hoe iemand met een ochtendhumeur wakker maken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:51

Berdien schreef:
Tja, het komt van twee kanten vind ik. Mij moet je ook echt (echt!) met rust laten 's ochtends. En dan bedoel ik voor 9 uur, daarna gaat het wel. Geen verhalen tegen me op hangen, niet in m'n weg lopen en al helemaal NIET GAAN ZINGEN zoals mijn huisgenoot doet. Argh. Laat me gewoon m'n gang gaan, douchen, ontbijt maken en koffie zetten en dan heb je echt geen last van me. Duurt een half uurtje, dan ben ik wakker en dan ben ik er ook. Maar mensen die superaanwezig zijn 's ochtends vroeg.. Nee. Ik kan echt bloed- maar dan ook bloedsjacherijnig worden van zingende, drukke mensen 's ochtends. En dan ben ik ook echt niet aardig meer :=

Maar goed, mij hoef je ook niet wakker te maken, daar heb ik een wekker voor :+

Je kunt je ietwat aanpassen aan je vriendin, maar zij zich ook aan jou. Ze slaapt immers bij jou, dan kan ze zich wellicht best wat aanpassen aan jouw gewoontes. Hou jij rekening met haar, zij met jou en dan komt het vast goed :)

Niets van jou ochtend humeur gemerkt in LOZ :D

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:56

Hier soms een ochtendhumeur :') Als ik doordeweeks thuis ben en naar stage moet ofzo, moet niemand tegen me zeuren, in de weg lopen of mijn vaste routine in de war schoppen, dan word ik chagrijnig :') Vooral als iemand mijn routine in de war schopt, ben ik écht niet te genieten := Bij anderen is die vaste routine er sowieso niet, dus dan sta ik eigenlijk altijd wel vrolijk op :))

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:04

Astaloca schreef:
Vjestagirl schreef:
Voordeel is dan weer wel: ik heb een geweldig humeur om 3 uur 's nachts, dat kan je van veel ochtendmensen dan weer niet zeggen.

+1 :D

Haha dat deel ik :p snachts ben ik op mn best haha

Berdien

Re: hoe iemand met een ochtendhumeur wakker maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:17

Hahahaha ik kan het soms wel onderdrukken hoor rom :)) En op vakantie heb ik er sowieso minder/geen last van. Dan ben ik toch al zo uit mijn ritme dat ik dan ook niet kan gaan piepen over dingen die anders dan anders gaan :P

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:47

hahahha wat een ochtend humeuren zeg! Daar heb ik echt géén last van.... als mijn oogjes opengaan kan ik gezellig kletsen en ben ik vrolijk :D En mijn vriend ook, dus de zondagochtend liggen we altijd een uurtje te kletsen alvorens we opstaan :D Gezellig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:55

Ik vind een ochtendhumeur een beetje kinderachtig en asociaal eigenlijk. Al helemaal als je bij een vriendin oid blijf slapen. Raap jezelf even bij elkaar, en doe gewoon gezellig :) In je eigen huis, bij je familie of vriend moet je het helemaal zelf weten. Ik zou het iig niet kunnen waarderen.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:58

Haha, je mag best even een ochtendhumeurtje hebben.. Ik heb t ook.. Eerste tien minuten moet je me HEEEEEEL even met rust laten, daarna benk harstikke gezellig!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:00

Rowdine schreef:
Ik vind een ochtendhumeur een beetje kinderachtig en asociaal eigenlijk. Al helemaal als je bij een vriendin oid blijf slapen. Raap jezelf even bij elkaar, en doe gewoon gezellig :) In je eigen huis, bij je familie of vriend moet je het helemaal zelf weten. Ik zou het iig niet kunnen waarderen.

+1

en dan lees ik ook nog dat sommigen zo lief (of is het gek?) zijn om wangedrag te belonen met een ontbijt op bed. Want dat is het ochtendhumeur minder. Negatief gedrag belonen... Volgens mij zijn we daar als het op onze paardjes aankomt allemaal fel op tegen maar als het op een ochtendhumeur aankomt zijn kennelijk alle middelen geoorloofd :+

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:03

Bizzybijtje schreef:
Of de wekker is net gegaan, je wordt wakker, je maakt jezelf klaar om uit bed te komen....En dan klopt er iemand op de deur 'HET IS TIJD, KOM JE NAAR BENEDEN'

Dat is zelfs irritant voor iemand zonder ochtendhumeur :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:06

Rowdine schreef:

Ochtend mens zeker?

Ik weet van mezelf dat ik niets kan doen aan een ochtendhumeur. De functies 'sociaal, vriendelijk en gezellig' hebben wat meer tijd nodig om op te starten.

Maar ik blijf wel tot 4 uur 's nachts erg gezellig (en langer ook nog wel) en ik weet van veel ochtendmensen dat je die 's avonds echt niet langer wakker moet houden dan ze eigenllijk willen, want dan vreten zij je weer met huid en haar op...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:09

Tjonge dan heb ik echt wel een heel bescheiden ochtendhumeur tov wat ik hier lees. :D Ik ben wel een ochtendmens maar s'morgens heb ik ook liever geen ellenlange vragen of to do lijstjes aan mijn hoofd. laat mij eerst maar rustig ontbijten. Het helpt wel denk ik dat ik al half uur lig te snoozen voordat ik mijn bed uit ga.

Gewoon vragen wanneer ze de wekker wilt zetten en rustig ontbijten en dan zal je daar echt wel geen last meer van hebben. :)

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:10

pfff, ik heb niet alles gelezen maar dat is toch niet jou verantwoording?

Mijn neefje en nichtje zijn pas ook bij mij wezen slapen en toen ik vroeg hoe laat ik ze wakker moest maken werd er gezegt kwart voor 7 en als we niet reageren moet je nog maar een paar keer roepen dat doet mama ook altijd.
Ja DUHHH, niet mijn probleem!
Ik heb gezegt, prima kwart voor 7 roep ik en dan ga ik verder slapen en om kwart over 7 sta ik op. Om kwart voor 8 stap ik in de auto en ga ik weg ongeacht of jullie er in zitten of niet!

Nou reken maar van Yes dat ze op tijd waren! :')
Laatst bijgewerkt door zwanepol op 09-01-13 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:11

Liesje1611 schreef:
Niet. :D

No, but serious. Ik ben iemand die geen ochtendhumeur heeft, zolang je NIETS tegen me zegt.
Laat me gewoon met rust. :') Zeg de avond van tevoren tegen me hoelaat we op moeten, maak me wakker 's ochtends en ga verder gewoon je eigen gang.
Een 'goeiemorgen' is echt het maximale wat ik kan hebben _O-
Zinnen van 2 woorden of meer zijn uit den boze, dan ga ik slaan :o

Dus mijn tip? Met rust laten 's ochtends en haar even bij laten komen!

Ik ga hier helemaal in mee. Ik sla dan niet letterlijk, maar oh wat kunnen mijn handen soms jeuken zeg :') Als ik bij anderen slaap gaat het prima, maar slaap ik thuis, moet je me absoluut niet wakker maken, en tot ik mijn ontbijt op heb en mijn gezicht gewassen heb ook het liefst geen woord tegen me zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:25

Vjestagirl schreef:
Rowdine schreef:

Ochtend mens zeker?

Ik weet van mezelf dat ik niets kan doen aan een ochtendhumeur. De functies 'sociaal, vriendelijk en gezellig' hebben wat meer tijd nodig om op te starten.

Maar ik blijf wel tot 4 uur 's nachts erg gezellig (en langer ook nog wel) en ik weet van veel ochtendmensen dat je die 's avonds echt niet langer wakker moet houden dan ze eigenllijk willen, want dan vreten zij je weer met huid en haar op...

Ik ben helemaal geen ochtend mens, maar ik heb iig het fatsoen me te gedragen, ook in de ochtend. Of het nu naar mn eigen vriend is, mn ouders, huisgenoten of weet ik het wie.
Waarom überhaupt een humeur? Ochtend of avondmens, een humeur lijkt me sowieso niet nodig. Sociaal en vriendelijk zou je naar anderen de gehele dag moeten zijn mi. Ga anders lekker in je uppie ergens in een hoekje zitten 'humeuren'.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:32

Rowdine schreef:
Ik ben helemaal geen ochtend mens, maar ik heb iig het fatsoen me te gedragen, ook in de ochtend. Of het nu naar mn eigen vriend is, mn ouders, huisgenoten of weet ik het wie.
Waarom überhaupt een humeur? Ochtend of avondmens, een humeur lijkt me sowieso niet nodig. Sociaal en vriendelijk zou je naar anderen de gehele dag moeten zijn mi. Ga anders lekker in je uppie ergens in een hoekje zitten 'humeuren'.

Waarom een humeur? Geen idee. Het is er gewoon, kan ik niets aan doen. Denk je dat het leuk is om iedere ochtend bloedchaggerijnig wakker te worden?

Ik heb ook het fatsoen me te gedragen. En ja, als ik de kans krijg ga ik idd ergens in een hoekje in m'n uppie zitten humeuren. Moet ik wel de kans krijgen :Y)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:34

Berdien schreef:
Hahahaha ik kan het soms wel onderdrukken hoor rom :)) En op vakantie heb ik er sowieso minder/geen last van. Dan ben ik toch al zo uit mijn ritme dat ik dan ook niet kan gaan piepen over dingen die anders dan anders gaan :P

:') Het was in ieder geval wel erg gezellig :D
Slapende hoofden aan het ontbijt ed :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:47

Vjestagirl schreef:
Rowdine schreef:

Waarom een humeur? Geen idee. Het is er gewoon, kan ik niets aan doen. Denk je dat het leuk is om iedere ochtend bloedchaggerijnig wakker te worden?

Ik heb ook het fatsoen me te gedragen. En ja, als ik de kans krijg ga ik idd ergens in een hoekje in m'n uppie zitten humeuren. Moet ik wel de kans krijgen :Y)

Zal ongetwijfeld niet leuk zijn, maar misschien kan je er zelf iets aan veranderen? Je kan me niet vertellen dat een ochtendhumeur een aangeboren zaak is waar je niets aan kan doen. Dus aan de slag ermee :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:50

Rowdine schreef:
Vjestagirl schreef:

Zal ongetwijfeld niet leuk zijn, maar misschien kan je er zelf iets aan veranderen? Je kan me niet vertellen dat een ochtendhumeur een aangeboren zaak is waar je niets aan kan doen. Dus aan de slag ermee :)

Volgens m'n moeder was ik als baby als grumpy als je me wakker maakte :P.

Ik heb een wake-up light, ik zet altijd zelf wekkers met fijne muziek op een manier dat ik het prettig wakker worden vindt. En toch word ik bloed chaggie wakker. Als ik een half uurtje wakker ben dan is het goed en dan is de functie "vriendelijk, sociaal en gezellig" ook wakker en ben ik net zo leuk als een ander. Alleen dat eerste half uurtje niet.

Iedere gek z'n gebrek, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:04

Mij maakt het niet uit hoor, ben blij dat ik dan niet met je in een ruimte hoef te zitten.
Ik was een tijdje geleden met een aantal vriendinnen op vakantie en een daarvan had een vreselijk ochtendhumeur. Ik kan me daar enorm aan storen, maar negeer het verder.
Volgens mij zit het gewoon tussen je oren, en kan je er prima aan werken.
Als ik midden op de dag ineens tegen iedereen chagrijnig ga doen, is dat toch ook vreemd?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:06

Rowdine schreef:
Mij maakt het niet uit hoor, ben blij dat ik dan niet met je in een ruimte hoef te zitten.
Ik was een tijdje geleden met een aantal vriendinnen op vakantie en een daarvan had een vreselijk ochtendhumeur. Ik kan me daar enorm aan storen, maar negeer het verder.
Volgens mij zit het gewoon tussen je oren, en kan je er prima aan werken.
Als ik midden op de dag ineens tegen iedereen chagrijnig ga doen, is dat toch ook vreemd?

Vind ik ergens well, omdat je dan wakker bent en tijd hebt gehad om jezelf te worden. Maar als jij iedere dag vlak na de lunch heel chaggie wordt, en je dan een half uurtje nodig hebt om jezelf weer te worden: prima toch?

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:07

Ik doe het bij mijn zusje nog steeds keihard zo:

Daarna neem ik de benen _O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:09

Wat is er leuk aan iemand waarvan je weet dat ze het echt niet kunnen waarderen op die manier wakker maken? Jij vindt het toch ook niet leuk als ze zoiets bij jou doen als jij een rothumeur hebt? Dan wil je ook dat mensen respecteren dat je een rothumeur hebt en je ff met rust laten.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:13

Wat verschrikkelijk om je gedrag zo te botvieren op anderen, dat zij, notabene in hun eigen huis, op hun teentjes moeten lopen of uit moet kijken je ze niet in de weg loopt. Nee hoor :n

Als je in mijn huis bent doe je maar gewoon normaal. Een grote bek ontvangen omdat jij een ochtendhumeur hebt vind ik echt not done. Niet in mijn huis, dan slaap je maar thuis en zorg je dat je op tijd bij mij bent als je niet normaal kan doen.

Ik zal niemand express gaan etteren om een humeur te creeëren, maar als je het nodig vindt om te gaan tetteren tegen mij, zonder reden buiten je ochtendhumeur, terwijl je gast bij mij bent kan je het krijgen :Y)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:16

_Friemel schreef:
Ik doe het bij mijn zusje nog steeds keihard zo:

[ Video ]
Daarna neem ik de benen _O-

Ik heb echt géén ochtendhumeur (ben wel een avond/nachtmensch). . . maar als iemand mij zo wakker zou maken vliegt hij echt mijn kamer uit _-:(

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:18

Vjestagirl schreef:
Wat is er leuk aan iemand waarvan je weet dat ze het echt niet kunnen waarderen op die manier wakker maken? Jij vindt het toch ook niet leuk als ze zoiets bij jou doen als jij een rothumeur hebt? Dan wil je ook dat mensen respecteren dat je een rothumeur hebt en je ff met rust laten.

Je raapt jezelf maar even bij elkaar, als jij met mij wil afspreken om naar de stad wil gaan en ik kom je halen en je ligt nog in je nest kan je dat van mij krijgen :j

Mijn moeder maakt haar altijd wakker met lieffie, poepie, moppie en ze is vervolgens de hele dag chago, bij mij staat ze gelijk op, gaat douchen en na het douchen is haar humeur verdwenen, heb ik toch het meeste succes.

Oftwel imo (let op mening!) onzin dus.