ben ik dan echt te dik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__Leonie

Re: ben ik dan echt te dik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:36

En ranja lijkt me ook gezond.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:08

Ranja is een bom van.suiker...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:11

Je hoeft hem toch niet überzoet te maken?
Je kunt wel vrij zoet beginnen als je gewend bent aan frisdrankjes, anders is het echt niet lekker, maar je kunt het daarna gewoon afbouwen en steeds iets minder zoet maken. :j
Persoonlijk zou ik dan wel gaan voor die siropen uit zo'n blik, zeg maar Karvan Cevitam, maar dan gewoon van Albert Heijn huismerk of zo. Die hele goedkope uit die plastic flessen smaakt echt heel kunstmatig en vies. :=

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:30

En eventueel mengen met koolzuurhoudend bronwater ?
Is ook met Roosvicee erg lekker :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:23

deviltjh schreef:
Ranja is een bom van.suiker...

Als je het puur drinkt ja :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:50

En roosvicee met prikwater? Roosvicee is wel gezond toch?

Benno08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:54

gewoon water leren drinken, zoals elke gezonde mens, lijkt me het best ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:57

Sorry maar ik vind dat een kind van 12 echt niet uitsluitend water hoeft te drinken..
Als je door je water wat roosvicee gooit (dus dat geconcentreerde spul uit fles, niet die voorverpakte pakken) kan dat best.

wat ben ik blij dat toen ik 12 was die 'drink water' hype nog niet zo groot was. :=

Benno08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:06

Rebeccaa schreef:
Sorry maar ik vind dat een kind van 12 echt niet uitsluitend water hoeft te drinken..
Als je door je water wat roosvicee gooit (dus dat geconcentreerde spul uit fles, niet die voorverpakte pakken) kan dat best.

wat ben ik blij dat toen ik 12 was die 'drink water' hype nog niet zo groot was. :=

wat heeft dat met leeftijd te maken??
ik heb altijd water gedronken als kind, wat ik niet meer dan normaal vind.
Wij kregen een glaasje sinaasappelsap of appelsap bij het ontbijt, de rest van de dag gewoon water.
Frisdrank zelf nooit in huis gehad, dat was alleen voor op uitstapjes/verjaardagsfeestjes etc ..

die zogenaamde "drink-water-hype" is eerder een "drink terug water zoals het hoort-hype" ..

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:13

Ranja kan best hoor, alleen maak het niet mierzoet, maar probeer er is iets minder in te gooien, je smaakpuppilen wennen hier vanzelf aan :j

Alleen water vind ook ik onzin, helemaal voor kinderen, waar ligt dan de grens he, alleen crackers en water ?
Ik denk dat je kinderen moet leren hun eetpatroon aan te passen, dit moeten de ouders doen, maak afspraken over chips, bv 3 x in de week een schaaltje, overdag geen prik etc.

Mijn dochter heeft ook aanleg om dikker te worden, ze is nu op een gezond gewicht, maar we denken wel met haar mee en leren haar dat wanneer je je eetpatroon aanpast je echt niet minder hoeft te gaan eten, alleen anders en dat is iets waar ze in de toekomst iets aan hebben zonder meteen eetstoornissen te ontwikkelen ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:19

Kinderen kunnen beter twee liter water drinken met een lekker smaakje dan amper wat drinken omdat ze het niet lekker vinden ;)

( Geldt voor "grote mensen" ook trouwens :j )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:21

Precies, vind ik ook. De manier waarop melaniepk omgaat met haar kind vind ik heel erg goed en gezond klinken. Als je je kind altijd pusht met 'nee je mag alleen maar water en thee zonder suiker want oh jee stel je wordt dik..' dan praat je een gevoelig kind zo een eetstoornis in..

Overigens wilde ik vroeger niet drinken; dronk rustig een dag niet. Ik kreeg dus 2 bekers yoki drink per dag verplicht, en verder mocht ik alles drinken wat ik wilde (geen cola); als ik maar dronk.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 17:56

ik heb een soort van eetschema gemaakt
smorgens: stuk fruit met wat te drinken zoals thee
op school: multivitaminen binnenkort mischien smoothies met iets van biscuitjes
lunch: wit brood met kaas of vleesbeleg en afentoe een coissantje
tussendoortje: fruit of biscuitjes
avond eten: wat de pot schaft hihi
toetje : wat later op de avond iets van yoghurt met banaan erin
tussendoortje :handje chips of crackers
drinken : water met smaakje ( zoalscrystal clear maar ook gewoon water)
karvan cevitan
of wat anders dan frisdrank

dit is niet wat ik natuurlijk elke dag precies ga eten maar als voorbeeld meer

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:05

TS luister alsjeblieft niet naar de voeding adviezen in dit topic maar praat er over met je moeder en ga eventueel samen naar een dietist of kijk samen wat gezond is voor iemand van jouw leeftijd.

Je ontbijt is bijvoorbeeld echt veel te weinig en je kunt andere gezonde keuzes maken waardoor je minder suiker binnen krijgt en langer vol zit.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:06

Je mag best wat meer ontbijten hoor! Je bent in de puberteit, op een stuk fruit sochtends red je het toch niet?

Maak je niet zo druk om wat je eet..

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:45

Je kan als ontbijt prima ook brinta of muesli pakken met yoghurt hoor. Of een paar sneen brood met kaas of worst ofzo...

En zoals anderen al zeggen: Gewoon met je moeder heen gaan naar zown dietiste.
Is best gezellig hoor!! :D
Moest toen ook heen omdat ik te licht was.
Vond het erg prettig, open en gezellig!

Misschien dat dit bericht je wat meer licht geeft.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:56

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:59

TS hebben jullie inmiddels ook een afspraak met een diëtiste gemaakt? Het schema lijkt mij wat te weinig eerlijk gezegd. Inderdaad zeker in de ochtend.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 20:54

nee nog niet gaan we binnenkort maken
maar het schema is niet wat ik alleen eet beetje meer een voorbeeld ik eet denk ik wel meer smorgens en het is niet precies wat ik eet

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:58

Eet zoals je nu eet meid! Je bent nog vollop in de groei (ik zag dat je 12 was)! Maak je geen zorgen!! :j

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:34

Die cijfers zijn en blijven maar cijfers.. spier is zwaarder dan vet. Niemand die daar op let?

Zolang JIJ je prettig voelt in JOU lichaam, is er niks aan de hand. Andere hoeven niet te bepalen hoe jij leeft, je bent gezond, je sport en leeft tenslotte maar één keer. Je bent nog in de groei, komt vanzelf goed.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:23

Esmee eet smorgens niet... En wat ze eet is niet erg gezond, het advies eet zoals je eet of je bent nog jong vind ik een beetje kortzichtig ;)

Ik denk dat ze het advies van de diëtiste het beste af kan wachten (afspraak maken dus)
En laat je niet afschrikken door het woord dietiste... Zo iemand is niet alleen om af te vallen, maar ook om je eetpatroon te bekijken en indien nodig te verbeteren en aan te passen.
Zo iemand houd echt wel rekening met het feit dat het om een kind gaat ;) je zal dus echt niet alles hoeven laten staan.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:57

Mijn moeder moest laatst ook naar de diëtiste, vond ze helemaal niet leuk.
Bij haar was het omdat ze geen zout meer mag eten.
Ze heeft er weken tegen op gekeken en vond het verschrikkelijk.

Toen ze terugkwam was ze echter helemaal vrolijk.
Ze had allemaal lekkere recepten gekregen en tips om te koken en had er helemaal zin in om het uit te proberen.

Dus TS, ga met je moeder naar de diëtiste, kijk wat die te vertellen heeft en vraag ook om tips of recepten.
Wie weet haal je er nog kook-inspiratie uit om samen uit te proberen :)
Zie het dus als een leuk uitstapje :j

En wat betreft je gewicht.. er is al vaak genoeg gezegd in dit topic; het belangrijkste is als jij maar lekker in je vel zit.
Als je daar dan gezond bij eet (zonder té gezond te willen zijn, nooit ergens in doorslaan hihi), helpt dat hopelijk om je goed te voelen en daar gaat het om.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 01:08

lieve schat,

je bent 12 ! je moet nog groeien!
als je gewoon lekker in beweging blijft , beetje buitenspelen, paard rijden sporten gym netjes mee doet dan komt het wel goed.
denk dat je moeder wel weet wat ze geven moet,
Groente eet je al en menig kind krijgt vak teveel te vaak patat pizza shoarma ect ect ...
Chipjes mag op jou leeftijd, mijn ouders hadden alleen in het weekend mochten we een schaaltje hihi, maar goed nu als ik trek heb in de avond dan snijd ik komkommer, moet zeggen erg lekker, maar je bent nog zo jong, zorg dat je gwoon lekker in beweging blijft dan komt het helemaal goed!!
En niet zo onzeker in je profiel zie ik een heel mooi meidje! hoop dat mijn dochtertje ook zo een knappert word!!