uitstrijkje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Splinterz

Re: uitstrijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:34

@Piewie.. Denk aan je meis.. iig is nu het meeste voor de zekerheid weggehaald..

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:04

Ik ben een paar weken geleden voor het eerst geweest en ik moet zeggen dat het me 100% meegevallen is.
Het was al voorbij voor ik er erg in had. Ik lag daar maar te wachten tot ik iets zou voelen, toen de assistente zei ze dat ze al klaar was. :D
Vandaag de uitslag thuis gekregen en gelukkig was er niets afwijkends gevonden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:20

Bellatrix schreef:
Misschien kan ik de boel zelf wat oprekken ofzo... :+

Dat is een prima plan: kijk (nu ja, "ik praat visueel" ;) ) eens, hoe dat voor jou is: lukt het om een vinger in te brengen bijv...? Mijn ervaring was, dat ik dat op gegeven moment goed kon "ik wist de pijnlijke plekjes te omzeilen". (En zelf een speculum kopen kan ook geeen kwaad, zo'n ding kost 1 euro ofzo - en dan oefenen of je het ding zelf kunt inbrengen.)

Bellatrix schreef:
En hoe weet je dat er na de valium geen sprake is van een ontsteking?
Weten doe ik niets ;) maar jouw verhaal lijkt wel heel erg op het mijne: ik heb behalve die ontsteking nooit gynaecologische klachten gehad. Maar "out of the blue" dingen zoals een speculum inbrengen: "AU" in hoofdletters.
En dat bleek (uiteindelijk, na veel gezoek) een ontsteking te zijn, echt tussen, "goed, diep verstopt in" mijn venuslippen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:32

Bellatrix schreef:
Pilletje heeft niet geholpen, voelde mij niet ontspannen of rustig. :n Hij ging er wel in en heel ietsjes open maar er stond zo'n druk op dat ik het niet meer vol kon houden. ;( Ze wilde het nog een keer proberen maar ik niet. :n Ik wordt dan alleen maar meer gespannen...ik laat het voorlopig maar zo. Ik heb het geprobeerd en dat vind ik al heel wat.

Hoelang van tevoren nam je hem, heb je er iets bij gegeten. Heb je überhaupt geprobeerd te ontspannen (want anders helpt hij alsnog niet, adrenaline breekt oxazepam weer af) Trouwens NIET slim om zelf te gaan autorijden bij gebruik van zo'n pil, vooral als je niet weet hoe je op zulke medicatie reageert. Staat niet voor niets op dat het niet mag.
Beetje hard, maar of je accepteert de pijn voor heel eventjes of je gaat niet.

Vraag desnoods aan je HA of er een andere oplossing is (wat kun je zelf doen, misschien inderdaad eerst zelf de boel oprekken, ademhalingsoefeningen, psychiatrische hulp enz)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:38

Ik moest hem een half uur van te voren nemen. Heb er niets bij gegeten, sterker nog, had om 7 uur voor het laatst gegeten en was daar om 10.45. Daar pil genomen. En ik was voor mijn doen best ontspannen. Zeker in vergelijking met de eerste keer.

Ik loop al bij een psycholoog, daar wilde ik het morgen weer aankaarten maar ik denk niet dat er veel is dat zij kan doen. Ik zal het toch echt zelf moeten doen. Heb jij je uitstrijkje al gehad? Ik kan best wat pijn hebben maar niet daar beneden.

Citaat:
Beetje hard, maar of je accepteert de pijn voor heel eventjes of je gaat niet.

Vind ik idd hard, heb je enig idee hoeveel moeite het mij kost om te gaan? Laat staan een 2e keer. Ik vind het juist goed van mijzelf dat ik het weer geprobeerd heb want het liefste had ik het zo gelaten. Maar omdat mijn moeder in mijn hoofd spookt vind ik dat ik het nog een keer moest proberen.

En jij bent mij niet, misschien kan jij de pijn daar beneden beter verdragen dan ik. Het ging al beter dan de eerst keer, misschien gaat het de volgende keer nog beter.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:41

Ik heb hem gehad. Deed geen pijn (fijn is anders, maar pijn zeer zeker niet)

Daarom zet ik ook psychiatrische hulp erbij. Praat erover, neem volgende keer misschien iemand mee die je vertrouwd en wiens hand je bijv vast kan houden.

Doordat je je opwind, maak je het jezelf alleen maar moeilijker.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:44

Er is meestal niemand die meekan omdat het midden op de dag is en er niemand in de buurt woont. :+

Fijn dat het bij jou niet echt pijn deed maar helaas bij mij echt wel en dat zit ik niet te verzinnen. :') Nogmaals, het was al een stuk minder dan bij de eerste keer want toen lag ik echt te rillen op dat bed en kneep de boel dicht. Dat was nu niet meer het geval maar er stond zoveel druk op daar beneden dat ik het gewoon niet volhoud. De pijn was voor mij gewoon niet te doen. Ja één tel maar een uitstrijkje duurt echt wat langer...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:47

Daarom zei ik:
Ga dan niet

:+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:49

:')

Ik laat het voorlopig ook weer even zo. Ga es kijken of ik het zelf kan oprekken ofzo. En anders misschien iets van een thuiskit ofzo. Dat bestaat ook maar ik weet niet wat de eisen daarvoor zijn.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:49

Ik heb die brief ook gehad, begin jan,..alleen ik ga er niet heen, daar heb ik me eigen redenen voor. Maar wens iedereen wel succes wie wel gaat

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:51

Bellatrix hebben ze een grote of een kinderspeculum gebruikt? Laatste keer hebben ze hier na de eerste poging meteen een kleintje gepakt en joepie nagenoeg pijnloos. Voor het eerst dus anders heel erg pijnlijk met zelfs bloedingen erbij.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:52

Kindermaatje ja. :')
Ze liet hem mij zien maar vond het nog een groot ding. :+
Ze smeerde er zelfs nog gel op.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:53

Hoe groot? Daar schijnen ook verschillen in te zijn. Hier heeft de assistente echt zitten peinzen en kwam met een iniminiklein ding aanzetten. Doorsnee misschien een kleine 4 cm een heel fikse tampon maat dus en echt de helft van wat ze eigenlijk gebruiken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:56

Oh die van mij was echt wel groter! :oo

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:03

Froukjeloves schreef:
Ik heb die brief ook gehad, begin jan,..alleen ik ga er niet heen, daar heb ik me eigen redenen voor. Maar wens iedereen wel succes wie wel gaat

Leg uit waarom je niet wil gaan, er is toch een reden dat je dit toppic leest en deze reactie plaatst.
Ik vind het raar dat mensen niet gaan en dan meestal ook nog omdat ze het gewoon genant vinden.
Maar ik weten je redenen natuurlijk niet..................

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:05

Bellatrix, vervelend dat het bij jouw zo moeilijk gaat.
Ik denk dat een deel ook komt idd door spanning en eenmaal pijn ervaren is het moeilijk je een volgende poging te ontspannen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:06

jesito schreef:
Ik denk dat een deel ook komt idd door spanning en eenmaal pijn ervaren is het moeilijk je een volgende poging te ontspannen.

Het ging nu de 2e keer dus al een stuk beter...daarom hoop ik dat 3x scheepsrecht is. := Ik ben gewoon veel te krap. :+

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:07

Bellatrix schreef:
jesito schreef:

Het ging nu de 2e keer dus al een stuk beter...daarom hoop ik dat 3x scheepsrecht is. := Ik ben gewoon veel te krap. :+

Vervelend zat, want je gaat steeds met een brok erna toe.
Hopelijk is het idd 3x scheepsrecht

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:09

Bellatrix schreef:

Vandaar dat ik het ook vroeg. Ik was verbaasd over het minimaatje. Echt letterlijk een kindermaatje die ze gebruiken bij kleine kinderen als inwendig onderzoek nodig is. Ik ben toch echt geen maagd meer maar groter doet gewoon smerig zeer. Ook de mirena was een aardig gewurm om te plaatsen door de gynecoloog. Moest zelfs verknipt worden omdat het T stuk te groot was.

En ik ben ook niet bepaald kleinzerig. Deze assistente herkende het probleem omdat ze er zelf ook last van heeft (ruim de 50 gepasseert) en dus meteen alert was bij het moeizaam inbrengen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:14

Hmm maar was hij wel lang genoeg om tot de baarmoedermond te komen? Maar hij was niet zo breed dus? Ik kan er nog wel eens naar vragen maar ik kreeg niet de indruk dat er een kleinere was...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:15

karuna schreef:
Bellatrix schreef:

Vandaar dat ik het ook vroeg. Ik was verbaasd over het minimaatje. Echt letterlijk een kindermaatje die ze gebruiken bij kleine kinderen als inwendig onderzoek nodig is. Ik ben toch echt geen maagd meer maar groter doet gewoon smerig zeer. Ook de mirena was een aardig gewurm om te plaatsen door de gynecoloog. Moest zelfs verknipt worden omdat het T stuk te groot was.

En ik ben ook niet bepaald kleinzerig. Deze assistente herkende het probleem omdat ze er zelf ook last van heeft (ruim de 50 gepasseert) en dus meteen alert was bij het moeizaam inbrengen.

Germ moet zoiets bij kindertjes ook al eens gedaan worden.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:20

Te krap is vrijwel onmogelijk. Vandaar de verschillende maten.

Hoe drukker jij je maakt om zoiets hoe meer je lichaam zich, bewust en onbewust, gaat aanspannen. En op zo'n moment spant alles zich aan in je lijf. Ontspannen, hoe cliché het ook klinkt, is het belangrijkste.

Door de zure appel heen bijten.

Het enige wat het anders imo nog zou kunnen zijn is vaginisme.
Maar ook dat zit grotendeels tussen je oren. :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:22

Vaginisme is het niet want tampons/vinger zijn geen probleem.
En ik snap dat ik moet ontspannen maar dat gaat zo verschrikkelijk moeilijk als je weet wat voor pijn je kan verwachten...

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:29

Het is juist de angst voor de pijn die maakt dat je pijn voelt. ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:37

En hoe haal je die angst dan weg? :+