reuma?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: reuma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:22

Nee, maar ik heb ook geen SLE.
Wel zonne-allergie, maar dat is weer wat anders.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 06:18

Bente hier ook goede berichten over Plaquenil, dit slik ook en ben er erg blij mee.
Ik weet alleen niet of het bij mij lang duurde voordat het aansloeg, zat nog aan de prednison en ben toen plaquenil gaan gebruiken en langzaam de prednison af gaan bouwen.

De zon......sinds ik aan de plaquenil zit verbrand ik heel erg snel, vooral in mijn gezicht kan ik de zon niet meer verdragen.
Heb alleen een hele slechte perode momenteel, slaap erg slecht, hierdoor zwaar vermoeid en super veel last van mijn gewrichten, dikke voeten en handen......soms zo"n last van mijn handen dat ik gewoon niet kan rijden :(
Maar goed, denk altijd maar dat het morgen wel weer beter is :+

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 07:00

Fijn! dat is goed om te horen!

dat laatste herken ik heel goed ik slaap onwijs slecht, slaap moeilijk in en ben heel vroeg wakker, hierdoor heel erg vermoeid en gister waren mn handen en enkels zo dik en pijnlijk dat het niet veel scheelde of mama had me naar het ziekenhuis gebracht.. :(

Sterkte ik hoop dat het bij jou ook beter gaat !!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:22

Hoi TS,
Via de zoekfunctie bij jouw in het topic terechtgekomen.
Ik zocht naar vergelijkbare symptomen,en die vond ik hier.
In de winter ben ik er al een keer mee naar de ha gegaan,maar werd later naar huis gestuurd.
Het zou te maken kunnen hebben met het feit dat ik niet meer werkte en in combi met de kou dat mijn vingers en polsen zo zeer deden.
Afgelopen week begon het weer en dit keer kwamen daar ook mijn schouder en knie erbij.
Gister zelfs zo erg dat lopen wat moeilijk ging.
Vanochtend dus maar weer richting ha en hem maar even uitgelegd dat ik er weer last van had terwijl de temp. nu wel heel wat hoger ligt.
Eerst wou hij nog foto's van mijn handen laten maken voor evt onstekingen en bloed laten prikken.
Maar hij besloot me toch maar in 1x door te sturen naar de reumatoloog.
Er is een wachttijd,dus nu kan ik er begin sept terecht.
Ben heel benieuwd wat me te wachten staat en wat de uitslag zal zijn.

'fijn' dat jij nu wel meer duidelijkheid hebt.
Hoe gaat het nu verder met je?

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 09:21

Jeetje wat vervelend zeg! Gelukkig ben je nu wel snel door gestuurd naar de reumatoloog want ik ken het je kunt lang wachten op zo'n afspraak en dat is echt onwijs vervelend. Heb je wel iets van pijnstillers gekregen? ik hoop voor je dat er een fijne en positieve uitslag uit komt! En voor nu heel veel sterkte met je pijn, houd je ons op de hoogte?

ja heel erg fijn maar het gekke is dat ik me deze week eigenlijk heel erg goed voel terwijl ik vrijdag dus te horen heb gekregen dat ik toch wel een heftige vorm heb. Maar ik geniet nu heerlijk van mijn zomervakantie en hoop dat ik me nog lang zo goed blijf voelen want dit is echt sinds lange tijd dat ik me weer goed voel :)!

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:04

Stress is ook niet goed en ik denk dat je onbewust of bewust toch wel wat spanning hebt gehad Bente.
Nu is de onzekerheid weg en geeft je ook een stukje rust :(:)

Goed om te horen dat je toch lekker van je vakantie aan het genieten bent.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 10:57

zou ik goed kunnen ik ben sowieso een stresskip haha en nu ik ook klaar ben met school en gewoon over ben is dat ook al een hele opluchting dus denk dat het daar zeker mee te maken kan hebben!

ik vind zelf ook echt super fijn eindelijk weer wat leuks doen met vriendinnen zonder na een uur afgedraaid te zijn! hopelijk blijf ik me nog lang zo goed voelen :).

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:15

Nou, ik moet morgen naar het ziekenhuis. Ben erg benieuwd wat ze zeggen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:20

Je eerste afspraak Annemiek?
Heb je al je vragen goed op een rijtje?

Hoe gaat het met jou, Bente?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:24

Ja, dit is mijn eerste afspraak. Heb aardig op een rijtje wat ik wil vertellen. Maar ik vind het wel lastig om te verwoorden waar ik pijn/last heb.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 21:40

Helaas deze week weer een tegenslag gehad.. Veel pijn gehad maar vooral heel erg moe wat echt leidde tot hele dagen op de bank.. Sinds gister voel ik me eindelijk weer wat fitter dus hoop dat ik nu weer even in een stijgende lijn kom!

Annemiek, veel succes morgen en goed dat je weet wat je gaat vertellen! Ik had dat de eerste keer ook maar ze begrepen mij aardig snel toen ik mijn klachten begon uit te leggen! Maar ik vind het nog steeds vooral aan vrienden lastig uit te leggen wat voor een pijn ik voel..

Laat je even weten hoe je afspraak ging?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:55

Bij mij hebben de pijnklachten nu dusdanige gevolgen dat mijn werkgever graag zou hebben als ik ontslag zou nemen. Gelukkig ben ik niet zo gek en zit nu op het moment in ZW.

Morgen weer naar de HA voor mijn olifantspoten.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 06:41

@Annemiek; succes vandaag! jij ook Marcella!
Laat je weten hoe het ging?

Bij mij lijkt het voor nu weer even wat beter te gaan, pijn is iig voor nu weg.
Ik was de afgelopen week ook erg moe.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:42

Hallo,

Vandaag bij de reumatoloog geweest. Daar alles besproken en onderzocht.
Ik heb spieren die slecht ontwikkelt zijn. Dat komt omdat ik bij een sport snel verzuurde of verkrampte spieren krijg en er daardoor mee stop.
Toen ze mijn gegevens nakeek zag ze dat ik in 2004 een groot B12 te kort had en dat het daarna nooit meer gecontroleerd is. Helaas is er ook nooit wat aan gedaan en wist ik van niks. Dus dat wordt nu nagekeken. Ook werkt mijn schildklier niet optimaal.
Morgenavond krijg ik de eerste uitslagen van het bloedonderzoek en dan kijken we wat we verder kunnen doen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 07:32

_Dingetje_ schreef:
Bente hier ook goede berichten over Plaquenil, dit slik ook en ben er erg blij mee.
Ik weet alleen niet of het bij mij lang duurde voordat het aansloeg, zat nog aan de prednison en ben toen plaquenil gaan gebruiken en langzaam de prednison af gaan bouwen.

De zon......sinds ik aan de plaquenil zit verbrand ik heel erg snel, vooral in mijn gezicht kan ik de zon niet meer verdragen.
Heb alleen een hele slechte perode momenteel, slaap erg slecht, hierdoor zwaar vermoeid en super veel last van mijn gewrichten, dikke voeten en handen......soms zo"n last van mijn handen dat ik gewoon niet kan rijden :(
Maar goed, denk altijd maar dat het morgen wel weer beter is :+

Ik heb ook plaquinil gehad, deed bij mij niks, maar goed dat komt ook omdat ze met de medicatie de kwaal aan het zoeken waren.
Nu krijg ik amytripteline is eigenlijk een anti depresivia, maar word ook bij zenuwproblemen gebruikt.
Ze zijn alleen bedoeld voor de nacht, zodat ik er wat nachtrust door krijg omdat ik ook heel slecht sliep.
Door ook nog slecht te slapen kom je helemaal die rotcirkel niet meer uit.
Ik slaap hier goed mee.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 07:33

Marcella schreef:
Bij mij hebben de pijnklachten nu dusdanige gevolgen dat mijn werkgever graag zou hebben als ik ontslag zou nemen. Gelukkig ben ik niet zo gek en zit nu op het moment in ZW.

Morgen weer naar de HA voor mijn olifantspoten.

Kan die natuurlijk altijd proberen, dat je zelf ontslag neemt.
Laat je maar niet gek maken, is al vervelend zat allemaal.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 07:56

Klachten komen mij ook bekend voor.
Heb altijd pijn ergens in gewrichten zere opgezette vingers enz
Ook onderzoek bij reumatoloog gehad.

Ik heb psoriases: artritis psoriatica.
Ik gebruik inderdaad ook naproxen (Dit zit ook in Aleve) en momenteel werkt dat nog goed.
De bijwerkingen van andere middelen vond de reumatoloog nog te sterk in verhouding met mijn klachten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 08:02

Zo heb ik dus de celebrex gekregen zodat ik goede nachtrust had. Ik sliep namelijk ook slecht tot niet meer en hierdoor begon ik ook steeds meer klachten te krijgen en kom je inderdaad in een cirkel terecht.

Moet zo naar ziekenhuis voor foto´s van mijn knieën. En onderbenen is oedeem. Maar eerst uitzoeken wat die bulten onder mijn knieën zijn.

Advies FNV was in ieder geval nooit zelf ontslag nemen. En P&O adviseur baalde dat ze me niet onder de tafel kon praten. Ze hebben ook geen vervangend werk voor me en willen me eigenlijk niet op het kantoor hebben.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 08:09

O en Lyme kan ook rare klachten geven ben benieuwd wat er bij jou uit komt.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 09:25

ik slaap ook ontzettend slecht, word ongeveer 4 keer per nacht wakker en ben dan ook gewoon echt klaar wakker. heb nu alleen melatonine pillen gekregen maar dit werkt helaas nog niet echt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:51

Hoi Bente,
melatonine pillen laten werken is nog niet zo makkelijk. Ten eerste mag het alleen in kleine hoeveelheden worden verkocht (vraag mij niet waarom).
Wat je als alles goed is, is verteld: investeer in goede gordijnen en doe anders iets met een maskertje oid. Als het licht blijft in je kamer, wordt de melatonine ("zwartstof") weer gewoon omgezet in serotonine.
Verder kun je ook "gewoon zelf" melatonine maken. Nodig: voldoende L-Tryptofaan (slikken op een lege maag, 2 uur na de maaltijd, half uur minstens voor de volgende maaltijd) en voldoende gezonde stoffen in de maaltijd: ijzer, vitamine C, vitamine B complex, koper en magnesium.
In combinatie met de duisternis zet je dit om in melatonine.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 10:02

Oke bedankt! ja ik heb al sinds een maand een nieuw verduisterings rolgordijn maar dit werkt niet echt nu hoop ik dat dit in de combinatie met melatonine pillen toch gaat helpen!

dat 'zelf melatonine maken' ga ik eens uitzoeken! Bedankt!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:13

Wat bij mij ook helpt is de 'slaap lekker thee' van Pickwick. Ik heb last van energieoplevingen 'savonds zodat ik moeilijk in slaap kom. Ik moet het wel drinken voor mijn opleving, dus ergens tussen 8 en half 9, en dan merk ik wel dat ik beter in slaap val. Al gaat het nog steeds de ene avond beter als de andere, maar toch.. Er zit onder andere valeriaan in. En als je toch al thee drinkt 'savonds, waarom dan niet deze?
Ik weet natuurlijk niet of het tegenwerkt met je medicijnen dus ik zou wel even overleggen voor de zekerheid.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:33

Ik heb een poosje kneipp goede nachtrust gebruikt, maar dit werk helaas maar even en niet tegen de pijn ´s avonds.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:09

Uitslag foto's knieën geen afwijkingen te zien. Kan eventueel doorverwijzing orthopeed krijgen en dan word het mogelijk kijkoperatie, maar dat had hij liever niet (en ik ook niet).

Beter gezegd na al die jaren nog steeds niet bekend wat het nu is met mijn knieën (vanaf mijn 2de jaar).