Hoe vaak en hoelang douchen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 08:51

Ik douche elke dag ongeveer 5-7 minuutjes. En ik heb ook redelijk lang haar. Insoppen, wassen en uitspoelen is toch zo gedaan? We hebben een periode gehad dat het doucheputje niet goed doorspoelde, toen moest ik wel binnen 2 min douchen. Is snel, maar niet onmogelijk :D

Aanvulling, 5 van de 10x neem ik m'n zoontje mee onder de douche, dat verlengd de douchetijd met 1 minuut denk ik.

Edit: net lekker gedouched en even de tijd opgenomen, 4 minuten :D en dan heb ik echt niet gesjeesd. Haren gewassen, lichaam gewassen, tijdens het lichaam wassen trekt m'n cremespoeling in. Ik doe gewoon het gene wat nodig is, niet meer en niet minder.

Nu snap ik dus wel dat mensen vaak verbaasd zijn als ze horen hoeveel wij per maand betalen voor water... Wij betalen 9,50 per maand aan water.

_Tara_

Re: Hoe vaak en hoelang douchen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:41

Wat douchen mensen lang :oo Ik schrik hier ook echt van... Zelf douche ik in de winter om de dag zo'n 5-10 minuutjes gok ik. Op zaterdag of zondag wil ik nog wel eens 20 minuutjes douchen (scrubben, maskertje, enz). In de zomer stap ik wel iedere dag even onder de douche maar dan wel maar 5 minuten. Vind dat altijd zo'n gedoe, douchen. Heel je haar weer nat.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:46

ik douch zodra mijn haar weer vet wordt :+ denk niet dat dat om de week is hoor!
Ik ga altijd zondag, dinsdag, donderdag en meestal zaterdag als ik bij mn pony ben geweest. duurt meestal 15 min.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:49

[MW] Belachelijk? Max. min. Douche-tijd?
(bijna 5 jaar geleden had ik hier ook een topic over :P )

De situatie toen:
Thuis wonend, 7 personen in huis, en ik mocht niet langer douchen van 7 min.
en wat had ik het er moeilijk mee zeg, ik had echt minimaal 10 min. nodig...

De situatie nu, 4.5 jaar later:
Uit huis wonend, 2 personen in huis en ik douche maximaal 7 min.
Ik heb het geleerd, bedankt mam ;) (na 7 min. ben ik gewoon al klaar hahaha)
Heel enkels douche ik langer, max. 15 min.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:01

Ik schrik er wel van dat er mensen zijn die zich niet dagelijks wassen. Ik voel me zelf heel vuil als ik me niet gewassen heb. Ik ben er ook op 5 minuten weer vanonder, alhoewel ik in de winter wel eens 10 minuten durf te blijven staan.
Ik gebruik elke dag zeep en ongeveer om de 2 dagen was ik mijn haar, soms dagelijks. Ik heb heel vet haar en minste dat het een beetje vet begint te voelen word ik er lastig van. Dus het gebeurt regelmatig dat ik dagelijks mijn haar was, zeker als ik sport of paardrijd was ik elke dag mijn haar.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:02

Staan jullie als een wervelwind in die cabines dan?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:03

Feria schreef:
Ik schrik er wel van dat er mensen zijn die zich niet dagelijks wassen. Ik voel me zelf heel vuil als ik me niet gewassen heb. Ik ben er ook op 5 minuten weer vanonder, alhoewel ik in de winter wel eens 10 minuten durf te blijven staan.
Ik gebruik elke dag zeep en ongeveer om de 2 dagen was ik mijn haar, soms dagelijks. Ik heb heel vet haar en minste dat het een beetje vet begint te voelen word ik er lastig van. Dus het gebeurt regelmatig dat ik dagelijks mijn haar was, zeker als ik sport of paardrijd was ik elke dag mijn haar.

Wie zegt dat iemand zich niet iedere dag wast?

"het ouderwetse washandje" gebruiken wij hier iedere dag :j maar om daar voor nou iedere dag onder de douche te gaan...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:03

Feria schreef:

Van een dag bankhangen word ik niet vies :+. Down under & oksels was ik wel dagelijks met een washandje maar het echte douchen sla ik gerust een dag over.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:05

Van een dag stage word ik al niet eens vies. Echt vies word ik pas als ik bij paarden ben geweest ofzo of als ik hard gelopen heb. Soms douche ik me 2 dagen niet, niks aan de hand hoor.

Feria, juist door je haar zo vaak te wassen, wordt het des te sneller weer vet.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:08

Ik douche elke dag zo'n 5 minuten. Op zondag wordt dit meestal iets langer (minuut of 20), want dat is mijn scheerdag :')
Ik was mijn haar elke dag, omdat ik elke dag sport.
Als mijn vriend mi te lang onder de douche staat, gaat de warme kraan in de keuken vol open O:)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:10

Mootje schreef:
Ik douche elke dag zo'n 5 minuten. Op zondag wordt dit meestal iets langer (minuut of 20), want dat is mijn scheerdag :')
Ik was mijn haar elke dag, omdat ik elke dag sport.
Als mijn vriend mi te lang onder de douche staat, gaat de warme kraan in de keuken vol open O:)

Die neiging heb ik hier bij sommige huisgenoten ook wel eens :=

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:11

Ik douche ook elke dag.. Zon 10 minuutjes meestal, soms iets langer (scheren, scrubben etc.)... Rij ook elke dag paard en loop ook nog een paar keer hard per week.. Vind het dan niet echt fris om niet te douchen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:16

Ik krijg het echt niet voor elkaar om korten dan 15 min te douchen en dan heb ik echt alleen gedaan wat ik moet doen :')

Haar wassen, conditioning, douchegel, gezicht wasssen en tanden poetsen (dat doe ik vaak onder de douche, heerlijk met het warme water over me heen <3).
Als ik ook nog ga scheren of een maskertje neem, dan sta ik minimaal 20 - 30 min onder de douche.

Ik douche sowieso elke dag, maar als ik gesport heb 2x en in het weekend lig ik vaak ook nog wel een half uurtje of langer in bad.

En als mijn man het waagt om de warme kraan in de keuken open te draaien omdat hij vind dat ik te lang onder de douche sta, dan heeft hij echt een heel groot probleem... kan dat echt niet waarderen :n

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:17

Ik schrik echt van sommige douchetijden :oo

Ik douche, in de winter, meestal om de dag 5 minuten en als ik mijn haar was en/of moet scheren 10 minuten. 'S zomers met warm weer dan ga ik elke dag maar dat is dan een kwestie van afspoelen en er weer onder vandaan. Ik heb een huidaandoening die douchen níet leuk vindt! En al helemaaaaal niet het douchen met zeep. Maar soms doe ik dat gewoon, want het ruikt zo lekker :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:19

Lara_Silver schreef:
Geryon schreef:

Knap, dan heb jij geen vingerafdruk :D

Dit noem ik muggeziften. Ik heb het over zweet wat vanonder je o.a vanonder je oksels komt, bij inspanning/ warmte. Niet over het minuscule laagje zweet en vet wat je op je vingers hebt. Of is dat de rede dat je je vies voelt?

Wilde ermee zeggen dat je meer zweet dan je denkt. En dat is vast niet alleen zo op je vingers. Dat komt gewoon uit je poriën. Voor mij rede genoeg om me vies te voelen :D

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:20

Wat doen jullie toch al die tijd onder de douche? Ik heb gisteren eens gekeken naar hoe lang en met inzepen en afspoelen ben ik echt in 3 minuten wel klaar hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:21

Alleen mijn conditioner laat ik al 3 min intrekken...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:22

Echt full-on douchen duurt hier ongeveer een tien minuten-kwartiertje, conditioner moet ook en ondertussen doe ik scheren etc.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:24

Haflinger15 schreef:
hahaha lieve meid je doucht weinig!

Ik douche elke dag soms wel 2 x als ik het koud heb ofso.
En dan echt geen 10 min zeker 30-40 min.

Daar zal je moeder niet blij mee zijn met de jaarafrekening _O- _O- _O-

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:24

Anc schreef:

Maar sta je daar dan op te wachten of was je dan de rest? Als ik mijn haar was douche ik ook langer dan 3 minuten hoor ;) maar shampoo erin, shampoo eruit spoelen, conditioner erin, dan de rest wassen en conditioner er weer uit duurt bij mij echt geen kwartier?

Maar ik moet zeggen dat ik me ook altijd verbaas op de dames WC's, ik ben er altijd veel sneller weer uit dan anderen. Schijnbaar ben ik gewoon snel. Ik ben doorgaans ook te ongeduldig om in bad te gaan (vollopen dúúrt lang) bovendien voel ik me daarne niet echt schoon eigenlijk dus wil ik dan alsnog douchen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:25

Afbeelding

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:26

Wassen met washandje vind ik overigens echt ronduit smerig, het is alleen maar verspreiden van.
Ik heb me ooit 1x keer met een washandje gewassen, maar had zoveel water nodig dat ik serieus denk dat ik met 15 minuten douchen minder water gebruik.

En nogmaals: staan jullie als een wervelwind in die cabines? Je kan toch nooit álles gedaan hebben in 7 minuten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:26

sallandval schreef:
Anc schreef:

Maar sta je daar dan op te wachten of was je dan de rest? Als ik mijn haar was douche ik ook langer dan 3 minuten hoor ;) maar shampoo erin, shampoo eruit spoelen, conditioner erin, dan de rest wassen en conditioner er weer uit duurt bij mij echt geen kwartier?

Maar ik moet zeggen dat ik me ook altijd verbaas op de dames WC's, ik ben er altijd veel sneller weer uit dan anderen. Schijnbaar ben ik gewoon snel. Ik ben doorgaans ook te ongeduldig om in bad te gaan (vollopen dúúrt lang) bovendien voel ik me daarne niet echt schoon eigenlijk dus wil ik dan alsnog douchen.

Ik was mijn lichaam terwijl mijn conditioner intrekt.
Maar ik heb nogal een bos haar (op mijn hoofd he ;) ) dus het duurt wel even voor ik alles gewassen en uitgespoelt heb.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:27

Ik heb zelf een 2 min. conditioner, als dat intrekt, was ik alvast
mijn gezicht met facewash en de rest van mijn lijf met douchegel.

Als ik een masker neem, smeer ik dat er na het douchen in draai
een handdoek op mijn hoofd en wacht dan een halfuur tot een uur
voor de televisie ofzo. Spoel het daarna in de wasbak uit.

Ik zou thuis ook echt ruzie krijgen als ik langer dan 10 min. zou staan.
Gelukkig ben ik zelf al zat na ongeveer 7 minuutjes.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:28

Yv_ schreef:
Wassen met washandje vind ik overigens echt ronduit smerig, het is alleen maar verspreiden van.
Ik heb me ooit 1x keer met een washandje gewassen, maar had zoveel water nodig dat ik serieus denk dat ik met 15 minuten douchen minder water gebruik.

En nogmaals: staan jullie als een wervelwind in die cabines? Je kan toch nooit álles gedaan hebben in 7 minuten?

Ja ik weet niet wat je bedoelt met wervelwind, maar ik heb zo'n loofah, daar doe ik douchgel op en die beweegt wel ja :) ik sta niet tussen elke twee ledematen nog even te wachten of zo. Wat moet je nog meer doen dan insmeren en weer afspoelen dan? Tenzij je je haar wast. Ik heb krullen dus die was ik niet elke dag.