Shaun T - Insanity workout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Shaun T - Insanity workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:04

Pfff... net voor de tweede keer die pure cardio gedaan en ben echt kapot!
Ik dacht trouwens bij heel veel oefeningen niet mijn buik te gebruiken, maar ik had dit keer zoveel ruimte in de kamer gemaakt dat ik ook in de spiegel kon kijken en bij bijna elke oefening zag ik toch echt dat ik mijn buik gebruikte. Had ik echt niet gedacht.

Eten/drinken jullie trouwens iets speciaals na de workout?

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:52

Ik heb net dag 1 van week 2 gedaan, maar dat ging niet zo lekker :(
Ben een beetje slap en had nogal zware benen dus ging niet zo fanatiek als anders.

Soms heb ik dat wel eens, heel vervelend! Heb wel genoeg gegeten nl..

Ik eet niks speciaals na een training. Heb laatst wel van die eiwitshakes gekocht, dat leek me wel wat. Maar ik heb het één keer geprobeerd, een paar slokken gehad en toen moest ik bijna kotsen. Dus daar heb ik het maar even bij gelaten.. Zit ik nu met een pot van 2 kilo - 1 schepje :P

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:04

doe ik ook hoor Priss87. anders dan ben je ook te streng voor jezelf. Beetje genieten :D

Heb je veel ruimte nodig om de oefeningen te doen? Ik zou het op mn slaapkamer doen namelijk en kan prima op de grond liggen. Wel benieuwd naar.

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 16:08

ik doe het meestal in de woonkamer, maar soms in mijn slaapkamer. De ruimte die je nodig heb is een flinke sprong naar link&rechts vooruit&achteruit. En om op te drukken.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:13

Dat heb ik wel :j
Woonkamer gaat lastig omdat er een grote salon tafel voor de TV staat die niet te verslepen is :Y)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:54

Ik doe de oefeningen in de slaapkamer, daar heb ik de verwarming niet aanstaan. Vind ik lekkerder trainen dan in 21 graden in de woonkamer.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:58

Ik heb gelukkig de beschikking over een logeerkamer waar alles aan de kant gezet is!
Ook met een verwarming die niet aan staat. Bevalt een stuk beter dan de woonkamer!

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:31

Ik train in de slaapkamer. Zoveel ruimte heb je niet nodig :) En daar is het idd niet zo warm, anders zweet ik me helemaal het apezuur!

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:40

Ik wacht braaf tot ik de dvd's in huis heb. Ga me niet aan het eten houden, ik eet alleen avond eten en ben ook nog eens streng vegetarier :P
Trainen gewoon in de huiskamer, als de laminaatvloer geen krassen krijgt ;)

Zijn er mensen die last krijgen van al dat gespring aan de knieen?

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:42

Annetje schreef:
Eten/drinken jullie trouwens iets speciaals na de workout?

Heb vroeger krachttraining gedaan en na het trainen dronk ik altijd een shake (whey). Dat is voor het aanvullen van de spieren ofzo (ik weet het allemaal niet zo goed meer, zat er toen behoorlijk in...). Nu ga ik dat niet meer doen, wil niet weer doorslaan hahaha.

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 20:50

Ik drink alleen veel water tijdens en na. Dochter 1 ligt op bed, 2 krijgt nu de fles dan naar bed. Zodra ze slaapt weer insanity. Hopelijk precies klaar wanneer vriend van boksen komt, dan lekker douchen en naar bed.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:07

Zo net geshred, dat ging lekker. Kijk erg uit naar Insanity, maar eerst wat meer conditie en spieren kweken. Tot nu toe houdt mijn knie zich goed, gelukkig.

Had toch manlief verdorrie de verwarming op onze slaapkamer aangedaan _-:( Dus die maar snel dichtgedraaid en het raam open gezet, het koelt gelukkig snel af met dit weer :brr:

Zo lekker douchen, pyama aan en bedje in. Als dat allemaal goed gaat, heb ik blue monday 2013 weer overleefd *\%/*

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 22:35

blue monday, eerst is op gegoogld. Kwam het zo vaak tegen op fb haha. Maar soort depri dag dus.
Ondanks dat ik moeite had om te begingen met insanity. Alles stond om 20:00 uur klaar, maar heb mezelf om kwart voor 9 een schop onder me hol gegeven. En nu weer helemaal positief en trots! Heerlijk!!
Even uitpuffen dan douchen en lekker me bedje in. Morgen weer vroeg werken.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:21

Ik ben net terug van stal. Even tenen warmen en dan insenity.
Ik eet altijd iets met magere kwark na de workout.
Of vruchten erdoor, of noten of müsli.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:37

Maiska schreef:
Ik wacht braaf tot ik de dvd's in huis heb. Ga me niet aan het eten houden, ik eet alleen avond eten en ben ook nog eens streng vegetarier :P
Trainen gewoon in de huiskamer, als de laminaatvloer geen krassen krijgt ;)

Zijn er mensen die last krijgen van al dat gespring aan de knieen?

Alleen avond eten op 1 dag?? Ik zou omkomen van de honger denk ik.

Ik ben aan het zoeken naar de DVD's maar heb al tijd schema voor mezelf in gedachten. Heb al wel zin om te beginnen :j

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 01:13

Oei, dat klinkt erg ongezond!

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 01:55

Ik krijg geen last van mijn knieen van Insanity, hoewel ik dat wel redelijk snel krijg bij bijvoorbeeld hardlopen. Maar je behoort ook door je knieen te gaan bij het springen, te veren, dus dan krijgen je knieen niet zo'n klap.

En alleen avondeten is echt niet gezond hoor! Het kan zelfs zo zijn dat je dikker wordt doordat je te weinig eet.. Wat dan verbrand je ook niks meer omdat je lichaam in spaarstand staat.

Aan de andere kant, ik eet echt veel te veel en zwaar ongezond op het moment. Hoe meer ik in mijn hoofd heb dat ik gezond wil eten, hoe meer trek ik krijg in koekjes en chips :P

Maiska, had jij echt het idee dat die shakes verschil maakte? Want die heb ik dus ook thuis, maar naar één poging durfde ik het al niet meer aan. Maar mocht het nu echt verschil maken wil ik nog wel een poging wagen :)

MoosjeWings

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:02

J_Onne schreef:
Ik krijg geen last van mijn knieen van Insanity, hoewel ik dat wel redelijk snel krijg bij bijvoorbeeld hardlopen. Maar je behoort ook door je knieen te gaan bij het springen, te veren, dus dan krijgen je knieen niet zo'n klap.

En alleen avondeten is echt niet gezond hoor! Het kan zelfs zo zijn dat je dikker wordt doordat je te weinig eet.. Wat dan verbrand je ook niks meer omdat je lichaam in spaarstand staat.

Aan de andere kant, ik eet echt veel te veel en zwaar ongezond op het moment. Hoe meer ik in mijn hoofd heb dat ik gezond wil eten, hoe meer trek ik krijg in koekjes en chips :P

Maiska, had jij echt het idee dat die shakes verschil maakte? Want die heb ik dus ook thuis, maar naar één poging durfde ik het al niet meer aan. Maar mocht het nu echt verschil maken wil ik nog wel een poging wagen :)

Oh dat is zo herkenbaar! :j

Heb hier ook nog geen last van mn knieën, wel van heel veel spierpijn.
Op het moment heb ik alleen een slaapkamer om in te trainen, omdat de rest van het huis in verbouwing ligt.
Overigens heeft onze verdieping houten vloeren, dus de buren zijn volgens mij altijd heel erg blij met me als ik aan het trainen ben 8-)
Hoe doen jullie het met opdrukken? Ik krijg het alleen voor elkaar als ik mijn knieën gebruik.... kan dit komen omdat ik mijn armen verkeerd plaats of zijn mijn spieren gewoon nog een te slappe hap? :o

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:17

Wel fijn om te horen dat jullie niet al te veel last van de knieen hebben. Als ik 1x een stukje hardloop heb ik al auw ;)

Ja dat alleen avond eten is echt heul slecht, dat weet ik helaas... Ben alleen iemand met een nogal eetprobleem verleden achter zich dus dit is al heel knap van mezelf...

Tsja of die shakes verschil maakten, kan het je helaas niet zeggen. In die periode ging ik naar school, had dagelijks twee paarden te doen (mesten + beweging), fietste veel ook, zat thuis een half uur op de hometrainer op standje turbo (min 600 cal per x verbranden) en dan nog eens 1,5 uur zware krachttraining. Dat allemaal op een half bordje avond eten + die shake erna. Kan je wel vertellen dat ik zoooooveel zin had in die shake ookal was het ronduit smerig :P
Ben van mening dat als je echt goed op je eten wil letten qua spieropbouw, dat je dan gewoon bij een prof raad moet vragen (ik heb hier dus zelf mee aangemodder, maar gespierd was ik wel, halleluja ;) ).
Denk echter wel dat het helpt als je gewoon gezond eet, en na zo'n zware training een shake drinkt speciaal voor het herstel, dat het wat zal helpen. Maar dat zal ook wel persoonlijk zijn denk ik.

Ik heb de dvds besteld, hopen dat ze er eind van de week zijn, kan ik eindelijk beginnen! :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:55

MoosjeWings schreef:
Hoe doen jullie het met opdrukken? Ik krijg het alleen voor elkaar als ik mijn knieën gebruik.... kan dit komen omdat ik mijn armen verkeerd plaats of zijn mijn spieren gewoon nog een te slappe hap? :o

Ik kan ook niet opdrukken :n Ik heb een whiplash en gebruik mijn armen nooit, die zijn dus zo slap als spaghetti. Ik probeer het opdrukken wel steeds. Ik ben de eerste lessen volgens mij enkel in de houding van het opdrukken gaan staan en hield dat toen al amper vol. Nu buig ik mijn armen zover tot ik dénk dat ik me nog kan houden, dan ga ik weer omhoog. Ik merk dat ik steeds een stukje verder kom, over een maand of 4 kan ik dus ook opdrukken :')

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:22

Dan moet je kleine stapjes maken Maiska naar het goede eten. Zo te horen is het avond eten al een overwinning. op naar de volgende ;)

haha dat denken aan gezond eten en dan ongezond willen eten herken ik :Y)

volhouden annetje. Je moet eens kijken hoe snel dat gaat. Ik heb altijd vechtsporten gedaan en kon ik het begin ook niet opdrukken. Na een jaar maakte we makkelijk series van 100 ;) gaat heel snel!

Nou ik ga even in mee-leesstand. Net bij de fysio geweest voor mijn aanhoudende rugpijn (rede om deze workout te doen) en ik heb dus een ontstoken/geïrriteerde rugband. Fijn. Komende periode mag ik dus absoluut niet belasten! Dus ik meld me weer als ik werkelijk mee mag doen! succes allemaal D:D

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:47

Ik kon ook niet opdrukken en nu toch wel behoorlijk wat achter elkaar.
Gewoon volhouden en desnoods je knieën op de grond en dan je onderbenen kruisen en voeten omhoog en dan opdrukken!

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:45

Wie kan me helpen?
ik heb zo een beetje via youtube filmpjes waar dagen bij staan een schema opgesteld maar weet niet of ik zo alle verschillende insanity "oefen reeksen" heb.
wie mag ik daarvoor lastig vallen via pb?
of mag ik heel dat "schema" hier neerzetten?

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:42

Opdrukken kun je gewoon trainen ja, oefening baart kunst! Al kan ik het nog niet zo snel als die mensen op de dvd :P

Ik heb gister een dagje overgeslagen. Heb van 8 uur 's ochtends tot 9 uur 's avonds gewerkt en daarna nog het paard gedaan. Toen was de puf een beetje op.. Vandaag maar weer en dan misschien de rustdag van zondag overslaan :)

Wel denk ik dat het programma wel echt veel verschil kan maken. Zelfs ik heb al wel het idee dat m'n buik ietsiepietse strakker is, en dat terwijl ik afgelopen week pakken koekjes en zakken chips heb gegeten :P

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:35

J_Onne schreef:
Wel denk ik dat het programma wel echt veel verschil kan maken. Zelfs ik heb al wel het idee dat m'n buik ietsiepietse strakker is, en dat terwijl ik afgelopen week pakken koekjes en zakken chips heb gegeten :P

Dat klinkt veelbelovend :D Opdrukken, tsja, nooit mijn ding geweest :o ook nooit gekund trouwens, maar ook niet op geoefend. Optrekken kon ik dan weer wel.

En wat het eten betreft, ben idd al superblij met gewoon gezond avond eten. En soms overdag ook wel eens wat tussendoor, maar dat gebeurt zelden. Voorlopig voel ik me hier wel safe bij :P Zit nu ook al 3 jaar op hetzelfde gewicht, met soms een paar kilo verschil. Vind ik heul knap hoor :P