Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Benfan schreef:Ik heb mezelf moeten aanleren meer water te drinken. En geloof me, je gaat het vanzelf lekker vinden. Je moet je lichaam leren dat hij niet constant suikers hoeft te hebben. Het is echt beter voor je lichaam. Maar vergeet niet dat teveel water drinken schadelijk is voor je.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterintoxicatie
en iedereen kijkt me aan alsof ik gek bent, want water smaakt toch naar niks? Maar niemand die mij dan uit kan leggen dat je water toch echt wel proeft
het is niet dat het niet langs je smaakpapillen komt.
. Maar het kost mij echt moeite om minder te gaan drinken! Het drinkt ook zo makkelijk weg.....geen koolzuur in je neus zoals na het drinken van cola
kan ook niet anders met alle mineralen die er in zitten. Als je water uit fles drinkt merk je ook dat elk merk anders smaakt, heel bizar. Ik vind Spa Blauw bijvoorbeeld een beetje metalig smaken. Pasamba schreef:Aan water zit geen smaak dus ik snap niet hoe je dat niet kunt lusten. Ik drink alleen maar water en thee.
moonshine88 schreef:Ik drink het met perioden. Vooral zomers en swinters heel weinig.
Het is inderdaad zonder E-nummers en suiker maar fleswater en kraanwater is ook niet geheel zuiver. zit ook chloor in etc. Water uit een Zwitser beekje moet je tegenwoordig denk ik drinken om het geheel zuiver te hebben....

ik geloof in frankrijk nog wel, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
anji schreef:Hier nog iemand die eigenlijk alleen maar water drinkt. Af en toe een kop thee maar geef mij maar water! Neem meestal lauw/warm water. Alleen zomers wil ik nog wel eens koud water drinken. Ik heb een periode gehad dat ik 5 - 6 liter water per dag dronk. Kreeg het vriendelijke verzoek van de dokter en fysio om maar eens iets te minder. Blijkbaar is 2.5 - 3 liter meer dan genoeg. Maar het kost mij echt moeite om minder te gaan drinken! Het drinkt ook zo makkelijk weg.....geen koolzuur in je neus zoals na het drinken van cola
Rintah schreef:Nee hoor, ook daar zitten allerlei zouten en bacterien in (vanuit grond, maar ook van mogenlijk dood dier een stuk stroomopwaarts, wordt je niet blij van), kan je beter kraanwater hebben. En geheel zuiver water wil je ook niet drinken, tenminste, niet als je wilt blijven leven. Puur water/H2O is dodelijk bij voldoende inname (gok ongeveer zo'n 100/200ml) omdat er geen zouten en dergelijke inzitten en het vanwege de natuurlijke balans dan je lichaam leegtrekt qua zouten, die je lichaam ook hard nodig heeft.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterintoxicatie Dit effect dus, maar dan met maar een kleine hoeveelheid
Oh, en in nederland wordt ook al een behoorlijke tijd geen chloor meer gebruikt voor drinkwaterbereiding hoorik geloof in frankrijk nog wel, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Ik drink zelf eigenlijk niet genoeg water, maar lust het zeker wel. Vooral als ik echt dorst heb (weer eens te hard gefietst oid) dan sla ik meestal eerst 2 glazen water achterover en dan is de dorst weg, en daarna neem ik dan een sapje oid. Echt koud water vind ik minder lekker, en krijg ik ook minder snel weg. Lauw water krijg ik ook niet weg trouwens.
phormicola schreef:Rintah schreef:Nee hoor, ook daar zitten allerlei zouten en bacterien in (vanuit grond, maar ook van mogenlijk dood dier een stuk stroomopwaarts, wordt je niet blij van), kan je beter kraanwater hebben. En geheel zuiver water wil je ook niet drinken, tenminste, niet als je wilt blijven leven. Puur water/H2O is dodelijk bij voldoende inname (gok ongeveer zo'n 100/200ml) omdat er geen zouten en dergelijke inzitten en het vanwege de natuurlijke balans dan je lichaam leegtrekt qua zouten, die je lichaam ook hard nodig heeft.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterintoxicatie Dit effect dus, maar dan met maar een kleine hoeveelheid
Oh, en in nederland wordt ook al een behoorlijke tijd geen chloor meer gebruikt voor drinkwaterbereiding hoorik geloof in frankrijk nog wel, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Ik drink zelf eigenlijk niet genoeg water, maar lust het zeker wel. Vooral als ik echt dorst heb (weer eens te hard gefietst oid) dan sla ik meestal eerst 2 glazen water achterover en dan is de dorst weg, en daarna neem ik dan een sapje oid. Echt koud water vind ik minder lekker, en krijg ik ook minder snel weg. Lauw water krijg ik ook niet weg trouwens.
En daarom word ik er helemaal eng van als je soms recepten ziet voor detox drankjes waarbij je gedistileerd water moet gebruiken. Zo gevaarlijk!
phormicola schreef:Rintah schreef:Nee hoor, ook daar zitten allerlei zouten en bacterien in (vanuit grond, maar ook van mogenlijk dood dier een stuk stroomopwaarts, wordt je niet blij van), kan je beter kraanwater hebben. En geheel zuiver water wil je ook niet drinken, tenminste, niet als je wilt blijven leven. Puur water/H2O is dodelijk bij voldoende inname (gok ongeveer zo'n 100/200ml) omdat er geen zouten en dergelijke inzitten en het vanwege de natuurlijke balans dan je lichaam leegtrekt qua zouten, die je lichaam ook hard nodig heeft.
En daarom word ik er helemaal eng van als je soms recepten ziet voor detox drankjes waarbij je gedistileerd water moet gebruiken. Zo gevaarlijk!
daarna heb je nog RO water, en uiteindelijk milliQ (nagenoeg puur water)