Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

randalinpony schreef:Citaat:Zonder nieuwe rassen/verbeterde ziekteresistenties kunnen wij onze goedkope groenten niet meer kopen in de supermarkt!
Flagrante onzin uit de Monsanto/Syngenta propagandamachine.
Maar je zou even bij de Cruydhoeck kunnen kijken, die hebben de fantastische variant Heavenly Blue.
Citaat:Wat Shadow zegt, Marije78.
Er is echt een wezenlijk verschil tussen het kweken van nieuwe rassen door middel van de oude technieken en inbrengen van vreemd genmateriaal... Niet dat ik niet compleet enthousiast kan worden van wat er allemaal mogelijk is, het is meer dat de neveneffecten zo onvoorspelbaar zijn.
. Als je vragen hebt, stel ze gerust, wil je de discussie aangaan, dan sta ik daar ook voor open, maar ik vind het vervelend dat er gesteld wordt dat ik mijn baan en mijn bachelor diploma 'onder de invloed van de Monsanto/Syngenta propagandamachine' zou hebben gehaald
. Citaat:Hobbyisten zullen nog steeds hun eigen zaad mogen telen en verhandelen, hetzelfde geldt voor erfgoedzaden. Dat dit niet langer zou zijn toegestaan is een mediahype.

Marije87 schreef:De markt wordt NIET door Monsanto beheerst, en het percentage GMO's is zéér laag (omdat de Europese regelgeving dit niet toestaat, en ook met deze nieuwe regelgeving niet toe zal staan). De broccoli, bloemkool en wortel die jij in de supermarkt koopt is gewoon een gangbaar, traditioneel veredelt product, waarschijnlijk niet eens afkomstig van Monsanto.
Citaat:De nieuwe regelgeving is erop gericht om de landbouw duurzamer te maken. Dit betekent dus het gebruik van (heterogene) traditioneel veredelde gewassen die ziekteresistent zijn (en NIET middelresistent!).
Citaat:maar ik vind het vervelend dat er gesteld wordt dat ik mijn baan en mijn bachelor diploma 'onder de invloed van de Monsanto/Syngenta propagandamachine' zou hebben gehaald.
randalinpony schreef:Verder kan het wel zo zijn dat Monsanto zich verder als gewone speler op de markt gedraagt, maar achter de schermen is dit bedrijf wel degelijk bezig met misselijke spelletjes.