Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Wendel schreef:Ik weet het niet cassidy. Kan het niet eens zijn met de argumenten. In deze tijden is het niet makkelijk om zomaar aan kinderen te beginnen, vooral niet als je bewust alleenstaande ouder wilt worden. Hier op dit moment zou ik niet eens een hypotheek kunnen krijgen voor een huis. Nou ja misschien een kelder met een raampje erin.
Economisch is bijna niet haalbaar om een kind te krijgen als je al volledig moet blijven werken om beide te kunnen onderhouden. Welke optie's hou je dan nog over! Ik wil niet afhankelijk zijn van vangnetten van de regering. Het is allemaal zo leuk, toeslagen hier, kinderbijslag daar. Maar daar red je het niet mee. Ook mijn baas zou me in deze tijd liever zien verdwijnen als ik een kind wil. Voor mij dan 100 anderen die wel volledig willen blijven werken, flexibel zijn en nergens rekening mee hoeven te houden.
Wendel schreef:Verdien goed hoor, daar niet van, maar ook ik heb een paard. Ook daar gaan de kosten inzitten. Ook al kost dit bijna niks per maand.
Mijn ouders zouden dan moeten oppassen omdat een kinderdagverblijf niet te betalen is. .
), werk 28 uur. heb een paard (a 250 euro per maand stalling) en een pony a 50 euro per maand stalling. mijn kind gaat 2 halve dagen en 1 hele dag naar het dagverblijf. ik red het prima. kosten voor kdv is inkomensafhankelijk. ik betaal 150 euro per maand hiervoor. maar goed, ligt er natuurlijk aan hoeveel dagen je nodig hebt. daarnaast krijg je als alleenstaande ouder nog wat "extraatjes". als worden deze belastingvoordeeltjes ook langzaam aan weg bezuinigd binnen een paar jaar. maar goed, ik heb het wel zo in gecalculeerd dat ik ook zonder die toeslagen rond moet kunnen komen. 
willeke_x schreef:Ik las hier ook dat alles wat je hebt dat je dat ook kan kwijt raken... tjah maar dat geld ook voor twee-ouder gezinnen. Hoeveel mensen zijn er in Genk op de ford ontslagen waarbij vader en moeder daar werkten? Daar zijn ze ook hun hele inkomen kwijt, en zij hebben vaak ook een lening voor een huis en opgroeiende kinderen. Ik weet ook niet hoe het in Nederland zit, maar als je een kind hebt en je bent gezinshoofd is de uitkering in het begin nog vrij hoog. Om dat op te vangen ben ik vier jaar geleden ook begonnen met een avondstudie rechtspraktijk, waar je eigenlijk héél erg veel mee kan hier in België. Rechtspraktici en juristen worden vaak gezocht voor allerhande jobs. Op dat vlak ben ik er redelijk gerust in. In juni studeer ik af en heb ik mijn diploma. Dus ook dat heb ik dan extra achter de hand moest ik mijn huidige job om welke reden dan ook verliezen.

Myca schreef:Jeetje TS, je bent bijna 30, dat is toch niet de leeftijd dat biologische klikken zo'n impact op je leven zouden moeten hebben.
Een kind is niet zomaar iets, maar je hebt nog zo'n 10 jaar te gaan. Als ik jou was zou ik eerder een punt achter deze relatie zetten en kijken of je Mr Right tegen komt. Samen een kind opvoeden is echt veel leuker, niet alleen voor jou maar vooral voor het kind.

Wendel schreef:Zal niet mijn hele begroting open en bloot op het internet gooien. Ik werk 37 uur per week. Mijn paard kost 130 in de maand. Hrb een huurhuis en daar de bijkomende kostren (gas, water,licht, boodschappen enz enz). Zal als het inkomends afhankelijk zijn ong 400 euro per maand moeten betalen aan een dagverblijf. Daarbij moet een kind natuurlijk ook zijn natje en droogje moeten hebben. Ik heb bewondering voor je dat je het red met 28 uur werken

Cassidy schreef:En een baan van 28 uur werken is voldoende, ligt aan het uurloon wat je voor die baan krijgt.

Wendel schreef:cassidy.... . Ja mijn paard kost me 130 euro in de maand, ik heb alles erbij in gerekend, dat word toch ook gevraagd?
, mensen schatten me ook altijd jonger). Ga lekker een eigen leven opbouwen en leuke nieuwe mensen ontmoeten... die baby kan de komende 10 jaar ook nog wel. Heb je meteen een goede reden om jong van geest te blijven
Cassidy schreef:Als jij met 130 Euro in de maand per paard toekomt, inclusief verzekering en smid en DA, dan wil ik je vragen om dat met me te delen, mag desnoods ook via PB..

Myca schreef:Jeetje TS, je bent bijna 30, dat is toch niet de leeftijd dat biologische klokken zo'n impact op je leven zouden moeten hebben?
Een kind is niet zomaar iets, maar je hebt nog zo'n 10 jaar te gaan. Als ik jou was zou ik eerder een punt achter deze relatie zetten en kijken of je Mr Right tegen komt. Samen een kind opvoeden is echt veel leuker, niet alleen voor jou maar vooral voor het kind.
Daarnaast is het veel makkelijker om een geschikte partner te vinden als je geen kind hebt.
Rapperijder schreef:NIET WAAR!
Op je 30 begint de vruchtbaarheid achteruit te gaan.
Op 35 is het beste er vanaf
Op 40 is 1/3 van de vrouwen al definitief in de menopauze en dus onvruchtbaar, en de andere 2/3 zijn sterk verminderd vruchtbaar met een heel hoge kans op miskramen of aangeboren afwijkingen.
Als je er op je 40ste nog aan moet beginnen ben je echt wel te laat. TS heeft hooguit nog een jaar of 5, dus ze heeft groot gelijk als ze zegt dat ze de knoop maar eens wil doorhakken.
). Maar de keuze (zolang het lukt), is aan mij... Cassidy schreef:. Maar als je die beslissing niet kunt of niet wilt nemen, en het krijgen van een kind afhankelijk is van je financiele situatie en je geen keuzes wilt of kunt maken: wat zeur je dan?
Als jij perse een kind wilt, dan kan dat er komen. Ook al stuur je je paard daarvoor naar de slager. Wil of kun je dat niet, dan is de drang naar een kind niet groot genoeg....
Cassidy schreef:Ik heb geen kinderwens en snap niet dat mensen dat willen, maar ik weet wel dat als je wacht tot alles perfect is, je weleens bedrogen uit kunt komen, want kinderen "neem je niet' maar kinderen "krijg je".
Wil je zeker zijn van kinderen dan begin er zo vroeg mogelijk aan, heb je nog een tijd om de medische molen in te gaan mocht het op de natuurlijke manier niet lukken. Niet wachten tot je ze alles kunt bieden, want dat komt vanzelf. Niet wachten op de perfecte partner, niet wachten op dat perfecte huis, de perfecte inrichting: ga voor dat kind als de drang echt zo groot is, desnoods via de spermabank, en alls komt goed.
En als je van tevoren allerlei beren op de weg ziet, dan is je drang naar dat kind niet groot genoeg.