Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoiRaM

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:01

even een stipje vind dit toch wel heel erg intressant !

ik zag trouwens bij de action ook matjes en gewichten te koop voor weinig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:06

Fantabulouss schreef:
Love_western: een 1 appel is al zo 80kcal , dus twee zouden er dan 160kcal moeten zijn ;)

Heb ze gescand. Maar het zijn vrij kleine appeltjes.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:26

Mijn bank hangt zooo comfortabel! Maar ik ga nu toch maar shredden. Wie doet er mee? *schop schop* ~~}>

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 16:32

DarkShines schreef:
Mijn bank hangt zooo comfortabel! Maar ik ga nu toch maar shredden. Wie doet er mee? *schop schop* ~~}>

*\o/* Je kan het! Ik heb al gedaan vandaag dus ga niet nog een keer doen :P

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:33

Ik ben ook begonnen met flesjes van een halve liter. Was zwaar genoeg voor mij!
Tijdens de shred overgegaan naar een liter en anderhalve liter.
Nu train ik alles met 2 kg en hierop blijf ik denk ik nog wel even hangen.

Sall: Jumping lunges zijn VRESELIJK. En die krengen worden nooit leuk :n

Ukkie: Als je écht wil weten wat je binnenkrijgt, is meten niet zo'n moeite. Als je het een paar dagen doet, weet je vb oh oke, een schaaltje kwark is 150 g, een snee van dit brood is er 35...
Maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Voor mij persoonlijk is het wel nodig, of ik eet onophoudelijk :')

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:49

Is er ook een duidelijke site of iets waar het allemaal goed staat uitgelegd? ik wee tniet waar ik moet beginnen...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:02

Ik denk dat alles wel in de OP staat?

Je begint met de shred, en doet elk filmpje tien keer, en je traint elke dag. Dus tien dagen filmpje level 1... enzoverder. Het enige wat je nodig hebt zijn gewichtjes of flesjes water en een matje/handdoek. Meer is er niet aan :) Het duurt 20 minuutjes. Als je wil kan je nadien nog even extra in beweging blijven of extra stretchoefeningen doen, want de eerste dagen heb je nogal spierpijn. Succes!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:04

Nee sorry je begrijp mij verkeerd haha. Ik bedoel met eten tellen, sorry dat ik het niet duidelijker aangaf :P

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:07

Margreet schreef:
Evy is "Start to run" ja. Er is ook een tweede serie die opbouwt van 5 naar 10 km. Als iemand er belangstelling voor heeft kan ik de bestanden (.mp3) wel mailen. Van de muziek werd ik zo tegen het einde ook wel een beetje simpel, ik loop toch lekkerder met wat pittigers, maar hoe ze het opbouwt is heel prettig en echt goed te doen.
Ik vond het wel fijn om niet zelf op m'n horloge te kijken, maar gewoon te doen wat ze zegt.

Ik heb ook een hartslagmeter, dat is ook wel heel fijn om te kunnen zien wanneer je in "the zone" zit, dan zie je het ook als je te hoog gaat zitten, dat hou je niet vol en dan kun je iets gas terugnemen en je ronde toch afmaken. Zal 'm morgen eens dragen bij de Shred. Toch fijn om dan te kunnen zien wanneer ik stuk ga, alsof ik dat zo niet merk :+

Klinkt nu misschien alsof ik heel sportief en fit ben enzo, maar dat is dus echt niet zo hoor :n Gewoon een kantoorbaan en spek zat. Ik loop ook helemaal niet snel, vind ik ook helemaal niet interessant, ik doe het echt voor mezelf en:

[ Afbeelding ]

Ik ben geinteresseerd, =D

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:20

Ukkiee schreef:
DarkShines schreef:

*\o/* Je kan het! Ik heb al gedaan vandaag dus ga niet nog een keer doen :P

Dank u! Heb het gedaan hoor. Echt heb nooit geweten dat ik zo hard kan zweten.

Ik zit trouwens met gewichtjes nog altijd op 1kg (komen van de decathlon), mijn bovenlijf is nogal slap en 1kg is zat voor mij.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:06

Zag dat een paar mensen reageerden met dat ze 's ochtends echt niet zouden kunnen shredden. Ik ook niet, maar ga het toch proberen. Is ook nog niet eens zo slecht voor mijn dagritme. En daarnaast heb ik tot nu toe minder spierpijn van de shred dan de eerste keer dat ik er aan begon. Scheelt denk ik ook een hoop dat ik na het shredden de rest van de dag ook nog in beweging blijf.

Mijn zichtbare doel; weer in de jurk passen die ik 3 jaar geleden aan had op de bruiloft van mijn zus. Dat moet toch wel haalbaar zijn, denk ik zo :)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:14

You can do it,moonwenke!

Cindee www.valtaf.nl is wel een fijne site.
Al hou je het maar een paar dagen bij, kan je mooi een beeld krijgen van wat is nou wat en hoeveel is dat

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:42

Net Cardio 2 gedaan en de eerste week van fase 2 (Body Revolution)afgesloten *D En het ging al een stuk beter dan de vorige keer(deze keer geen workout ervoor gedaan)!

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:13

Jullia gaan hard! Gave intro. :)

Ik ben vandaag op dag 9 van level 1, gaat al stukken beter dan dag 1 :D

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:17

Dapnik schreef:
Jullia gaan hard! Gave intro. :)

Ik ben vandaag op dag 9 van level 1, gaat al stukken beter dan dag 1 :D

Goed bezig Daphne! :) volhouden hé! :D wel alles opgemeten/gewogen van te voren?? :D

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:21

Ik heb een nieuwe regel voor mezelf opgesteld, niet shredden is hardlopen... Zijn er meer die aan vervanging doen?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:00

Sorry Cindeeh ik had het verkeerd begrepen :o
En gewoon uitgaan van enkele principes:
- alles vers, geen prefab en pakjes en zakjes
- veel groenten
- fruit in plaats van ongezonde snoepjes en tussendoortjes
- eiwitrijke producten zijn kwark, kipfilet, eieren, noten...
- wil je langer energie van je fruitsuikers, eet er dan iets vet bij, zoals vb avocado of een hand noten
- volkoren producten ipv wit brood, witte pasta...
- boterhammen kan je pimpen door rauwkost
- elke dag starten met een flink en gezond ontbijt
- veel water drinken/thee

In het begin is het even zoeken, maar na een tijdje voel je je fysiek niet lekker als je een dagje ongezond eet.
Ik heb zonet een pak friet op en voel me betrekkelijk ellendig :') (maar het was wel een keertje lekker)

Oh en ik vergeet nog:
Wat 's ochtends sporten betreft, ik kon het in het begin absoluut niet. Met een licht maar energierijk ontbijt (vb kwark met fruit en een banaan) kan ik veel makkelijker aan de slag 's ochtends. En na het een paar keer gedaan te hebben leek het alsof mijn lijf er al beter tegen kan :)

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:10

Zometeen dag 3 doen, m'n kuiten are killing me!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:13

Doet er iemand Yoga meltdown? Ik merk dat ik de laatste tijd met stage wat stijfjes ben(en nu van het shredden maar dat is tijdelijk) en dit is misschien wel een leuke afwisseling voor erbij.
Daarnaast wil 2/3 keer per week die buikspier oefeningen voor (in de OP, van beach abs ofzo)
Hoe combineren jullie dit? Meteen achter elkaar of nog even ertussen?

Bhriseis: Dankje!

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:14

Mooie opening!

Zo dag 15 zit er alweer op! Ik vind level 2 gewoon echt leuk om te doen en je ziet bijna elke dag weer verschil!

Als dit af is dan of deze verspreid over de week doen de verscillende levels. Of 6w 6p. Maar niet meer elke dag, hahaha.

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:17

wythlove schreef:
Mooie opening!

Zo dag 15 zit er alweer op! Ik vind level 2 gewoon echt leuk om te doen en je ziet bijna elke dag weer verschil!

Als dit af is dan of deze verspreid over de week doen de verscillende levels. Of 6w 6p. Maar niet meer elke dag, hahaha.

Is level 2 veel zwaarder dan level 1 ?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:18

Yoga Meltdown is erg leuk :)
Het blijft wel Jillian, dus het is erg pittig! Niet elke oefening lukte bij mij de eerste keer. Vreemd genoeg raak je gewoon helemaal ontspannen op het einde (maar je bent wel bekaf hoor :P)
Ik deed/doe het gewoon na de workout, van zodra ik pauzeer wil ik niet meer :o Ik doe de stretch, drink water en ga aan de slag

Wythlove: shred is volgens mij het enige Jillian-programma dat echt elke dag is ;) De rest is 5 a 6 x per week

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:21

Dus gewoon 30 day shred en yoga meltdown erachter aan?
Wil ze eigenlijk alle 3 doen, maar wil binnenkort ook starten met hardlopen, dus dan die 3 afwisselen(hardlopen, yoga meltdown en buikspieren) Is wel goed te doen denk ik... Die buikspieren is maar 15 minuten extra dus dat is het probleem niet.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:26

Ja zou zo ik persoonlijk het wel aanpakken. Mocht je gaan hardlopen is het extra-effectief om het lopen na Jillian te doen (cardio na krachttraining). Nuja dat heb ik hier gelezen, weet niet meer precies waarom :P
Lijkt me inderdaad mooi te combineren :j

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:28

Oke dat is wel leuk om te onthouden, dan ga ik hardlopen met evy doen dan op vrije dagen, 30 day shred elke dag en yoga meltdown en buikspieren afwisselend ofzo.