving maar ik merk daar echt helemaal niks van. Het zal ongetwijfeld gebeuren, maar dat jongeren eerder met seks beginnen was meer dan tien jaar geleden al in het nieuws. Het schijnt dat het de laatste paar jaren echter nauwelijks veranderd en er is nooit sprake geweest van een drastische daling. Dat de 'jeugd van tegenwoordig' allemaal zo jong aan seks begint is dus zeer overdreven en ook niet waar, de gemiddelde leeftijd waarop jongeren ontmaagd worden is nog gewoon 16,7 jaar en geen 12.
Elk weekend een ander hoeft helemaal niks met wel/geen zelfrespect te maken te hebben. Er zijn ook mensen die er gewoon plezier van hebben, zelf bewust de keuze maken en daar achter staan.
Iemand de zich klaarblijkelijk wel slecht voelt en seks op zo'n manier gaat misbruiken, dat zit natuurlijk anders. Je hebt ook mensen die elk weekend wat drinken omdat ze het lekker vinden, of mensen die zich elk weekend lam zuipen omdat ze problemen hebben of er niet mee om kunnen gaan, en er vervolgens spijt van hebben.
Ik heb zelf alweer bijna 4 jaar een vriend maar als ik vrijgezel zou zijn en ik zou een beetje willen rondscharrelen, waarom niet. En ik heb echt wel genoeg zelfrespect - seks is leuk, en als ik seks wil en die mogelijkheid is er, fijn! Het is gewoon jammer dat seks door sommige mensen nog als een probleem wordt gezien, als je 'teveel' seks hebt ben je ineens een slet en heb je geen zelfrespect. Ik kan er dus echt niet inkomen dat je eerst een relatie aangaat en dan pas seks hebt, ik wil wel weten wat voor vlees ik in de kuip heb voor ik aan een relatie begin. Maar dat maakt mij niet beter of slechter dan iemand die daar eerst nog mee wacht.
Fiffill schreef:Maar love_western dat jij mensen kent die rond hun 12/13e seks hebben wil nog niet zeggen dat de 'jeugd van tegenwoordig' ineens massaal op vroege leeftijd seks gaat hebben. Zoals ik al zei, in mijn omgeving zie ik dat helemaal niet. En blijkbaar is de leeftijd nauwelijks omlaag gegaan.

Jolliegirl schreef:Ik snap sowieso bovenstaande reacies niet zo goed.
Ik mag toch MIJN mening uitspreken?
Dat ik daarop een quote van een ander pak die zegt'' Ze laten zich wel makkelijk pakken he''
Dat doelde op jonge meiden die zo snel seks hebben, en NIET op iemand die voor zn plezier elke dag seks heeft met de een en de ander.
Dat boeit mij niet, doe wat je niet laten kunt.
Maar t is gewoon niet mijn manier, en respecteer die dan ook alsjeblieft.
Maar t is gewoon een feit dat tegenwoordig de jeugd zo snel mogelijk seks gehad wil hebben, want dan pas je in de vriendengroep enz...
Ik zie het veel hoor, kinderen van 12/13 dik opgemaakt achter de jochies aan. jochies die over seks praten alsof ze het al 20x hebben gedaan.
Die kinderen horen niet met een piemeltje in handen te staan, maar lekker buiten verstoppertje te spelen of lekker te leren voor school en hun toekomst...
IK (Mijn mening) walg daar eigenlijk een beetje van... tegenwoordig moet alles maar zo snel mogelijk....
Niemand heeft tevens nog op mijn vraag gereageerd, d'r word hier alleen maar gezeikt op elkaar:
Als je elk weekend met een ander in bed ligt, heb je dan wel een grijntje zelfrespect enzo?
Of heb je soms wel eens spijt van de dingen, en denk je : Dit moet maar niet meer.
Kan mij die voorstelling, elke week een ander, niet maken namelijk.
Wat jij doet moet je zelf weten, maar haal dan niet anderen omlaag. love_western schreef:Fiffill schreef:Maar love_western dat jij mensen kent die rond hun 12/13e seks hebben wil nog niet zeggen dat de 'jeugd van tegenwoordig' ineens massaal op vroege leeftijd seks gaat hebben. Zoals ik al zei, in mijn omgeving zie ik dat helemaal niet. En blijkbaar is de leeftijd nauwelijks omlaag gegaan.
Nee maar ik hoor het steeds meer. Mijn zusje is 13, maar ik gok dat sowieso 50% al seks heeft gehad. Boomhutten bouwen doen ze iig niet meer.
Fiffill schreef:Zal toch aan je omgeving liggen dan denk ik dan (waar je woont) Zo hebben laagopgeleide mensen gemiddeld ook vroeger seks dan hoogopgeleide mensen. Maar ik moet zeggen dat ik het belangrijker vind dat mensen goed op de hoogte zijn van de risico's en niet 'zomaar' seks hebben omdat het zou moeten/stoer zou zijn, maar er zelf bewust voor kiezen. Of je nou 13 of 18 bent.
@verootjoo: wat een vreselijk bekrompen reactie!Wat jij doet moet je zelf weten, maar haal dan niet anderen omlaag.
Fiffill schreef:Zal toch aan je omgeving liggen dan denk ik dan (waar je woont) Zo hebben laagopgeleide mensen gemiddeld ook vroeger seks dan hoogopgeleide mensen. Maar ik moet zeggen dat ik het belangrijker vind dat mensen goed op de hoogte zijn van de risico's en niet 'zomaar' seks hebben omdat het zou moeten/stoer zou zijn, maar er zelf bewust voor kiezen. Of je nou 13 of 18 bent.
@verootjoo: wat een vreselijk bekrompen reactie!Wat jij doet moet je zelf weten, maar haal dan niet anderen omlaag.
Jolliegirl schreef:Zullen we lief blijven, ook zij geeft gewoon haar mening. Vind die smiley een beetje ongepast....
Vind het wel kortgezegd hoor.
maar ik geef je in bepaalde punten gelijk. Buiten dat hele huwelijksding om.
Ik heb nooit behoefte gehad aan seks met iemand die niet mijn vriend is...
ben zelf ook niet getrouwd
maar ik heb geen behoefte aan andere mannen dan mijn vriend. Nooit gehad ook. verootjoo schreef:Hoezo? Ik haal niemand naar beneden, zou het alleen zelf nooit doen. Wat andereen doen moeten zij weten.
verootjoo schreef:Ik vind het dan ook erg goedkoop om altijd maar met een condoom op zak te lopen. Wat andere mensen doen, prima, als je 18 bent, maar als mijn kind zich zo zou gedragen zou ik daar wel een hartig woordje mee spreken. We zijn toch zeker mensen met zelfrespect, geen konijnen.
Jolliegirl schreef:Ik heb nooit behoefte gehad aan seks met iemand die niet mijn vriend is...