wel of geen kinderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Re: wel of geen kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:32

Hier 30,kinderloos,wel mijn huisje en beestjes.
Tot nu toe geen rammelende eierstokken en om eerlijk te zijn zou ik mijn paarden of een deel ervan op moeten geven,wat ik dus absoluut niet zou willen.Leven bevalt me zo wel goed ;-)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:51

timokyana schreef:
Hier 30,kinderloos,wel mijn huisje en beestjes.
Tot nu toe geen rammelende eierstokken en om eerlijk te zijn zou ik mijn paarden of een deel ervan op moeten geven,wat ik dus absoluut niet zou willen.Leven bevalt me zo wel goed ;-)

Hier idem ook 30, geen kinderwens en gek op m'n beesten (vrijheden, etc)

Wie weet gebeurt er een wonder en draai ik bij, maar denk dat ik kinderloos eindig :+

enomis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 14:02

de keus voor het wel of geen kinderen nemen is heel en heel moeilijk, het hangt echt van je eigen karakter af, en waar je prioriteiten liggen, je moet geen kinderen nemen als je heel erg gehecht bent aan je vrijheid, in de zin van uitgaan, uitslapen en je rust, als jij lekker wil blijven doen wat je wilt doen, het zogenaamde egoisme, en daar niks van inleveren wil is de keus dus snel gemaakt,

als je juist gek bent op kindjes, en je vindt het fijn om de zorg te dragen voor je kroost, en graag alles er voor in wil leveren, dan zal je de beste moeder op aarde worden, en zal je ontzettend veel plezier hebben van je kids.

ik zie vaak ouders die hun kinderen minimaal aandacht geven, en zelf toch maar doen wat ze willen, en de kinderen gewoon meeslepen overal naar toe, die kinderen raken gefrustreerd, en worden straalvervelend, dan wordt er snel gezegd wat een rotkoters zijn dat... maar de oorzaak ligt dus bij de ouders... als je een kind neemt, moet je dr ook compleet voor gaan, dat is mijn mening, ook moet je er rekening mee houden dat 1 van de ouders om welke reden dan ook weg kan vallen, dat is dus bij mij gebeurd, mijn man is overleden, en toen raakte ik toch eerst echt wel in een complete hel, ik heb me na 1,5 jaar weer compleet op de rails, ik had aan deze situatie nooit gedacht voor dat we aan kindje begonnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 14:30

In de tijd van emancipatie vind ik het gewoon vreemd dat er automatisch wordt aangenomen alle vrouwen kinderen willen en dat men verwonderd aangekeken wordt als men dat niet wil.

Ik heb nooit last gehad van rammelende eierstokken, maar een kind leek me wel wat. Maar wel natuurlijk, wilde het niet op die manier, was ik niet van plan om het via het ziekenhuis te proberen.
Ik ben blij met mijn zoon, maar mijn leven is wel een hoop meer dan mijn zoon. Ik ben er ook nog en mijn dieren hebben nooit hoeven inleveren gelukkig, niet op tijd en niet op aandacht, ook is mijn interesse even breed als voorheen en mijn gespreksonderwerpen zeer divers. Ik ben allergisch voor vrouwen die over niets anders kunnen praten dan over hun kinderen, bij sommige vrouwen is de wereld een heel stuk kleiner geworden.

Na een postnatale depressie en een man op zee, dan ben je zo van een eventuele wolk af geschoten. Ik heb ook wel eens in huis gezeten, terwijl ik niet weg kon, omdat de baby sliep. Ik heb me soms een gevangene gevoeld. Maar goed, dat was toen hij nog niets kon. Nu wordt hij volgende maand 7 en gaat al 3 jaar naar school. Dat is wel lekker hoor, als ze naar school gaan, heb je weer tijd voor jezelf.
Kinderen zijn leuk, mits je de tijd, inzet en financien er voor hebt en laten we niet vergeten, opvoeden is moeilijk. Er zijn meer tips en boekjes over hoe een hond op te voeden dan dat die voor een kind aanwezig zijn. Dus ja, je gaat wel eens de fout in, schaamt je soms wezenloos en ook je geduld en je frustratie grens wordt flink op de proef gesteld. De moeder die je dacht te worden, wordt je meestal niet en als je in de spiegel kijkt zie je steeds meer trekjes van je eigen moeder en dan de trekjes waarvan je hebt gezegd:"dat doe ik nooit als ik kinderen heb" :D

Maar toch, als hij er niet is, is het wel stil en mis ik hem ontzettend, terwijl ik het altijd wel lekker vind hem even bij de oppas af te zetten.

Dus ja, ze zijn leuk en je houdt er verschrikkelijk van, maar ze kosten bloed zweet en tranen en een hoop geld. Dus met kinderen val je soms van het ene uiterste in het andere. Maar alleen maar mooi is het zeker niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:12

enomis123 schreef:
als je juist gek bent op kindjes, en je vindt het fijn om de zorg te dragen voor je kroost, en graag alles er voor in wil leveren, dan zal je de beste moeder op aarde worden, en zal je ontzettend veel plezier hebben van je kids.

Dat vraag ik me dus af. Ik denk dat je een betere ouder bent als je zelf nog gelukkig bent met een eigen leven dan dat je je volledig opoffert voor een kind. Een kind moet ook zien dat ouders gelukkig zijn door eigen dingen te doen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:23

enomis123 schreef:
de keus voor het wel of geen kinderen nemen is heel en heel moeilijk, het hangt echt van je eigen karakter af, en waar je prioriteiten liggen, je moet geen kinderen nemen als je heel erg gehecht bent aan je vrijheid, in de zin van uitgaan, uitslapen en je rust, als jij lekker wil blijven doen wat je wilt doen, het zogenaamde egoisme, en daar niks van inleveren wil is de keus dus snel gemaakt,

ik zie vaak ouders die hun kinderen minimaal aandacht geven, en zelf toch maar doen wat ze willen, en de kinderen gewoon meeslepen overal naar toe, die kinderen raken gefrustreerd, en worden straalvervelend, dan wordt er snel gezegd wat een rotkoters zijn dat... maar de oorzaak ligt dus bij de ouders... als je een kind neemt, moet je dr ook compleet voor gaan, dat is mijn mening, ook moet je er rekening mee houden dat 1 van de ouders om welke reden dan ook weg kan vallen, dat is dus bij mij gebeurd, mijn man is overleden, en toen raakte ik toch eerst echt wel in een complete hel, ik heb me na 1,5 jaar weer compleet op de rails, ik had aan deze situatie nooit gedacht voor dat we aan kindje begonnen.

Alles voor inleveren lijkt me wat overdreven. Tuurlijk, je moet een hoop opgeven en je kids staan op de eerste plaats, maar eigen hobby's moet echt kunnen.
Mijn ouders hebben 4 kinderen, en wij waren dus kinderen die overal mee naartoe gingen. :+ mijn vader voetbalde veel, mijn moeder volleybalde en ze speelden sowieso elke week wedstrijd. Wij stonden dus elke zaterdag met de hele familie op het voetbalveld en in de sporthal. En anders bij een oppas. We deden verder ook heel veel met de familie en ik ben nooit wat tekort gekomen.
Ook bij feesten en verjaardagen kregen we oppas, eigenlijk elke week was dat wel een aantal keer zo. Behalve met oud en nieuw, dan gingen we altijd mee, en sliepen we bij degene waar het was met zo'n 15 kids boven.
Je kunt echt een eigen leven hebben met kids, het is wel druk en mijn ouders zijn ook altijd erg druk geweest met ons, maar niemand is ooit wat tekort gekomen,, zowel de kids als de ouders niet :)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:29

Hier iemand die absoluut geen kinderwens had, en toch een dochtertje heeft.
Ik ben destijds ongepland zwanger geworden, en kon gevoelsmatig de stap om het weg te laten halen niet nemen, ik had al zoveel emotie's.
Nu ben ik dolblij met mijn 3,5 jarige kleine meid, ik heb me wel aangepast maar m'n eigen leven niet opgegeven.
De grootste maar, ook al heb ik zelf een kind, ik vind kinderen van anderen nog steeds niets aan.
Zowel kinderen die ik zo ergens zie lopen, als kinderen waar ik vrij regelmatig mee te maken heb, geen enkele kan me een ander gevoel geven dan "jeetje, weer zo'n jankerd", ik krijg er een opgejaagd gevoel van als ze druk zijn/krijsen etc, en ik voel me schuldig als er een kleintje met grote puppy-ogen aan m'n been hangt, want het liefst zou ik soms willen schreeuwen maar dat kun je niet maken :)
De kinderen van vriendinnen vind ik oke, maar ik word er niet warm van.
Even heb ik nog getwijfeld toen ik mijn huidige vriend leerde kennen, heel even iets van rammelende eierstokken, maar nee, geen kinderen meer voor mij.

Hiermee wil ik zeggen dat een eigen kind een wereld van verschil KAN maken, maar dat je vooral moet doen wat je zelf wilt.
Ik heb nooit spijt gehad dat ik mijn kindje gehouden heb, maar soms fantaseer ik wel over hoe mijn leven er nu uit had gezien zonder mini-me.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:47

Grappig dat deze vraag gesteld wordt door een 19 jarige, vaak zie je deze vraag opborrelen rond de 30. Want dat is de gemiddelde leeftijd waarop vrouwen in NL hun eerste kind krijgen.

Ik ben 28 en denk er ook over na. Grootste issue: ik zie mezelf nu niet met kinderen, maar 'later' niet zonder. Daarbij komt dat ik dingen moet opgeven als er kinderen zouden komen, mijn vriend werkt veel en regelmatig in het buitenland, dus veel van de zorg zou op mij neerkomen. Minder werken dus, of hobby's opgeven. Ik zie dat nu eigenlijk helemaal niet zitten.

Daarbij romantiseer ik zwanger zijn helemaal niet, het lijkt me alleen maar lastig.
En wat als het kindje niet gezond zou zijn, of ik niet goed blijk te zijn in opvoeden?
Het is niet iets waarbij je kan zeggen: ik vind het toch niet zo leuk, ik stop ermee. Voor altijd die zorg, is dat het waard?

En dan die verekte biologische klok. Even wat feiten: rond je 25 ste ben je als vrouw het vruchtbaarst. Daarna neemt het af. Vooral na je 30ste gaat het snel en op je 35ste ben je al de helft minder vruchtbaar dan op je 30ste. Dus tja.... De keuze moet ook niet te lang duren, want wie weet gaat zwanger worden wel helemaal niet vlot en ben je jaren bezig?!

Wat de keuze voor kinderen betreft ben ik een enorme doemdenker...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:31

svdijk schreef:
Hier iemand die absoluut geen kinderwens had, en toch een dochtertje heeft.
Ik ben destijds ongepland zwanger geworden, en kon gevoelsmatig de stap om het weg te laten halen niet nemen, ik had al zoveel emotie's.
Nu ben ik dolblij met mijn 3,5 jarige kleine meid, ik heb me wel aangepast maar m'n eigen leven niet opgegeven.
De grootste maar, ook al heb ik zelf een kind, ik vind kinderen van anderen nog steeds niets aan.
Zowel kinderen die ik zo ergens zie lopen, als kinderen waar ik vrij regelmatig mee te maken heb, geen enkele kan me een ander gevoel geven dan "jeetje, weer zo'n jankerd", ik krijg er een opgejaagd gevoel van als ze druk zijn/krijsen etc, en ik voel me schuldig als er een kleintje met grote puppy-ogen aan m'n been hangt, want het liefst zou ik soms willen schreeuwen maar dat kun je niet maken :)
De kinderen van vriendinnen vind ik oke, maar ik word er niet warm van.
Even heb ik nog getwijfeld toen ik mijn huidige vriend leerde kennen, heel even iets van rammelende eierstokken, maar nee, geen kinderen meer voor mij.

Hiermee wil ik zeggen dat een eigen kind een wereld van verschil KAN maken, maar dat je vooral moet doen wat je zelf wilt.
Ik heb nooit spijt gehad dat ik mijn kindje gehouden heb, maar soms fantaseer ik wel over hoe mijn leven er nu uit had gezien zonder mini-me.

Haha, hier de zelfde ervaring :D Ik heb trouwens ook maar 1 kind.