Gezocht sport/hardloop maatje

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Gezocht sport/hardloop maatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:34

Ik ben weer te beperkt om hier aan mee te doen, zit namelijk bij een bepaalde sportschool waar ik niet weg wil :+ Dus wel even een stipje, misschien dat er meer mensen bij deze sportschool gaan sporten/sporten :p

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:36

Misschien handig om de naam en plaats van de sportschool te noemen?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:41

Wat een super leuk initiatief!! Als ik weer in Nederland woon meld ik mij ook!

Zijn er ook mensen die sporten op het studentensportcentrum van de TU/e (Eindhoven??).

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:54

Ik meld me hier ook even :)

JodieR schreef:
Utrecht
Bonzwa - Soest - 23 jaar - Fitness, zwemmen, hardlopen
SplashIsLief - Houten - 23 jaar - Tennis, squash, wielrennen, skeeleren, spinnen
LhinnOlijf - Utrecht - 23 jaar - Lopen, snel wandelen, fietsen, paardrijden
_Tara_ - Utrecht - 23 jaar - Hardlopen, groepslessen, fitness, vanalles
Liiszle - IJsselstein - 23 jaar - (Hard)lopen - Skeeleren - Paardrijden - Fietsen - zwemmen
Wupke (Bernice)- Utrecht- 20 jaar- Hardlopen, Skeeleren, Zwemmen, Fitness
Limburg
Deviltjh - Kessel - 18 jaar - Zwemmen, Paardrijden, handboogschieten
Niekj_Jente - Roermond - 21 jaar - hardlopen, mountainbiken, skeeleren, paardrijden

Noord Brabant:
Miracle_ - Oss - 22 jaar - Paardrijden, Fitness(Basic Fit!), Hardlopen of wandelen evt. met hond/paard!
Linnke - Ravenstein- 25 - Paardrijden, hardlopen, wandelen, fietsen, skaten, zwemmen als het niet te duur is
Daantjee12 - Ossendrecht - 16 - paardrijden, wandelen*, fietsen*, harlopen*, skaten*, fitness, zwemmen (* kan met hond?*)
Amvbeek- Veghel-28 - Paardrijden, hardlopen(5km-10km), mountainbiken
Roxyi-Eindhoven-26- Paardrijden, zwemmen, hardlopen/joggen
Boemklatsch - Eindhoven- 22 -Paardrijden, hardlopen
Birgit__ - Geldrop - 19 - paardrijden, hardlopen/joggen
Maartje1990 - Goirle (bij Tilburg) - spinnen (el futuro) - wielrennen
Josien_ - Heeze - 21 - Paardrijden, fitness evt. hardlopen (beginnen vanaf 0 ;) )

Gelderland
x_Jeanine_x - Elst - 21 jaar - paardrijden, zwemmen, liever niet hardlopen
minikatje- Achterhoek (woonplaats per pb) - wandelen, skeeleren, zwemmen, eventueel nieuwe sporten zoals wandklimmen of zoiets
Darkchrystal-veluwezoom(pb voor woonplaats)-wandelen,skeeleren,zwemmen,starten hardlopen
Sushilla88 - Nijmegen - 24 jaar - Paardrijden, sportklimmen, starten met hardlopen
Martina1- Achterhoek omgeving Zutphen Lochem - wandelen, hardlopen, zwemmen.
desi92- achterhoek ('s-heerenberg)- hardlopen(moet wel weer vanaf 0 beginnen), zwemmen, skeeleren, evt sporten in sportschool
JodieR- Nunspeet- zwemmen, skeeleren, eventueel sporten in sportschool, fietsen (wel
Pas vanaf september, ben nu 21 weken zwanger en 19juli uitgerekend)
meikemarieke - Silvolde - 25 jaar - fitness, spinning (verder sta ik open voor suggesties :) )

Noord holland
Jilletje - de rijp - hardlopen (ik mag niet zwemmen helaas)
Rienn - Hoorn - 28 jaar - Hardlopen, zwemmen, paardrijden, fitness.
Anne_26 - Bussum - Hardlopen, zwemmen, paardrijden, fitness
Moonnday- Wervershoof (medemblik)- Hardlopen, fitness, paardrijden
Lizzyy - Krommenie (zaanstad) - hardlopen, fietsen, zwemmen, paardrijden

Zuid-Holland
Danseresje - Leiden - 28 jaar - hardlopen >5km (ben aan het opbouwen naar 10km)
Rapida13 - Bleiswijk - 17 jaar - hardlopen, zwemmen, wandelen, skaten (20 maart graag weer opbouwen na herstel )
Sassiesjaak -Hillegersberg- 28 jaar - wandelen, fietsen, zwemmen, skate, en vanaf a.s. woensdag starten hardlopen en paardrijden 3x in de week.

Overijssel
Wendy - Hengelo - 33 jaar - hardlopen >10km
Maroescha - Zwolle/Berkum - 20 - Wandelen/hardlopen
Flooredking - Zwolle - 17 - Paardrijden, hardlopen, wandelen, skeeleren

Groningen

lenaa_tje - Groningen stad (oost) - hardlopen, skaten, paardrijden

Friesland
Monster_tos - Wolvega - 25 - Fitness en krachttraining bij Racket and Healt, Shredden

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:11

_Tara_ schreef:
Misschien handig om de naam en plaats van de sportschool te noemen?

Vond dat weer zo reclame-makerig overkomen... Maar dat mag natuurlijk hier gewoon :+

Sport bij Health City, plaats: in de buurt van Dordrecht (ga zelf meestal naar Zwijndrecht, maar kan met mijn abo bij elke HC terecht...)

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:54

Quir schreef:
Wat een super leuk initiatief!! Als ik weer in Nederland woon meld ik mij ook!

Zijn er ook mensen die sporten op het studentensportcentrum van de TU/e (Eindhoven??).

Ik wil wel gaan sporten daar, moet me nog steeds inschrijven :$

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:03

Oh leuk!! Ik ga er komend jaar ook weer inschrijven, 70,- of zo per jaar en je kan alles doen. Wel interessant!

Ik zie dat je bedrijfskunde op de fontys doet, op R5?

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 00:18

Ja bedrijfskunde op fontys R4.. Klopt is niet duur! Maar als ik alleen moet gaan kan ik niet echt de motivatie vinden om te gaan.

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 00:27

Ik meld me hier ook even :)

JodieR schreef:
Utrecht
SplashIsLief - Houten - 23 jaar - Tennis, squash, wielrennen, skeeleren, spinnen
Liiszle - IJsselstein - 23 jaar - (Hard)lopen - Skeeleren - Paardrijden - Fietsen - zwemmen
Limburg
Niekj_Jente - Roermond - 21 jaar - hardlopen, mountainbiken, skeeleren, paardrijden

Noord Brabant:
Miracle_ - Oss - 22 jaar - Paardrijden, Fitness(Basic Fit!), Hardlopen of wandelen evt. met hond/paard!
Linnke - Ravenstein- 25 - Paardrijden, hardlopen, wandelen, fietsen, skaten, zwemmen als het niet te duur is
Daantjee12 - Ossendrecht - 16 - paardrijden, wandelen*, fietsen*, harlopen*, skaten*, fitness, zwemmen (* kan met hond?*)
Josien_ - Heeze - 21 - Paardrijden, fitness evt. hardlopen (beginnen vanaf 0 ;) )
Barendshoeve - Dinteloord - 30- Paardrijden, hard wandelen, zwemmen, zumba, skeeleren

Gelderland
minikatje- Achterhoek (woonplaats per pb) - wandelen, skeeleren, zwemmen, eventueel nieuwe sporten zoals wandklimmen of zoiets
Darkchrystal-veluwezoom(pb voor woonplaats)-wandelen,skeeleren,zwemmen,starten hardlopen
Sushilla88 - Nijmegen - 24 jaar - Paardrijden, sportklimmen, starten met hardlopen
desi92- achterhoek ('s-heerenberg)- hardlopen(moet wel weer vanaf 0 beginnen), zwemmen, skeeleren, evt sporten in sportschool
JodieR- Nunspeet- zwemmen, skeeleren, eventueel sporten in sportschool, fietsen (wel
meikemarieke - Silvolde - 25 jaar - fitness, spinning (verder sta ik open voor suggesties :) )

Noord holland

Zuid-Holland
Rapida13 - Bleiswijk - 17 jaar - hardlopen, zwemmen, wandelen, skaten (20 maart graag weer opbouwen na herstel )
Sassiesjaak -Hillegersberg- 28 jaar - wandelen, fietsen, zwemmen, skate, en vanaf a.s. woensdag starten hardlopen en paardrijden 3x in de week.

Overijssel

Groningen

Friesland
Monster_tos - Wolvega - 25 - Fitness en krachttraining bij Racket and Healt, Shredden
[/quote]

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 00:35

Citaat:
Utrecht
Limburg

Noord Brabant:
Barendshoeve - Dinteloord - 30- Paardrijden, hard wandelen, zwemmen, zumba, skeeleren

Gelderland

Noord holland

Zuid-Holland
Fee_ - Zoetermeer - 18 jaar - wil graag hardlopen, maar geen motivatie om alleen te gaan. Skaten doe ik ook graag!

Overijssel

Groningen

Friesland

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 00:36

Roxyi schreef:
Ja bedrijfskunde op fontys R4.. Klopt is niet duur! Maar als ik alleen moet gaan kan ik niet echt de motivatie vinden om te gaan.

Zat in de buurt! Vanaf september zit ik weer op r1, welk jaar zit je nu?

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:59

Ik zit in het eerste jaar. Deed eerst V&M maar had me propedeuse niet gehaald door persoonlijke omstandigheden. Wat doe jij voor studie? Maar als je tegen die tijd iemand zoekt om mee te sporten bij de TU, dan houd ik me aanbevolen hoor.:)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 09:40

Ik vond het sporten op de TU toen altijd verschrikkelijk, toen was het dat je als je wilde gaan fitnessen echt overdag moest gaan. Anders kon je wachten omdat ze maar 2 kleine lokaaltjes hadden... En bij een vriendinnetje had een arme student der schoenen gestolen die ze niet in een kluisje had gedaan :') (Maar dat is alweer een jaar of 6 geleden ;)) Het zwemmen was dan wel weer fijn daar... En voor die prijs is het echt niet te laten... Betaal dat bijna per maand (maarja, zou niet meer terug willen :$)

Is het ook nog steeds zo dat studenten als ze bijvoorbeeld in Tilburg studeren, daar een sportkaart halen nog steeds op de TU/e mogen sporten? Toen ooit eens nagevraagd en scheen dat te kunnen, want er zijn denk ik ook heel wat studenten die "thuis" zijn blijven wonen en dan is Eindhoven wel goed te doen... Twijfel alleen of het kan, toen iig wel..

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 09:58

Lianne1986, Ik ben er nog nooit geweest dus weet niet hoe het eruit ziet. Ik dacht als je in tilburg studeert en in Eindhoven woont, dat je dan ook bij de TU/e mag sporten.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 10:10

Ik ben er heel lang geleden geweest, dus weet niet of het nu wel zo is ;) Maar het "Mijn schoenen zijn gestolen" - incidentje op de drukke avond blijft zo leuk bij ;) Het erge was namelijk dat het nog echt oude en versleten schoenen waren ook :+

Ik dacht het ook, weet het niet zeker, heb het niet meer nagevraagd omdat Eindhoven en Tilburg nu allebei niet te doen zijn voor me... Maar toen was het iig dat ze die vraag heel weinig kregen, dus denk dat heel weinig mensen daarvan op de hoogte zijn... En eerlijk is eerlijk, 70 euro (toen was het nog iets van 63 ofzo) is niets voor een jaar....

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 10:25

ik heb het even opgezocht. alle studenten van de universiteit binnen en buiten nederland, erasmustudenten, en niet fontys hoge-school studenten kunnen er sporten, zolang je maar een geldige collegekaart hebt en bewijs van inschrijving. evenals eindexamenleerlingen van Havo 5 en VWO 6 die kunnen aantonen dat hij/zij eindexamenkandidaat is. ook voor oud studenten. http://venus.tue.nl/sci-cgi/sci_7020.op ... e=SCI_xx15

Misschien een idee voor iemand om goedkoop te kunnen sporten

Edit; via telefoon geplaats dus zie nu dat ik het niet zo duidelijk heb geformuleerd

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:01

Klopt inderdaad dat veel er mogen sporten, wel wat duurder dan studenten van de TU of Fontys Eindhoven, maar nog steeds goedkoop.

's Avonds sporten zal inderdaad lastig(er) gaan, maar je kan wel mee doen met groepen. Overdag heb je eigenlijk alle ruimte, wij gingen nog wel eens in tussen uren squashen of zwemmen oid. Vind het wel fijn sporten, goedkoop en toch heel veel mogelijkheden. Wil ook gaan rijden bij de studentensport vereniging.

September ga ik weer Applied Science studeren. :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:12

Ik ging altijd alleen fitnessen... en soms zwemmen :D En toen liep er ook een dwerg rond bij de fitness, een of andere eeuwige student ofzo die met alleen vrouwen ging praten en mensen ging wegsturen zonder handdoekje.. Maar er zijn wel genoeg mogelijkheden, en zeker voor die prijs (ik ben alleen te veel kwijt aan benzine dan of OV dat ik beter gewoon kan blijven waar ik ben want dan heb ik meer voor hetzelfde geld ;))

Rijden die nog bij Soniushof in Son of is dat tegenwoordig ook alweer wat anders?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:42

Hihi okee! Dan gaat het natuurlijk een hoop kosten als je elke keer (ver) moet rijden.

Rijden inderdaad nog bij de Sonniushof in Son! :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:25

Ja, dat 2-3x per week, dan kan ik beter gewoon 60 euro blijven betalen per maand voor de sportschool (ok, zit wel sauna, zonnebank, groepslessen, handdoekenservice, drinken in de kantine en alles bij en nog geen 2 km van mijn huis vandaan + als ik bij mijn ouders ben, 3 km van hun vandaan)

Als ik bij een studie-iets ga, dan ben ik sowieso al 5 euro per keer aan benzine kwijt.. dus mjah... dan is die 70 euro niets, maar wat er nog bij komt :p

Schijnt een gezellige manege te zijn, paar x geweest... Maar ben niet zo van de maneges (en dan helemaal neit op woensdagmiddag waarin je ziet dat ze voor het eerst in galop gaan en de achtertste voltes draaft :') vond het toen heel druk/rommelig, maar op andere tijden schijnt het mee te vallen :D En volgens mij heb je nog best wel wat fatsoenlijke manegepaardjes daar rondlopen..

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:46

Ja dat is zeker zo en het kost je minder tijd natuurlijk!
Leuke op ssc is dat je er zo veel verschillende sporten kan doen, alleen en in groepsverband (dat laatste stimuleert toch wel).

Ik ken de manege wel heel goed, gezellige manege is het zeker. Zal wel wennen zijn (heb gereden op een dressuur stal, eigen paard en werken op hengstenhouderij. Dan is een manege paard toch wel wat anders, maar goed ga er ook alleen maar voor de gezelligheid heen. Heb genoeg paarden te rijden. :)

Studenten wedstrijden schijnen ook erg leuk te zijn, dus wie weet. Benieuwd hoe het zit met niveau's op de wedstrijden, weet jij dat toevallig?

Hoop alleen toch wel dat t meer rijden is dan stap draf galop, hoor. :+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:53

Durf van het niveau weinig te zeggen! Weet dat een paar mensen van "vroeger" bij de rijvereniging zaten, maar wat het niveau is, geen idee... Heb altijd het idee gehad dat er ook mensen bij zitten die een blauwe maandag rijden dus dan is het heel erg afhankelijk van wie er lesgeeft en hoe die er mee omgaat. Maar voor de gezelligheid zeg ik zeker doen.. (Weet alleen niet of ik nog ooit op een manegepaard zou stappen :+ niets tegen manegepaarden, maar als je eigen bent gewend en dan soms kijkt (volgens mij valt het daar mee) dat een paard al x uur gelopen heeft die dag, niet elke manege heeft een even goed passend zadel etc. tjah... (En het scheelt ook, studeer in Tilburg, dus is sowieso niet te doen om even te gaan lessen, dan rij ik liever door naar mijn ouders...)

Ik ben er een paar keer geweest, met vriendinnetje enzo; maar zeg wel heel eerlijk, wat ik gezien heb (vaak op woensdagmiddag geweest :') scheelt ook mee) is het niveau niet hoger dan L1 (beetje wijken hier en daar nog, maar dat was het ook echt in de lessen) maar er zullen ook vast hogere niveaus zijn? Met een goede instructeur --> gewoon vragen... maar zou het zelf echt puur voor de fun zien en niet te veel verwachten van het rijden als ik zo lees wat je gewend bent :P

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:10

Het scheelt dat ik het altijd wel als een uitdaging zie om alle paarden goed aan het lopen te krijgen en zeker manege paarden uit hun ritme te kunnen halen.

Maarja L1 is ook zo, ehh L1 haha. Naja ze zullen vast toch wel wat ruimte geven in de lessen om zelf aan te vullen? Kan wel vrij creatief zijn in het rijden. :+
Achja, inderdaad voor de fun en gezelligheid, als het niets is ben je zo ook weer weg toch!

Klopt wel dat er mensen zijn die pas gaan rijden, omdat ze lid worden van de vereniging. Kan je ook wel mee lachen denk ik. :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:26

Voor mijn idee moet je het ook echt niet voor het rijden doen (iig niet met insteek veel te leren).... En er zijn vast hogere niveaus lessen hoor! Maar ook geen idee hoe ze het indelen want je lest natuurlijk alleen met je vereniging... Dus hoop voor je dat het dan gewoon "ieder voor zich" is met een instructeur er ergens nog bij die iedereen wat aandacht geeft. En je zit natuurlijk direct aan het bos, dus dat zal ook veel buitenritten worden in de zomer...

Het is ook wel een uitdaging, maar heb ook maneges gezien waar paarden gewoon niet goed liepen en gewoon door moesten rijden, zei je er wat van "Die is stijf..." (Les was bijna afgelopen, paard liep gewoon kreupel)... Maarja, met een beetje fatsoenlijke manege moet het wel te doen zijn, alleen lastiger.... (Ik moet weten dat ze het goed hebben, niets mankeren, alles goed past etc. anders kan ik niet relax rijden :$)

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:38

Ik heb inderdaad ook gekeken voor te beginnen bij die rijvereniging.. Maargoed, ik wil eerst sporten in de sportschool. Dat is me eerste prioriteit.