Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
takkie_muis schreef:wendyP schreef:ik lig eerst in alle mogelijke houdingen en pieker me suf, bedenkt hele scenes in mijn hoofd en val dan in slaap
Wat voor scenes? ik ben ook een scene maker , de meest aparte dingen beleef ik
). Meestal slaap ik met raam open (als het weer het toelaat), denk meestal over de dingen die me dan interesseren... Ik slaap altijd met radio (538). Na tien uur op een doordeweekse dag val ik nooit in slaap, hier en daar een uitzondering. Ik slaap niet snel en kan ook nooit stil liggen als er een leuk liedje op komt ofzo
. Soms word ik altijd om 4 uur wakker (niet om 2 uur ofzo) en meestal kwart voor tien moet ik nog een keer naar de wc
. Ik slaap volgensmij aardig diep en altijd op mijn linker of rechter zij, één knie omhoog en de anders lang. Armen ergens op mijn lichaam of daar naast...
Ik slaap ook altijd wel diep, soms onrustig en 1 - 4x per nacht wakker worden maar meestal gewoon doorslapen. Wel droom ik vaak veel en apart 
Als ik er kwart over 7/half 8 uit moet ga ik echt slaapdronken uit bed, haha.
Heel soms slaapwandel ik ook.. 

Wil ik niet horen van mezelf. Het is echt altijd gezellig als we op reis allemaal samen slapen: mijn broer snurkt, mijn zus praat, mijn andere zus zingt, en ik smek
Heel concert geven jullie met z'n allen!
Dat was wsl ergens tussen wakker zijn en slapen in denk ik
takkie_muis schreef:wendyP schreef:ik lig eerst in alle mogelijke houdingen en pieker me suf, bedenkt hele scenes in mijn hoofd en val dan in slaap
Wat voor scenes? ik ben ook een scene maker , de meest aparte dingen beleef ik

)
Woel wel veel voordat ik uiteindelijk zo in slaap val. Als ik alleen slaap lees ik vaak nog even en denk ik aan van alles. Als ik met vriend slaap wil ik per se lepeltje lepteltje liggen, of op zijn schouder. Vaak wordt ik zo'n 4-6 x per nacht even wakker. Als ik goed lig kan ik zo weer in slaap vallen (en geen nachtmerries had), anders moet ik eerst weer een half uur woelen om weer in slaap te vallen. Ik praatte vroeger wel veel in mijn slaap, gelukkig nu niet meer
Vroeger ook veel geslaapwandelt
Nu ik een hoogslaper heb durf ik het niet meer ^^ Verder val ik in slaap met veel spiertrekkingen blijkbaar, voel ze zelf weinig of niet, maar vriend voelt ze wel
Volgens statistieken behoor ik daarmee tot een groep van 7%...
Die is wel wat eigenaardiger, denk ik. Volgens mij is dat pas sinds twee jaar zo, ongeveer, dus relatief kort. 
_Bonte_ schreef:veranderen van positie in u bed, ga eens diagonaal liggen of draai jezelf om ( je "noorden" veranderen )
je bed op een andere plaats in je kamer zetten helpt ook