Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
little_king schreef:Ayasha schreef:Dat zeg ik ook nergens. Maar het topic gaat nu eenmaal over mensen die slank zijn. Wil je klagen over molliger zijn dan moet je op zoek naar een topic over mensen die mollig zijn en hun "frustraties".
Ongeacht, of het over dikkere, of dunnere mensen gaat. Vind ik het onbeschoft om spotplaatjes te maken die één van beide af kraakt. Toevallig zie ik de laatste tijd veel spotplaatjes die negatief zijn tov slanke mensen.
Waarom? Voelt iemand zich beter wanneer ie zijn tegenpool afgekraakt heeft?
Maar er wordt ook massaal gelachen om deze versies.
Die zie ik dan al veel langer voorbij komen dan de spotprent over slanke dames.
Beide keur ik overigens af.
Maar dat is wel het tegen offensief.
http://www.flickr.com/photos/yllek404/7254589
little_king schreef:Ayasha schreef:Dat zeg ik ook nergens. Maar het topic gaat nu eenmaal over mensen die slank zijn. Wil je klagen over molliger zijn dan moet je op zoek naar een topic over mensen die mollig zijn en hun "frustraties".
Ongeacht, of het over dikkere, of dunnere mensen gaat. Vind ik het onbeschoft om spotplaatjes te maken die één van beide af kraakt. Toevallig zie ik de laatste tijd veel spotplaatjes die negatief zijn tov slanke mensen.
Waarom? Voelt iemand zich beter wanneer ie zijn tegenpool afgekraakt heeft?
Maar er wordt ook massaal gelachen om deze versies.
Die zie ik dan al veel langer voorbij komen dan de spotprent over slanke dames.
Beide keur ik overigens af.
Maar dat is wel het tegen offensief.
http://www.flickr.com/photos/yllek404/7254589
Mindim schreef:MamaJella schreef:Stiekem moet ik hier wel even over lachen dames. Je voelt je aangevallen omdat je slank bent? Ga weg zeg.
Ik ben mijn hele leven al "een maatje meer", niet echt dik, maar ook zeker niet slank. En het heeft heel lang geduurd voordat ik dat kon accepteren. En weet je waarom? Omdat ik niet aan het ideaalbeeld voldeed. Niet in dat maatje 36 paste. En ik heb de nodige diëten geprobeerd, zelfs zo streng dat ik mezelf aan het uithongeren was. Lekker gezond bezig.
Uiteindelijk heb ik mezelf geaccepteerd, met alle rondingen, rolletjes en andere dingen die daarbij horen. Ik let nu op mijn gewicht voor mijn gezondheid, en niet om aan dat ideaalbeeld te kunnen voldoen. En ik voel me daar goed bijDus ja, van mij mag dat "ideaalbeeld" best iets groter zijn dan maatje 36.
Kijk van dit soort reacties word ik altijd wat kregelig. Dat je je het niet voor kan stellen, dan zal het wel niet zo zijn. Vele maatjes meer, wijzen een op gezond gewicht zijnd iemand, vaak op hun slank zijn op niet al te vriendelijke wijze.
_San87_ schreef:Voor een paar jaar terug werd je scheef aangekeken als je een paar maten meer had. Nu is het eens andersom. Over een paar jaar schuift de standaard weer terug.
MamaJella schreef:Hooo wacht even, ik heb nergens gezegd dat ik het me niet kan voorstellen, ik wil alleen even aangeven dat ik, als maatje meer zijnde, al mijn hele leven ertegen aanloop dat ik wat voller ben dan het zogenaamde ideaalbeeld. Met de nodige niet zo leuke tot zelfs heel gemene opmerkingen daarover. Het lijkt wel de omgekeerde wereld zeg, je mag wel zeggen dat iemand te dik is in jouw optiek, maar niet dat iemand te mager is?
Ayasha schreef:MamaJella schreef:Hooo wacht even, ik heb nergens gezegd dat ik het me niet kan voorstellen, ik wil alleen even aangeven dat ik, als maatje meer zijnde, al mijn hele leven ertegen aanloop dat ik wat voller ben dan het zogenaamde ideaalbeeld. Met de nodige niet zo leuke tot zelfs heel gemene opmerkingen daarover. Het lijkt wel de omgekeerde wereld zeg, je mag wel zeggen dat iemand te dik is in jouw optiek, maar niet dat iemand te mager is?
Misschien ligt het aan het verschil in visie (dus of je een maatje meer, of juist eentje minder hebt) maar ik heb het idee dat over het algemeen genomen, zeggen dat iemand dik is sociaal toch minder geaccepteerd is dan zeggen dat iemand mager is... Misschien omdat men denkt dat magere mensen per definitie blij zijn met hun figuur en dat men er dus van uit gaat, dat dat niet kwetst.
F_Orumster schreef:Ayasha schreef:
Misschien ligt het aan het verschil in visie (dus of je een maatje meer, of juist eentje minder hebt) maar ik heb het idee dat over het algemeen genomen, zeggen dat iemand dik is sociaal toch minder geaccepteerd is dan zeggen dat iemand mager is... Misschien omdat men denkt dat magere mensen per definitie blij zijn met hun figuur en dat men er dus van uit gaat, dat dat niet kwetst.
En bijna alle kleren aankunnen en leuk staat
BAStable schreef:Ik ben juist blij dat 'dik in de mode' komt (dan bedoel ik geen obesitas/ongezonde omstandigheden) Tegen het proto-type modelslank.
Dit laat zien dat je ook perfect bent wanneer je geen maatje 'modellenblad' bent.
Iemand uit mijn directe omgeving heeft anorexia (gehad) deels door onzekerheid.
Meiden (en ook jongens) gaan zich vaak veel te snel vergelijken met modellen die er knap uitzien omdat ze zelfvertrouwen hebben (vaak niet eens omdat ze zo dun zijn..)
Zelfvertrouwen is het sleutelwoord. Bruno Mars: 'You're perfect, just the way you are'!
Dun, dik, gemiddeld, blank, getint, zwart, blond, bruin of rood.. uiteindelijk gaat het toch om (het zelfvertrouwen) wat je uitstraald
F_Orumster schreef:Ayasha schreef:
En bijna alle kleren aankunnen en leuk staat, en beter op de datingmarkt liggen en gewoon zonder zorgen een snackje kunnen nemen als ze met een groepje ergens zijn. Dat zijn wel zaken die het leven iets makkelijker maken, máár dit kun je niet verwijten naar de slanke mensen, maar zelf een beetje relativeren.
F_Orumster schreef:En bijna alle kleren aankunnen en leuk staat, en beter op de datingmarkt liggen en gewoon zonder zorgen een snackje kunnen nemen als ze met een groepje ergens zijn. Dat zijn wel zaken die het leven iets makkelijker maken, máár dit kun je niet verwijten naar de slanke mensen, maar zelf een beetje relativeren.
Raponsje schreef:Of je nu een Victoria Secret figuur hebt, een buikje hebt of eigenlijk wat moet afvallen.
Wat maakt het toch uit? Je wordt echt niet ineens liever, leuker, slimmer of een beter mens als je binnen het ideale schoonheidsbeeld valt.
Raponsje schreef:Ik vind het heel goed dat er meer acceptatie komt voor mensen met overgewicht.
Ook met wat extra kilootjes ben je nog steeds een super lief, leuk, aardig, grappig en geweldig mens.
Vaak voelen mensen met overgewicht zich ongewenst, vies, lelijk en al helemaal als er dan weer zo'n lompe hark langs komt die nog even een opmerking moet maken.
Juist door overgewicht te accepteren en deze mensen te vertellen ze wél okay zijn geeft positieve energie waardoor ze eerder geneigd zijn om er iets aan te doen en aan hun gezondheid te werken.
Iemand die altijd maar lelijk, dik, stom en weet ik het wat genoemd word gaat dat na een tijdje ook geloven.
Als je je al waardeloos en ongewild voelt, waarom zou je dan nog de moeite nemen om een gezond alternatief te nemen in plaats van die zak chips? Je bent toch al stom, lelijk en alle andere nare dingen die ze nageroepen krijgen.
Terwijl wanneer ze goed in hun vel zitten en wéten dat ze het waard zijn, ze zichzelf meer gunnen en dus ook een betere gezondheid zullen gunnen.