mensen die geen water lusten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lust jij water?

ja natuurlijk lust ik water
266 (69%)
ik heb liever frisdrank, maar ik lust het wel
71 (18%)
nee ik lust geen water
46 (12%)

Totaal aantal stemmen: 383

F_Orumster

Re: mensen die geen water lusten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:09

Ik vind de smaak van koolzuur (zoals dus spa rood) niet te nassen, brrr.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:16

Benfan schreef:
Ik heb mezelf moeten aanleren meer water te drinken. En geloof me, je gaat het vanzelf lekker vinden. Je moet je lichaam leren dat hij niet constant suikers hoeft te hebben. Het is echt beter voor je lichaam. Maar vergeet niet dat teveel water drinken schadelijk is voor je.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterintoxicatie

Dan moet je wel veel water drinken (lees 6 liter oid) of alleen water drinken en niets eten voordat dat gebeurd.

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:19

Ik drink het alleen als ik volleybal wedstrijd heb.. Om het zo te drinken vind ik verschrikkelijk vies !!

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:20

Als ik veel dorst heb(bv na sporten) dan drink ik het wel. Vind het zelfs wel lekker.
Alleen als ik geen dorst heb dan krijg ik het amper door geslikt. Laat staan dat ik er 1 1/2 lt op een dag van moet drinken.
Vruchtensap verdunt met water dat gaat wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:21

Ik vind water het meest ranzige drinken wat er is := en iedereen kijkt me aan alsof ik gek bent, want water smaakt toch naar niks? Maar niemand die mij dan uit kan leggen dat je water toch echt wel proeft ;) het is niet dat het niet langs je smaakpapillen komt.

Geef mij maar gewoon een glas vruchtensap, of aangelengde siroop, een kop thee of een kop koffie.. water krijg ik echt niet weg. Keel slaat dicht :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:27

Ik drink ook graag water, vaak minimaal 1 liter per dag, de rest overdag aangevuld met thee :+

anji

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:35

Hier nog iemand die eigenlijk alleen maar water drinkt. Af en toe een kop thee maar geef mij maar water! Neem meestal lauw/warm water. Alleen zomers wil ik nog wel eens koud water drinken. Ik heb een periode gehad dat ik 5 - 6 liter water per dag dronk. Kreeg het vriendelijke verzoek van de dokter en fysio om maar eens iets te minder. Blijkbaar is 2.5 - 3 liter meer dan genoeg ;( . Maar het kost mij echt moeite om minder te gaan drinken! Het drinkt ook zo makkelijk weg.....geen koolzuur in je neus zoals na het drinken van cola :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:37

Water heeft zeker wel een smaak :j kan ook niet anders met alle mineralen die er in zitten. Als je water uit fles drinkt merk je ook dat elk merk anders smaakt, heel bizar. Ik vind Spa Blauw bijvoorbeeld een beetje metalig smaken.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:41

Pasamba schreef:
Aan water zit geen smaak dus ik snap niet hoe je dat niet kunt lusten. Ik drink alleen maar water en thee.

aan water zit wel degelijk smaak, al merken de meeste mensen dat niet heel erg. je kan dit makkelijk uittesten, door vlak na elkaar kraanwater/ spa/ evian/ nog ander merk te nemen.

moonshine88 schreef:
Ik drink het met perioden. Vooral zomers en swinters heel weinig.

Het is inderdaad zonder E-nummers en suiker maar fleswater en kraanwater is ook niet geheel zuiver. zit ook chloor in etc. Water uit een Zwitser beekje moet je tegenwoordig denk ik drinken om het geheel zuiver te hebben....

Nee hoor, ook daar zitten allerlei zouten en bacterien in (vanuit grond, maar ook van mogenlijk dood dier een stuk stroomopwaarts, wordt je niet blij van), kan je beter kraanwater hebben. En geheel zuiver water wil je ook niet drinken, tenminste, niet als je wilt blijven leven. Puur water/H2O is dodelijk bij voldoende inname (gok ongeveer zo'n 100/200ml) omdat er geen zouten en dergelijke inzitten en het vanwege de natuurlijke balans dan je lichaam leegtrekt qua zouten, die je lichaam ook hard nodig heeft.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterintoxicatie Dit effect dus, maar dan met maar een kleine hoeveelheid ;)
Oh, en in nederland wordt ook al een behoorlijke tijd geen chloor meer gebruikt voor drinkwaterbereiding hoor ;) ik geloof in frankrijk nog wel, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Ik drink zelf eigenlijk niet genoeg water, maar lust het zeker wel. Vooral als ik echt dorst heb (weer eens te hard gefietst oid) dan sla ik meestal eerst 2 glazen water achterover en dan is de dorst weg, en daarna neem ik dan een sapje oid. Echt koud water vind ik minder lekker, en krijg ik ook minder snel weg. Lauw water krijg ik ook niet weg trouwens.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:42

Ja ik snap wel dat mensen soms water niet lekker vinden. Ikzelf ben er dol op, maar niet altijd overal :p water hier in frl uit de kraan is prima, maar ik ben zomers wel eens te vinden bij nijmegen in de buurt, daar vind ik het uit de kraan echt vies, net zoals vorig jaar toen ik in canada was, daar kocht ik mooi flessen uit de supermarkt want uit de kraan was echt niet lekker :=

Maar water vind ik dus wel lekker, heb met frisdranken ed wel eens dat het verkeerd valt. En veel dranken zijn mij ook veeeeel te zoet, vies zoet gewoon :=

F_Orumster

Spa blauw is inderdaad vies.

anji schreef:
Hier nog iemand die eigenlijk alleen maar water drinkt. Af en toe een kop thee maar geef mij maar water! Neem meestal lauw/warm water. Alleen zomers wil ik nog wel eens koud water drinken. Ik heb een periode gehad dat ik 5 - 6 liter water per dag dronk. Kreeg het vriendelijke verzoek van de dokter en fysio om maar eens iets te minder. Blijkbaar is 2.5 - 3 liter meer dan genoeg ;( . Maar het kost mij echt moeite om minder te gaan drinken! Het drinkt ook zo makkelijk weg.....geen koolzuur in je neus zoals na het drinken van cola :j

Ha, nog een lauw water drinker.
Ik pas er altijd wel voor op niet meer dan 3 liter te drinken.
Koolzuur doet mij ook wat 'zeer' in de neus inderdaad en het is zo mierezoet en vies brrr. En dan nog de stroeve tanden die je ervan krijgt, nee dank u.

Ranja en vruchtensappen zijn slecht voor je tanden. Mijn tandarts ziet dat mijn tanden niks te verduren hebben en ook mijn huid doet het er erg goed op. Ben net 30 en heb minder rimpels dan sommige 25jarige meiden. Ha!

Katyatje

Plat water ben ik ook niet zo'n fan van, maar als het echt heel warm is kan het me wel heel erg smaken. Maar anders liever spuitwater.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:43

Ja heb het wel moeten leren drinken maar ondertussen merk ik dat ik wel gezonder ben ik heb geen droge lippen meer, minder vaak hoofdpijn, minder last van huidirritaties en goede stoelgang! Frisdrank en sapjes drink ik bijna niet en hebben we ook bijna nooit in huis ook omdat al die sapjes en frisdranken bar slecht zijn voor je tanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:43

Ik hoor mijn tandarts anders nooit klagen.. ik heb nog nooit een gaatje gehad en drink echt alleen maar dingen met suiker er in, zelfs in thee en koffie :+

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:44

Ik drink bijna alleen maar water (sinds ik werk drink ik ook thee omdat ik daardoor iets meer drink), maar je bent al snel saai als je water vraagt. :?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:45

Rintah schreef:
Nee hoor, ook daar zitten allerlei zouten en bacterien in (vanuit grond, maar ook van mogenlijk dood dier een stuk stroomopwaarts, wordt je niet blij van), kan je beter kraanwater hebben. En geheel zuiver water wil je ook niet drinken, tenminste, niet als je wilt blijven leven. Puur water/H2O is dodelijk bij voldoende inname (gok ongeveer zo'n 100/200ml) omdat er geen zouten en dergelijke inzitten en het vanwege de natuurlijke balans dan je lichaam leegtrekt qua zouten, die je lichaam ook hard nodig heeft.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterintoxicatie Dit effect dus, maar dan met maar een kleine hoeveelheid ;)
Oh, en in nederland wordt ook al een behoorlijke tijd geen chloor meer gebruikt voor drinkwaterbereiding hoor ;) ik geloof in frankrijk nog wel, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Ik drink zelf eigenlijk niet genoeg water, maar lust het zeker wel. Vooral als ik echt dorst heb (weer eens te hard gefietst oid) dan sla ik meestal eerst 2 glazen water achterover en dan is de dorst weg, en daarna neem ik dan een sapje oid. Echt koud water vind ik minder lekker, en krijg ik ook minder snel weg. Lauw water krijg ik ook niet weg trouwens.

En daarom word ik er helemaal eng van als je soms recepten ziet voor detox drankjes waarbij je gedistileerd water moet gebruiken. Zo gevaarlijk!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:46

Ik hou niet van kraanwater, zal dus nooit een glas kraanwater drinken. Bar le duc of SPA blauw wil ik nog weleens drinken, maar ben er niet echt kapot van.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:51

phormicola schreef:
Rintah schreef:

En daarom word ik er helemaal eng van als je soms recepten ziet voor detox drankjes waarbij je gedistileerd water moet gebruiken. Zo gevaarlijk!

Niet te zuipen ook, gedestilleerd water.

Mensen die alleen maar gebotteld water kopen zijn echt een dief van hun eigen portomonnee.

Als je weer eens een flesje water koopt, moet je je bedenken dat je voor de prijs van die halve liter bronwater ook 1000 liters kraanwater kunt drinken. Om nog maar niet na te denken over de vervoerskosten, vervuilingen en andere ongein die gebotteld water met zich meebrengt.

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:53

Ik drink bijna nooit iets anders dan water. Als ik dorst heb is water het enige wat echt mijn dorst lest, fris/fruit dranken etc. krijg ik alleen maar meer dorst van. Daarbij komt ook nog dat ik niet van koolzuur hou, dus dan vallen de meeste frisdranken al af :')

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:54

phormicola schreef:
Rintah schreef:

gedestileerd water is nog geen puur water hoor +: daarvoor moet je nog een paar stapjes verder ;) daarna heb je nog RO water, en uiteindelijk milliQ (nagenoeg puur water)

gedestileerd water is inderdaad niet te zuipen.. zit echt geen smaak aan (aangezien de smaak wordt bepaald door de mineralensamenstelling in het water)

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:55

Ik drink trouwens alleen kraanwater (behalve in het buitenland) want aan bronwater vind ik zo'n raar smaakje aan zitten.. :r

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:59

ik vind water niet lekker, drink het wel als ik medicijnen in moet nemen of egt ziek ben maar als ik teveel water drink word ik er zelfs misselijk van -O-

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:01

als ik het meem wanneer ik ziek ben en een paracetamol moet kots ik alles gewoon uit.. die combi maakt mij zo misselijk.. maar het helpt wel tegen hoofdpijn!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:04

Jans schreef:
Ik hoor mijn tandarts anders nooit klagen.. ik heb nog nooit een gaatje gehad en drink echt alleen maar dingen met suiker er in, zelfs in thee en koffie :+

dat jij jouw tandarts niet hoort klagen en geen gaatjes hebt betekent niet dat suiker goed is voor je tanden... :')

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:07

Mijn tandarts klaagt ook nooit als ik een gaatje heb, die vind dat meer dan prima :P