Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Bellatrix schreef:Misschien kan ik de boel zelf wat oprekken ofzo...
) eens, hoe dat voor jou is: lukt het om een vinger in te brengen bijv...? Mijn ervaring was, dat ik dat op gegeven moment goed kon "ik wist de pijnlijke plekjes te omzeilen". (En zelf een speculum kopen kan ook geeen kwaad, zo'n ding kost 1 euro ofzo - en dan oefenen of je het ding zelf kunt inbrengen.)Bellatrix schreef:Weten doe ik nietsEn hoe weet je dat er na de valium geen sprake is van een ontsteking?
maar jouw verhaal lijkt wel heel erg op het mijne: ik heb behalve die ontsteking nooit gynaecologische klachten gehad. Maar "out of the blue" dingen zoals een speculum inbrengen: "AU" in hoofdletters.Bellatrix schreef:Pilletje heeft niet geholpen, voelde mij niet ontspannen of rustig.Hij ging er wel in en heel ietsjes open maar er stond zo'n druk op dat ik het niet meer vol kon houden.
Ze wilde het nog een keer proberen maar ik niet.
Ik wordt dan alleen maar meer gespannen...ik laat het voorlopig maar zo. Ik heb het geprobeerd en dat vind ik al heel wat.
Citaat:Beetje hard, maar of je accepteert de pijn voor heel eventjes of je gaat niet.

Nogmaals, het was al een stuk minder dan bij de eerste keer want toen lag ik echt te rillen op dat bed en kneep de boel dicht. Dat was nu niet meer het geval maar er stond zoveel druk op daar beneden dat ik het gewoon niet volhoud. De pijn was voor mij gewoon niet te doen. Ja één tel maar een uitstrijkje duurt echt wat langer...

Froukjeloves schreef:Ik heb die brief ook gehad, begin jan,..alleen ik ga er niet heen, daar heb ik me eigen redenen voor. Maar wens iedereen wel succes wie wel gaat
jesito schreef:Bellatrix, vervelend dat het bij jouw zo moeilijk gaat.
Ik denk dat een deel ook komt idd door spanning en eenmaal pijn ervaren is het moeilijk je een volgende poging te ontspannen.
Ik ben gewoon veel te krap.
Bellatrix schreef:jesito schreef:Bellatrix, vervelend dat het bij jouw zo moeilijk gaat.
Ik denk dat een deel ook komt idd door spanning en eenmaal pijn ervaren is het moeilijk je een volgende poging te ontspannen.
Het ging nu de 2e keer dus al een stuk beter...daarom hoop ik dat 3x scheepsrecht is.Ik ben gewoon veel te krap.
Bellatrix schreef:Oh die van mij was echt wel groter!
karuna schreef:Bellatrix schreef:Oh die van mij was echt wel groter!
Vandaar dat ik het ook vroeg. Ik was verbaasd over het minimaatje. Echt letterlijk een kindermaatje die ze gebruiken bij kleine kinderen als inwendig onderzoek nodig is. Ik ben toch echt geen maagd meer maar groter doet gewoon smerig zeer. Ook de mirena was een aardig gewurm om te plaatsen door de gynecoloog. Moest zelfs verknipt worden omdat het T stuk te groot was.
En ik ben ook niet bepaald kleinzerig. Deze assistente herkende het probleem omdat ze er zelf ook last van heeft (ruim de 50 gepasseert) en dus meteen alert was bij het moeizaam inbrengen.