. Wist alleen nog dat ze op het einde lobotomie hadden uitgevoerd, wat wèl een nogal barbaarse methode is
. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Wist alleen nog dat ze op het einde lobotomie hadden uitgevoerd, wat wèl een nogal barbaarse methode is
.
riagr schreef:@delvira: had even de foto van je paard nodig om te weten wie je bent![]()
Tja.. Tuurlijk post ik hier. Kan er niet tegen dat er uit onwetendheid geageerd wordt tegen een behandelmethode die bewezen effectief is, en die létterlijk levensreddend kan zijn voor ernstig depressieve mensen !!
Anoniem schreef:Dit speelde zich ruim 20 jaar geleden af
Anoniem schreef:Ik wijs de hele psychiatrie af, meer dan 30 jaar lang teveel oliebol van gezien. Nu mijn zus, die wordt helemaal omlaag getrokken. Heeft veel meegemaakt (niet meer dan ik) maar heeft het ohh zo zwaar en moet eerst zo enorm veel verwerken met allerlei zware therapieën want anders kan ze niet normaal verder. Ze wordt steeds zwaarmoediger en zondert zich steeds verder af, gaat hele dagen naar het ziekenhuis en wil geen contact meer met haar moeder omdat dat volgens haar behandelaars beter voor haar zou zijn. Hele dagen terug gaan in de tijd en wat schiet ze er mee op....
Vroeger mijn broer... raakte depressief nadat de liefde van zijn leven hem verliet. Van de ene medicatie aan de andere, uiteindelijk in raalte gezeten waar hij met zijn tong uit zijn mond rondliep en mij niet eens zag staan, nu leeft hij al jaren in zijn eigen vreemde wereldje. Naar mijn mening is hij destijds in die kliniek in zijn hoofd over de rand gevallen (zosls ik het noem). Hij is nooit meer geworden wie hij was.
Dus dankjewel... ik vind de psychiatrie meer een zichzelf in stand houdend iets want ik heb er nog nooit iemand daadwerkelijk beter van zien worden.
Anoniem schreef:Dat is er dus met mijn broer gebeurd. Die begon depresssief en werd dankzij alle medicatie (hielp dit niet dan moest hij dat erbij slikken en anders kreeg hij nog wel weer wat anders enz enz) op een gegeven moment "voor zijn eigen veiligheid en die van anderen" toen gedwongen in de kliniek in raalte opgenomen. En het resultaat daarvan is schrijnend.
Zo zullen er nog wel veel meer omgekeerde wereld gevallen zijn.
Net als de haldol ouderen.
Maar laat maar.... als je er zelf als patient langdurig in terecht komt dan zul je vanzelf wel een keer merken wat ik bedoel.... of niet als je pech hebt.
Anoniem schreef:Ik wijs de hele psychiatrie af, meer dan 30 jaar lang teveel oliebol van gezien. ik vind de psychiatrie meer een zichzelf in stand houdend iets want ik heb er nog nooit iemand daadwerkelijk beter van zien worden.
Electra63 schreef:[naam] schreef:Dat is er dus met mijn broer gebeurd. Die begon depresssief en werd dankzij alle medicatie (hielp dit niet dan moest hij dat erbij slikken en anders kreeg hij nog wel weer wat anders enz enz) op een gegeven moment "voor zijn eigen veiligheid en die van anderen" toen gedwongen in de kliniek in raalte opgenomen. En het resultaat daarvan is schrijnend.
Zo zullen er nog wel veel meer omgekeerde wereld gevallen zijn.
Net als de haldol ouderen.
Maar laat maar.... als je er zelf als patient langdurig in terecht komt dan zul je vanzelf wel een keer merken wat ik bedoel.... of niet als je pech hebt.
Maar wat had er dan met je broer moeten gebeuren? Hij kon voor zijn eigen veiligheid en voor de veiligheid van anderen niet thuis blijven wonen?