Proefpersoon voor geneesmiddelen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

no--a

Re: Proefpersoon voor geneesmiddelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 23:16

Ach je hebt het in allerlei soorten en maten, van een nieuw soort paracetamol-achtig medicijn tot antiserum voor malaria en medicatie die chronische of dodelijke ziektes... Het blijft je eigen keus en als jij denkt dat de voordelen opwegen tegen de risico's dan moet je het zeker doen ;)

Persoonlijk zou ik het niet snel doen, ik weet dat de risico's heel klein zijn, anders mag het immers niet getest worden, maar het kan toch verkeerd uitvallen. Er zijn genoeg andere (kleine) onderzoeken waar je ook een leuk bedrag mee kan verdienen en waarvoor je geen proefkonijn van medicatie bent!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 21:55

Zullen we het svp netjes houden?
Ik weet dat dit een onderwerp is waar ontzettend veel verschillende meningen over zijn. Je hoeft het niet met anderen eens te zijn, maar hou het graag wel respectvol.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 15:30

Ok, ik wil hier toch even op terug komen, misschien dat dit nu ook door nog andere mensen gelezen wordt?
Want dit topic staat vol met "ik zou het niet doen want..." en "Ik zou het best willen doen hoor, want...", maar ik heb nog niet echt ervaringen van mensen gelezen die daadwerkelijk aan zo'n onderzoek hebben meegedaan. En daar ben ik wel héél benieuwd naar!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:41

Ik heb het topic niet doorgelezen..
Dus weet niet wat er al besproken is.

Ik heb ooit een medische keuring ondergaan om aan een medicijnonderzoek mee te doen.
Medisch gezien was ik gezond, maar het zou een onderzoek zijn voor medicijnen met een bloedverdunnende werking.. en helaas was mijn bloed al aan de dunne kant.
Dus ik werd uitgesloten.
Daarna ben ik aan een nieuwe opleiding incl. baan begonnen, maar krijg nog regelmatig mailtjes en zelfs smsjes of ik wil deelnemen aan een onderzoek.

Altijd gaat er een medische keuring aan vooraf.. en je moet geschikt worden bevonden..
Dit was overigens bij P.R.A. in het noorden van het land.

Ondanks dat ik niet geschikt was bevonden, heb ik wel al mijn reiskosten vergoed gekregen..

Overigens..
Een vriend van mij heeft wel vaker deelgenomen aan dit soort onderzoeken..
Hij noemde het 'een beetje afzien, maar wel makkelijk geld verdienen..'..
Verder vond hij het mooi dat hij zo kon bijdragen aan het verbeteren/ontwikkelen van medicijnen..

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:00

Zie deze advertenties altijd in de spits staan.
Soms zijn de bedragen inderdaad erg hoog 1000 euro voor 2 dagen ofzoiets was de laatste. Zouden dan in totaal 6 uur onderzoek zijn.

Maar waarom zo'n hoge bedragen... daar zou ik mij dan persoonlijk dus echt vragen bij stellen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:44

Omdat het toch je lichaam is wat je ter beschikking stelt..
Bij PRA is het afhankelijk van de intensitiviteit van de behandeling hoeveel geld je krijgt!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:03

Het gaat voornamelijk om te tijd die je eraan kwijt bent, onderzoeken waarbij je enkel een aantal keer langs moet komen betalen minder als onderzoeken waarbij je 2 a 3 keer een aantal dagen intern komt te zitten.

Ik zag ze toen ik nog in Zuidlaren woonde nog weleens lopen, dan gingen ze met een begeleider het dorp in.
Verder moet je er rekening mee houden dat je intern als groep vrijwel hetzelfde moet eten en drinken om de resultaten niet te beïnvloeden.

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:57

2 vrienden van mij doen dit regelmatig.. worden ziek gemaakt via het infuus en worden ook weer beter gemaakt door het te testen geneesmiddel. Op de korte termijn heel fijn, makkelijk en snel geld verdienen.. heb hun nooit horen klagen, ja.. toen ze snotterd met een kraantje in hun arm in bed lagen haha

Zelf staat het mij een beetje tegen dat je niet weet wat het geneesmiddel mogelijk op langere termijn doet en wellicht nog veroorzaakt.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 08:45

Interessant topic. Ik vraag me af hoeveel gevallen er zijn die echt ziek zijn geworden. Is hier een lijst van? Of procentueel?