Hoe slapen jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:13

ik lig eerst in alle mogelijke houdingen en pieker me suf, bedenkt hele scenes in mijn hoofd en val dan in slaap :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:14

wendyP schreef:
ik lig eerst in alle mogelijke houdingen en pieker me suf, bedenkt hele scenes in mijn hoofd en val dan in slaap :')

:') Wat voor scenes? ik ben ook een scene maker , de meest aparte dingen beleef ik :')

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:15

takkie_muis schreef:
wendyP schreef:

:') Wat voor scenes? ik ben ook een scene maker , de meest aparte dingen beleef ik :')

Hoe ik dingen anders had kunnen doen of verhalen bedenken, best apart dus haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:17

Gelukkig ben ik dus niet de enigste met dit rare gedrag _/-\o_

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:22

Eerst lees ik een halfuur, dan alle lichten uit (behalve dat ene lampje :') ). Meestal slaap ik met raam open (als het weer het toelaat), denk meestal over de dingen die me dan interesseren... Ik slaap altijd met radio (538). Na tien uur op een doordeweekse dag val ik nooit in slaap, hier en daar een uitzondering. Ik slaap niet snel en kan ook nooit stil liggen als er een leuk liedje op komt ofzo :') :'). Soms word ik altijd om 4 uur wakker (niet om 2 uur ofzo) en meestal kwart voor tien moet ik nog een keer naar de wc :+. Ik slaap volgensmij aardig diep en altijd op mijn linker of rechter zij, één knie omhoog en de anders lang. Armen ergens op mijn lichaam of daar naast...

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:24

Voor ik ga slapen lig ik vaak eerst nog even een half uurtje/uurtje te lezen en/of te whatsappen. Als ik bij mijn vader ben doe ik voor ik ga slapen ook even alles rekken en strekken en op 10 sec op 1 been staan, beide kanten, met ogen dicht. 't liefst slaap ik lekker lang, op tijd op bed (half 10 - 11 uur) en rond half 9 - half 10 eruit.
Meestal op m'n zij, foetushouding en afentoe op m'n rug. Soms wordt ik 's nachts wakker op mijn rug en mijn knieën opgetrokken :') Ik slaap ook altijd wel diep, soms onrustig en 1 - 4x per nacht wakker worden maar meestal gewoon doorslapen. Wel droom ik vaak veel en apart :=

Oja, en ik word 's ochtends echt slecht wakker :+ Als ik er kwart over 7/half 8 uit moet ga ik echt slaapdronken uit bed, haha.
Oh, ik praat ook wel eens in mijn slaap en soms een beetje snurken :o Heel soms slaapwandel ik ook..

Iolanthe

Re: Hoe slapen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:31

Voor ik ga slapen lees ik altijd eerst in bed, dan merk je niet zo dat je bed nog koud heeft, en tegen dat je klaar bent met lezen heeft je bed lekker warm :)
Soms duurt het best lang voor ik in slaap val. Als ik pieker over iets, als is het maar gewoon "Vergeet morgen je wiskundeboek niet!" dan lig ik ofwel langer wakker, ofwel wordt ik dan midden in de nacht wakker, waarbij ik me dan afvraag hoe het komt en meestal snel weet waar het aan ligt. Wat dan erg goed helpt is iets opschrijven. Dan val ik meteen weer in slaap en kom ik niet meer wakker.
Ik lig dus op mijn ene zij om te lezen, en dan draai ik me op mijn andere zij om te slapen, redelijk in foetushouding denk ik. Soms lig ik wel eens in X-houding of andere rare dingen, maar da's dan omdat ik niet kan slapen en me verveel en wanhopig een manier zoek om gemakkelijk te liggen :)
En ik heb ook altijd nood aan een dikke deken, zelfs in de zomer, omdat ik beter slaap met een beetje gewicht op me.

UMayDream, praten doe ik gelukkig nog niet! Er wordt wel gezegd dat ik soms smek :') Wil ik niet horen van mezelf. Het is echt altijd gezellig als we op reis allemaal samen slapen: mijn broer snurkt, mijn zus praat, mijn andere zus zingt, en ik smek :')

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:33

Haha, je zus zingt in haar slaap? :') Heel concert geven jullie met z'n allen! :))
Als ik praat is 't ook meer gebrabbel dan echte woorden, gelukkig :=

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:37

Nou ja, niet echt zingen, meer neuriën, maar wel heel luid. Best irri als je wil slapen!
Ze zei ook eens, toen mijn papa ging kijken 's avonds: Waar is mama? En hij: Ze is beneden. En zij terug: Oh, er zit nog een tovenaar in mijn zak... :') Dat was wsl ergens tussen wakker zijn en slapen in denk ik :')

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:37

takkie_muis schreef:
wendyP schreef:

vind ik soms ook wel leuk, scenes bedenken, mijn droomscene aan het strand met een paard etc etc

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:41

altijd op mijn buik of rechterzij en dan foetus houding, heerlijk!
ik val over het algemeen heel snel in slaap. kijk altijd nog tv voor ik ga slapen en vaak val ik al in slaap voor ik die heb uitgezet :+
ik beweeg ontzettend veel en sla en schop veel om me heen, arm vriendje haha

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:41

ik doe mijn ogen dicht en slaap

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:44

da's gemakkelijk!

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:50

Ik ga meestal om een uurtje of 9 naar bent, en hopelijk slaap ik dan rond een uurjte of 11-12...
Al heeft mijn nieuwe deken (2,2m x2,3m) er wel voor gezorgt dat ik iets eerder slaap... voor de rest licht ik enorm te woelen, ene kant, buik, andere kant, rug, ene kant enz enz enz en ben ik allemaal verhalen aan het bedenken (die ik eigenlijk eens moet opschrijven :+)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:26

Werecat schreef:
Ik slaap op mijn buik met mijn handen als het ware onder mijn lijf, onder mijn benen op precies te zijn,met de handpalmen naar boven toe.

JA!!! Zo slaap ik ook en ik word áltijd uitgelachen :')
Lotgenoot!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:11

Ik slaap op mijn zij met mijn hoofd naar de muur :') Woel wel veel voordat ik uiteindelijk zo in slaap val. Als ik alleen slaap lees ik vaak nog even en denk ik aan van alles. Als ik met vriend slaap wil ik per se lepeltje lepteltje liggen, of op zijn schouder. Vaak wordt ik zo'n 4-6 x per nacht even wakker. Als ik goed lig kan ik zo weer in slaap vallen (en geen nachtmerries had), anders moet ik eerst weer een half uur woelen om weer in slaap te vallen. Ik praatte vroeger wel veel in mijn slaap, gelukkig nu niet meer :D Vroeger ook veel geslaapwandelt :P Nu ik een hoogslaper heb durf ik het niet meer ^^ Verder val ik in slaap met veel spiertrekkingen blijkbaar, voel ze zelf weinig of niet, maar vriend voelt ze wel :)

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:12

Ik doe dat met mijn ogen dicht :)

pindaknor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:14

Ik slaap echt zo slecht.. Heeft iemand nog tips?

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:16

veranderen van positie in u bed, ga eens diagonaal liggen of draai jezelf om ( je "noorden" veranderen )
je bed op een andere plaats in je kamer zetten helpt ook

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:17

Ademhalings oefeningen doen en ontspanningstechnieken

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:24

Ik heb echt een rare tik.
Ik slaap op mijn zij maar moet echt mijn haar over mijn oor hebben.
Anders denk ik dat ik een koud oor krijg ofzo en kan ik echt niet slapen.
Vreemd he?

Wat ik ook doe is met mijn voeten wrijven. Dat vind ik zo heerlijk!!
Ik hou echt van slapen!!!

Blazee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:28

Ik slaap met m'n ogen dicht :D

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:29

Ik ben typisch een freefaller. :D Volgens statistieken behoor ik daarmee tot een groep van 7%...

Ook is het bij mij zo dat ik op m'n rug niet in slaap kan vallen, net alsof mijn lichaam dan in de war is van 'huh, waarom ga je zó liggen als je wilt slapen?'... Maar dat heb ik vaker langs horen komen! Dus da's niet echt uitzonderlijk of zo... :)

Oh, ik kan trouwens ook niet in slaap vallen zonder iets over m'n hoofd. :+ Die is wel wat eigenaardiger, denk ik. Volgens mij is dat pas sinds twee jaar zo, ongeveer, dus relatief kort. :')
Ja; ik slaap dus altijd ofwel met een kussen over m'n hoofd (de makkelijkste optie), hoodie (winter) of gewoon een sprei over m'n dekbed. Als het 's zomers maar niet te warm gaat worden...

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:24

Plien91 schreef:
Wat ik me vanochtend nog bedacht :)*. Ik kan alleen op mijn rechterzij slapen als ik aan de rechterkant van het bed lig. Anders ademen mijn vriend en ik 'naar elkaar toe' en daar kan ik niet tegen.

dat ken ik haha,
ik doe altijd het dekbed er tussen dan heb ik er geen last meer van :')

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:26

_Bonte_ schreef:
veranderen van positie in u bed, ga eens diagonaal liggen of draai jezelf om ( je "noorden" veranderen )
je bed op een andere plaats in je kamer zetten helpt ook

hele goede tip. als ik dat deed als ik weer is mn hele inrichting ging veranderen dan sliep ik beter.
dus dit is een hele goede tip.