Geen hetero, maar wel een kinderwens?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:32

Ik ook! Bomen klimmen, voetballen en mezelf zo vies mogelijk maken. :D
(Arme moeder, die heeft afgezien... :+)

Maar goed, je kunt niet kiezen wat je krijgt en als het er uiteindelijk is hou je er toch wel van, denk ik. :j

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:34

Ik wilde eerst ook liever een jongen. Nu heb ik ze beide en tsja beide hngen hier letterlijk in de gordijnen en vechten om autootjes. Ze is een knap blond meisje en speelt graag met haar jurkje in het zwarte zand. Om vervolgens een bal tegen je kop aan te schoppen.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:38

x_Anne_x schreef:
Gelukkig staat deze wet op t programma

http://www.nu.nl/politiek/2946308/lesbi ... ennen.html

Edit:
He toevallig is de eerste kamer gister weer een 'stap' verder.
Voor wie t interessant vindt, hier kon je de wet volgen: http://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/ ... ouderschap

Ziet er ernstig ingewikkeld uit iig :')

Op dit moment is het zo dat bij twee vrouwen, de vrouw die het kind baart automatisch de juridische moeder is.
De andere vrouw wordt pas juridisch moeder na partneradoptie (wel versoepelde regeling).
Gezag over het kind krijgen beide vrouwen wel van rechtswege (bij huwelijk en GP).
Bij samenwonen krijgt alleen de juridische moeder het gezag.

Als de nieuwe wet erdoor is zal ook de 'tweede' moeder automatisch juridisch moeder zijn.
Tenminste, als het kind geboren wordt binnen huwelijk of GP. Bij samenwonen zal dit niet gelden.

patatkraam

Re: Geen hetero, maar wel een kinderwens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:48

gelukkig wil ik toch wel trouwen :')

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:52

xManon_ schreef:
Saars schreef:
Hk wil zelf liever niet dat er een man bij komt kijken en dat er dan één van de twee moeders de 'echte' moeder is. Ik wacht vol ongeduld tot de manier is uitgewerkt waarbij holebikoppels een kindje kunnen krijgen dat genetisch helemaal van hen is. Namelijk met stamcellen!

Lees dit maar even voor meer informatie!

Hier herken ik mezelf best wel in, ik wil ook niet dat het kind van één van de twee is. (Vond eitje van de ander dragen dit trouwens wel aardig opheffen.)
Interessant artikel en het is wel iets waar ergens diep mijn grootste hoop zit.
Samen een kindje kunnen maken lijkt me heel bijzonder, zien dat het kind iets van jou en van de ander heeft.

En wat betreft alleen meisjes kunnen krijgen.. wat vinden jullie er sowieso van?
Maakt het voor een kind van twee moeders uit of het een jongen of een meisje is?
Kun je de behoefte van een jongen niet verzadigen omdat je een vrouw bent?
En kan een homostel een meisje niet voldoende ondersteunen omdat ze zelf bv niet weten hoe het is om ongesteld te zijn?

Ik ben sowieso al meer van mening dat een kind een vader EN moeder nodig heeft.
Een man is niet voor niks een man idem dito een vrouw en naar mijn mening kan je die rollen ook niet vervangen.
Ik las hier ergens ook iemand die zei dat diegene niet wilt /liever niet heeft dat het kind zijn of haar vader kent /zijn of haar vader ooit in z'n leven ziet.
Dat vind ik zelfs nog egoiistisch.. Op de natuurlijke manier heb je gewoon een donor nodig en dat kind weet met een bepaalde leeftijd ook wel dat ie niet van de ooievaar komt,maar van man &vrouw.. Verbieden van het zien van zijn of haar biologische vader kan en mag niet naar mijn mening.
Artikel dat je noemt vind ik een heel eng idee.. Ben er eigenlijk fel op tegen, word al geprutst met dieren maar nu ookal met mensen.. Wat voor kinderen worden het? Worden ze ook net zo oud als normale kinderen? Hebben zij net zoveel procent kans
Om gezond te zijn als normale mensen?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:52

Ik wil ook trouwen. Zeker als je een kinderwens hebt maakt het sommige zaken stukken makkelijker (ook als je hetero bent) en ik wil gewoon graag zo'n jurk aan. :D

Hebben jullie allemaal een concrete kinderwens, of is het nog "Ooit... Op een dag..."?

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:57

Trouwen, hmm ja aan de ene kant lijkt me dat echt geweldig maar nu nog even lang niet :P

Das wel een punt Elin, je ziet bij dieren dat ze dan toch een stuk zwakker zijn dan normale dieren. Ze zijn vaker zietk etc dus lijkt mij dat het dan bij de mens ook wel zo zou zijn.

Ik heb 2 kids dus ooit op een dag zit er niet meer in :P. Mocht ik een vriendin treffen die er nog zou willen dan oke, kan dat maar nu nog even niet.
Maar hangt er ook vanaf welke rol zei wil spelen in het leven van mijn kinderen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:03

Natuurlijk hebben mijn vriendin en ik het hier ook over.
De beslissingen welke zeker al vast staan is dat mocht er een tweede kindje komen we dezelfde donor willen als voor kindje 1.
Het liefst willen wij beide een kindje baren, wat dan dus niet betekent dat dat dan mijn of haar kind is.. Maar ons kind.

Mu weet ik wel dat daar weer regels aan verbonden zijn maar we zijn nog niet zo ver..

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:34

Elin_ schreef:
xManon_ schreef:

Hier herken ik mezelf best wel in, ik wil ook niet dat het kind van één van de twee is. (Vond eitje van de ander dragen dit trouwens wel aardig opheffen.)
Interessant artikel en het is wel iets waar ergens diep mijn grootste hoop zit.
Samen een kindje kunnen maken lijkt me heel bijzonder, zien dat het kind iets van jou en van de ander heeft.

En wat betreft alleen meisjes kunnen krijgen.. wat vinden jullie er sowieso van?
Maakt het voor een kind van twee moeders uit of het een jongen of een meisje is?
Kun je de behoefte van een jongen niet verzadigen omdat je een vrouw bent?
En kan een homostel een meisje niet voldoende ondersteunen omdat ze zelf bv niet weten hoe het is om ongesteld te zijn?

Ik ben sowieso al meer van mening dat een kind een vader EN moeder nodig heeft.
Een man is niet voor niks een man idem dito een vrouw en naar mijn mening kan je die rollen ook niet vervangen.
Ik las hier ergens ook iemand die zei dat diegene niet wilt /liever niet heeft dat het kind zijn of haar vader kent /zijn of haar vader ooit in z'n leven ziet.
Dat vind ik zelfs nog egoiistisch.. Op de natuurlijke manier heb je gewoon een donor nodig en dat kind weet met een bepaalde leeftijd ook wel dat ie niet van de ooievaar komt,maar van man &vrouw.. Verbieden van het zien van zijn of haar biologische vader kan en mag niet naar mijn mening.
Artikel dat je noemt vind ik een heel eng idee.. Ben er eigenlijk fel op tegen, word al geprutst met dieren maar nu ookal met mensen.. Wat voor kinderen worden het? Worden ze ook net zo oud als normale kinderen? Hebben zij net zoveel procent kans
Om gezond te zijn als normale mensen?

Ik denk dat dat het eigenlijk wel mee valt als het kind het moeder of vaderfiguur niet in de directe omgeving heeft.

Wel zou ik het voor het kind willen dat het kind weet wat de eventuele zaaddonor zou zijn, maar ik zou zeker niet willen dat hij bij het opvoeden betrokken is, want het is zijn kind immers niet. Wel zou ik willen dat het kind contact met hem op zou kunnen nemen als het wast ouder is en hier wat behoefte aan heeft.
Maar ik denk niet per sé dat er een man en een vrouw nodig is om een kind goed op te kunnen voeden. Wat vind je daar de meerwaarde van als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:37

In rolmodellen kan ik me vinden, daarom vind ik het bijvoorbeeld ook van belang dat in de kinderopvang en het basisonderwijs meer mannen komen te werken, maar qua gezinssituatie? Nee :n

Ik ben (vooral) voor mijn zoontje blij dat hij zijn vader vaak ziet. Denk dat dat wel belangrijk is want verder heeft hij mij, mijn moeder, en op school juffen. Overigens is hij ook helemaal fan van de vader van zijn lieVde (hij heeft een vriendinnetje, al ruim een jaar :+: )

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:39

Ik denkd at die rollen ook wel naar voren komen op school etc. Het is niet zo dat ik mijn kinderen als kluizenaar wil opvoeden. :')
en ik geloof verder niet zo in de traditionele rolverdeling. word een beetje allergisch ook als iemand dat zo zegt. :')

En het maakt toch niet uit of de vader met het kind voetbalt of de moeder?

Maar steen, dat is ook echt zijn vader he, die die al zijn hele leven ziet, dus dat is denk ik niet echt te vergelijken met een donor.
Laatst bijgewerkt door patatkraam op 15-04-13 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:40

Nee dat is ook in die zin niet te vergelijken hoor. Maar ik doelde meer op het feit dat ik blij ben dat hij een mannelijk rolmodel heeft. :)

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:42

Doel ook echt op rolmodellen. Er zijn denk ik vast dingen die een man een kind kan leren die wij als vrouwen niet kunnen. Als ik nu zie hoe vaak onze buurjongen van 16 met mijn vader onder zijn scooter en de auto/tractor etc van mijn pa hangen. En dan geef ik mijn oren wel eens de kost en dan zijn het toch ook hele andere gesprekken.

wat leuk en fijn dat hij een vriendinnetje heeft en haar vader ook mag. Hoe oud zijn jouw kinderen?

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:44

Waarom zou een vrouw dat niet kunnen dan? Niet dat ik het kan, maar heeft eerder met skills en interesses te maken dan geslacht vind ik.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:44

Ik zorg er gewoon voor dat mijn kinderen dezelfde interesses ontwikkelen. :Y)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:48

Ik betwijfel ook of de gemiddelde lesbische vrouw hetzelfde is als een hetero gemiddelde vrouw.

Ik zie mezelf wel met een zoontje hutten bouwen, banden plakken en meubels in elkaar zetten. :')

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:49

Haha dat laatste ook vooral. _O- Kom zoon we gaan de IKEA PAX kast in elkaar zetten, jottem! :')

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:49

"En jij mag de achterwand erop timmeren!" O:)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:50

Boeiend topic om te lezen :) ik vind het artikel over de stamcellen aardig wazig en nietszeggend. Hoe het nu echt in elkaar zit wordt niet verteld, alleen dat het 'misschien in de toekomst mogelijk is'.

Ik weet niet of ik kinderen wil, mijn vriendin wel maar respecteert mijn mening en we zijn nog laaaaaaaaang niet zo ver. Ik vind dat er aan elke methode vooral nadelen zitten.
Nu roep ik dat ik zelf niet zwanger wil worden, maar een onbekende donor staat mij tegen, heb het effect gemerkt van een IVF meisje die nogal wat problemen had met het niet kennen van haar vader.
Maar ik heb ook geen behoefte aan een goede vriend die de vader is van mijn kind. En laat ik nog maar zwijgen over het 'gewoon met iemand in bed duiken := '
Adopteren klinkt 'leuk' maar is ook weer ontzettend duur en gaat zoveel rompslomp aan vooraf, ik ken een hetero (!) koppel wat 8 jaar heeft gedaan over de adoptie van hun eerste kindje :=
Verder is het mijn vriendin waar ik zoveel van hou en waar ik van mezelf en van haar een kindje zou willen, niet van een vreemde. Binnen de familie houden is ook absoluut een no-go voor mij.

Ik zie het wel hoe het loopt, ik ben er nu eigenlijk nog niet mee bezig, en ik krijg er alleen maar hoofdpijn van als ik er teveel over na denk _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:51

En toch is dat denk ik niet hetzelfde. Kan je nog zo stoer zijn...

Mijn oudste dochter is 8, dan heb ik nog een meisje van 6,5 en een jongetje van 5 die zich 16 voelt.

Vanmorgen liep hij de klas van z'n lieVde in en dat ging echt van: "Ies, ik had nog wat van je thuis liggen!"
Dan kan je me helemaal oprapen :')

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:57

O super schattig Lente!

Ach zolang onze kinderen gelukkig zijn, zijn wij ouders dat ook *zwijmel*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:59

Haha nou dat is zéker zo :j Hoe vreselijk zoetsappig dat ook klinkt, als ik ze blij zie zijn dan maakt dat mijn dag wel echt goed :j En of ze nou later hetero of LBGT zijn, bij de Albert Heijn werken of Chirurg worden... als zij zich daar fijn bij voelen dan ben ik heel gelukkig voor ze!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:02

Jemig, ik kom dit topic laat tegen.. :')

Ik weet niet of je deze site al gevonden hebt, Daan? :)

http://www.meerdangewenst.nl/

Wij willen in ieder geval kids. :)
Wij gaan voor een bekende donor zonder vaderrol.
Liefst twee, allebei één keer zwanger..
(Maar ik moet wel als eerste, dan ben ik als eerst de Sjaak.. :') )

En dat gelul over verplichting van mannelijke rolmodellen vind ik misselijk. :r
De kids gaan spelen bij vriendjes en zien daar een vader van, wij hebben allebei genoeg mannelijke vrienden die ongetwijfeld over een jaar of wat als een vliegtuig met een kind op z'n nek rondjes wil rennen als wij uit liggen te puffen op de bank...
Mensen kunnen het zo moeilijk maken terwijl het zo makkelijk kan..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:08

Wat een goede site, die ga ik eens uitgebreid doorlezen! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:09

Dan bied je toch op die manier al een mannelijk rolmodel? :)