Ervaringen met een gipskorset met pijp?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ikdeliefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:24

Jammer dat je nog steeds rugpijn hebt, hoop toch echt voor je dat het een beetje gaat helpen.
Ik mag er dinsdag alweer uit en opnieuw erin zonder pijp, zo jammer dat ik niet even kan douchen voor het wisselen. ;)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:49

_Chendo_ schreef:
Sodeletuut schreef:
Ik heb dan wel geen gips-ding gehad, ik heb wel de PLIF-operatie waar je het over hebt gehad. :) Dus mocht het zo ver komen, dan mag je alles vragen. :))

Genoeg vragen! PLIF is toch gewoon een spondylodese?

klopt! Vraag maar raak :d

Ikdeliefste

Re: Ervaringen met een gipskorset met pijp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:22

Sodeletuut, hoe lang is het geleden dat je de operatie hebt gehad? En hoe is het resultaat?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:00

Ikdeliefste: Het is nu zeven maanden geleden... Als ik dat op dit moment moet beantwoorden kan ik zeggen dat het mij tot nu toe best wel tegenvalt, ik heb veel last. Echter een paar maand geleden was de pijn vrijwel verdwenen. Ik doe nu gewoonweg te veel dingen die herstel niet bevorderen (geen rust, veel zitten), daarnaast denk ik dat de winter ook geen goede weerslag heeft op mijn rug. Ik heb echt goede hoop dat ik pijnvrij zal worden, maar ik zou iedereen die de operatie gaat laten uitvoeren aanraden echt veel tijd te nemen voor het herstel. Ik ben na die verplichte zes weken rust gewoon weer keihard verder gegaan met mijn drukke leven, en dat is gewoon niet slim. Ik ken iemand die tegelijk met mij dezelfde operatie heeft gehad, en zij werkt nu nog steeds niet, maar ze is wel bijna de hele tijd pijnvrij.. Dus die tijd ervoor nemen is belangrijk, en ik vind het jammer dat ik die tijd niet heb genomen en nog steeds niet neem, omdat ik simpelweg die mogelijkheid niet heb.. Maar nogmaals, ik heb echt goede hoop dat ik pijnvrij zal worden, alleen kost het meer tijd. Dat zeiden ze sowieso in het ziekenhuis, jongeren herstellen langzamer haha. Klinkt raar, maar is echt waar..

Geeft dit een beetje antwoord?

Ikdeliefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:16

Jazeker wel, vind het heel prettig om te weten hoe het mensen vergaat die de operatie daadwerkelijk gehad hebben! Je bent inderdaad behoorlijk jong ja voor zo'n operatie. Mag ik vragen in welk ziekenhuis het geweest is? Gelukkig kan ik de tijd nemen voor het herstel. Maar het is inderdaad moeilijk om je rustig te houden als je dat niet gewend bent. Ik heb na mijn twee operaties ook te weinig rust genomen en dan wordt je vanzelf teruggefloten. Ik heb wel goede hoop dat de operatie doorgaat omdat het gipskorset goed werkt. Hoop ook als het er dinsdag opnieuw omheen gaat zonder pijp en het weer goed strak zit dat dan de pijn weer minder wordt.. In ieder geval hartstikke bedankt voor je informatie..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:38

Martini Ziekenhuis, wel echt een hele goede ervaring mee. De artsen die het hebben gedaan hebben het ook echt heel erg goed gedaan. :) Ik hoop voor je dat als de operatie doorgaat, het allemaal goed zal verlopen. Het is een erg zware en pijnlijke operatie, de eerste weken en vooral de eerste dagen zijn geen pretje haha.. Ik was op dat moment blij met mijn hoge pijngrens. :P Oh ja en dat corset wat je daarna aan moet ben je na zes weken ook wel zat van. :P

Het corset en de rontgenfoto

Als je nog vragen hebt mag je me altijd PB'en ofzo hoor, geldt natuurlijk ook voor de topicstarter of anderen. :)

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 11:06

Waarvoor kreeg je deze operatie? Ook door spondylolisthesis ?

Hoop dat je snel pijnvrij bent!

Ikdeliefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 23:36

Chendo ben even benieuwd hoe het met je gaat. Wordt de pijn al een beetje minder?

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 23:41

Helaas nog niet :(
Hoe is het bij jou?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 08:02

Chendo ja als dat een versleten tussenwervel en verschoven ruggenwervel is, dan ja. :P Mijn zenuw zat ook bekneld.

Balen dat het nog niet minder wordt. :(:)

Ikdeliefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:28

Dat is echt balen zeg, had gehoopt dat het een beetje minder zou worden voor je!

Heb gewoon m'n oude pijn weer terug nu het zo los zit, kan er bijna een handbreed achter steken dus doet niets meer. Hoop dat het morgen weer beter gaat als het nieuwe erom zit.

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 11:03

Succes vandaag met wisselen! Jammer dat ze geen douche daar hebben he :)
Gelukkig mag die pijp er vanaf. Dat scheelt al!

Hoop dan alleen wel dat alleen het korset zonder pijp ook voldoende is. Waarom doen ze dat eigenlijk? Ik mag gewoon 3 weken met pijp en daarna is het klaar. :)

Ja misschien ben ik te ongeduldig hoor, maar heb er een hard hoofd in dat het nog gaat werken. :(
En dan zit ik er nog 2 weken in ...
Het is bij mij nog niet losser gaan zitten. Ben je niet aan het afvallen? Want gips zet niet uit lijkt mij.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:07

vaak zit er een laagje watten tussen je lijf en het gips. Dat kan wel wat dunner worden, waardoor het ruimer gaat zitten..

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 11:36

Ja, maar zoveel dat je een hele hand er tussen kan stoppen?

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:41

geen idee.. Het kan ook zijn dat het gips wat flexibeler wordt? Heb je echt gips (wit) of van dat gipsverband (gekleurd)?

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 14:32

Als ze hetzelfde heeft als mij is het echt gips. Hard dus. Bij mij rekt het niet uit.
Maar het maakt opzich niet uit, ik kan me alleen voorstellen dat je afvalt als je dat gips korset om heb, het drukt soms wat op de maag dus veel eten kan je niet.

Ikdeliefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:32

Misschien ben ik inderdaad wel een beetje afgevallen in combinatie met de watten eronder. Het is glasfiber, van die natte verbandrollen die ze eromheen draaien. Wordt echt keihard en kan onmogelijk uitrekken.

Ik denk dat het met en zonder pijp is om het verschil te meten van de pijn in de rug en de zenuwpijn in m'n been. Hij wilde ook bewust niet zeggen wat het resultaat moet zijn van dit.
Het zit nu in ieder geval weer lekker strak en zooo blij dat ik die pijp kwijt ben! Heerlijk om weer gewoon naar de wc te kunnen :)

Wil je niet ontmoedigen Chendo maar ben ook bang dat het niet meer gaat werken als je er al ruim een week inzit.

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 11:44

Oh wat lijkt het me heerlijk, alleen die pijp al weg en dan is alles oke haha!
Al word ik behoorlijk handig in het fles-plassen haha!!

Maar gewoon kunnen zitten, dat is al ideaal.
Ben jaloers... maar goed de tijd gaat gelukkig snel. Heb gelukkig dingetjes te doen en blijf extra lang uitslapen en niet te laat naar bed.
Slapen gaat steeds beter met dat ding om. Je went er wel aan.

Ja heb ook het idee dat ik voor niks nog 2 weken in het gips zit, maar goed ik moet het afmaken he.

(hoewel... deze ochtend valt de pijn wel mee... zou het?)

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:22

hallo kom weer even langs

een paar rot weken achter de rug en dus te weinig tijd gehad om alles te volgen ,
net even op het gemak terug gelezen en las dat je al in heet gips zit ,maar dat je toch verrassend veel dingen zelf kunt doen.

wel balen dat je twijfel of het nut heeft voor je in duim in ieder geval voor je mee dat het werkt

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 12:36

Dankjewel hutch!
Wat vervelend dat je nare weken achter de rug hebt. Veel sterkte ermee!

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 16:04

En hoe is het daar? :D

Ikdeliefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:10

Het zit weer goed strak en gelukkig ook weer minder pijn! Kan alleen echt niet diep ademhalen en moet echt hele kleine beetjes eten! :Y)
Met pijpje werkte beter voor de pijn maar klaag nu ook niet hoor, heb er alweer bijna een week opzitten gelukkig! Moet 28 maart naar de neuro en orhto (combi-spreekuur), ben heel benieuwd!

Hoe is het bij jou? Hoop dat je onderhand wat minder pijn hebt?

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 00:09

Wat fijn! Behalve van het weinig kunnen eten. Zit deze ook hoger?
Hier nog geen verandering. De pijn lijkt wel minder maar dat komt omdat ik de laatste paar dagen niks doe.
Zodra ik weer ga lopen of iets anders doen, krijg ik weer pijn.

En dan nog een week wachten. :( ben het nu zat ook. Van mij mag die af...

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 10:32

Heb een email gestuurd naar de poli.
Hoop dat ze me geen zeur vinden, maar ik vind dit niet zo motiverend meer. Als hun nou zeggen, het kan nog goed komen in deze week, dan voel ik mij in ieder geval prettiger.
Als het nou waardeloos is, wil ik liever dit ding eraf. ;) Maar denk dat ik het gewoon moet laten zitten tot 11 maart. ;)

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:47

Balen _Chendo_ dat je nog geen vooruitgang voelt door het corset!
Heel veel sterkte!