Ik weet het niet meer, automutilatie.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 11:15

Roux schreef:
Goed gedaan :D

Ik had t ook altijd in de avond, met tijd om te gaan piekeren enzo. Zeker het ultieme am moment :+ . Goed dat je je vriendin hebt gebeld!
Die nare gevoelens niet meer willen hebben ... ik snap um helemaal. Vrees dat je daarvoor toch echt therapie nodig hebt. Al die nare ervaringen en bijbehorende emoties hebben 'een plekje' nodig, moeten 'verwerkt' worden (voel me net psych met al die termen, haha :+ ). Raad je echt aan professionele hulp te zoeken, is behoorlijk zwaar voor jullie tweetjes alleen.
Zelf beste ervaringen met emdr. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Mss vind je nog nog wat ideeën in het therapietopic?

Fijne dag gewenst {:}

Bedankt voor je berichtje! En maflinger ook! :D

Was stiekem ook wel een beetje trots dat ik haar heb gebeld, want door een onzin gesprekje kon ik toch mijn gedachte verzetten en heb ik zonder am hebben kunnen slapen.
Was al bang dat therapie wel echt nodig zou zijn, ondanks dat ik het zo graag allemaal achter me zou willen laten en samen door gaan met mijn vriendin. Maar ik realiseer me ook wel dat dat niet realistisch is.
Maar even kijken wat mijn mw-er er allemaal van zegt naar haar vakantie..

Fijne dag gaat hopelijk lukken! Net al even naar de rommelmarkt gegaan, heerlijk boeken snuffelen en weer 2 goede boeken rijker :D
En vanmiddag samen met mijn schoonfamilie naar een braderie en wie weet vind ik daar ook nog wel leuke boeken! En dan morgen middag pas weer naar huis!

Maflinger_S

Re: Ik weet het niet meer, automutilatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:27

Het onhandige met vervelende ervaringen is ook dat je pas aan verwerken toekomt als er (even) geen vervelende ervaringen meer bijkomen. Zo lang er vervelende ervaringen bijkomen stapelen die zich alleen maar op en ben je bezig met de waan van de dag. Eigenlijk is het dus hartstikke fijn dat je nu het iets beter gaat steeds wordt overvallen door nare gevoelens, want dat betekent dat er ruimte voor is en dat je lijf en je hersens blijkbaar vinden dat je daar klaar voor bent. Nu nog een manier vinden om daar handig mee om te gaan.
Realiseer je wel dat er gemiddeld een maand verwerking nodig is voor elk jaar dat een vervelende situatie heeft bestaan en dat het bovengenoemde process continue doorgaat. Het verwerken gaat in laagjes. Steeds als er een laagje is afgepeld en je denkt er mee klaar te zijn, komt er op het moment dat je eraan toe bent een ander laagje.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:39

En nu is waarschijnlijk juist hét moment om met verwerken te beginnen. Je weet wat er aan de hand is en wat de gevolgen zijn, maar het belangrijkste is dat je iemand achter je hebt staan die je begrijpt en steunt :) Als je het nu laat zitten ga je er in de toekomst toch weer tegenaan lopen, omdat dit soort dingen zich niet aan de kant laten zetten.

Succes, je kan het +:)+ En je hebt een hele lieve vriendin :D

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:45

Hm, heb mijn verhaaltje voor niks geschreven geloof ik.
Jammer hoor.
Ik had er best moeite in gestoken, en me in de persoon verdiept.

Maar kennelijk niet goed genoeg.

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 21:02

Nuttrr een reactie op je bericht staat er wel tussen.
Een pagina terug.

De rest reageer ik later op

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:29

Ah, heerlijk nieuwe boeken *\o/*
En blijkbaar een nachtje weg? Ook fijn!

Enneh, je mag ook heeeeel openlijk trots op jezelf zijn :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:30

bromfiets schreef:
Begeleid wonen houdt meer in waardoor je veel vrijheid kwijt raakt. Het concept is leuk, maar werkt zeker niet voor iedereen. Hier in de buurt betekent begeleid wonen dat je met 4 cliënten in een huis woont, je hebt een eigen kamer maar alle faciliteiten zijn gedeeld waaronder ook de woonkamer. Daarnaast val je onder budgetbeheer (ik moet paard en auto wegdoen om in aanmerking te komen voor begeleid wonen). Groot nadeel hiervan is dat wanneer iemand slecht in zijn vel zit, je dat over kan gaan nemen. Afhankelijk van hoe sterk je zelf in je schoenen staat kan zo'n constructie je opbouwen, maar ook afbreken. En als je er eenmaal zit kun je niet heel makkelijk weer weg.

Als je zelf een kamer kan betalen, zeker doen! Dan zijn er nog steeds mogelijkheden voor thuisbegeleiding, dus iemand die thuis ondersteuning biedt. Je moet daar wel een CIZ-indicatie voor hebben en daarvoor moet je in ieder geval een diagnose hebben. Maatschappelijk werk kan je daarbij helpen, maar niet met de diagnose zelf, dat zal via het GGZ of een vrijgevestigde moeten (en daarbij hebben ze een voorkeur voor GGZ-diagnose). Je kan zelfs hulp in de huishouding aanvragen, maar dat wordt vaak beoordeeld door de gemeente omdat het onder de WMO valt. Hou bij beide ondersteuningen rekening met een eigen bijdrage die wordt vastgesteld naar de hoogte van je inkomsten.

ff inhaken op het dikgedrukte:
Ik denk dat dat verschilt per organisatie. :)
Bij de organisatie waar ik woon mag je dit nl gewoon behouden, mits je niet dik in de schulden zit oid en het financieel ook kan blijven bolwerken nadat je eigen bijdrage AWBZ van je inkomen is af getrokken.
Oftewel zou ik hier gewoon over informeren bij de instelling die je op het oog hebt. :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:37

Lor: Zou kunnen dat dat in mijn geval ook mee zou spelen, heb dat verder niet uitgezocht omdat paard wegdoen geen optie is maar ik hou van mijn salaris wss nooit genoeg over na aftrek van AWBZ :') Er staat trouwens bij dat het hier in de buurt zo werkt, andere organisaties weet ik niet :)

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:43

Om nog even in te haken op wat maflinger en bromfiets zeiden:
Het is zeker belangrijk er wat aan te gaan doen, zelfs als je je opeens super voelt. Is iets wat je uiteindelijk weer tegen gaat komen helaas. (Ik was zo eigenwijs te denken dat het allemaal best meeviel en na een tijdje ... BAM #)
En tijdens de verwerking kan je idd eens een flinke terugval hebben, waarbij je je afvraagt waar je ooit aan begonnen bent. Hoort erbij.
Heb ik allemaal gehad, met meerdere terugvallen en am daarbij. Nu al tien jaar stabiel en geen am!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:47

Nee snap ik, AWBZ is ook best hoog, al gauw >€500,- en als je dan nog je verzekeringen etc moet betalen zul je keuzes moeten maken.
En het zal ongetwijfeld per organisatie verschillen wat de eisen zijn, zo heb je in het zuiden vh land die verslaafdenorganisatie die zo ongeveer je hele inkomen in hun zak steekt.
En op andere plekken betaal je veel minder.

Er bestaat gelukkig ook zoiets als ambulante begeleiding of wat ik ga doen:
individueel begeleid wonen in een appartement vd instelling.

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 07:30

Mijn excuses, helemaal over het hoofd gezien!
Wat het gedeelte betreft van zachtheid, misschien had ik dat niet hier moeten zetten maar in een PB.

Bedankt voor je nuchtere reactie :)

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 13:16

Maflinger_S: Maar is het niet raar dat die gevoelens in één keer komen zonder aanleiding? Zoals gisteren een geweldige dag gehad en dan zit ik 's avonds op de bank en dan overvalt me dat gevoel in één keer. Eigenlijk denk ik vrijwel aan niks en dan komt dat gevoel weer. Op dat moment word ik stil en komt er amper iets uit me en voel ik me gewoon klote.

bromfiets: Daar heb je gelijk in, dus nu gewoon even doorbijten! Hoe zuur de appel ook is op dit moment..
Daarnaast heb ik inderdaad een erg lief vriendinnetje en ben ik ook echt super blij met haar!

Roux: Jaa en vanmorgen weer een nieuw boek gehaald! Mijn boekenkast raakt steeds voller :D
Hopelijk staat ooit mijn eigen geschreven boek er tussen.

Het stukje over begeleid wonen heb ik wel gelezen maar reageer ik verder niet op, omdat dit voor mij niet van toepassing meer is. Ik zie er toch vanaf.
Vooral als ik zie dat er een bedrag van €500,00 word genoemd. Dan is het vele male goedkoper om een kamer van €350,00 incl te huren in Leeuwarden.

Nutter: Je post heeft zeker indruk gemaakt, en neem het ook wel mee in mijn gedachten :)

Vanavond kijk ik even naar mijn pb's. Moet nu eerst werken en vanavond een verjaardag van mijn broer zijn vrouw! Ben benieuwd hoe dat gaat, want de ene keer is het dikke drama en de andere keer is het super gezellig!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:57

Ik denk niet dat het raar is dat die gevoelens 'ineens' opkomen (ik herken dat ook bij mezelf), je hebt dan immers tijd om dingen te overdenken (en omdat je in zon negatieve spiraal zit dus ook negatieve gedachtes die de overhand nemen)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:16

TS, voor een kamer huren, plus evt ambulante begeleiding (betaal je ook eigen bijdrage AWBZ voor meen ik), eten en drinken ben je veel meer kwijt dan die €500,-. :j
Ik betaal zo'n €500,- per maand en heb daar (nu) 2x daags begeleiding voor, krijg wekelijks €40,- boodschappengeld, m'n g/w/e is betaald en ik heb een dak boven m'n hoofd :)
€10,- erbij en ik heb telefoon en internet.

Al snap ik heel goed dat je liefst een eigen woonruimte hebt. :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:34

Het is niet raar dat die gevoelens "ineens" opkomen. Het heeft ook niets te maken met in een negatieve spiraal zitten, wel met het ruimte en tijd hebben voor het verwerken van ervaringen. Het lichaam heeft een mooi mechanisme: als je er klaar voor bent komt er ineens iets naar boven waar je over kunt nadenken, op een lager tempo en met volle aandacht ervoor. Dat kon je minder goed toen je er middenin zat, toen overkwam het je tot op zekere hoogte. Nu kun je dus het proces nog eens doorlopen en kan je gevoelens herkennen en analyseren, patronen herkennen, bedenken hoe je dit soort situaties misschien kunt voorkomen of wanneer zoiets je nog eens zou overkomen, bedenken wat je dan anders zou kunnen doen. Dit proces is dus heel waardevol want alle kennis die je zo vergaart helpt je verder.

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 20:29

Bedankt voor jullie reacties!
Maar het is echt dat ik me ellendig voel en ook geen gedachtes heb op z'n moment. Dus mijn hoofd is leeg maar wel een naar gevoel. Is dat het verwerken?
Vanmorgen wel echt even een dipje gehad. Ik word de laatste tijd heel veel herinnerd aan iets wat mijn stiefvader vroeger bij mij deed wat ik erg vervelend vond.
Daarom reageer ik soms erg heftig als iemand aan me zit en word ik agressiever als iemand onverwacht aan me zit.

Verder positief nieuws, want ik heb morgen een gesprek op mijn werk. Ik wil graag hoger op komen of een vast aantal uren op papier. Zodat ik meer vastigheid heb en als het mee zit meer loon, zodat ik uit huis kan.

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:42

Een eigen boek, wauw *\o/* . Ik kijk er alvast naar uit :D
Hoe was de verjaardag?
Succes met het gesprek op je werk! Hopelijk levert t veel positiefs op :j

Zomaar overvallen worden als je niks bijzonders doet herken ik wel hoor. Zie wel wat in wat maflinger zei: dan is er opeens ruimte. Ik heb ook vaak dat ik juist in de vakantie, als je je gaat ontspannen, ziek word -:(-

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 04:26

Roux schreef:
Een eigen boek, wauw *\o/* . Ik kijk er alvast naar uit :D
Hoe was de verjaardag?
Succes met het gesprek op je werk! Hopelijk levert t veel positiefs op :j

Zomaar overvallen worden als je niks bijzonders doet herken ik wel hoor. Zie wel wat in wat maflinger zei: dan is er opeens ruimte. Ik heb ook vaak dat ik juist in de vakantie, als je je gaat ontspannen, ziek word -:(-

Hopelijk wordt dat wat!
Heb paar jaar terug al wat opgestuurd naar een uitgever, maar niet uitgegeven. Maar werd wel door hun aangemoedigd om het niet op te geven.
De verjaardag was wel oké, de rest van de avond was verschrikkelijk. Ben net thuis van een nachtje oppassen (kon het geld wel goed gebruiken en ze zochten met spoed nog een oppas om 23;00).

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 07:39

Ja, een uitgever vinden is niet makkelijk. Zelfs de meest beroemde schrijvers zijn in het begin vaak vele malen afgewezen.
Gelukkig dat de verjaardag ok was.
Is het daarna helemaal fout gegaan? :(:)

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 12:33

Roux schreef:
Ja, een uitgever vinden is niet makkelijk. Zelfs de meest beroemde schrijvers zijn in het begin vaak vele malen afgewezen.
Gelukkig dat de verjaardag ok was.
Is het daarna helemaal fout gegaan? :(:)

Ja maar ik weet dat dat er bij hoort.
En ik heb mijn verhaal laatst terug gelezen en zie ook wel in waarom het niet uitgegeven is, de verhaallijn is totaal niet logisch.
En ik was een jaar of 10 toen ik het schreef, dus het is ook echt vanuit dat oogpunt geschreven.
Nu ben ik bezig met een nieuw stuk en hoop ik op meer succes.

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:09

Wauw, je bent een geboren schrijfster als je met 10 al begint :D
Gaat het vandaag wat beter?

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 21:27

Nee helaas niet echt ..

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:27

:(:)
Sterkte!

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 22:45

Dankje!
Morgen weer een dag, zo lekker en slapen en morgen weer een frisse start van de dag! :D

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:19

Hoe gaat t met je?