Ja ik ben te dik, so what?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:07

Amanda schreef:
corinne1981 schreef:
Goede tip voor als je onzeker bent: ga eens naar de sauna, dan zie je dat echt niemand zijn lichaam perfect is!

Dat had ik inderdaad ook :j
Heb welgeteld 1 perfecte meid gezien met een supermooi figuur.
Van de 150 mensen die er waren. Verder had iedereen wel wat.

Zij heeft waarschijnlijk ook wel iets hoor :+

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:08

Amanda schreef:
corinne1981 schreef:
Goede tip voor als je onzeker bent: ga eens naar de sauna, dan zie je dat echt niemand zijn lichaam perfect is!

Dat had ik inderdaad ook :j
Heb welgeteld 1 perfecte meid gezien met een supermooi figuur.
Van de 150 mensen die er waren. Verder had iedereen wel wat. En iedereen was mooi op haar (lady's day :+ ) eigen manier :j

Dat klopt, dat is nou juist het mooie, iedereen is uniek, laten we dat vooral zo houden.

s1993

Re: Ja ik ben te dik, so what?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:14

Ik denk dat heel veel mensen anderen wel beoordelen alleen niet iedereen zegt het hardop. Maar als mensen dat wel doen vind ik het ook vervelend. Ik ben zelf vrij dun en ik ben gek op groente&fruit, als ik dan ergens een bak met komkommer/tomaat/wortel/paprika leeg eet dan krijg ik echt heel vaak de vraag of ik op dieet ben. Ehh nee? Ik vind het gewoon lekker.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:16

:j En zo ga ik op verjaardagen ook niet stukken taart en bakken met chips weg zitten werken. Ja, ik kan het hebben maar als ik dat doe, voel ik me gewoon vies.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:22

Mensen met al die voor oordelen zouden eens voor 1 dag in de schoenen van die ander moeten staan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:24

mayniac_val schreef:
:j En zo ga ik op verjaardagen ook niet stukken taart en bakken met chips weg zitten werken. Ja, ik kan het hebben maar als ik dat doe, voel ik me gewoon vies.

Wat is er vies aan? :?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:25

mayniac_val schreef:

Waarom voel je je dan 'vies'..? Het is voedsel hoor. Het kan zijn dat je er geen trek in hebt, het niet zo lekker vindt of zo, maar ik vind het maar raar dat je je vies kan voelen na het eten van voedsel, terwijl er zoveel mensen op de wereld honger leiden. Maar goed, dat is weer een andere discussie! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:25

labyrinth schreef:
Ik vind het echt "not done" om dit soort dingen tegen anderen te zeggen, vooral omdat je het verhaal niet kent inderdaad. Binnen mijn familie wordt het wel genoeg gezegd hoor, toen ik was gestopt met sporten ben ik in eerste instantie best wat aan gekomen. De enige reden dat ik aankwam was omdat ik teveel vrat in verhouding met mijn leefpatroon, dus dan vind ik het ook prima dat ze er wat over zeggen, het is tenslotte niet gezond, ik zou er ook wat van zeggen als m'n broer ineens zou gaan roken. Maar goed, dat is familie.

[b]Overigens vind ik het een heel ander verhaal als het om een moeder met kinderen gaat die allen zwaar overgewicht hebben. Ik had graag gewild dat iedereen mijn tante er vaker op aangesproken en aangekeken had, misschien had ze zich dan zo geschaamd dat ze de snackbar niet meer in durfde.
Mijn nichtjes zijn nu 17 en 14 en hebben allebei veel moeite met hun overgewicht en komen er heel moeilijk vanaf, daarbij is bij de oudste laatst bloed geprikt voor diabetes. Je kinderen zo'n slechte start geven is niet goed te praten!
Ik hoor weleens het argument "Ook die kinderen moeten weleens een patatje kunnen eten" en het enige wat ik daarop te zeggen heb is "NEE" Elk patatje is in hun geval teveel en ze hebben geen idee wat het met ze doet.

Dan had er al veel eerder ingegrepen moeten worden.
Opmerkingen maken is hier niet van toepassing , maar een serieus gesprek em iemand de ogen te laten openen misschien.

Bij mij zijn mijn ogen gelukkig open gegaan. Ik ben reeds 40 kilo afgevallen.
Ik had al een maanden niet gesnackt en ginge mezelf trakteren op een krikandel speciaal met extra ui :+

Ik werd met mijn 83 kilo en maat 42 alsnog aangekeken van , zou je het wel doen ..
ik lachte erom omdat ik net zoveel kwijt was, maar toen ik nog echt dik was had ik daar een pantser / muurtje voor.

ENe oor in en andere oor uit. Tot iemand echt mijn ogen opende ..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:32

Mootje schreef:
Ik kan hier alleen maar in mee gaan! Ik ben erg breed gebouwd en iedereen verklaart mij voor gek dat ik nog 20 kg wil afvallen (ik ben er al 5 kwijt)...

Dat met de sportschool herken ik helemaal niet eerlijk gezegd.

Ik ga daardoor juist niet naar de sportschool , omdat ik al een brede rug heb bijvoorbeeld.
Zelfs mijn handen zijn breed :=
Maar zodra ik wil afvallen snappen mensen ook niet waarover ik het heb.
Ik vind het wel vervelend dat ik altijd (komt door mijzelf) het gevoel heb dat mensen niet zien dat ik breed ben maar denken dat ik dik ben.

Als ik aankom is dat altijd op mijn heupen, als ik afval ook bij mn heupen maar ook gelijk benen en kont :\
Het enige wat ik doe, zijn buikspieroefeningen voor ik ga slapen, maar een sportschool nee.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:40

Ik vind het best stuitend om zo en plein public te oordelen over iemands uiterlijk, zonder dat men weet hoe het is gekomen dat iemand dikker is. Zo is een buurman van verderop aan de anti-depressiva en daardoor van een slanke sportman veranderd in een - oprecht niet gemeen bedoeld, maar om een beeld te vormen - behoorlijke doorgezakte bultrug. Hij komt de bank bijna niet meer af en lijkt met de week dikker te worden. Hij kan er echt niets aan doen. Ik kan alleen maar hopen dat er op een dag weer een zonnetje voor hem gaat schijnen, dat hij de medicatie kan laten staan en weer zin krijgt om in beweging te komen.
Zelf vind ik het helemaal niet erg als iemand wat "spekkies" heeft, zolang er maar geen sprake is van het woordje "te" (en dan nog is dat niet aan mij om daar over te oordelen). Bij mij is het ook door medicatie gekomen dat ik dikker ben dan gewenst (ondanks dat ik op mijn eten let en beweeg) + dat mijn buikspier gescheurd is tijdens de bevalling. Hierdoor zal ik nooit een strakke buik krijgen met sporten en dat hoeft van mij ook niet. Ik ben mijn medicatie aan het afbouwen en hoop op een dag op z'n minst 10 kilo kwijt te zijn, liefst meer. Ik hoef geen maatje 36 te hebben, maar er mag wel wat af. Meer dan mijn best kan ik niet doen. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:43

S_uus schreef:
Mootje schreef:
Ik kan hier alleen maar in mee gaan! Ik ben erg breed gebouwd en iedereen verklaart mij voor gek dat ik nog 20 kg wil afvallen (ik ben er al 5 kwijt)...

Dat met de sportschool herken ik helemaal niet eerlijk gezegd.

Ik ga daardoor juist niet naar de sportschool , omdat ik al een brede rug heb bijvoorbeeld.
Zelfs mijn handen zijn breed :=
Maar zodra ik wil afvallen snappen mensen ook niet waarover ik het heb.
Ik vind het wel vervelend dat ik altijd (komt door mijzelf) het gevoel heb dat mensen niet zien dat ik breed ben maar denken dat ik dik ben.

Als ik aankom is dat altijd op mijn heupen, als ik afval ook bij mn heupen maar ook gelijk benen en kont :\
Het enige wat ik doe, zijn buikspieroefeningen voor ik ga slapen, maar een sportschool nee.

Jaren geleden stond ik 6 dagen in de week in de sportschool (combinatie fitness/bodybuilding), maar ben van de ene op de andere dag gestopt zonder af te bouwen. Stom, want ik heb tot de dag van vandaag een vrij grove bouw eraan over gehouden, terwijl ik vóór die tijd een echt vrouwenfiguurtje had. Ik heb er geen spijt van, want het is zoals het is, maar ik zal hierdoor niet gauw meer voor die vorm van sporten kiezen.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:50

Ik heb heel even bij de sportschool gezeten uiteindelijk deed ik het alleen voor mijn buikspieren.
Nou ik kan dat thuis ook wel, op een loopband vind ik ook onzin want ik fiets al heel veel.
Mijn armen hoeven niet sterker die zijn sterk zat, denk mede mogelijk gemaakt door mijn Husky's die overigens nu wel netjes aan de riem lopen maar eerder niet .
Dus waarom ik er nog heen ging snapte ik zelf niet zo goed, ik ging meer mee omdat het zusje van mn ex niet alleen wilde gaan.

Qua sport ik rij dus paard (Duh :Y) ) fiets en loop veel, en mest 6 stallen van onder naar boven uit wat ook mee werkt.
Daarbij moet 1 van haar toppaarden gestapt worden op het harde en zoals mijn baas/instructrice zelf zei :"Lekker doorlopen zodat zijn pezen een 'tik' krijgen enneh ik denk altijd maar zo, voor mijn benen is het ook goed die spieren krijgen ook een 'tik' dus worden mooi sterk". :+
Beweging genoeg hier :j helaas veranderd het niks aan mijn bouw.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:55

Citaat:
Ja ik ben te dik, so what?

Nou, TE dik is ongezond. (was mijn eerste gedachte bij het lezen van de titel)

Bij het lezen van jouw tekst het volgende:

'Een gedeelte zit bij de mensen, die werkelijk opmerkingen maken. Het andere gedeelte is je eigen onzekerheid, mensen die je aankijken op een bepaalde manier waarin jij denkt dat zij eigenlijk zeggen: "leg maar weg"
Wie zegt dat het echt zo is?

Daarnaast ben ik het met je eens dat men hun opmerkingen gewoon voor zich moeten houden. Ik ben niet dik en niet dun in mijn ogen. En ik krijg vaak van dikkere mensen opmerkingen dat ik meer moet eten. Dan denk ik waarom zegt precies die persoon dat? Vaak zijn het ook geen nette opmerkingen!
Maar altijd een steek.

Het wordt gewoon tijd dat men iedereen gewoon in waarde laat. Ja, ik heb ook wel een mening over mensen die misschien echt veeeeel te dik zijn. Maar ik spreek het niet uit, ik val er ook niemand op aan. Maar laat mij dan ook lekker met rust.

Ik ben 1.70 en weg +/- 55 kilo

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:01

@Shenaallie: meestal voel je je door antidepressiva juist beter dan zonder, je krijgt het niet zomaar. Ik denk dat je verhaal iets van de klepel en de klok is (als je begrijpt wat ik bedoel ;) ).

Maar waarom je er ook uit ziet zoals je eruit ziet; bijna niemand is tevreden en alles heeft een oorzaak; ook teveel eten, of te weinig of precies goed en toch te dun/dik zijn... et etc etc

@Maritje1991: Roken is ook ongezond, verkeerd tillen is ongezond, laat naar bed gaan is ongezond, teveel achter de computer zitten is ongezond, te veel negatieve gedachten zijn ongezond, te weinig groente en fruit eten is ongezond, blabla...

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:03

Cayenne schreef:
mayniac_val schreef:

Wat is er vies aan? :?

Ik voel me niet lekker bij zoveel zooi in mijn lijf :) Tuurlijk vind ik het fijn dat ik zoveel kan eten als ik wil, maar als ik alleen maar suiker en slecht vet naar binnen heb zitten werken, voel ik me dus niet fijn. Mijn lichaam overigens ook niet, ik krijg het benauwd van teveel suiker.

Edit: daarmee wil ik niemand aanvallen hoor, ik vind dat iedereen zoveel mag eten als hij/zij wil. Eigen keus :) Ik eet ook gerust heel, heel veel chips of chocola als ik slecht in mijn vel zit maar daarna zit ik dus alleen maar slechter in mijn vel. Maar het is wel rot om daar opmerkingen over te krijgen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:10

Lante schreef:
@Shenaallie: meestal voel je je door antidepressiva juist beter dan zonder, je krijgt het niet zomaar. Ik denk dat je verhaal iets van de klepel en de klok is (als je begrijpt wat ik bedoel ;) ).

Maar waarom je er ook uit ziet zoals je eruit ziet; bijna niemand is tevreden en alles heeft een oorzaak; ook teveel eten, of te weinig of precies goed en toch te dun/dik zijn... et etc etc

@Maritje1991: Roken is ook ongezond, verkeerd tillen is ongezond, laat naar bed gaan is ongezond, teveel achter de computer zitten is ongezond, te veel negatieve gedachten zijn ongezond, te weinig groente en fruit eten is ongezond, blabla...

En wat wil je nu bereiken?
Het is toch logisch dat men zich zorgen maakt over mensen met overgewicht?
Daarnaast krijg je ook opmerkingen als je andere ongezonde aspecten uit voert?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:15

interessant topic :D

Ik ben zelf veel te zwaar, weeg momenteel 125 kilo (dit wás 137.5) bij een lengte van 1.75. Ik moet zeggen dat ik weinig last heb van mensen die naar me kijken met een blik van 'zoo die is dik!' . Misschien komt dat ook omdat ik het grootste gedeelte van mijn gewicht aan mijn heupen heb hangen en de bovenkant er dus redelijk normaal uitziet.. en omdat ik een goed zelfvertrouwen heb! Als je over straat loopt met de insteek van 'ik ben dik, iedereen ziet het, iedereen let op mij' dan zíé je volgens mij ook veel meer beren op de weg.
ook in de winkel wordt ik niet vreemd aangekeken als ik een pak koek op de band leg..

waar ik dan wel weer last van heb is dat mijn schoonvader (die ik nog nooit ontmoet had) ons had zien lopen bij de Toko, dit tegen zijn zoon zei: 'jaa ik zag je met je vriendin lopen bij de Toko.. die is wel eehhh *maakt een dik figuur met de armen*' Vind het dan wel balen dat dát het eerste is wat mensen zien en het dan vooral niet recht in mijn gezicht zeggen!

conclusie: mensen beoordelen me wel maar ik zie het niet of ze weten het goed te verbergen! :D :D

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:19

Ik zeg altijd, domme vragen, vragen om domme antwoorden.
Ik eet best wel veel en blijf toch heel slank. Maar ik beweeg ook ontzettend veel dus opzich is daar niets raars aan. Dus altijd als mensen aan mij dat soort dingen vragen als: 'hoe blijf jij toch zo slank?' Dan zeg ik: 'oh gewoon, even vingertje in mijn keel steken, enzo.. je weet wel...' of ' hé psstt ik eet wel eens twee dagen niet.' Sommige mensen vinden dit wat grof, maar ik ben van mening dat niet alles gevraagd/gezegd hoeft te worden. Maar te dik is natuurlijk nooit gezond, hoewel sommige mensen gewoon beter stil kunnen blijven.

Ik zou gewoon lekker domme antwoorden terug geven, kan je er vaak ook nog om lachen.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:24

Iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf. Ik snap ook écht niet dat iemand zich ermee kan bemoeien dat een ander dik is. Vooral als je werkelijk NIETS over zo iemand weet, bijvoorbeeld of ze al bezig zijn met afvallen, of ze zijn aangekomen door bepaalde medicijnen, genetische aanleg, niet veel kunnen bewegen door een blessure of andere aandoening - noem maar op! Ik heb heel erg het gevoel dat mensen met overgewicht behandeld worden alsof het ten alle tijden hun eigen schuld is. Vaak is dat helemaal niet zo, en al is het dat wel - so what??? Ik kan daar echt boos om worden, dat mensen zich daarmee bemoeien, en ik heb zelf niet eens overgewicht. Zelf als het de gezondheid in gevaar brengt - wat natuurlijk heel vervelend is- is het niet andermans verantwoordelijkheid om die persoon daarop te wijzen, want dat weet diegene zelf heus wel. Dus je bereikt er niets mee door erover te gaan zeuren.

Ik ben heel lang te dun geweest (nu gelukkig niet meer), maar ik at wel heel goed. Dan kon ik ook gerust van een wildvreemde de opmerking krijgen "Dat kots je er dalijk zeker weer allemaal uit, haha!" En ik maar mijn best doen om een gezond gewicht te krijgen, waar bemoeit zo iemand zich mee!

Een vriendin van mij waarmee ik op dezelfde opleiding zat, ging altijd graag met mij lunchen in de kantine. Zij heeft overgewicht (door medicijnen, blessures én astma) en ze kon nooit eens een keer een saucijzenbroodje halen zonder te worden aangestaard door iedereen met zo'n zuur 'zou je dat nou wel doen' gezicht. Als ze met mij ging, dan haalde ik 2 saucijzenbroodjes, een broodje gezond, een brownie en een muffin. Dan keek iedereen naar mij :D Ik hoopte altijd dat mensen dan eens zouden nadenken; dat het echt niet alleen eetgewoonten zijn die je gewicht bepalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:35

http://www.nu.nl/gezondheid/2994579/lic ... -dood.html

http://www.nu.nl/gezondheid/2941215/ove ... shock.html

Tuurlijk is het echt niet gezond overgewicht, maar ik heb helemaal geen problemen met mijn BMI van 28.5
Ik ben 1.72 en 83 Kilo, voor het mooie mag er nog 10 kilo zeker af maar ik ben zo gelukkig en happy met mezelf.

Ik ga naar de sportschool en opmerkingen die ik weinig kreeg eigenlijk ( heb 119 kilo gewogen door meerdere omstandigheden OA depressie , te veel eten , te weinig bewegen en knie operatie waarvan in 18 maanden heb gerevalideerd )

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:39

ik heb juist het idee dat mensen altijd een smoes verzinnen om niet te hoeven afvallen.

Het hoeft helemaal niet moeilijk te zijn en het heeft vaak ook 2 kanten. Ik heb ook astma, daarnaast een zwakke rug, platvoeten en allerlei allergieen waardoor ik niet echt veel gezonde dingen niet kan eten. Toch doe ik er van alles aan om te kunnen bewegen en niet dicht te slippen.. Is ook wel eigen instelling.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:42

Altijd? Dat lijkt me een beetje overdreven. Het zal misschien in sommige gevallen zo zijn.
Ik heb ook luchtwegproblemen, maar heb gewoon een hometrainer (nu crosstrainer) gekocht, ben gaan wandelen en let op wat ik eet. Dat scheelt echt bergen. En ik gun mezelf ook echt weleens wat :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:42

Maritje1991 schreef:
Lante schreef:

En wat wil je nu bereiken?
Het is toch logisch dat men zich zorgen maakt over mensen met overgewicht?
Daarnaast krijg je ook opmerkingen als je andere ongezonde aspecten uit voert?

Nee, het is in mijn ogen helemaal NIET logisch om je zorgen te maken over andere mensen met overgewicht. Het is namelijk niet jouw leven en je hebt een ander maar te respecteren. Dat vind ik ook zo met rokers e.d. overigens. Mensen mogen zelf weten wat ze doen met hun lijf en hoe ze eruit zien en als ze smoezen nodig hebben om te verdedigen hoe ze eruit zien, dan vind ik dat erg jammer. Het gaat een ander namelijk niks aan. Smoezen heb je alleen nodig als je niet gerespecteerd wordt en op je uiterlijk aangesproken wordt.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:43

Maritje1991 schreef:
ik heb juist het idee dat mensen altijd een smoes verzinnen om niet te hoeven afvallen.

Het hoeft helemaal niet moeilijk te zijn en het heeft vaak ook 2 kanten. Ik heb ook astma, daarnaast een zwakke rug, platvoeten en allerlei allergieen waardoor ik niet echt veel gezonde dingen niet kan eten. Toch doe ik er van alles aan om te kunnen bewegen en niet dicht te slippen.. Is ook wel eigen instelling.

vind ik som ook wel ja... ik wéét dat ik te dik ben en dat ik af moet vallen.. zoals dokter Phil zegt: you can't fix what you dont acknowledge!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:48

Cayenne schreef:
Altijd? Dat lijkt me een beetje overdreven. Het zal misschien in sommige gevallen zo zijn.
Ik heb ook luchtwegproblemen, maar heb gewoon een hometrainer (nu crosstrainer) gekocht, ben gaan wandelen en let op wat ik eet. Dat scheelt echt bergen. En ik gun mezelf ook echt weleens wat :)

Altijd is inderdaad verkeerde woordkeuze.

Soms hebben mensen een blessure waardoor ze minder of niet kunnen sporten.. Maar ik ken iemand die al jaren overgewicht en er echt niets aan doet. En steeds met smoezen komt. Nu is er iets met de knie aan de hand.. maar dat herstelt niet zo goed.. waardoor er nu meer gewicht is toegenomen. Maar de blessure lost niet makkelijk op mede door overgewicht.. beetje visuele cirkel.