Dag papa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Dag papa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 18:02

Bedankt voor al jullie lieve berichten, dat doet mijn moeder en mij echt goed. :)

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:47

Ik wil je ook condoleren vanuit hier. Ben blij te lezen dat je een beetje verder kunt met je leven. En je vader is er natuurlijk toch nog bij, alleen lichamelijk niet meer.
Ik ben mijn moeder 3 maanden terug ook verloren en het verbaasde me zelf hoe goed ik er eigenlijk mee om ben gegaan en dat nu nog doe en dat lees ik in jou berichten ook terug over jou.

Sterkte alsnog de komende tijd want moeilijke tijden als kerst en verjaardagen zitten er ook nog aan te komen uiteindelijk..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 22:14

Jij ook gecondoleerd en ontzettend veel sterkte gewenst. :(:)

Ik weet niet zo goed of ik zo sterk/goed ben eerlijk gezegd. Het typt allemaal zo makkelijk, net als het zo makkelijk praat, maar ondertussen weet ik het niet altijd zo zeker. -O-

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 20:43

Vandaag voor het eerst een hoofdstuk geschreven in het dagboek aan mijn vader. Klinkt wellicht stom maar er waren gewoonweg zaken die ik aan hem wou vertellen en die mij al weken dwars lagen. Nu het er allemaal uit is, ben ik moe maar voldaan en opgelucht.

Gisteren heb ik met zijn camera de volgende foto's gemaakt van zijn grote vriend:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast ben ik zeer benieuwd naar de cijfers van de twee tentamens die ik 3 en 2 weken geleden gemaakt heb.

22 dagen geleden is het nu dat hij heengegaan is... Niet te beseffen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:50

22 dagen al? Het lijkt veel korter geleden! Prachtige foto's weer, Magda. Hoe houdt de hond zich? Ik herinner me een topic dat het niet zo goed ging. Ik hoop natuurlijk dat het beter gaat.

Wat goed dat je dat dagboek aan het schrijven bent! Je kunt op die manier je hart luchten aan je vader. Mooi!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 20:54

Het lijkt inderdaad veel korter, bizar he? Bedankt. :) Het klopt ja van dat topic, de eerste dagen was hij echt absurd rustig in huis. Maar nu begint hij ook wat meer op te bloeien. Maar dat lammetjesgedrag wat hij altijd bij mijn vader had (hyperactieve puppy), dat heeft hij niet meer. Alleen nog als je met het balletje erop uit gaat. Maar goed, het was mijn vaders hond die twee waren onafscheidelijk...

Ik voel mij inderdaad ook erg opgelucht daardoor, ben blij dat ik het gedaan heb.

Overigens kunnen we zijn as nu ophalen. Ben druk bezig met een sieraad uit te zoeken die ik als mini urn naast zijn foto wil hangen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:59

Oh, wat een mooi idee! Ik wist niet dat dat kon... (sieraad). Ik zou zoiets ook zeker doen, hoor. Inderdaad mooi naast zijn foto. Echt een mooi idee!

Je hond moet ook door een proces van gemis, maar ik ben blij te horen dat hij weer vrolijker wordt en dat het beter gaat. :j

Je gevoelens opschrijven kan heel erg opluchten. Voor jou is het nog persoonlijker, omdat je het aan je vader vertelt op deze manier en niet zomaar "van je af schrijft". Goed hoor. :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 21:05

Wij zijn laatst nog achterovergeslagen met wat er tegenwoordig allemaal kon met as. := Tot aan tatoeages maken toe (maar dat is dan verboden in Nederland).
Er zijn alleen zo veel keuzes qua sieraden dus het is even een lastige keus om te maken.

Klopt, lekker persoonlijk naar mijn vader gericht, dat had ik absoluut even nodig inderdaad. :)

Ik weet dat honden niet zo denken, maar ik ben er toch van overtuigd dat hij weet wat er aan de hand is (yup, vermenselijking maar voor deze situatie doe ik even afstand van mijn standpunt hierover). :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:20

De sieraden met as zijn tegenwoordig ook erg mooi. Ik heb er zelf ook een met de as van mijn vader. Die heb ik de eerste jaren met name ook veel gedragen. Daar voelde ik me gewoon fijn bij :j
En je kunt er dus niets aan zien, het is gewoon een ketting met een hart er aan.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:22

Ik weet niet waarom, maar tranen in mijn ogen bij het zien van de foto's van ''zijn grote vriend''.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:26

Heel erg veel sterkte :(:)

Y;(

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 10:31

Bedankt voor de lieve berichten. :) Klopt Wendy, we hebben hier stapels met brochures liggen maar ik kan niet zo goed kiezen, het is teveel keus. Al valt mijn oog wel steeds op een Yin/Yan-hanger dus wellicht wordt die het.

Prachtige foto's he van onze brutus? We worden tijdens het uitlaten zo vaak aangesproken door hondenbaasjes die ons condoleren of die vragen waarom mijn vader zo lang niet is gezien. Daardoor besef je echt wat voor een kenniskring hij alleen al met het uitlaten van de hond opgebouwd had. Hij liep dan ook eigenlijk dagelijks om de twee uur een grote wandeling dus zo verwonderlijk is het ook niet.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:36

Heel veel sterkte magda.
Mijn moeder is op 21 maart j.l. overleden aan longkanker, na een ziektebed van 11 maanden, met veel ups en downs. Mijn moeder was pas 52, veeel te jong.
Ik weet wat jullie doormaken, het is en blijft onwerkelijk.
Gelukkig hebben jullie elkaar nog, veel steun zoeken bij elkaar en er veel over praten, dat helpt bij mij soms een beetje.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 14:07

Ik vind dat je het harstikke goed doet hoor!
Blijf voorral lekker schrijven naar je vader, dat is heel fijn :)
Ik heb weet ik het hoeveel a4tjes vol..
Wat ik me papa nog had te vertellen..
Ook praat ik nog veel tegen hem :+
Voorral bij hem thuis,

Laatst was zo appart, ik zat op zijn computer te photoshoppen
En ik snapte iets niet, en het lukte maar niet
Dus zei hard op, "nou papa help me nou is"
En flop hij deed het, ik keek echt zo van huhh?
Maar dat zijn van die mooie dingen..
Onze vaders zijn altijd om ons heen!

Hoe reageerd zijn hond op deze situatie?
De hond van papa heeft het heel zwaar gehad..
Nu langzamer zeker.. begint ze een beetje op te knappen..

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:53

Ja, héle mooie foto's van Brutus!
Ik snap goed dat jullie vaak worden aangesproken. Zal niet altijd even makkelijk zijn maar het zegt wel genoeg over je vader :+:

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 12:45

Ik kan maar niet genoeg bedankt zeggen voor jullie lieve berichten. :)

shadow19871, ook jij heel veel sterkte. :(:) Het is absoluut onwerkelijk, beide ouders veel te jong en nog een heel leven voor zich.

Angeliquee18, ze zijn altijd om ons heen ja, dat voel ik al sinds zijn overlijden. De hond doet het goed, alleen dat enthousiasme en joligheid wat hij altijd had dat is nu wel weg. Hij is nog steeds knettergek als je met de bal speelt, maar zodra je weer thuis bent is hij weer rustig. Ook hij zal het moeten 'verwerken' op een of andere manier.

Dat we altijd worden aangesproken zegt enorm veel over mijn vader ja, dat zag je ook bij de crematie er moesten zelfs mensen staan. :oo Absoluut hartverwarmend. :j

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:47

Heel veel sterkte.. Y;(

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:51

Heeel veel sterkte!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:20

veel sterkte gewenst met jullie dierbare verlies Y;(

Zelf verloor ik mijn vader 5 dec 2012 op 57 jarige leeftijd. |(

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 15:56

Madga heel veel sterkte gewenst met dit grote verlies! :(:)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:40

magda_90 schreef:
Dat we altijd worden aangesproken zegt enorm veel over mijn vader ja, dat zag je ook bij de crematie er moesten zelfs mensen staan. :oo Absoluut hartverwarmend. :j

Wauw! Dan was hij zeker een geliefde man :j

Mocht je trouwens de behoefte hebben, mijn pb-box staat altijd open :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 16:35

Bedankt. :)

Op het tentamen die ik twee dagen na het overlijden heb gemaakt, had ik een 6.5! Helemaal blij dus. :D

Maar vandaag hebben mijn moeder en ik weer een dipdag. Het blijft ook allemaal nog steeds zo onwerkelijk...

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:36

magda_90 schreef:
40 jaar lang was hij militair. Vele gevechten uitgevoerd. Maar dit gevecht tegen longkanker heeft hij niet kunnen winnen. 68 dagen geleden is de diagnose gesteld, ondanks de slechte prognose was er een vlammetje hoop voor een operatie in Amsterdam. Maar die tijd was ons niet gegund.

Vannacht om 3 uur is er een hoge dosis morfine gegeven en om 6 uur is er een sterretje bijgekomen. Hij was op door de tweede longontsteking, hoge koorts en veel te lage saturatie en vannacht doofde het vlammetje waardoor voor euthanasie is gekozen.

Dag papa. Dag echtgenoot. Dag vriend. Dag collega. Dag fotograaf.

We zullen je missen....

We houden van je.

he vervelend meid ik moest huilen als ik dit lees ik kan daar zoo slecht tegen heel veel sterkte en geluk

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:37

magda_90 mag ik de achternaam van je vader weten mijn vader kent hem misschien als je het wilt mag het ook via pb het hoeft niet

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:38

pff, heel veel sterkte meid! Y;(