):= , ik heb sinds na de operatie nog ene paar dagen mijn anti maagzuur gebruikt. Maar ik kan volgens mij het meeste wel eten , is wat aftasten
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Annick75 schreef:Met mij gaat het inmiddels ook ruimschoots de goede kant op. Van de operatie weinig last gehad, ms en narcose heeft even wat meer tijd nodig qua vermoeidheid en de 2 hechtinkjes in mijn zij hebben de nodige huidirritatie veroorzaakt. Nu trok ik die er van het weekend bij het uitkleden per ongeluk uit (zaten precies in m'n taille), en nu zien die twee wondjes er ook steeds beter uit.
Qua eten kan ik eigenlijk alles wel hebben. Maagklachten heb ik ook niet, maar ik slik sowieso 2 keer per dag een maagbeschermer. Daarvan wil ik over een tijdje kijken of ik die afkan bouwen. Lukt dat, dan waren de laatste maagklachten toch het gevolg van de stenen. Lukt het niet, dan is de kans vrij groot dat ik gewoon wat veel maagzuur aanmaak. Ook niet gek, omdat ik vanwege de ms ook het nodige aan pillen naar binnen werk.
Toad, het zouden idd galstenen kunnen geven, maar nierstenen geven ook veel van dezelfde klachten. Van de galstenen heb ik nooit kolieken gehad, althans, geen grote. Ik heb echter wel koliekaanvallen gehad in 2004, ook aan de rechterkant, maar daar bleek een niersteen dwars te zitten ipv een galsteen. Hopelijk komen ze er snel achter wat de oorzaak is en kun je zo snel mogelijk van het probleem af geholpen worden.
wildhorse99 schreef:Hier ook iemand die vorig jaar met pijn en telkens opgezette buik naar de huisarts ging. Daar in eerste instantie een eetdagboekje voor bijgehouden en zakjes gekregen voor mijn ontlasting Macrogol en elektrolyten. Pijn aanvallen bleven en ik begon er bij over te geven.
Niet veel later naar het ziekenhuis gegaan voor een echo en galstenen gevonden.
In oktober is mijn galblaas verwijderd, klachten zijn er alleen tot op de dag van vandaag nog, misselijk/overgeven/rare ontslasting met bijhorende verstoorde cyclus, pijn en opgeblazen.
Kan alles eten, en kan van een droge cracker misselijk worden maar van een zak patat niet en de dag erop kan ik ook daar niet tegen maar lukt thaise noedels weer wel.
Geen peil op te trekken dus.
Na het eten van vet of pittig(en ja ik eet ook echt heet ook nog, dus niet alleen zwaar gekruid maar ook nog eens behoorlijk rijk in sambal/pepers) merk ik qua galwerking niets bijzonders.Mijn misselijkheid/overgeven staat daar los van namelijk.
In de tussentijd al verschillende onderzoeken gehad bij internist(MLD arts) maar niets te vinden. Hij geeft aan dat mijn gal alleen waarschijnlijk niet de boosdoener was en hij dus voor jan met de korte achternaam is verwijderd.
Gelukkig heb ik nergens hinder in dat ik hem niet meer heb maar leuk om te horen is anders.
Wat afvallen betreft, daar kan ik overmee praten. Op last van mijn arts ben ik wel volle producten gaan gebruiken.(dus volle melk ipv halfvol, geen licht meer, echte boter, en daarnaast hoge kwaliteit voedingsmiddelen anders blijft er helemaal niets meer van me over, woog al niet veel(ben 1.76 lang en woog ong 74 kg, ben nu 66 kg en dat ik voor mijn bouw geen gezicht(erg breed gebouwd, je kan mijn ribben tellen, mijn heupen steken uit etc maar voor mijn lengte ben ik niet te dun maar voor het mooi is het anders)
Paan schreef:Mag ik mij hier ook melden. Heb in 2012 2x een aanval gehad. En door onderzoek naar wat anders moest ik voor een toch voor een echo bovenbuik. Gelijk even gevraagd of ze naar mijn galblaas wilden kijken. Zit dus helemaal vol met stenen. Ik mag zelf kiezen of ik hem weg laat halen. Maar omdat het met regelmaat zeurt heb ik besloten om hem toch maar te laten verwijderen.
Ik heb nog niet het hele topic door gelezen. Dat ga ik vanavond even doen als ik rustig de tijd heb. Zijn jullie lang uit de running geweest na de operatie? ik heb gehoord dat het met een simpele kijk operatie gedaan wordt. Zijn jullie alleen voor dagopname geweest of moest je langer blijven?
) , ze hebben me na uurtje ijsje gegeven en ben na 2 uur naar mijn kamer gebracht) .De dag erna was de pijn er ineens wel
. En dan vooral spierpijn in mijn buik en rug, met de kijkoperatie blazen ze je buik op, daar waren mijn buikspieren het alleen niet mee eens een dag later....(heeft nog zo'n 8 dagen geduurt) Ook mijn schouder heeft nog dagen echt heel erg pijn gedaan.
, op uitslaap kan ik me niet herinneren dat scheelt , ik moest ook een nacht blijven waar ik nog steeds aan denken moet pff was me het nachtje wel
, eerste wat ik thuis deed was bijslapen van die nacht. Ik ben een week gebleven waar ik was en toen rustig aan het boerenwerk voor vrouwen dan gedaan
, nu na 3 weken alweer de eerste box uitgemest wat erg heerlijk was
. Alleen die irri plek in mijn zij wordt ik gek van als ik werk